Mese.fi:n historian ensimmäinen Lada-viesti!

Kaikkea Lada -viestiin liittyvää
Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Kuulostaisi loogiselta, että liian iso sisärengas (siihen nähden) liian pienen renkaan kanssa => sisärengas hiertyy puhki. Mutta juurihan tuohon rengastöitä tehtiin, miksi yleensä sisärenkaat asennettu? :nocando: :?:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

PK kirjoitti:Kuulostaisi loogiselta, että liian iso sisärengas (siihen nähden) liian pienen renkaan kanssa => sisärengas hiertyy puhki. Mutta juurihan tuohon rengastöitä tehtiin, miksi yleensä sisärenkaat asennettu? :nocando: :?:
Nimenomaan siksi, että laatokan vanteet eivät olleet mallia tubeless :cry:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaahas.... Lada alkaa olla "kotona" :D

Ks. kirjoittajan paikkakuntatieto :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Jone M
Viestit: 188
Liittynyt: 06.10.2005 0:01
Paikkakunta: Jokivarsi

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Nuista sisärenkaista muistelen olleen puhetta joko täällä palstalla tai Esan ja Eikan kanssa "nokkakusolla" kun olivat asioineet Lapin Kumissa. Olivat olleet juurikin liian isot tuolle renkaalle. Kaikki muut paitsi yksi oli vaihdettu???? Sitä en tiedä että miksi se yksi oli jäänyt vaihtamatta, eikö niitä ollut enenpää varastossa tai jotain. Toivottavasti nyt viimein on rengashuolet taakse jäänyttä. Meinaan voi olla siellä Norjassa muutakin jännitettävää sen Ladan kanssa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jone M kirjoitti:Toivottavasti nyt viimein on rengashuolet taakse jäänyttä. Meinaan voi olla siellä Norjassa muutakin jännitettävää sen Ladan kanssa.
Toivotaan todellakin näin. Jaa, että ei ollut Ladassa tubeless-vanteet? :shock: Mitenkähän vanhasta autosta ne vanteet sitten oikein on, en jaksa uskoa, että vuonna -88 olisi käytetty enää sisärenkaita - edes Venäjällä. :shock: (No Venäjän sisällä varmaankin on käytetty, mutta että vientimalleissa...) Toisaalta Ladastahan on hävinnyt matkan varrelle alkuperäiset alumiinivanteet, löytyyköhän selitys jotenkin sitäkautta?

Tässä vielä kertauksen vuoksi linkki Lapista:

viewtopic.php?t=8209&start=0&postdays=0 ... highlight=
viheraho
Viestit: 9
Liittynyt: 28.11.2006 4:03
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja viheraho »

HVM kirjoitti:
Jone M kirjoitti:Toivottavasti nyt viimein on rengashuolet taakse jäänyttä. Meinaan voi olla siellä Norjassa muutakin jännitettävää sen Ladan kanssa.
Toivotaan todellakin näin. Jaa, että ei ollut Ladassa tubeless-vanteet? :shock: Mitenkähän vanhasta autosta ne vanteet sitten oikein on, en jaksa uskoa, että vuonna -88 olisi käytetty enää sisärenkaita - edes Venäjällä. :shock: (No Venäjän sisällä varmaankin on käytetty, mutta että vientimalleissa...) Toisaalta Ladastahan on hävinnyt matkan varrelle alkuperäiset alumiinivanteet, löytyyköhän selitys jotenkin sitäkautta?

Tässä vielä kertauksen vuoksi linkki Lapista:

viewtopic.php?t=8209&start=0&postdays=0 ... highlight=

Mutta missä viipyy Lada lappi kuvat?
Kansa haluaa kuvia viimehetkistä :)
Avatar
Jupe Lohi
Mr. Seitala & Nordkapp
Viestit: 96
Liittynyt: 03.11.2006 23:27
Paikkakunta: Utsjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupe Lohi »

viheraho kirjoitti:Mutta missä viipyy Lada lappi kuvat?
Kansa haluaa kuvia viimehetkistä :)
Älä sie etelänmies hättäile. Tulleehan niitä kuvia kuhan tässä keretään ottaa ja laittaa nettiin. Täällä ei taho valo riittää kuvaamiseen kovin hyvin edes keskipäivällä, nytkin kun on aikalailla pilvinen päivä. Tunnin päästä on taas pimeä.
No, eilen illalla tuli Lada Ivaloon Tolosen Veskun ja morsiamensa Teija Simulan tuomana. Siihen köröttelivät peräkanaa Ivalon Essolle Vesku Mersulla edellä ja Teija Ladalla perässä. Veskulla oli kärry perässä ja kärryssä kelkka, joten Teija oli halunnut noilla keleillä ajaa mieluummin Ladaa. http://kato.mine.nu:81/18.php/1164968873.jpg

Kuskin vaihto suoritettiin asianmukaisesti, kuten se on kai ollut tapana tehdä jo lukemattomia kertoja siellä etelässä.
http://kato.mine.nu:81/18.php/1164969266.jpg

Kuviin otettiin myös Suomen ainoa, oikea, aito VEIJO ESSO, hän on kuvassa oikeanpuolimmaisena, oikealta nimeltään VEIJO Granath. Hän oli hyvin huolissaam vuotavasta renkaasta ja sanoi, että missään nimessä ei näille selkosille pidä lähteä vuotavilla renkailla. Täällä kun ei Inarin yläpuolella ole paikkoja, joista renkaisiin saisi ilmaa. Nyt onkin pakattava mukaan pieni kompura, joka ottaa virtansa tupakansytyttimestä. Onneksi minulla tuolla HIacessa on sellainen. Tosin aika epävarmoja kapistuksia nekin ovat, olen muutamasta sellaisesta savut ottanut. Sitten kannattaakin alkaa teltan pystytykseen, jos tuosta tempaistaan savut pihalle. Veijo sponssasi uuden sisäkumin, rengastyöt ja tankin täyteen (26,2 l)
http://kato.mine.nu:81/18.php/1164969744.jpg

Ivalosta lähdettiin kohti pohjoista, kuljettaja järjestely oli sitten sellainen, että minä ajoin Hiacea ja Ladaa ohjasti tällä kertaa kokenut Lada-kuski Pelle Korhonen. Pelle lähtee minulle kakkoskuskiksi tuolle haastavalle pohjoisen etapille.
Eka kerran Ivalon jälkeen pysähdyttiin jo Inarissa, mutta säkkipimeässä ei tehnyt mieli ottaa yhtään kuvia, joten käväistiin kahvilla Ranta-Marissa ja jatkettiin matkaa.
Inarista matka jatkui Kaamaseen ja sille legendaariselle Kaamasen tielle.
Pian oltiinkin Karigasniemellä, joka on jo aikalailla EU:n äärirajoilla. Karigasniemellä pistäydyttiin Kalastajan Majatalossa ja matka jatkui vielä viimeisen 30 kilometrin verran tänne Outakoskelle ja Seitalaan http://www.seitala.fi
Matkalla Ivalosta Seitalaan tehtiin kaksi radiohaastattelua ja yksi lehtijuttu. Toinen radioista on Lahlen seutuvilla toimiva nettiradio ja toinen on saamenkielinen radio, jonka toimitus on Norjan puolella, Karasjoella ja lähetykset on kuunneltavissa Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Lähetys tuli kai ulos tänä aamuna, eipä tullut kuunneltua... :-)

Lehtijuttu tehtiin myös Norjassa ilmestyvään saamenkieliseen sanomalehteen, Min Áigiin (Meidän Aika) . Lehden levikkialueena on pohjoismaat. Kuvia juttua varten otettiin taas pimeässä, kun oli pakko. Toimittaja oli lähdössä tänä aamuna reissuun, joten kuvien ottamista ei mitenkään voitu siirtää tähän päivään.
http://kato.mine.nu:81/18.php/1164970455.jpg

Nyt Lada seisoo täällä meidän pihalla tyytyväisenä lumihangessa. Alkaa ihan selvästi olla kotonaan. Pikku pakkanen kipristeli nenää, kun kävin äsken starttaamassa Ladan käyntiin ja sehän hörähti heti ensi yrittämällä.
http://kato.mine.nu:81/18.php/1164970806.jpg
Kuvassa taustalla meidän vanhapuoli, 1930-luvulla rakennettu saamelaistalo, käytössä pääasiassa kesäisin, mutta on erittäin lämmin myös talvikäytössäkin.
http://kato.mine.nu:81/18.php/1164971092.jpg
Tuossahan se "nököttää" tyytyväisenä uuden puolen ikkunan alla, Hiacen vieressä. Hiace ikäänkuin mainostaa hieman tätäkin reissua, vaikka oikeasti tuo Hiacen kyljessä näkyvä "Arctic Nordkapp tour 2006" tehtiin jo helmikuussa. http://www.jupeviihde.fi/nordkapp_2006.html

Tänään lähden keikalle Hettaan ja palaan sieltä huomenna. Sunnuntaina sitten starttaan Ladalla kohti uusia, huimia seikkailuja. Jäämeren rannalla saattaakin olla odotettavissa ihan mitä tahansa. Ainakin kelit ovat olleet sielläkin erittäin "lupaavat"... Jäätä alla ja vettä päällä, Norjassa EI hiekoiteta, kaiteita ei ole läheskään joka paikassa, missä ne pitäisi ehdottomasti olla. Tien toisella puolella on vuoren seinämä ja toisella puolella myrskyävä meri.. Kunhan ei tulisi Ladasta Kurskia tuolla matkalla näillä keleillä... ;-)

Kuulin muuten Pelleltä, että nuo Pre Paid -liittymät eivät toimi ulkomailla, eli Norjassa tuo Ladan kapula hiljenee. Pitänee ottaa tilapäisesti viralliseksi Lada-Puhelimeksi tuo minun puhelin, vaikkakin puhelimeen vastaaminen Norjassa maksaa aivan sairaan paljon... :-(
Numero tuohon minun puhelimeeni on +358 400 894 114.
Asiat on silloin hyvin, kun siiman molemmissa päissä on Lohi... ;-)

http://www.seitala.fi
http://www.jupeviihde.fi
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Jiitek kirjoitti:
Ps. Miksi Ladassa on ne sisuskumit? En jaksa enää kelata ketjua taaksepäin, joku osaa varmaan kertoa.
Taitaa olla vastaajat vähissä. Lienevät olleet jo alunperin kun vanteetkaan eivät olleet tubelesit... Ennemmin voisi ihmetellä miksi niitä renkaita menee? Ei tuo nyt kovin harvinaista ole, että johonkin autoon tulee noita sisärenkaita laitettua. Täälläkin vaihdoin yhden sisärenkaan viestikapulaan vänkärin takanurkkaan, se lienee vielä ilmansa pitänyt,ellei sitä nyt sitten siellä Torniossa hämmennetty. Rikki olleessa oli muuten kaksi terävää viiltoa vieretysten.
Niin, että olisiko sisukset liian isoja kun ne päällykset ovat aika matalat.
Tubeless renkaat tykkää hiertää sisärenkaat puhki koska ei ole tarkoitettu sisärenkaalle :!:
Avatar
Jupe Lohi
Mr. Seitala & Nordkapp
Viestit: 96
Liittynyt: 03.11.2006 23:27
Paikkakunta: Utsjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupe Lohi »

Hannu kirjoitti:Tubeless renkaat tykkää hiertää sisärenkaat puhki koska ei ole tarkoitettu sisärenkaalle :!:
Ainakin tuo Ivalossa vaihdettu sisäkumi vuosi venttiilin juuresta, koska venttiili oli ihan vinossa. Asentaja väitti kyllä ihan pokkana, että nykyään ei ole enää montakaan sisäkumin asennustaitoista asentajaa, kun on opittu asenteleen vain tubeless-kumeja. On kuulemma todella tarkkaa sen venttiilin asettaminen siihen reikään, ettei se jää YHTÄÄN vinoon. Muuten se hiertää kumin puhki ja alkaa vuotaa.
Katellaan nyt sitten, kauanko tuo kestää. Otanpa ainakin sen pikkukompuran mukaan. Toivottavasti kestää...
Asiat on silloin hyvin, kun siiman molemmissa päissä on Lohi... ;-)

http://www.seitala.fi
http://www.jupeviihde.fi
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Bongasin ladan Roi-Sod välillä maanantai iltana noin klo 19.00-19.30 välisenä aikana :roll:
Ajelin rauhassa SK masilla sodankylää kohti kun peiliin ilmestyi ladan ajovalot, sopivan paikan tullen ladan kuljettaja päätti yrittää ohitusta ja kytki vilkun vasempaan, siirtyi varovasti vasemmalle kaistalle ja lada kiihdytti ohi. Ladan osuessa masin valokeilaan hymy levisi korviin ja lada sai tervehdyksen parilla tyytyn painalluksella ja pitkien vilautuksella :D
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jupe Lohi kirjoitti:
Hannu kirjoitti:Tubeless renkaat tykkää hiertää sisärenkaat puhki koska ei ole tarkoitettu sisärenkaalle :!:
Ainakin tuo Ivalossa vaihdettu sisäkumi vuosi venttiilin juuresta, koska venttiili oli ihan vinossa. Asentaja väitti kyllä ihan pokkana, että nykyään ei ole enää montakaan sisäkumin asennustaitoista asentajaa, kun on opittu asenteleen vain tubeless-kumeja. On kuulemma todella tarkkaa sen venttiilin asettaminen siihen reikään, ettei se jää YHTÄÄN vinoon. Muuten se hiertää kumin puhki ja alkaa vuotaa.
Katellaan nyt sitten, kauanko tuo kestää. Otanpa ainakin sen pikkukompuran mukaan. Toivottavasti kestää...
Onkohan sinne sisuskumin ja tortun väliin laitettu talkkia? :idea:
kasupekka1
Viestit: 2
Liittynyt: 01.12.2006 8:02
Paikkakunta: SODANKYLÄ

lada-viesti

Viesti Kirjoittaja kasupekka1 »

Buorres.. niin elikkä terve ! laittelin tuossa aiemmin juttua sodankylän pikataipaleelta, mutta lie tarina menny bittirevontuliin..
tiistaina lada ootteli sievästi sodankylän metsätalon pihalla mersumiestä. tarvittiin kai maastotestiä. alkukankeuden jälkeen lada lähtikin tosi testiin ja hyvin kulki. metsätielläkin kohtuullisesti, jopa mersun veroseti paikoin.
kylän yrittäjät sponssasivat mukaan kampetta. mm ea -laukun ja lapissa niin tärkeän leikkuuveisen ja kahvia. toivottavasti tavaraa tulee autoon paljon mukaan kun sitä sitten huutokaupassa kilvoitellaan sisältöineen..
pari päivää sodankylän metsäteillä ja jopa sulalla asvaltilla kasurisen pekan ohjastamana. luovuin ladasta tolosen vesalle, kun halusi viedä sen ivaloon. ladat tykkää lapista..niin ja muuten sitä kuvattiin tosissaan ..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, kasupekka1. :D

Kirjoitit:
laittelin tuossa aiemmin juttua sodankylän pikataipaleelta, mutta lie tarina menny bittirevontuliin..
Tarkoitatko tuota juttua, on se tallessa:

viewtopic.php?t=8209

Huutokauppa Ladasta on jo ohi, auto pysyi Mese.fi - omistuksessa ... kukapa tietää mihin sen tiet johtavat viestin jälkeen. 8)
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

Hyvä juttu ja hyvät kuvat Jupe Lohelta! :)
(mukava nähdä että lada on vielä tallessa... :lol: )
Pro-HVM
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

Mika.S kirjoitti:Bongasin ladan Roi-Sod välillä maanantai iltana noin klo 19.00-19.30 välisenä aikana :roll:
Ajelin rauhassa SK masilla sodankylää kohti kun peiliin ilmestyi ladan ajovalot, sopivan paikan tullen ladan kuljettaja päätti yrittää ohitusta ja kytki vilkun vasempaan, siirtyi varovasti vasemmalle kaistalle ja lada kiihdytti ohi. Ladan osuessa masin valokeilaan hymy levisi korviin ja lada sai tervehdyksen parilla tyytyn painalluksella ja pitkien vilautuksella :D
joo mie olin ratissa.. koko matkan ja muistan kun ohitettiin niitä army katiskoja ..
KOS edellä väykyllä ja mie tähtäilin sillä ladalla..
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Olenko jotenkin taas tippunut kärryiltä vai miksi niisä tubeless-renkaissa on sisukumit?
Avatar
KOS
lApIn oSsI
Viestit: 88
Liittynyt: 03.10.2005 13:39
Paikkakunta: Lapin lääni

Viesti Kirjoittaja KOS »

XUX63 kirjoitti: Nimenomaan siksi, että laatokan vanteet eivät olleet mallia tubeless :cry:
Tuon takia...
~KOS~
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

KOS kirjoitti:
XUX63 kirjoitti: Nimenomaan siksi, että laatokan vanteet eivät olleet mallia tubeless :cry:
Tuon takia...
Thänx :)
Avatar
KOS
lApIn oSsI
Viestit: 88
Liittynyt: 03.10.2005 13:39
Paikkakunta: Lapin lääni

Viesti Kirjoittaja KOS »

jackhammer kirjoitti: joo mie olin ratissa.. koko matkan ja muistan kun ohitettiin niitä army katiskoja ..
KOS edellä väykyllä ja mie tähtäilin sillä ladalla..
Niin ku sain ensin sun 15 min etumatkan kurottua kiinni..
:wink:
~KOS~
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

jackhammer kirjoitti:joo mie olin ratissa.. koko matkan ja muistan kun ohitettiin niitä army katiskoja ..
KOS edellä väykyllä ja mie tähtäilin sillä ladalla..
Sillon oliki paljo porukkaa liikenteessä ku loppu tykistöleiri rovajärveltä :roll:

Mietinkin siinä ku KOS ajo ohi et olikohan tuo joku foorumilainen ja olihan se :lol:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mullahan oli W123:n aluissakin sisäkumit ja tupeless renkhaat niitten päälä, hyvin piti ilmaa. Olit rengasmyyjän mielestä niin hapettuhneet vantheet ettei uskaltanu panna palhjaalthaan kumia vantheele...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Moottoriturpa Lohi ja Lada tuli bongattua Ivalossa.
Jupe aamupäivällä ja Lada iltapäivällä.
Kummallakin kertaa vaan oli sen verran hoppu että ei ehtiny jutustella Seitalan herran kanssa eikä tyypittää Ladaa.

Lada on sen verta tuttu että aika alusta asti oon seuraillu sen liikkeitä tästä viestiketjusta.
Jupe taas on sen verran tuttu että vois sanoa että tunnen herran taatusti paremmin kuin mitä itse tuntee meikäläistä :wink:
Myöskin Sodankylä-Ivalo välin kuski on tuttu vaikka Tolonenkaan ei taatusti nimeltä minua tunne.
Kummatkin herrat on tuttuja toisen harrastuksen kautta joka ei kyllä liity mitenkään autoihin.
Jupe tosin on tuttu nimi jo vuosien takaa kun meikäläinen oli vielä viistoistakesäinen ja alettiin Stönöllä kulkea (dj itse tietää mistä puhun :) )

Ja jotten jäis täysin anonyymiksi niin kerronpa missä Jupen bongasin;

Ilmeisesti varautui Ladan käynnistämiseen pohjoisessa kun osti 4 kpl hehkutulppia :shock: :lol:
Kyllä se jotain Hiacesta puhui myyjälle mutta kun mulla oli sisäpiiritietoa niin eihän se nyt menny alkuunkaan läpi vaan tiesin että Ladaan se ostaa niitä :D
Kukaan ei vaan oo muistanu kertoa sille että mitä tahansa tulppia ei voi sekoitella keskenään :lol:

Kyllä se varmaan tästä jo tunnistaa, ei siinä muita asiakkaita just silloin ollu :roll:

Pitää jatkaa tämän ketjun seurausta ja katsella jos pääsis Ladalla testiajon suorittamaan takaisinpäin tullessa.
Oon minä daadaalla ennenki ajanu vaan tämä yksilö on pakko testata :wink:
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

Sain vihdoinkin linkit UUSI ROVANIEMI lehden juttuun..
joten olkaa hyvä:
tekstiä isolla
kuvatuskin on
miten ladalla menee?
Avatar
Jupe Lohi
Mr. Seitala & Nordkapp
Viestit: 96
Liittynyt: 03.11.2006 23:27
Paikkakunta: Utsjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupe Lohi »

jackhammer kirjoitti:miten ladalla menee?
Ihan hyvin näyttäs menevän... :D Tuossahan tuo keittiön ikkunan alla keräilee voimia rundin vaativinta koitosta varten. Tulin juuri kotiin Hetan keikalta http://kato.mine.nu:81/18.php/1165076840.jpg
ja Lada otti minut vastaan leveästi hymyillen, http://kato.mine.nu:81/18.php/1165077677.jpg , sekä takakumi TÄYNNÄ ilmaa!! http://kato.mine.nu:81/18.php/1165078111.jpg

Huomisaamuna on sitten tarkoitus lähteä heti aamun valjettua... :lol: :D kohti Nordkappia. Matka on pitkä ja kivinen. Tai ainakin luminen, sillä lunta on tullut täällä Outakoskella nyt kolme päivää vähintäänkin kunnolla maahan saakka. Taitaa olla maahan kertyneenä jo kohta pari-kolmekymmentä senttiä. :shock: :shock:
Tielläkin lunta oli ihan riittävästi, kun kävin tuolla Norjan puolella Hiacella vähän etukäteen harjoittelemassa. Rannikolla lunta tulee yleensä "hieman" reippaammin, mutta sitä en tiedä miten nyt on tullut, kun en vajaata sataa kilometriä lähempänä Altaa ja seitsemääkymmentä kilometriä lähempänä Lakselvia tällä reissulla käynyt. :?: :?: :?:

Noo, ajellaan sen mitä Ladalla pääsee ja pystyy... ja kannetaan loppumatka, että saadaan jonkinlaiset Nordkapp-kuvat napattua. Todennäköisesti emme kolmeatoista kilometriä lähemmäs Nordkappia pääse tällä(kään) kertaa, sillä perillä matkan katkaisee talvisaikaan tällainen liikennemerkki: http://kato.mine.nu:81/18.php/1165078742.jpg
Mutta otetaan Ladasta kuvia siinä ja myöskin tässä: http://kato.mine.nu:81/18.php/1165078895.jpg
Ja vaikka näin: http://kato.mine.nu:81/18.php/1165078849.jpg

Noissa maisemissa on muuten ihan kohtuullisen jännä ajella valoisassakin, http://kato.mine.nu:81/18.php/1165079220.jpg puhumattakaan joulukuun kaamoksesta, kun rullaillaan rantaserpentiinejä säkkipimeässä... :shock: :shock:

Siihenkin olen siellä joskus joutunut ja voin sanoa, että ilmassa ON seikkailun maku, kun siihen lisätään vielä hirmuinen lumimyrsky, tuuli puhaltaa 50-60 m/s ja näkyvyyttä on yhtä paljon kuin jos tuulilasille levittäisi valkoisen lakanan... Autosta kun nousee ulos, on kuin joku heittäisi laatikollisen nuppineuloja naamaan. Meren pärskeet jäätyvät ilmassa ja nuo jäätyneet neulaset iskeytyvät kasvoille, niin itku pääsee... :( :cry:

Noo, ei meillä kuiteskaan niin hyvä tuuri ole, että mitään tuollaista kohdalle osuisi... 8) 8)
Asiat on silloin hyvin, kun siiman molemmissa päissä on Lohi... ;-)

http://www.seitala.fi
http://www.jupeviihde.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hehhee :D

Hyvä tarina Jupelta kuvineen kaikkineen :)
Siinä on etelänpelleillä ihmettelemistä :wink:

nimimerkillä: kesätamineissa (lyhythihainen kauluspaita ja lakerikengät) hätistellut altalaisia lampaankuskaajia edestä,
jotka oli jääneet "pieneen"kinokseen kiinni... huuvettiin että mänkäähän sivummale, suomipoijjiila on kiire....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7159
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

OHO! siellähän on Jussantuvalla porukkata liikkeellä. :D
Avatar
Jupe Lohi
Mr. Seitala & Nordkapp
Viestit: 96
Liittynyt: 03.11.2006 23:27
Paikkakunta: Utsjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupe Lohi »

Mika.T kirjoitti:OHO! siellähän on Jussantuvalla porukkata liikkeellä. :D
Enpä ollut Jussantuvalla tälläkertaa, vaan Hetta Hotellilla. Jussantuvalla näyttää tältä:
http://kato.mine.nu:81/18.php/1165097456.jpg
http://kato.mine.nu:81/18.php/1165097318.jpg
Asiat on silloin hyvin, kun siiman molemmissa päissä on Lohi... ;-)

http://www.seitala.fi
http://www.jupeviihde.fi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4386
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No jopas.noin kuukausi takaperin kaakonkulmalla tuli lunta n.puoli metriä,hakkapeliitta 09 osoitti talviominaisuutensa...
Hyvä talviauto on takaveto-lada :D .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7159
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No niinpä vain... :D

Ei muista enää noita paikoja.. Viimetalvi oltiin hetassa töissä... :D Paikallisissa kuppiloissa tuli muutaman kerran käytyä...

Paikallinen Esso on varsinainen asiakaspalvelun esimerkki. :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jupelta tuli äsken tekstari. Lada oli tunti sitten 30Km päässä Nordkappista ja keli oli kuulemma kaamea. Lumipyryä, riekon :shock: kokoisia lumihiutaleita ja tuulta sen verran että piisaa. :shock: Kertokoon herra itse lisää kun ennättää. :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lada on topic”