E500 kysymyksiä

Vastaa Viestiin
E500
Viestit: 6
Liittynyt: 31.8.2007 23:02
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja E500 »

Sorry että menee asiasta kuudenteen, eikä yleensä tarkoitus mennä soheltamaan kenenkään topikkiin... :oops: ... himon kohteena E 500 ja hyrylässä myynnissä... onko jonkun klubilaisen vanha pirssi ja jotain tietoa tästä pelistä.... kilsoja on kyllä aika paljon, joten onko järkikauppa ?




http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278568

Lyhensin linkkiä ettei venytä ruutua, Melitos
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Jos autosta ei ole luotettavaa hinstoriaa, niin voi olla hyvinkin riskaabeli hankinta. Historialla en meinaa paperivihkoa johon on lätkitty leimoja, jotka huoltokirjaksikin kutsutaan, vaan kuitteja joista selviää mitä on tehty ja koska. Huonolla tuurilla voi mennä auton verran rahaa kuntoon laittamiseen. :roll:

Fiksuinta on ottaa joku 500:t hyvin tunteva mukaan autoa katsomaan...
E500
Viestit: 6
Liittynyt: 31.8.2007 23:02
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja E500 »

E500 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278568

Lyhensin linkkiä ettei venytä ruutua, Melitos
Joo, tänks! :oops:

Mitäs näistä kannattais ensimmäiseksi katsoa ? Onko jotain ´tiettyjä tyyppivikoja ja miten osien saatavuus yleensä.Paljos porukka on saanut kuluttamaan, vai pääseekö alle 20 litran kaupunkiajoa ?
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

E500 kirjoitti:
E500 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278568

Lyhensin linkkiä ettei venytä ruutua, Melitos
Joo, tänks! :oops:

Mitäs näistä kannattais ensimmäiseksi katsoa ? Onko jotain ´tiettyjä tyyppivikoja ja miten osien saatavuus yleensä.Paljos porukka on saanut kuluttamaan, vai pääseekö alle 20 litran kaupunkiajoa ?
Jotain tyyppivikoja on, mutta enemmän saatu tuhoa huonolla pidolla.

Koeajossa suosittelen ajamaan mittarin tappiin, muuten jää paljon arvailujen varaan. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta varmuus ainakin tehoista on tämän jälkeen, sekä laatikon kunnosta.

Kaupungissa pääsee alle 20. Taitaa jossain 15-16l paikkeilla pyöriä, riippuen ajotavasta ym. Maantiellä taitaa 10-12l olla melko normaalia.
W124 500E
W903 316cdi
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

pt kirjoitti: Tai sitten pitää löytää se viisas kaveri ja päästä helpommalla.
Maksan hyvin jos tällainen löytyy :idea: . Kenellekkään "kyläsepolle" en vie joka vain luulee saavansa auton kuntoon. Niistä on jo liikaa kokemuksia...

Tuntuu vain että nuo liikkeet joissa auto on ollut, ne ei vain yksinkertaisesti välitä/käsitä kuinka tosissaan asiakas on.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Aki kirjoitti: Tuntuu vain että nuo liikkeet joissa auto on ollut, ne ei vain yksinkertaisesti välitä/käsitä kuinka tosissaan asiakas on.

Just näin :shout: Ja on myös havaittu että asentaja alkaa vähättelemään vikaa jos ja kun ei itse ymmärrä auton järjestelmistä mitään.... monesti saanut ensin selittää ja kaydä ihan kädestäpitäen läpi auton tekniikkaa ja asentajan ilme ollut :eec: kun alannut selvitä että autossa tosiaan on CAN-väylä yms. mitä löytyy jostain japsista tai voortista vasta 00- jälkeisistä malleista ja alannut ymmärtää että asiakas ei olekkaan ihan seko.... :axe: ja hetkenkuluttua tulee vastaus että "en mä kuule ymmärrä tästä mitään, on senverran erikoista tekniikkaa" vaikka aluksi rintakaarella paukutteli henkseleitä että "joo, tuo tänne vaan laitetaan kuntoon" :supersad:


Onko kellään kokemusta tästä Mersu-Klubin jäsenestä-> Western Automobiles /Pasi Ikonen. Onko perehtynyt näihin uudempiin "sähköautoihin" vai onko Guru tuolla vanhemman kaluston puolella-> Säätää/palauttaa mersujen toiminnot kohdalleen :idea:

Samoin miettinyt tuota Triangle Motor Tuolla varmaan ottettais vakavasti ja hommattais sellainen heppu sieltä maanraosta joka näistä ymmärtäis, mutta en vain ole saanut aikaiseksi alata kyselemään, saatika raadolla tuonneasti nilkuttamaan. (eikö nämä viissataset jo ala olla entisöinti iässä ja klassikko/harrasteauto statuksessa)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
E500
Viestit: 6
Liittynyt: 31.8.2007 23:02
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja E500 »

Voe kehveli :o

Muutaman päivän tässä kuolatessani E500 mallia huomasin, että niitä on rekisteröity 4 tai 5 hengelle :shock: .Mitä saakos/onnistuuko 4 paikkaisen rekisteröityä 5 henkilölle jos laittaa lisävyön, vai onko etsittävä nahaton malli.... Kokemuksia ?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Eikö siinä 4 hengen mallissa oo semmonen keskikotelo takapenkillä?
Vähä niinku C124:ssa? Jos sen takapenkin vaihtaa normisedanin sohvaan vöineen, niin kai se sillä menis.
Ei sitten kannata hävittää originaaliosia, E500 on keräilykamaa joskus, jos ei jo nyt.
Pro HVM
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

E500 kirjoitti:Voe kehveli :o

Muutaman päivän tässä kuolatessani E500 mallia huomasin, että niitä on rekisteröity 4 tai 5 hengelle :shock: .Mitä saakos/onnistuuko 4 paikkaisen rekisteröityä 5 henkilölle jos laittaa lisävyön, vai onko etsittävä nahaton malli.... Kokemuksia ?
Itsellä on nelipaikkanen, mutta rekisteröity ihan normaalisti viidelle.

Ketjun aloittajan autohan on viisipaikkainen jo valmiiksi ja nahkasisustalla.

Eli normipenkki taakse, jos haluaa viisipaikkaisena tai sitten yrität etsiä sellaista, jossa valmiiksi.
W124 500E
W903 316cdi
E500
Viestit: 6
Liittynyt: 31.8.2007 23:02
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja E500 »

Mieletön juttu! :D

Kiitos kaikille vastanneille ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Jos joku admineista pystyis siirtää tämän uuteen lankaan, niin ei mene Akin aloittama hieno ketju ..tuiks! Köötös! :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Jos kauppaa tulee, niin ensin kannattaa varmistua, että kyseessä on alkuperäinen 500. Samaten voi olla hyödyksi tarkistaa, mitä lisävarusteita
autossa on alunperin ollut.

Tarkistukset onnistuvat helposti venäläisten mersukerhon sivuilla
valmistusnumeron perusteella .Näet samalla, missä auto on tehty ja
missä myyty uutena. Jos auto on USA:sta ja tullaamatta, niin varaudu
lisäkustannuksiin. Suurin osa 500-malleista myytiin kai USA:ssa ja
niissä voi olla eroja eurooppalaisiin.

http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

Jos auto on Saksasta tuotu, niin kauppakirjassa mahdollisesti
oleva maininta kolaroimattomuudesta on etu.

http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W124

Lainaus autowikista:
1990-luvun alussa mallistoon lisättiin suorituskykyisempiä kalliita malleja, joista tärkein oli 500 E. Tämä 240 kW:lla V8-moottorilla (32V) varustettu huippumalli esiteltiin Pariisin autonäyttelyssä vuonna 1990. Siinä oli muita malleja leveämmät lokasuojat, madallettu jousitus sekä toisenlainen etuspoileri sumuvaloineen. Pääasiassa tämä erittäin suorituskykyinen auto muistutti kuitenkin perusmallisia autoja. Malli kiihtyi 0-100 km/h 6,1 sekunnissa ja huippunopeus oli rajoitettu 250 km/h:een. Auton voimansiirto, moottori (pienin muutoksin) ja 4-portainen automaattilaatikko oli lainattu 500 SL -mallista. Mercedes-Benz valmisti auton korin Sindelfingenissä, mutta lopullinen kokoaminen tapahtui Porschen toimesta Stuttgartissa. Vuoden lokakuussa 1992 moottorin tehoja laskettiin päästöjen pienentämiseksi 235 kW:iin. Vuonna 1993 500 E:n nimi muuttui muun mallisarjan myötä E 500:ksi. Vielä tehokkaampi, E 500:n pohjalta muutettu malli E 60 AMG oli saatavana 9/1993-11/1994. E 500-mallin valmistus lopetettiin huhtikuussa 1995.
E500
Viestit: 6
Liittynyt: 31.8.2007 23:02
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja E500 »

pt kirjoitti:Itsellä on nelipaikkanen, mutta rekisteröity ihan normaalisti viidelle.
Tähän varmaan sopii aikalailla w124 koppasen penkki heittämällä ja onko keskiturvavöiden asentaminen ylivoimainen juttu ?... meinaan vain, että onko siellä valmiiksi kiinnityspaikat vyölle ?

Kävin katsomassa linkin autoa ja harmikseni tuli nähtyä todella huonosti pidetty yksilö... ruostetta jonkun verran ja tosi huono maalipinta ja mitä noihin kilsoihin tulee, niin tuskin nahkajakkara 300tkm kohdalla noin huonossa hapessa on.Ei tässä muu auta kun jatkaa etsimistä ja jos jollain tulee mieleen semmoinen autoliike, joka tuo autoja tilauksesta suomeen,rekisteröi,ottaa auton vaihdossa, niin saa kertoa :-)
E500
Viestit: 6
Liittynyt: 31.8.2007 23:02
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja E500 »

pt kirjoitti:Itsellä on nelipaikkanen, mutta rekisteröity ihan normaalisti viidelle.
Tähän varmaan sopii aikalailla w124 koppasen penkki heittämällä ja onko keskiturvavöiden asentaminen ylivoimainen juttu ?... meinaan vain, että onko siellä valmiiksi kiinnityspaikat vyölle ?

Kävin katsomassa linkin autoa ja harmikseni tuli nähtyä todella huonosti pidetty yksilö... ruostetta jonkun verran ja tosi huono maalipinta ja mitä noihin kilsoihin tulee, niin tuskin nahkajakkara 300tkm kohdalla noin huonossa hapessa on.Ei tässä muu auta kun jatkaa etsimistä ja jos jollain tulee mieleen semmoinen autoliike, joka tuo autoja tilauksesta suomeen,rekisteröi,ottaa auton vaihdossa, niin saa kertoa :-)
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

E500 kirjoitti:
pt kirjoitti:Itsellä on nelipaikkanen, mutta rekisteröity ihan normaalisti viidelle.
Tähän varmaan sopii aikalailla w124 koppasen penkki heittämällä ja onko keskiturvavöiden asentaminen ylivoimainen juttu ?... meinaan vain, että onko siellä valmiiksi kiinnityspaikat vyölle ?

Kävin katsomassa linkin autoa ja harmikseni tuli nähtyä todella huonosti pidetty yksilö... ruostetta jonkun verran ja tosi huono maalipinta ja mitä noihin kilsoihin tulee, niin tuskin nahkajakkara 300tkm kohdalla noin huonossa hapessa on.Ei tässä muu auta kun jatkaa etsimistä ja jos jollain tulee mieleen semmoinen autoliike, joka tuo autoja tilauksesta suomeen,rekisteröi,ottaa auton vaihdossa, niin saa kertoa :-)
Keskipaikan lantiovyö taitaa tulla saman pultin alle, kuin sivupaikkojen vastakappaleet, eli siinä mielessä valmiit paikat (jos nyt tämän oikein muistan..)

Ja suosittelen katsomaan ja kokeilemaan muutamiakin yksilöitä, jos vain mahdollista, niin tuleepa erot esille.

Ikävä tosiasia taitaa olla se, että edulliset yksilöt ovat aikalailla rahaa vieviä (ja hermoja) ja hyvän löytäminen saattaa olla vaikeaa. Eli maltti on valttia.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

pt kirjoitti:Ja suosittelen katsomaan ja kokeilemaan muutamiakin yksilöitä, jos vain mahdollista, niin tuleepa erot esille.

Ikävä tosiasia taitaa olla se, että edulliset yksilöt ovat aikalailla rahaa vieviä (ja hermoja) ja hyvän löytäminen saattaa olla vaikeaa. Eli maltti on valttia.

Tuo on kyllä taivahan tosi, että tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus noiden autoliikeiden osalta että ensin katsellaan Suomen tarjontaa ja huomataan että "Oho, maksaako nuo viissataset noin paljon" -> tutkimaan mobilea yms. -> dollarinkuvat silmissä sieltä se halvin 2-5t€ "yksilö" tänne suomeen ja lappu lasille 25t€ huippukunto KAIKILLA varusteilla :shout:

Joten ehdottomasti pitää kokeilla muutamaa ennen päätöksen tekoa!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tuo nahkajakkara vaatii aika lailla hoitoa pysyäkseen kunnossa,
Sitä pitäisi imuroida ja pestä haalealla saippuavedellä säännöllisesti
ja ennen kaikkea käsitellä hoitoaineella kaksi kertaa vuodessa.
Ilman hoitoainetta nahka kovettuu ja haurastuu ja alkaa halkeilla.
Kyllä se penkki menee huonoon kuntoon jo 300.000 kilometrissä
ilman hoitoa.

Jos autossa ei ole raitisilmasuodatinta ja sillä on ajettu kaupungissa,
penkit ovat aika likaiset, jos niitä ei ole hoidettu. Varsinkin vaaleassa
nahkassa pinttynyt lika näkyy ja on vaikea irrottaa.

Kangaspenkki ei vaadi voitelua ja on helpompi puhdistaa, kun
voi käyttää vahvempia pesuaineita tarvittaessa ja pääsee
käyttämään lämpöä. Mutta noihin erikoismalleihin kuuluu ilman
muuta nahkapenkki, noin tyylin puolesta.

Molemmista voi kulua kuskin selkänojan nurkka puhki alle 200.000
kilometrin, jos sitä jatkuvasti hierotaan. Lihava kuljettaja ja katkonainen
ajo kuluttaa. Penkin voi paikata niin, että jälki vastaa alkuperäistä.

Älä osta huonoa yksilöä, kannattaa sijoittaa hyvin pidettyyn. Kyseessä
on kuitenkin keräilyauto, jonka arvo nousee varmasti museoiässä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”