E500 kysymyksiä
Sorry että menee asiasta kuudenteen, eikä yleensä tarkoitus mennä soheltamaan kenenkään topikkiin... ... himon kohteena E 500 ja hyrylässä myynnissä... onko jonkun klubilaisen vanha pirssi ja jotain tietoa tästä pelistä.... kilsoja on kyllä aika paljon, joten onko järkikauppa ?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278568
Lyhensin linkkiä ettei venytä ruutua, Melitos
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278568
Lyhensin linkkiä ettei venytä ruutua, Melitos
Jos autosta ei ole luotettavaa hinstoriaa, niin voi olla hyvinkin riskaabeli hankinta. Historialla en meinaa paperivihkoa johon on lätkitty leimoja, jotka huoltokirjaksikin kutsutaan, vaan kuitteja joista selviää mitä on tehty ja koska. Huonolla tuurilla voi mennä auton verran rahaa kuntoon laittamiseen.
Fiksuinta on ottaa joku 500:t hyvin tunteva mukaan autoa katsomaan...
Fiksuinta on ottaa joku 500:t hyvin tunteva mukaan autoa katsomaan...
Joo, tänks!E500 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278568
Lyhensin linkkiä ettei venytä ruutua, Melitos
Mitäs näistä kannattais ensimmäiseksi katsoa ? Onko jotain ´tiettyjä tyyppivikoja ja miten osien saatavuus yleensä.Paljos porukka on saanut kuluttamaan, vai pääseekö alle 20 litran kaupunkiajoa ?
Jotain tyyppivikoja on, mutta enemmän saatu tuhoa huonolla pidolla.E500 kirjoitti:Joo, tänks!E500 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278568
Lyhensin linkkiä ettei venytä ruutua, Melitos
Mitäs näistä kannattais ensimmäiseksi katsoa ? Onko jotain ´tiettyjä tyyppivikoja ja miten osien saatavuus yleensä.Paljos porukka on saanut kuluttamaan, vai pääseekö alle 20 litran kaupunkiajoa ?
Koeajossa suosittelen ajamaan mittarin tappiin, muuten jää paljon arvailujen varaan. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta varmuus ainakin tehoista on tämän jälkeen, sekä laatikon kunnosta.
Kaupungissa pääsee alle 20. Taitaa jossain 15-16l paikkeilla pyöriä, riippuen ajotavasta ym. Maantiellä taitaa 10-12l olla melko normaalia.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Maksan hyvin jos tällainen löytyy . Kenellekkään "kyläsepolle" en vie joka vain luulee saavansa auton kuntoon. Niistä on jo liikaa kokemuksia...pt kirjoitti: Tai sitten pitää löytää se viisas kaveri ja päästä helpommalla.
Tuntuu vain että nuo liikkeet joissa auto on ollut, ne ei vain yksinkertaisesti välitä/käsitä kuinka tosissaan asiakas on.
Aki kirjoitti: Tuntuu vain että nuo liikkeet joissa auto on ollut, ne ei vain yksinkertaisesti välitä/käsitä kuinka tosissaan asiakas on.
Just näin Ja on myös havaittu että asentaja alkaa vähättelemään vikaa jos ja kun ei itse ymmärrä auton järjestelmistä mitään.... monesti saanut ensin selittää ja kaydä ihan kädestäpitäen läpi auton tekniikkaa ja asentajan ilme ollut kun alannut selvitä että autossa tosiaan on CAN-väylä yms. mitä löytyy jostain japsista tai voortista vasta 00- jälkeisistä malleista ja alannut ymmärtää että asiakas ei olekkaan ihan seko.... ja hetkenkuluttua tulee vastaus että "en mä kuule ymmärrä tästä mitään, on senverran erikoista tekniikkaa" vaikka aluksi rintakaarella paukutteli henkseleitä että "joo, tuo tänne vaan laitetaan kuntoon"
Onko kellään kokemusta tästä Mersu-Klubin jäsenestä-> Western Automobiles /Pasi Ikonen. Onko perehtynyt näihin uudempiin "sähköautoihin" vai onko Guru tuolla vanhemman kaluston puolella-> Säätää/palauttaa mersujen toiminnot kohdalleen
Samoin miettinyt tuota Triangle Motor Tuolla varmaan ottettais vakavasti ja hommattais sellainen heppu sieltä maanraosta joka näistä ymmärtäis, mutta en vain ole saanut aikaiseksi alata kyselemään, saatika raadolla tuonneasti nilkuttamaan. (eikö nämä viissataset jo ala olla entisöinti iässä ja klassikko/harrasteauto statuksessa)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Itsellä on nelipaikkanen, mutta rekisteröity ihan normaalisti viidelle.E500 kirjoitti:Voe kehveli
Muutaman päivän tässä kuolatessani E500 mallia huomasin, että niitä on rekisteröity 4 tai 5 hengelle .Mitä saakos/onnistuuko 4 paikkaisen rekisteröityä 5 henkilölle jos laittaa lisävyön, vai onko etsittävä nahaton malli.... Kokemuksia ?
Ketjun aloittajan autohan on viisipaikkainen jo valmiiksi ja nahkasisustalla.
Eli normipenkki taakse, jos haluaa viisipaikkaisena tai sitten yrität etsiä sellaista, jossa valmiiksi.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Jos kauppaa tulee, niin ensin kannattaa varmistua, että kyseessä on alkuperäinen 500. Samaten voi olla hyödyksi tarkistaa, mitä lisävarusteita
autossa on alunperin ollut.
Tarkistukset onnistuvat helposti venäläisten mersukerhon sivuilla
valmistusnumeron perusteella .Näet samalla, missä auto on tehty ja
missä myyty uutena. Jos auto on USA:sta ja tullaamatta, niin varaudu
lisäkustannuksiin. Suurin osa 500-malleista myytiin kai USA:ssa ja
niissä voi olla eroja eurooppalaisiin.
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Jos auto on Saksasta tuotu, niin kauppakirjassa mahdollisesti
oleva maininta kolaroimattomuudesta on etu.
http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W124
Lainaus autowikista:
1990-luvun alussa mallistoon lisättiin suorituskykyisempiä kalliita malleja, joista tärkein oli 500 E. Tämä 240 kW:lla V8-moottorilla (32V) varustettu huippumalli esiteltiin Pariisin autonäyttelyssä vuonna 1990. Siinä oli muita malleja leveämmät lokasuojat, madallettu jousitus sekä toisenlainen etuspoileri sumuvaloineen. Pääasiassa tämä erittäin suorituskykyinen auto muistutti kuitenkin perusmallisia autoja. Malli kiihtyi 0-100 km/h 6,1 sekunnissa ja huippunopeus oli rajoitettu 250 km/h:een. Auton voimansiirto, moottori (pienin muutoksin) ja 4-portainen automaattilaatikko oli lainattu 500 SL -mallista. Mercedes-Benz valmisti auton korin Sindelfingenissä, mutta lopullinen kokoaminen tapahtui Porschen toimesta Stuttgartissa. Vuoden lokakuussa 1992 moottorin tehoja laskettiin päästöjen pienentämiseksi 235 kW:iin. Vuonna 1993 500 E:n nimi muuttui muun mallisarjan myötä E 500:ksi. Vielä tehokkaampi, E 500:n pohjalta muutettu malli E 60 AMG oli saatavana 9/1993-11/1994. E 500-mallin valmistus lopetettiin huhtikuussa 1995.
autossa on alunperin ollut.
Tarkistukset onnistuvat helposti venäläisten mersukerhon sivuilla
valmistusnumeron perusteella .Näet samalla, missä auto on tehty ja
missä myyty uutena. Jos auto on USA:sta ja tullaamatta, niin varaudu
lisäkustannuksiin. Suurin osa 500-malleista myytiin kai USA:ssa ja
niissä voi olla eroja eurooppalaisiin.
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Jos auto on Saksasta tuotu, niin kauppakirjassa mahdollisesti
oleva maininta kolaroimattomuudesta on etu.
http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W124
Lainaus autowikista:
1990-luvun alussa mallistoon lisättiin suorituskykyisempiä kalliita malleja, joista tärkein oli 500 E. Tämä 240 kW:lla V8-moottorilla (32V) varustettu huippumalli esiteltiin Pariisin autonäyttelyssä vuonna 1990. Siinä oli muita malleja leveämmät lokasuojat, madallettu jousitus sekä toisenlainen etuspoileri sumuvaloineen. Pääasiassa tämä erittäin suorituskykyinen auto muistutti kuitenkin perusmallisia autoja. Malli kiihtyi 0-100 km/h 6,1 sekunnissa ja huippunopeus oli rajoitettu 250 km/h:een. Auton voimansiirto, moottori (pienin muutoksin) ja 4-portainen automaattilaatikko oli lainattu 500 SL -mallista. Mercedes-Benz valmisti auton korin Sindelfingenissä, mutta lopullinen kokoaminen tapahtui Porschen toimesta Stuttgartissa. Vuoden lokakuussa 1992 moottorin tehoja laskettiin päästöjen pienentämiseksi 235 kW:iin. Vuonna 1993 500 E:n nimi muuttui muun mallisarjan myötä E 500:ksi. Vielä tehokkaampi, E 500:n pohjalta muutettu malli E 60 AMG oli saatavana 9/1993-11/1994. E 500-mallin valmistus lopetettiin huhtikuussa 1995.
Tähän varmaan sopii aikalailla w124 koppasen penkki heittämällä ja onko keskiturvavöiden asentaminen ylivoimainen juttu ?... meinaan vain, että onko siellä valmiiksi kiinnityspaikat vyölle ?pt kirjoitti:Itsellä on nelipaikkanen, mutta rekisteröity ihan normaalisti viidelle.
Kävin katsomassa linkin autoa ja harmikseni tuli nähtyä todella huonosti pidetty yksilö... ruostetta jonkun verran ja tosi huono maalipinta ja mitä noihin kilsoihin tulee, niin tuskin nahkajakkara 300tkm kohdalla noin huonossa hapessa on.Ei tässä muu auta kun jatkaa etsimistä ja jos jollain tulee mieleen semmoinen autoliike, joka tuo autoja tilauksesta suomeen,rekisteröi,ottaa auton vaihdossa, niin saa kertoa
Tähän varmaan sopii aikalailla w124 koppasen penkki heittämällä ja onko keskiturvavöiden asentaminen ylivoimainen juttu ?... meinaan vain, että onko siellä valmiiksi kiinnityspaikat vyölle ?pt kirjoitti:Itsellä on nelipaikkanen, mutta rekisteröity ihan normaalisti viidelle.
Kävin katsomassa linkin autoa ja harmikseni tuli nähtyä todella huonosti pidetty yksilö... ruostetta jonkun verran ja tosi huono maalipinta ja mitä noihin kilsoihin tulee, niin tuskin nahkajakkara 300tkm kohdalla noin huonossa hapessa on.Ei tässä muu auta kun jatkaa etsimistä ja jos jollain tulee mieleen semmoinen autoliike, joka tuo autoja tilauksesta suomeen,rekisteröi,ottaa auton vaihdossa, niin saa kertoa
Keskipaikan lantiovyö taitaa tulla saman pultin alle, kuin sivupaikkojen vastakappaleet, eli siinä mielessä valmiit paikat (jos nyt tämän oikein muistan..)E500 kirjoitti:Tähän varmaan sopii aikalailla w124 koppasen penkki heittämällä ja onko keskiturvavöiden asentaminen ylivoimainen juttu ?... meinaan vain, että onko siellä valmiiksi kiinnityspaikat vyölle ?pt kirjoitti:Itsellä on nelipaikkanen, mutta rekisteröity ihan normaalisti viidelle.
Kävin katsomassa linkin autoa ja harmikseni tuli nähtyä todella huonosti pidetty yksilö... ruostetta jonkun verran ja tosi huono maalipinta ja mitä noihin kilsoihin tulee, niin tuskin nahkajakkara 300tkm kohdalla noin huonossa hapessa on.Ei tässä muu auta kun jatkaa etsimistä ja jos jollain tulee mieleen semmoinen autoliike, joka tuo autoja tilauksesta suomeen,rekisteröi,ottaa auton vaihdossa, niin saa kertoa
Ja suosittelen katsomaan ja kokeilemaan muutamiakin yksilöitä, jos vain mahdollista, niin tuleepa erot esille.
Ikävä tosiasia taitaa olla se, että edulliset yksilöt ovat aikalailla rahaa vieviä (ja hermoja) ja hyvän löytäminen saattaa olla vaikeaa. Eli maltti on valttia.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
pt kirjoitti:Ja suosittelen katsomaan ja kokeilemaan muutamiakin yksilöitä, jos vain mahdollista, niin tuleepa erot esille.
Ikävä tosiasia taitaa olla se, että edulliset yksilöt ovat aikalailla rahaa vieviä (ja hermoja) ja hyvän löytäminen saattaa olla vaikeaa. Eli maltti on valttia.
Tuo on kyllä taivahan tosi, että tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus noiden autoliikeiden osalta että ensin katsellaan Suomen tarjontaa ja huomataan että "Oho, maksaako nuo viissataset noin paljon" -> tutkimaan mobilea yms. -> dollarinkuvat silmissä sieltä se halvin 2-5t€ "yksilö" tänne suomeen ja lappu lasille 25t€ huippukunto KAIKILLA varusteilla
Joten ehdottomasti pitää kokeilla muutamaa ennen päätöksen tekoa!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tuo nahkajakkara vaatii aika lailla hoitoa pysyäkseen kunnossa,
Sitä pitäisi imuroida ja pestä haalealla saippuavedellä säännöllisesti
ja ennen kaikkea käsitellä hoitoaineella kaksi kertaa vuodessa.
Ilman hoitoainetta nahka kovettuu ja haurastuu ja alkaa halkeilla.
Kyllä se penkki menee huonoon kuntoon jo 300.000 kilometrissä
ilman hoitoa.
Jos autossa ei ole raitisilmasuodatinta ja sillä on ajettu kaupungissa,
penkit ovat aika likaiset, jos niitä ei ole hoidettu. Varsinkin vaaleassa
nahkassa pinttynyt lika näkyy ja on vaikea irrottaa.
Kangaspenkki ei vaadi voitelua ja on helpompi puhdistaa, kun
voi käyttää vahvempia pesuaineita tarvittaessa ja pääsee
käyttämään lämpöä. Mutta noihin erikoismalleihin kuuluu ilman
muuta nahkapenkki, noin tyylin puolesta.
Molemmista voi kulua kuskin selkänojan nurkka puhki alle 200.000
kilometrin, jos sitä jatkuvasti hierotaan. Lihava kuljettaja ja katkonainen
ajo kuluttaa. Penkin voi paikata niin, että jälki vastaa alkuperäistä.
Älä osta huonoa yksilöä, kannattaa sijoittaa hyvin pidettyyn. Kyseessä
on kuitenkin keräilyauto, jonka arvo nousee varmasti museoiässä.
Sitä pitäisi imuroida ja pestä haalealla saippuavedellä säännöllisesti
ja ennen kaikkea käsitellä hoitoaineella kaksi kertaa vuodessa.
Ilman hoitoainetta nahka kovettuu ja haurastuu ja alkaa halkeilla.
Kyllä se penkki menee huonoon kuntoon jo 300.000 kilometrissä
ilman hoitoa.
Jos autossa ei ole raitisilmasuodatinta ja sillä on ajettu kaupungissa,
penkit ovat aika likaiset, jos niitä ei ole hoidettu. Varsinkin vaaleassa
nahkassa pinttynyt lika näkyy ja on vaikea irrottaa.
Kangaspenkki ei vaadi voitelua ja on helpompi puhdistaa, kun
voi käyttää vahvempia pesuaineita tarvittaessa ja pääsee
käyttämään lämpöä. Mutta noihin erikoismalleihin kuuluu ilman
muuta nahkapenkki, noin tyylin puolesta.
Molemmista voi kulua kuskin selkänojan nurkka puhki alle 200.000
kilometrin, jos sitä jatkuvasti hierotaan. Lihava kuljettaja ja katkonainen
ajo kuluttaa. Penkin voi paikata niin, että jälki vastaa alkuperäistä.
Älä osta huonoa yksilöä, kannattaa sijoittaa hyvin pidettyyn. Kyseessä
on kuitenkin keräilyauto, jonka arvo nousee varmasti museoiässä.