Kolmisen viikkoa sitten ostin 250 D:n vuosimallia -91 ja olen ollut hankintaani tyytyväinen. Pieniä murheita kuitenkin tuon ikäisessä autossa alkaa olla, joten kyselisin vähän ensiapuja muutamiin ominaisuuksiin.
- Kylmällä moottorilla hihna ulisee aika ikävästi. Edellinen omistaja on hihnan vaihtanut, todisteena vanha hihna takakontissa, mutta kiristysosien vaihdoista en tiedä. Foorumin selailun jälkeen olen päätynyt diagnoosiin, että kiristysosia pitäisi vaihtaa, mutta mitkä kaikki tilbehörit käytännössä? iskari, rulla etc? Mikä mu u voisi aiheuttaa ujellusta?
- Oikean puolen takapää kolahtaa kuopissa ja töyssyissä. Kolahdus on "terävä" tai "kova" varsinkin pienillä nopeuskilla hidastetöyssyissä ja raitiovaunikiskoja ylittäessä. Autossani on tasonsäätö (self-levelling suspension). Onko syytä epäillä iskarin kumiosia vaiko jotain isompaa?? Ja miten saan parhaiten paikallistettua kolinakohdan?
Tällaisia akuutteja asioita näin aluksi, mutta matkan varrella tulee varmasti lisää kysymyksiä.
Tiedoksi, kun on palstalla puhetta ollut, että kulutus on ollut 7,0 litraa. 3/4 maantiellä/moottoritiellä loput kaupungissa.
Ensiapua hihnan ulinaan ja vähän muuhunkin
Hihnan kiristysrulla ainakin vaihtoon.Katso ylhäältäpäin että rulla on samassa linjassa hihnan kanssa, jos vinossa vaihtoon menee myös se rullan keinu/laakeri.
Takana voisi kolista iskarin alapää. Sinällään ei mukava jos siinä vika, koska alapäähän ei saa niveltä erikseen vaan ostattaa koko iskarin. Ja ne maksaa..
Takana voisi kolista iskarin alapää. Sinällään ei mukava jos siinä vika, koska alapäähän ei saa niveltä erikseen vaan ostattaa koko iskarin. Ja ne maksaa..