124 Dieselin katsastus?
124 Dieselin katsastus?
124 Dieselin katsastus? Onko kellään kokemuksia kierrättääkö katsastaja automaattia samallatavalla kun manuaalia? Olen vaan kuullut joskus että "säälivät " ainakin jotain nyky autoja? Vinkkejä ystävällisistä katsastusasemista pk.seudulla, yv:nä? Onko kokemuksia millasia lukemia 250D:stä tulee PP D.n käsittelyn jälkeen? Ajossa kun vedättää niin mustaa kankea tulee putkesta . Voishan tota tietysti kysyä suoraan Pasiltakin. Ja yksilökohtaistahan tuo on. Silti kiinnostaa muiden lukemat.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Re: 124 Dieselin katsastus?
Mulla ainakin hinkuttivat 3000rpm saakka eli säälivät automaagiressua. Päästöjä ei tullu lainkaan joten sovittiin että koitetaan saada kaasua pumppaamalla jotain aikaseksi.... mutta se on taas toinen juttu seterde kirjoitti:124 Dieselin katsastus? Onko kellään kokemuksia kierrättääkö katsastaja automaattia samallatavalla kun manuaalia? Onko kokemuksia millasia lukemia 250D:stä tulee PP D.n käsittelyn jälkeen?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kyllä ne taitavat sääliä noita automaatteja. Viime heinäkuussa vein auton katsastukseen ja päästömittaus oli yks polkaisu jonnekin 4000 rpm tienoille Savuarvoksi kirjattiin 1,2.
Inssi kertoi toimenpiteen yhteydessä, että automaatille ei voi tehdä kunnon päästömittausta, koska sitä ei saa kierrättää paikallaan
Inssi kertoi toimenpiteen yhteydessä, että automaatille ei voi tehdä kunnon päästömittausta, koska sitä ei saa kierrättää paikallaan
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Tuli vielä mieleen, kun tuli vaihdettua viime leiman jälkeen manuaaliaski automaattiin että pitäkö se muutoskatsastaa vai mennä pokkana leimalle puhumatta mitään? Onko kellään tieto mitä dokumenttejä vaativat jos muutoksen tekee laillisesti?
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Jotku volvot saattaa lähteä livohkaan kun paineet tuuttaa lootasta väärään paikkaan, tästähän myös on valmistaja antanut tiedotteen konttoreille.Jaakko Parantainen kirjoitti:Mulle viimeks inssi kertoili ettei automaatia kierrätetä yli 3500rpm kun kuulemma saattaa auto karata paikalta tiedä sitten onko totta mutta näin kuikkalakki kirkkain silmin mulle väitti
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Näin kertoili mullekin asiaatunteva että Volvoista menee stefat laatikosta paikallaan huudattaessa ja samoten joku on loikannut seinäänkin kun sähkölaatikko on halunnut heittää kesken ryntäytyksen pykälän silmään.Malm kirjoitti:Jotku volvot saattaa lähteä livohkaan kun paineet tuuttaa lootasta väärään paikkaan, tästähän myös on valmistaja antanut tiedotteen konttoreille.
Ei ne stefat tykkää mersunkaan askissa tuosta paikallaan löylyttämisestä mutta en minä ainakaan oo rikki niitä saanut
Mutta anyway, kiitos länsinaapurin autoinsinööreille tästä avusta - ihan mieluusti annan olla kierrättämättä autovanhustani
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Pikku pähkäilyä vielä:
Miten laatikon stefat voisivat kärsiä enemmän paikallaan kierrättämisestä, kuin ajon aikana tapahtuvasta pyörimisestä? Autobahneilla pitäisi kuitenkin kestää. Ei kait sinne mitään paineita voi muodostua, ohikiertoventtiilinkin luulisi sisältyvän pakettiin.
No anyway, tosiaan, kestäähän nämä mersun lodjut, murehtikoon muut jos haluaa.
Miten laatikon stefat voisivat kärsiä enemmän paikallaan kierrättämisestä, kuin ajon aikana tapahtuvasta pyörimisestä? Autobahneilla pitäisi kuitenkin kestää. Ei kait sinne mitään paineita voi muodostua, ohikiertoventtiilinkin luulisi sisältyvän pakettiin.
No anyway, tosiaan, kestäähän nämä mersun lodjut, murehtikoon muut jos haluaa.
Tämä nyt menee vähän aiheesta ohi mutta tuolla keskisessä Suomessa yksi purkaamon isäntä kertoi noista Saksan osanhakureissuista.
Oli menty kesähelteellä kaksnollaseiskalla ison umpikoppikärryn kanssa kaasu pohjassa nelosvaihteella(llieneekö vitosta ollutkaan) aina niin pitkään kun oli pitänyt pysähtyä tankkaamaan ja sen jälkeen sama homma taas uudestaan.
Tuskinpa on tyhjäkäyntipaineet olleet kolmessa kilossa.
Oli menty kesähelteellä kaksnollaseiskalla ison umpikoppikärryn kanssa kaasu pohjassa nelosvaihteella(llieneekö vitosta ollutkaan) aina niin pitkään kun oli pitänyt pysähtyä tankkaamaan ja sen jälkeen sama homma taas uudestaan.
Tuskinpa on tyhjäkäyntipaineet olleet kolmessa kilossa.
Tuskin on ollut tuon perästä ongelmia savutusmittauksessakaanJiitek kirjoitti:Tämä nyt menee vähän aiheesta ohi mutta tuolla keskisessä Suomessa yksi purkaamon isäntä kertoi noista Saksan osanhakureissuista.
Oli menty kesähelteellä kaksnollaseiskalla ison umpikoppikärryn kanssa kaasu pohjassa nelosvaihteella(llieneekö vitosta ollutkaan) aina niin pitkään kun oli pitänyt pysähtyä tankkaamaan ja sen jälkeen sama homma taas uudestaan.
Tuskinpa on tyhjäkäyntipaineet olleet kolmessa kilossa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Eipä noita automaatteja yleensä paljo huudatella. AKE on tainnu antaa ohjeen että 2/3 max. kierroksista jos ei muuta sanota. Bemarin laatikoita on kuulema joskus ainaki hajonnu ja Volvolta tullu semmonen kirje, että ei saa kierrättää yli 1500 rpm. No tuolla ei tietenkään saa edes mitään arvoja.
S204 220CDI -11
W169 150 -05
W169 150 -05
Dodii. Nyt voi tämänkin pähkäilemisen päättää, leima tuli tänään ilman huomautuksia. Savumittaus suoritettiin ihan perinteisellä tavalla, kaasu pohjaan n.5000:n muutaman polkaisun jälkeen saatiin lukemaksi 2,32. Kyllähän se hurjalta tuo ryntäytys kuulostaa mutta eipä särkynyt.
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Kaikki autot ovat yksilöitä, toinen hengittää paremmin, kuin toinen.Diosol kirjoitti:Pitäis tuo 300td saada kuntoon niin sais itsekkin katsauttaa sen. Paljonkon sellaisessa pitäis saada vakiona savutusarvoksi, jos kaikki on kunnossa ja kanavat puhtaina? Niin ja mitenköhän suuriksi ne muuttuu siitä kun laittaa tappiin rukatun pumpun?
"Savurajalle" säädetyllä pumpulla käytin leimalla, niin savut ei ollut kuin 0,98, että ei sitä voi tietää etukäteen.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Helppo nuo savut on saada mahtumaan rajoihin. Jos on alppikellollinen pumppu, niin ruuvaa syöttöä pienemmällä kätevästi kellosta. Toinen vaihtoehto on löysätä kaasuvaijeria. Aina on leima tullut...
Ainakin mun kohdalla kaikkia automaatteja on huudatettu täysillä konttorilla. En jaksa uskoa, että nuo siitä miksikään menis. Päivittäin käytän tuon cdi:n kierrokset tapissa ja mikskään se ei ole mennyt. Joku filosofi kertoi, että paska saattaa lähteä turbiinista liikenteeseen, jos ryntäytetään täysille?
Ainakin mun kohdalla kaikkia automaatteja on huudatettu täysillä konttorilla. En jaksa uskoa, että nuo siitä miksikään menis. Päivittäin käytän tuon cdi:n kierrokset tapissa ja mikskään se ei ole mennyt. Joku filosofi kertoi, että paska saattaa lähteä turbiinista liikenteeseen, jos ryntäytetään täysille?
Onneksi eivät ainakaan tuota omaa autovanhusta oo rääkänneet täysille jengoille. Tuo kyllä ryntää säädöillä millä hyvänsä hiukka turhankin herkästi joten jos ei laatikko tykkää p*skaa niin auton omistaja ainakinJP74 kirjoitti:Ainakin mun kohdalla kaikkia automaatteja on huudatettu täysillä konttorilla. En jaksa uskoa, että nuo siitä miksikään menis.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 02.9.2007 23:53
- Paikkakunta: Helsinki
Miten säätö tehdään alppikellosta?JP74 kirjoitti:Helppo nuo savut on saada mahtumaan rajoihin. Jos on alppikellollinen pumppu, niin ruuvaa syöttöä pienemmällä kätevästi kellosta. Toinen vaihtoehto on löysätä kaasuvaijeria. Aina on leima tullut...
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Lukitus mutteri auki ja ruuvia kiinni päin.terde kirjoitti:Miten säätö tehdään alppikellosta?JP74 kirjoitti:Helppo nuo savut on saada mahtumaan rajoihin. Jos on alppikellollinen pumppu, niin ruuvaa syöttöä pienemmällä kätevästi kellosta. Toinen vaihtoehto on löysätä kaasuvaijeria. Aina on leima tullut...
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
hmm mersun ensimmäinen katsastus lähestyy.. 20päivää armonaikaa.. ja tälläinen vanha ketju pomppasi esiin googl avulla..
notta että ohjeistanko sitä katsastajaa että ei ryntäytä konetta korkeelle kun laatikko voi hajota vai en?
hyvin tuttu katsastaja kuitenkin kai sen tekee, niin se voi hyvinkin myöntyä tälläseen ehdotukseen jos sille sanoo että näin on ennekin ohjeistettu ton laatikon hajoomis vaaran johdosta.
notta että ohjeistanko sitä katsastajaa että ei ryntäytä konetta korkeelle kun laatikko voi hajota vai en?
hyvin tuttu katsastaja kuitenkin kai sen tekee, niin se voi hyvinkin myöntyä tälläseen ehdotukseen jos sille sanoo että näin on ennekin ohjeistettu ton laatikon hajoomis vaaran johdosta.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Nuo automaatin vapaaryntäytyshuolet taitaa juontua kytkinpakkojen pienistä välyksistä. Teorian mukaan levyt ylikuumenevat ja hajoavat vapaalla ryntäytettäessä, koska ne pääsevät hieman luistamaan myös silloin kun kytkin on irrotettuna.
Klassinen esimerkki on tuo aikaisemmin mainittu vanhemmissa Bemareissa ja Volvoissa käytetty ZF 4HP22, jossa jokin vuotava tiiviste saattoi päästää hiukan ohjauspainetta eteenpäinajon kytkinpakkaan, jossa levyt sitten painuivat hieman kiinni toisiinsa. Kierroksia nostettaessa nousi sitten myös kytkinpakan ohjauspaine ja luistavat kytkinlevyt kärähtivät.
Mutta kyllä Mersun laatikon pitäisi tuo ryntäytys kestää. Eikä sitä konetta muutenkaan huudateta lappu lattiassa pitkää aikaa. Fiksuinta kun käy vähän polettamassa pikkuvaihteella moottoritiellä tms. niin saa röörin puhtaaksi noesta eikä inssin tarvi tehdä ylimääräisiä putkenpuhdistusryntäytyksiä.
Klassinen esimerkki on tuo aikaisemmin mainittu vanhemmissa Bemareissa ja Volvoissa käytetty ZF 4HP22, jossa jokin vuotava tiiviste saattoi päästää hiukan ohjauspainetta eteenpäinajon kytkinpakkaan, jossa levyt sitten painuivat hieman kiinni toisiinsa. Kierroksia nostettaessa nousi sitten myös kytkinpakan ohjauspaine ja luistavat kytkinlevyt kärähtivät.
Mutta kyllä Mersun laatikon pitäisi tuo ryntäytys kestää. Eikä sitä konetta muutenkaan huudateta lappu lattiassa pitkää aikaa. Fiksuinta kun käy vähän polettamassa pikkuvaihteella moottoritiellä tms. niin saa röörin puhtaaksi noesta eikä inssin tarvi tehdä ylimääräisiä putkenpuhdistusryntäytyksiä.
S204, AZT250