Mese.fi:n historian ensimmäinen Lada-viesti!

Kaikkea Lada -viestiin liittyvää
Vastaa Viestiin
jusna^
Viestit: 50
Liittynyt: 05.8.2006 17:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja jusna^ »

Joo kyllä on pakko päästä tätä ihmettä pällistelemään kun saattue vain saapuu etelä-pohjanmaalle :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Täällähän on tapahtunut taas paljon, ja muutamaan tuntiin. :shock: Yhteistyötahoa / tahoja hyväntekeväisyystempauksen suhteen selvitellään parhaillaan, siitä ei tässä vaiheessa sen enempää. Ehdotella saa, tottakai. Myös yhteydenotot hyväntekeväisyyttä tekeviltä järjestöiltä / yhdistyksiltä ovat tervetulleita.

Nordkappiin? :D Arvostan Jupen tarjousta vallan ylettömästi, ja toivon, että asiat saadaan järjestettyä siihen malliin että tämä osio kiertueesta saadaan toteutettua.

Arvoisat viestin seuraajat, peräänkuulutan apua tempaukseen. Tämä alkaa paisua aikalailla, ja omat resurssini ovat rajalliset, kuten ymmärtänette. Jos koette, että voisitte olla jollain tapaa tukemassa tätä tempausta ottakaa yhteyttä yyveellä allekirjoittaneeseen, kerron yhteystietoni. Jos tiedossanne on yrityksiä tai tahoja, jotka olisivat kiinnostuneita positiivisesta julkisuudesta ja näkyvyydesta mediassa, ottakaa niin ikään yhteyttä. Leikkimieltä omaavia yhteistyökumppaneita kaivataan. :wink:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

myrkky kirjoitti:...eli jos/kun lattarauta joskus ylämyllyn/joensuun ohittaa, niin tekaistaan sit sen lupaamani öljynvaihdon sijaan tarvittaessa koko koneremppa samantien. Työttömän sponsorointimahdollisuuksillani en tosin koko remppaa pysty kustantamaan, mutta tilat, työkalut, öljyt, tiivisteliimat ja työpanokseni järjestyy kyllä.. kaveripiiristä apulaisia/ammattilaisia myös.
Painetaan mieleen. Toivotaan ja uskotaan, että pata kestää leikin. :D

Kiitos! :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hurja kirjoitti:itse en ehkä ehdi asentaa, mutta laitan valot ladan kyytiin jos vaikka tiileri
Sopiihan se. :D
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

myrkky kirjoitti:...eli jos/kun lattarauta joskus ylämyllyn/joensuun ohittaa, niin tekaistaan sit sen lupaamani öljynvaihdon sijaan tarvittaessa koko koneremppa samantien. Työttömän sponsorointimahdollisuuksillani en tosin koko remppaa pysty kustantamaan, mutta tilat, työkalut, öljyt, tiivisteliimat ja työpanokseni järjestyy kyllä.. kaveripiiristä apulaisia/ammattilaisia myös.
Ja muut seudun foorumilaiset tulee tupakoimaan ja kiroilemaan kaveriksi :D :shock:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Jupe Lohi kirjoitti:Hyvää iltaa kaikille tasapuolisesti...
Rekisteröidyinpä sitten itsekin tänne Mese-foorumiin kun arvelin, että on vähintäänkin kohteliasta ja suotavaa esittäytyä henkilökohtaisestikin, eikä vain ainoastaan Arin välityksellä olla Teihin yhteydessä.

Lupauduin siis käyttämään Ladaa Nordkapissa, tuo maankolkka kun on mielestäni ominta aluettani, olenhan järjestellyt Arktisia Nordkapp kiertueita jo vuodesta 1992 alkaen ja asun itsekin tuolla ainakin osalle Teistä aika eksoottisessa paikassa, eli Utsjoen Outakoskella, Tenojoen rannalla.
Minulle tuo Ladan käyttäminen Nordkapissa tuntuu enemän kutsumukselta ja elämäntavalta, kuin miltään haasteelta. Nuo järjestämäni Nordkapp-kiertueet kun on toteutettu aina pääsääntöisesti vanhoilla harrasteajoneuvoilla, eikä niinkään huippuunsa huolletulla itäkulkineella 8)

Minullakin tulisi Ladan Nordkapin reissulla kilometrejä pohjoisesta asuinpaikastani huolimatta ihan kohtuullisesti: Ivalosta meille 170 km ja meiltä vielä Nordkappiin noin 310 km ja sama takaisin, eli yhteensä noin 1000 km. Ja tietysti vielä Ladan hakeminen Ivalosta ja paluu kotiin Ladan palauttamisen jälkeen, eli kaikkinensa hieman yli 1300 km.
Jos ihan suoraan sanon, niin en ollenkaan hanttiin pistäisi, jos joku innokas, pohjoisesta kiinnostunut henkilö istahtaisi pelkääjän paikalle tuon reissun ajaksi. Minä kyllä lupaan ajaa koko matkan, "kartturi" saa istua kyytiläisenä alusta loppuun saakka.
Moro Jupe :lol:

Mulla on serkkupoika Ivalossa, miepä kysäsen olisko sillä aikaa lähteä sinun kans ookaahmaan, hullu-pösilö se on niinko muukki, kyllä se sen puolesta soppii kyythiin 8)
Avatar
Jupe Lohi
Mr. Seitala & Nordkapp
Viestit: 96
Liittynyt: 03.11.2006 23:27
Paikkakunta: Utsjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupe Lohi »

pp d kirjoitti:Moro Jupe :lol:

Mulla on serkkupoika Ivalossa, miepä kysäsen olisko sillä aikaa lähteä sinun kans ookaahmaan, hullu-pösilö se on niinko muukki, kyllä se sen puolesta soppii kyythiin 8)
No perhana, tuohan ois hieno homma, jos hän suostuis / joutais lähteen mukaan reissuun.. :-)
Mullakin asuu serkkupoikia Ivalossa, mut he eivät kyllä jouda lähtemään tällaiseen tempaukseen mukaan. Valitettavasti.

Mutta nähdäkseni yksi ongelma on edelleen olemassa, eli Laaadan tuonti ja hakeminen Avvilista. (Ivalohan on saameksi Avvil). Onko vielä löytynyt vapaaehtoista ohjastajaa autolle noille matkoille?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jupe Lohi kirjoitti:
pp d kirjoitti:Moro Jupe :lol:

Mulla on serkkupoika Ivalossa, miepä kysäsen olisko sillä aikaa lähteä sinun kans ookaahmaan, hullu-pösilö se on niinko muukki, kyllä se sen puolesta soppii kyythiin 8)
No perhana, tuohan ois hieno homma, jos hän suostuis / joutais lähteen mukaan reissuun.. :-)
Mullakin asuu serkkupoikia Ivalossa, mut he eivät kyllä jouda lähtemään tällaiseen tempaukseen mukaan. Valitettavasti.

Mutta nähdäkseni yksi ongelma on edelleen olemassa, eli Laaadan tuonti ja hakeminen Avvilista. (Ivalohan on saameksi Avvil). Onko vielä löytynyt vapaaehtoista ohjastajaa autolle noille matkoille?
Nyt muuten vilpittömästi keljuttaa ja runsaasti olla köyhä ja ylityöllistetty yrittäjä. :( Lähtisin reissuun "päätä jalkaa" jos se vain olisi edes teoriassa mahdollista.

Yritetään keksiä ratkaisu asiaan. Apuhan saattaa löytyä vaikkapa muilta tätä tempausta seuraavilta foorumeilta? Laittakaapas ihmiset tämä tarkkaan mietintään, tällaisille reissuille ei ihan päivittäin pääse. :wink:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tämä nyt ei periaatteessa eikä käytännössä kuulu tänne yhtään mitenkään, mutta kerrottakoon nyt kaikille, että ostin juuri puhelimessa vm. -95 1500S Ladan. :shock: Tauti on siis erittäin akuutissa vaiheessa, meidän ei auta nyt kuin yrittää tilanteen kanssa. Tämä auto on Pohjois-Karjalassa, joten noudan sen kotiin ihan kaiken varalta itse. :lol: Katsastettu kesällä, ensimmäiseltä omistajalta. 8)

Huh. :shock:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti:Tämä auto on Pohjois-Karjalassa, joten noudan sen kotiin ihan kaiken varalta itse. :lol:
Pöh :(
Laita se kiertoon vaan, olisihan se upeaa kun Lada -laivue kiertäisi Suomea :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ari66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Tämä auto on Pohjois-Karjalassa, joten noudan sen kotiin ihan kaiken varalta itse. :lol:
Pöh :(
Laita se kiertoon vaan, olisihan se upeaa kun Lada -laivue kiertäisi Suomea :D
Oleppa varovainen mitä suustasi päästelet. :eec:

Ei, tällä ajelen minä. :lol: Kait? :huh:
Pikku Poika
Hanskakäsi-Edward
Viestit: 416
Liittynyt: 03.11.2006 17:47

Viesti Kirjoittaja Pikku Poika »

Tauti on kyllä jo päässyt pahaksi :lol: kait se hvämmä yrittää ymmärtää :arsespank:
Avatar
Jupe Lohi
Mr. Seitala & Nordkapp
Viestit: 96
Liittynyt: 03.11.2006 23:27
Paikkakunta: Utsjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupe Lohi »

HVM kirjoitti: Oleppa varovainen mitä suustasi päästelet. :eec:

Ei, tällä ajelen minä. :lol: Kait? :huh:
No mutta jummijammi, minä kun nyt olen jo valmiiksi täällä Helsingissä ja lentäen tullut Ivalosta, voisinkin ajaa tuon toisen Ladan kotimatkalla Utsjoelle ja käyttää sitäkin samoilla tulilla Nordkapissa. Samalla kun palauttaisin tämän uudemman auton Ivaloon, ottaisin vuorostaan sen toisen ja käyttäisin sitä Nordkapissa sen jälkeen... :-)
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Oho :shock: Lada-kuume näyttää nousevan. Seuraillaan tilannetta 8)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hähää, homma kunnossa!

Oli aivan tolokuttoman löysällä tuo nokkaketju.
Harju+rouva oli käymässä ja sieltä appiukko puhelimesta neuvo kiristyksen.
Nyt käy nätisti kuin gruusialainen puimakone.
Voidaan jatkaa kiertuetta ihan kybällä. Jeejee. 8)
Pro HVM
jamku
TV:stä tuttu
Viestit: 74
Liittynyt: 06.11.2005 21:16
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jamku »

Rässi66 kirjoitti: Nyt käy nätisti kuin gruusialainen puimakone.
Voidaan jatkaa kiertuetta ihan kybällä. Jeejee. 8)
kuulostaa paremmalta kuin itäsaksalaisen nunnan siveellisyyslupaus. Vesamattiloirin sanoin, Let's get ready to RUUMMBBLLEEEE :D
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

VT86 kirjoitti:
veppe kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Seuraavan retken osalle toivon vielä, että testiauton ulkoasu täydennetään parhaaseen mahdolliseen Maunula-asuun esim. Anttilasta hankituin pölykapselein. Peltivanteet ovat asialliset, mutta pitää sitä estetiikkaakin olla, sano.
Mulla odottelee jo varastossa hyvinkin Anttila-tyyliset pölykapselit. Sit vois sanoo ihan totuudenmukaisesti, että ne pyörii ku ryssä Anttilassa :lol:

Eli olikos se Jämsä-Jkl-Seinäjoki reitti nyt sitten seuraavanlainen:
Jämsä-Muurame :arrow: ahonen v. & Sivonen
Muurame-Jkl (Jyskä?) :arrow: veppe
Jkl- Multia :arrow: JP:t 74 ja 75
Multia - Karstula :arrow: VT86
Karstula - Sjk :arrow: AM & jamku

Vai putoaako tuosta VT86 pois? Miten on, olitko mukana?
Aikataulu lienee joskus ensi viikolla, jos vielä silloinkaan :lol: Ja pyöritellään tarvittaessa Jyskälässäkin, käydään vaikka Killerin EK:lle vetämässä uudet pohjat 8)
Mukana ollaan jos aikataulut täsämää ja PEGA varmaan lähtee jeesiin tota hommaa kanssa... Eli Joko Väätäskylälle tai Karstulaan miten ny hommat sujuu... Pega kuitatkoo omista aikatauluistaan


EDITTIÄ se verran että olen viikot opiskelujen takia HKI:ssä ett se vähä teettää ongelmaa, mutt ens vkl varmaan o tultava Multialle taas ko toi isänpäiväki tulossa
Nyt on käymässä niin hullusti tai hyvin (riippuen katsantokulmasta) mun aikataulujen vuoksi. Eli minun pitäisi joka tapauksessa olla Seinäjoella keskiviikko, joten voisin tiistai-iltana ajella koko matkan Jyväskylästä Seinäjoelle :shock: Perässä seuraa emäntä lasten kanssa huoltoautolla, joten saataisiin näin pitkä siirtymätaival hoidettua ilman edestakaisin ajelua :idea: Mutta tässä on kaksi muttaa!
1) Saadaanko Large Jyväskylään ajoissa (viimeistään tiistaina alkuillasta).
2) Ehtivätkö Jyväskylän osakunnan vapaaehtoiset myös Largen puikkoihin, jos näin törkeästi vedän välistä :oops:

Ehdotus: Jos auto olisi maanantai-iltana Muuramessa, niin voisin toimittaa sen JP74:lle. Pyöritellään autoa Jyväskylässä yön yli ja otan sen takaisin komentooni tiistai-iltana ja ajelen Seinäjoelle. Mutta silloin on vaarana se, että Karstulan osa-kunta ei pääse osalliseksi viestiin :(
Toinen ehdotus: Toimitan auton maanantaina JP74:lle Jyskään, josta se toimitetaan edelleen JP74:n ja JP75:n toimesta Karstulaan. Sieltä se toimitettaisiin sopivasti tiistai-iltana esim. Väätäiskylään, josta voisin sen sitten ajaa yhtäkyytiä Seinäjoelle. Näin pääsisi jokainen halukas Largen puikkoihin, mutta ei tarvitsisi kovin paljon edestakaisin ajella muilla autoilla :idea:

Tämän hetkisellä Largen aikataululla näyttää ikävä kyllä siltä, että VT86 ei pääse auton puikkoihin :? Ei taida millään venyä ensi viikonloppuun tuo Jkl-Sjk pätkän ajo...

Oma emäntähän ei vielä näistä kaavailuista tiedä mitään. Tulkoon puskan takaa yllätyksenä :twisted:
jamku
TV:stä tuttu
Viestit: 74
Liittynyt: 06.11.2005 21:16
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jamku »

kerettiin jo privaattipuolella sen verran lisää noihin sopimaan, että JP:t toimittaa auton hirvaskankaan kautta multialle josta Pega jatkaa karstulaan, ja minä ja AM siitä eteenpäin seinäjoelle. nyt on sitten reitinjärjestelijän päätäntävallassa että mikä kyseisistä toteutuu. meitä halukkaita kun näyttää olevan, vallan liiaksi asti. :D
masah
Viestit: 80
Liittynyt: 07.6.2006 18:57
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

meneekös karstulan pojat mistä kautta s-joelle ...vois järjestää saattoa aina kyyjärveltä päin kohti pohojanmaata
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rässi kirjoitti:Hähää, homma kunnossa!
Odottelinkin tällaista viestiä. 8) Hienoa. :idea:
HVM kirjoitti:Tämä nyt ei periaatteessa eikä käytännössä kuulu tänne yhtään mitenkään, mutta kerrottakoon nyt kaikille, että ostin juuri puhelimessa vm. -95 1500S Ladan.
:shock:
Jupe Lohi kirjoitti:No mutta jummijammi, minä kun nyt olen jo valmiiksi täällä Helsingissä ja lentäen tullut Ivalosta, voisinkin ajaa tuon toisen Ladan kotimatkalla Utsjoelle ja käyttää sitäkin samoilla tulilla Nordkapissa. Samalla kun palauttaisin tämän uudemman auton Ivaloon, ottaisin vuorostaan sen toisen ja käyttäisin sitä Nordkapissa sen jälkeen...
:shock: :shock:

Nyt käydäänkin kovaa kisaa kumpi on *köh* . :happy:
Näyttää että jopa HVM on tiukilla tässä ottelussa. :shock:

Tervetuloa Meselle Jupe ja muut tässä topikissa "ilmoittautuneet". :D
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

jamku kirjoitti:kerettiin jo privaattipuolella sen verran lisää noihin sopimaan, että JP:t toimittaa auton hirvaskankaan kautta multialle josta Pega jatkaa karstulaan, ja minä ja AM siitä eteenpäin seinäjoelle. nyt on sitten reitinjärjestelijän päätäntävallassa että mikä kyseisistä toteutuu. meitä halukkaita kun näyttää olevan, vallan liiaksi asti. :D
Joo, siis niin toki mennään, että jos halukkaita ajajia on, niin heitä ei syrjäytetä :ope:

Voi olla, että saan auton Muurameen jo maanantai-iltana. Tiukkaa kyllä tekee sitä toimittaa samana iltana JP:lle, kun pitäisi viestintuojat heittää takaisin Jämpsäänkin :) Eli voipi olla, että tiistaina toimittelen JP:lle ja siitä se tuota suunniteltua reittiä jamkun ja AM:n toimesta etenee Seinäjoelle. Ehkäpä näen Largen vilaukselta jo keskiviikkona Seinäjoella :roll: Jos oikein huonosti käy meikäläisen aikataulut, niin ahonen v joutuu toimittelemaan Largen suoraan JP:lle.. työreissuja kun on paha siirtää :roll:
jarmo65
Viestit: 109
Liittynyt: 05.11.2005 18:27
Paikkakunta: itäuusimaa

Viesti Kirjoittaja jarmo65 »

Onko mörköajettu pois :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Koettakaahan sovitella aikataulujanne, mutta muistutan, että Ladalla on maanantaina hommia Tampereella. Sitä, kuinka paljon, ei tiedä vielä oikeastaan kukaan? Entä Tiistain "työmaat?" Pyhä sotkee välissä pahasti, tieto kiinnostuneilta tahoilta ei kulje. Maanantaina aletaan selvitellä Ladan toimenkuvaa oikein tosissaan, juonia on punottu. Pysykää kanavalla, hiotaan vaikka tuota pohjoisen pistoa. :idea: 8)

Peräänkuulutan edelleenkin yyvee-liikennettä ja puheluita kuskilta toiselle. Rohkeutta peliin, emme me syö toisiamme -ilmeisesti? :eec: :lol:

"Uusi" Ladakin on nyt pihassa, mutta sen esittelyn ja kuvat siirrän toiseen topikkiin. Kuvia luvassa huomenna, nyt on liian pimeätä tyhmälle amatöörikuvaajalle.

Olo on väsynyt ja puutunut mutta onnellinen, nyt minäkin saan ajaa vuosien tauon jälkeen jälleen Ladalla. :niinpaniin:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jarmo65 kirjoitti:Onko mörköajettu pois :roll:
Rässiiiii? :whistle:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ja linkki vierailijoille, meillä on nykyään myös vara-auto 8) :

viewtopic.php?t=7571&start=0&postdays=0 ... highlight=
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä voisin korjaamolla joku ilta kun auto on täällä kokkolassa vaihtaa ne öljyt ja suodattimen ladaan.Jos jollakin sattuis olemaan dikikamera mukana voitais ottaa vähän alustastakin kuvia että auton omistajakin tietäis vähän miltä se näyttää.Huoltokirja tottakai täytettäis oikein firman leimoilla.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jari: Sovi asia Kokkolan looshin kanssa. :wink:

Pari kuvaa Tampereen kulmilta, kertokoot asianosaiset halutessaan tarkemmin:

http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... sti022.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... sti032.jpg

:D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No perhana, unohtu kuvat ihan täysin.
Tuosta alkuun -> KLIKS
Pro HVM
Avatar
enska
Mr.Tuning
Viestit: 496
Liittynyt: 30.9.2005 10:34
Paikkakunta: tsadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

huomen ilmeisesti abc:llä miitti??? Saisko lisä infoa tuon aseman sijainnista ja miitin ajankohdasta 8)

Tänks
EX member of SETÄMERSU Club
S204 220CDI "Beatrix"
exä:S202 250TDT "villekallefaarao"
exä W124 230E "nelli"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lada on topic”