Siriseekö nopeusmittari

Vastaa Viestiin
nemeno
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2007 13:26
Paikkakunta: Kuopio

Siriseekö nopeusmittari

Viesti Kirjoittaja nemeno »

Heipä hei kaikki foorumilaiset. Minä olen aikani anonyyminä täällä penkonut ja moneen ongelmaan apua löytänyt :D . Mutta tähän ei tunnu löytyvän.

Käytin muutama viikko sitten autoni ruostesuojauksessa. Homma vaikutti asiallisesti tehdyltä ja jäli hyvältä, mutta...

Suojauksesta sain boonuksena sirisevän nopeusmittarin. Tai ainakin niille nurkille olen äänen paikantanut. Ääni ei ole kummoinen pienillä nopeuksilla. Ehkä vaimean narinan kuuloinen toisinaan. Mutta kun vauhti noisee sataan, sirisee jo kivasti. Välissä ääni saattaa hävitä kokonaan, palatakseen jälleen takaisin.

Olen jo ehtinyt pariin otteeseen irroittamaan mittariston ja tarkistamaan, että kaikki on näennäisesti paikoillaan/oikein. Koetin myös ravata mittarivaijerin liitintä. Ei auttanut.

Onko kukaan muu paininut vastaavan ongelman kanssa?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vai siriseekö kuitenkin taustapeilin juuressa olevan sisäilman lämpötilamittauksen anturin imupropelli?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
nemeno
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2007 13:26
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja nemeno »

Enpä usko. Miten ajonopeus voisi vaikuttaa sen ääneen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile ajaa mittarinvaijeri irti, sillä selviää onko ääni mittarista tulevaa.
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

Jos auto 124 niin koitappa laittaa tuuletin pois päältä. Vaikea uskoa, että se menisi nopeuden mukaan mutta tuo on ainakin helppo koittaa.
nemeno
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2007 13:26
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja nemeno »

Ei ääni oo tuulettimesta kiinni.

Laitoin vaijerin päästä sisään ohutta rasvaa ja kasasin mittariston takaisin. Seuraus oli, että ääni tuntui vaan pahenevan :(... mutta tänä aamuna töihin tullessani ääntä ei enää kuulunut. Seurataan tilannetta, vieläkö se palaa takaisin.

Onko jollakulla tietoa, voiko auton ruostesuojauksessa käyttö vaikuttaa tällaisiin asioihin? Käsittääkseni silloin tehdään perusteellinen pesu ja auto kuivataan kuumassa hallissa. Voiko rasvat notkistua siellä niin, että valuskelevat pois?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”