vehon maalaus takuu?
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
vehon maalaus takuu?
Auto maalattiin noin vuosi sitten veholla kolarin vuoksi. (Etupuskuri ja lokasuoja ja ovi)
W204, eli siis tuo uusin koppanen c.
Nyt on alkanut lakat lähtemään pois etupuskurista..
Onko veholla velvollisuus korvata. vai kuuluuko tuon lakan lähteä vuodessa irti
W204, eli siis tuo uusin koppanen c.
Nyt on alkanut lakat lähtemään pois etupuskurista..
Onko veholla velvollisuus korvata. vai kuuluuko tuon lakan lähteä vuodessa irti
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
W204 220cdi '07
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
Eiköhän kuluttajasuoja toimi. Esim. autoille kaupatut "timanttivaihdokki"-takuut ovat käytännössä vain myyntikikka. Jos voi olettaa että ostamasi tuote kestää tietyn ajan, niin riitautus kannattaa tämän päivän Suomessa lähes aina. Maalaukselle kestoiäksi voisi ajatella, mitähän sanoisi.. Mmm vaikkas kymmenen vuotta, jonka se on kestettävä. Kiveniskuista johtuvat lohkeamat ovat tietenkin erikseen. Lakka ei saa "kesiä" irti koko maalauksen eliniän aikana maalista.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
maalauksilla on aina vähintään vuoden takuu eriasia sitte kuinka veho haluaa tuonkin asian laittaa kiveniskemien piikkiin mutta tuossa on käyny semmonen moka melkovarmasti että ei oo keretty haihdutella riittävästi kerrosten välissä. eli joko fylleri on ollut liian märkää (tuskin) taisitten värimassa on ollu hiukan nahkeeta ennen lakkausta.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kai niillä on "takuu". W202 maalattiin pitskussa ja vuoden päästä oli takaluukussa kahvan päässä ruostetta ja avaimen reijän ympärys ruosteessa. ennen maalausta ei ollut. Kahvan alle ei ole vissiin pistetty sitä teippiä. Konepelti kanssa huonosti maalattu, pienikin kivenisku ja on sentin kokoinen ruusu siinä heti (tai liekkö ollenkaan ollut kiveniskuja). Alkuperäisessä maalauksessa kiveniskuista ei levinny ruoste minnekkään.
Onnetonta maalausta. Lupasivat takaluukun maalta uudestaan. en ole vienyt maalattavaksi, pahenis kai lisää. Tai vois viedä jos ottaisivat kuvat työn suorituksesta. Vois sitten laittaa ne tänne näytille miten tekevät kun ei vuotta kestä.
Onnetonta maalausta. Lupasivat takaluukun maalta uudestaan. en ole vienyt maalattavaksi, pahenis kai lisää. Tai vois viedä jos ottaisivat kuvat työn suorituksesta. Vois sitten laittaa ne tänne näytille miten tekevät kun ei vuotta kestä.
No ei vaadi näkemistä, jos kerran lakka irtoaa värimassasta käikäleinä. Syy on kovin yksinkertainen: massa on ollut vielä liian vesipitoista kun lakkaa on jo aloitettu suhistamaan pintaan. Tavallisin virhe vesivärien kanssa ja korkkaa lakan varmasti.touhottaja kirjoitti:ei kyllä kannata arvailla miten siinä on töpätty, tarttis nähärä se pinta ensin
Pahentunut/viallinen lakkakovettaja saa tuon myös aikaan, mutta tuo on sitten jo harvinaista.
Hauskaa tuossa on vian korjaaminen... Maali kun on helppo levittää ruiskulla, vaan sen poiskuoriminen kuivumisen jälkeen vaati jo vähän hermoja...
Kiveniskut on toki oma juttunsa, mutta kiveniskusta tulee kiven kokoinen jälki ja se ei maalarin takuisiin kuulu. Jos taas kiveniskun seurauksena lakka alkaa hilseilemään siitä iskemän vierestä, on tuo selkee takuu asia... Mekkerin käyttämä kovalakka on myös melko herkkä kiveniskemille, koska siitä uupuu kimmoisuus. Normi kiveniskemä ja maalivikainen osa on kyllä maallikonkin helppo erottaa toisistaan. Takuuaika on tosiaan AUNE-ehdoissa vuosi, mutta kyllä asiallinen pensselimestari yleensä vastaa selvistä töppäyksistä pidempäänkin.
Loppukaneettina: on noi nykymersut surkuhupaisen huonoja koriltaan.
Nimim. yks W124, yks ML ja yks par vuotta vanha öky AMG parhaillaan työn alla... Vain W124 on noista ruosteeton...
Viimeksi muokannut -norsu-, 20.3.2011 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noo, meitä pensselisankareita on monenlaisia ja kiire + muut sattumukset saattavat tehdä hyvämainensenkin paikan työnjäljestä ala-arvoista. Tuossakohtaa sitten punnitaan maalarin kunnollisuus takuuasioiden käsittelyn muodossa... Yleisesti ottaen isojen paikkakuntien työnjälki/takuu on huonompaa, koska "uusia" asiakkaita piisaa - pikkupaikkakunnilla on pidettävä kiinni niistä vanhoistakin...AK47 kirjoitti:Kai niillä on "takuu". W202 maalattiin pitskussa ja vuoden päästä oli takaluukussa kahvan päässä ruostetta ja avaimen reijän ympärys ruosteessa. ennen maalausta ei ollut. Kahvan alle ei ole vissiin pistetty sitä teippiä. Konepelti kanssa huonosti maalattu, pienikin kivenisku ja on sentin kokoinen ruusu siinä heti (tai liekkö ollenkaan ollut kiveniskuja). Alkuperäisessä maalauksessa kiveniskuista ei levinny ruoste minnekkään.
Onnetonta maalausta. Lupasivat takaluukun maalta uudestaan. en ole vienyt maalattavaksi, pahenis kai lisää. Tai vois viedä jos ottaisivat kuvat työn suorituksesta. Vois sitten laittaa ne tänne näytille miten tekevät kun ei vuotta kestä.
Toi lakan irtoamisen tavallisuus veskareiden kanssa johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että vesimassan mattaannuttua se ei ole vielä tarpeeksi kuivaa päällelakattavaksi, toisin kuin liukkarimassa aikanaan. Tilannetta tietenkin pahentaa vammojen ilmeneminen vasta luovutuksen jälkeen (viikkoja/kuukausia), jolloin kontrollin läpi pääsee helposti epäkuranttia kamaa.
Ruostumisongelma on monasti seurausta paukkupullopohjamaalien käytöstä: ne kun ovat helppoja/nopeita käyttää. Niiden yleistyminen vesivärimassan mahdollistamana on valitettavaa. Tiedän paikkoja joissa ei 2K-pohjamaaleja edes käytetä enää...
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Isäukon äitee sano viisköötluvun alkupuolella siltä poikansa tekemisiä kysyttäessä:"Se vaan maalaa. Ei se mitään töitä tee...". Minäkään en ole tehnyt tänään mitään, vaikka aamulla jo aloitin...touhottaja kirjoitti:norsu se taitaa olla ihan ammatti maalari, minä taas en ossaa maalata etes pensselillä enkä millään muullakaan
Isäukon tietää 60-80-luvuilla automaalauksen parissa työskennelleet ammattilaiset. Äijällä oli/on kyky tähän hommaan ja työnjäljestä tai oikeammin sen puuttumisesta mies tunnettiin. Omat taitoni ovat kovasti vajavaiset MYÖS maalaamisen suhteen...
kelläpä ne taidot täydellisiä olis.. ainuttakaan täysin virheetöntä työtä en ole koskaan viä nähnyt/tehnyt.. tai olen mutta sillon ei osannu vielä kattoa-norsu- kirjoitti:Isäukon äitee sano viisköötluvun alkupuolella siltä poikansa tekemisiä kysyttäessä:"Se vaan maalaa. Ei se mitään töitä tee...". Minäkään en ole tehnyt tänään mitään, vaikka aamulla jo aloitin...touhottaja kirjoitti:norsu se taitaa olla ihan ammatti maalari, minä taas en ossaa maalata etes pensselillä enkä millään muullakaan
Isäukon tietää 60-80-luvuilla automaalauksen parissa työskennelleet ammattilaiset. Äijällä oli/on kyky tähän hommaan ja työnjäljestä tai oikeammin sen puuttumisesta mies tunnettiin. Omat taitoni ovat kovasti vajavaiset MYÖS maalaamisen suhteen...
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
isä käytti nyt autoaan perjantaina veholla ja uudestaan lupasivat sen maalata, ja antavat vielä toisen auton käyttöön siksi aikaa kun auto pajalla.
Huomenna heti löyty vielä vapaata aikaakin.
Lupasivat vielä korjata takaovesta yhden ison kivenhakkaaman, jossa lommo samassa. (tämä siis ei liity tuohon edelliseen maalaukseen millään tapaa)
Mukisematta olivat luvanneet maalauksen korjata.
Huomenna heti löyty vielä vapaata aikaakin.
Lupasivat vielä korjata takaovesta yhden ison kivenhakkaaman, jossa lommo samassa. (tämä siis ei liity tuohon edelliseen maalaukseen millään tapaa)
Mukisematta olivat luvanneet maalauksen korjata.
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
W204 220cdi '07
Vois olla parempi antaa sen kiveniskun olla, kestäis se ovi pitempään silleenMasaMbW124 kirjoitti:isä käytti nyt autoaan perjantaina veholla ja uudestaan lupasivat sen maalata, ja antavat vielä toisen auton käyttöön siksi aikaa kun auto pajalla.
Huomenna heti löyty vielä vapaata aikaakin.
Lupasivat vielä korjata takaovesta yhden ison kivenhakkaaman, jossa lommo samassa. (tämä siis ei liity tuohon edelliseen maalaukseen millään tapaa)
Mukisematta olivat luvanneet maalauksen korjata.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
Totta varmaan tuokin kiveniskemä tosin oli rikkonut maalipinnan reilusti tuosta kohtaa. offtopiccina vielä sellanen että mitkähän osat tuossa on alumiinia, kun kerran nuo lokasuojat oli ainakin?AK47 kirjoitti:Vois olla parempi antaa sen kiveniskun olla, kestäis se ovi pitempään silleenMasaMbW124 kirjoitti:isä käytti nyt autoaan perjantaina veholla ja uudestaan lupasivat sen maalata, ja antavat vielä toisen auton käyttöön siksi aikaa kun auto pajalla.
Huomenna heti löyty vielä vapaata aikaakin.
Lupasivat vielä korjata takaovesta yhden ison kivenhakkaaman, jossa lommo samassa. (tämä siis ei liity tuohon edelliseen maalaukseen millään tapaa)
Mukisematta olivat luvanneet maalauksen korjata.
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
W204 220cdi '07
Katselin tuossa sitä veholla maalattua konepeltiä ja tosiaan erilailla ruostuu. Tekee kukkaa ilman kiveniskua ja lähtee maali pohjamaalin päältä. Lakkaa ei taida edes ollakkaan
Samoin näyttää toisessa paikassa maalattu puskin alkavan hylkiä maalia. Paikka on hinauslenkin suojaluukun reuna, sinne ei juuri kiviä pääse iskemään. Maali lähtee vaikka painepesurilla pitäis melkein puoli metriä turvaetäisyyttä. Vanha maali kiveniskun kohdalla ei oikastaan ruostu eikä lähde pesussakaan lohkeilemaan, outoa nämä vesivärit.
Vuoden kestää maalattuna ja sitten on maalattava uudestaan...
Samoin näyttää toisessa paikassa maalattu puskin alkavan hylkiä maalia. Paikka on hinauslenkin suojaluukun reuna, sinne ei juuri kiviä pääse iskemään. Maali lähtee vaikka painepesurilla pitäis melkein puoli metriä turvaetäisyyttä. Vanha maali kiveniskun kohdalla ei oikastaan ruostu eikä lähde pesussakaan lohkeilemaan, outoa nämä vesivärit.
Vuoden kestää maalattuna ja sitten on maalattava uudestaan...