230 TE oikkuilee lyhyen seisokin jälkeen

Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

230 TE oikkuilee lyhyen seisokin jälkeen

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Työkaverilla on satalankku 230 TE autom. -92.

Ongelmia on ilmennyt, ja laitanpa tännekin oireet tiedoksi jos saisi ehdotuksia mistä lähteä etsimään vikaa.
Auto seisoi hieman yli 2 viikkoa kun kaverini oli työreissussa Kiinassa. Sen jälkeen auto on oireillut siten että käyntiinlähtö on ollut hakalaa ja käynnissäpysyminen epävarmaa. Auto mm. sammui liikennevaloihin mutta lähti sitten kuitenkin käyntiin. Nyt sitten peli ei lähde enää käyntiin ollenkaan vaikka starttaa normaalisti. Kosteutta jossain? Tuleeko ajatuksia?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Virranjakajaan kannattaisi kurkata jos on ollut kosteat kelit. Itsellä oli litra vettä siellä eikä pysynyt yllättäen sekuntiakaan tyhjäkäynnillä ja tosi vaikeasti lähti käyntiinkin.
Kein siknatuur
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sampo N. kirjoitti:Virranjakajaan kannattaisi kurkata jos on ollut kosteat kelit. Itsellä oli litra vettä siellä eikä pysynyt yllättäen sekuntiakaan tyhjäkäynnillä ja tosi vaikeasti lähti käyntiinkin.
Jep. Jossainpäin (väärässä paikassa) varmaankin sitä kosteutta/vettä on. Tarkoitus kaverilla olisi saada pirssi käyntiin ja sen verran kulkemaan jotta voisi ajella korjaamolle, automaattia ei kai suositella hinattavaksi.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Voishan olla myös kondenssivesiä tankissa, mutta tuota vähän epäilen. Mulla oli mese puoli vuotta männyn ja alla kun virranjakajan kuivasi, peltilehmä hyrräsi kuin kissa.
Kein siknatuur
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mulla teki tuon saman tempun sen jälkeen ko vaihoin termostaatin ja se lykkäsi vettä sieltä suoraan virranjakajan päälle. Kuumailmapuhaltimella kuivasin virranjakajan sisältä niin alko pelaamaan ihan normaalisti...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kyselin kaverilta miten mese jakselee ja onko lähtenyt käyntiin, tämmöisiä vastasi:
Ei lupaa oikeastaan mitään. Pyörii kyllä vielä viimeiillä akkuvirroilla. Ei muuten bensa enää haise, mielestäni. Tulppakin (yksi testattu) antaa kipinää ja näyttää hyvältä, virranjakaja suht kuivahkon oloinen sisältä (ainakin nyt on). Sulakkeet isossa mustassa boxissa ja siinä viereisessä kahden kappaleenkin rasiassa ainakin vaikuttavat ehjiltä kun pyörittelin ja irrottelin niitä. Akun jännitteet 11.5V (naapuri mittasi), en tiedä jaksaako käynnistyä noilla volteilla. Tarvii ehkä akkulaturia tai kaapelia tai jotain.

Ehkäpä bensapumppu tai sen rele risana - missä lienevät. Toinen tietty piilossa moottoritilassa, ja toinen auton alla. Näillä keleillä ihan kiva tutkia asiaa, prkle.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Neuvo kolauttamaan bensapumppua kylkeen rautatangolla. Pumppu näkyy alustakatteen ja pohjan välistä perästä päin tähystettäessä.

Oman auton liikkeelle saannissa mainittu toimenpide auttoi muutaman kerran, korjaamo käyntiin saakka.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kondivo kirjoitti:Neuvo kolauttamaan bensapumppua kylkeen rautatangolla. Pumppu näkyy alustakatteen ja pohjan välistä perästä päin tähystettäessä.

Oman auton liikkeelle saannissa mainittu toimenpide auttoi muutaman kerran, korjaamo käyntiin saakka.
Välitän neuvon eteenpäin, kiitos.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
qetuoå
Viestit: 47
Liittynyt: 10.3.2008 6:47
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja qetuoå »

Möro, kaverilla niin uskomattomalta kuin kuullostaakin meni ruiskun suodatin tukkoon yhtäkillisesti jolloin ei määränjakajalle enää saanut painetta. se suodatin on tuon pumpun vieressä mahan alla. toinen että ei käynnisty/pysy käynnissä voi olla lisäruiskussa tai lisäilmaventtiilin jumittuminen. myös käynti häiriö vikoja on määränjakajan korkkitiiviste rikko tai lämpötila-anturi. mut nämä jälkimmäiset epätod. kun ei lähde käymään ollenkaan. pumppu tai suodatin ehkä... :wink:
502900
Viestit: 35
Liittynyt: 06.11.2007 11:33

Tuotanoin

Viesti Kirjoittaja 502900 »

En oikjein nyt ehtiny keskittyä asiaan, mutta onkos se bensapumpun releen tinaus jo tarkastettu?
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuotanoin

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

502900 kirjoitti:En oikjein nyt ehtiny keskittyä asiaan, mutta onkos se bensapumpun releen tinaus jo tarkastettu?
En tiedä tarkkaa tilannetta, mutta työkaveri kertoi tuossa jokin aika sitten ettei pumppuja (niitä on kaksi) pääse oikein kunnolla tsekkaamaan koska sijaitsevat aika kettumaisissa paikoissa auton alla ja tämänhetken keleistä johtuen auto seisoo pihalla aikamoisessa vesilätäkössä.

Tarkoitus hänellä kai olisi saada potilas pajalle jollain konstilla. Meinasi kysellä hinaus/kuljetuspalveluja jos jostain saisi inhimilliseen hintaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Onkos pitkä matka pajalle? -90 mallin käyttöohjekirjassa sanotaan:
Auton hinaaminen vaihteistoa vaarantamatta on sallittu vain valitsinvivun ollessa asennossa "N", hinausnopeuden enintään 50km/h ja hinausmatkan enintään 120km.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

PK kirjoitti:Onkos pitkä matka pajalle? -90 mallin käyttöohjekirjassa sanotaan:
Äkkiä laskettuna 4 km. Ja kaupungissa, joten nopeuskaan tuskin kohoaa kovin isoksi. :D

Selasimme tuota -92:n ohjekirjaa, emmekä siitä ainakaan pikkukummassa löytäneet hinauksesta mitään. Oliko ohje automaagilaatikon juttujen yhteydessä vai jossain muualla?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:
PK kirjoitti:Onkos pitkä matka pajalle? -90 mallin käyttöohjekirjassa sanotaan:
Äkkiä laskettuna 4 km. Ja kaupungissa, joten nopeuskaan tuskin kohoaa kovin isoksi. :D
Vanhemmissa askeissa on toinen öljypumppu, joka ottaa voiman kardaanilta eli voi hinaillakin - jopa käyntiin :wink: 722.5 laatikosta en tiedä onko siinä vielä tuota pumppua mutta tossahan on todnäk 722.4 josta pumppu pitäisi löytyä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Re: Tuotanoin

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eldorado kirjoitti: Meinasi kysellä hinaus/kuljetuspalveluja jos jostain saisi inhimilliseen hintaan.
Jos autossa on kasko, niin eikös hinaus korjaamolle mene kokonaisuudessaan vakuutukseen piikkiin ilman omavastuuta, eivätkä edes bonukset laske. Näin ainakin Pohjolassa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Roisto kirjoitti:Selasimme tuota -92:n ohjekirjaa, emmekä siitä ainakaan pikkukummassa löytäneet hinauksesta mitään. Oliko ohje automaagilaatikon juttujen yhteydessä vai jossain muualla?
Muualla, tuon kirjan hakemistossa "Auton hinaaminen ja käynnistäminen hinaamalla".
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Tuotanoin

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kaapo kirjoitti:Jos autossa on kasko, niin eikös hinaus korjaamolle mene kokonaisuudessaan vakuutukseen piikkiin ilman omavastuuta, eivätkä edes bonukset laske. Näin ainakin Pohjolassa.
Jossain puljussa korvataan, jos seisokki tapahtuu tien päällä mutta kotipihasta hinausta ei välttämättä korvata. Tässä tapauksessa siis vaihde N:lle ja työntämään tienvarteen. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuotanoin

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Roisto kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Jos autossa on kasko, niin eikös hinaus korjaamolle mene kokonaisuudessaan vakuutukseen piikkiin ilman omavastuuta, eivätkä edes bonukset laske. Näin ainakin Pohjolassa.
Jossain puljussa korvataan, jos seisokki tapahtuu tien päällä mutta kotipihasta hinausta ei välttämättä korvata. Tässä tapauksessa siis vaihde N:lle ja työntämään tienvarteen. :lol:
Eikös noissa ole myös jonkinmoinen omavastuu joka saattaa olla juuri sen verran että lyhyet hinaukset menee omasta pussista. Lisäksi joissain tapauksissa vakuutus ei enää kata hinausta jos auto on riittävän vanha (esim. yli 15 v).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Kannattaa hinata se kaverin kanssa ensin omatoimisesti johonkin sivummalle. Sitten hinuri paikalle autoa hakemaan ja itse taxilla kaupungille! :lol:
Kuva
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Niin tai kannattaa liityä AL:n, eikös normaalijäsenkin saa apuja tahi hinauksen ihan perusmaksulla :idea:

Auto vaan tienvierustalle ja soitto AL:n :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tomaatti II kirjoitti:Kannattaa hinata se kaverin kanssa ensin omatoimisesti johonkin sivummalle. Sitten hinuri paikalle autoa hakemaan ja itse taxilla kaupungille! :lol:
Tässäpä päivän oivallus. Näin se täytyy tehdä. :ope: :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Autopalveluturva
Jos autosi jää tielle esimerkiksi moottorivian tai kolarin vuoksi,
korvataan mm. ajoneuvon nosto tielle ja hinaus lähimmälle
korjaamolle tai ylimääräisiä kuluja, jotka aiheutuvat vahinkopaikalla
tapahtuvasta korjauksesta, hinauskulujen arvioituun
määrään asti.
Lisäksi korvataan muita yöpymisestä tai matkan jatkamisesta
aiheutuneita välttämättömiä ylimääräisiä kuluja, Superkaskon
autopalveluturvasta 500 euroon ja muista 200 euroon
asti, kuitenkin enintään siihen määrään saakka, jonka kotimatka
aiheuttaisi.


Eli noin se menee paperilla. Tämä hinuri :shock: vakuutus sisältyy Super-ja Kevytkaskoon. Osakaskoon sen saa erillisenä jos haluaa.
Ja meni kyllä ihan tollai, vaikka hakivat auton kotipihasta eli bensapumpustaan sipanneen Volle T40:n. Ei tosiaan ollut omavastuuta eikä bonusten putoamisia. Hinaus onkin kaiketi ainoa autovakuutuksen osa, jonka korvaaminen ei tiputa bonusprosenttia.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”