Lämpöanturi uusittu, vika jatkuu!! APUJA kaivataan!?

Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Lämpöanturi uusittu, vika jatkuu!! APUJA kaivataan!?

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Mistäs olisi helpoin vetää virtapiuha sisälle kabiiniin? Onko kenties jossakin valmis läpivienti vaiko pitääkö alkaa kairaus hommiin?

Sisälämppäri asennettu.

Alhaalla etsitään lämpöanturia/antureita ja ny bensanpaineen mittauksesta...
Viimeksi muokannut Märssymiäs, 24.2.2011 8:47. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Läpivientiin löytyy reikä ainakin apumiehen puolelta akun takaa. Siitä on itselläni vedetty virtapiuha läpitte. Luulis sisätilan lämppärinkin piuhan menevän siitä läpi.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Saa läpi, itekkin jälkiasensin sitä kautta.
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Juu löyty läpivienti akun takaa.

Löytyi myös joku rele tms jonka päällä on 10A sulake, mikäs se on? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen...

Hopeanvärinen ja tosiaan päällä toi kympin sulake..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Voisko olla YJ-rele? Eli ylijännite rele
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Nyt saapi sisälle lämmintä....


Mistä löydän moottorin lämpöanturin?
On kuulemma sinipäinen ja 22lenkillä aukee...enpä löytänt
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Tietääkö kukkaa?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niitä on monen värisiä, ja eri liittimillä varustettuja. Ja jopa useita per moottori :shock:
Voi olla omansa moottorinohjaukselle, lämpömittarille ja flektille :roll:

Kannesta löytyy ainakin omista. Mikä moottori ja vuosimalli kyseessä?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

vm -89 2litraisella koneella.

Yks autokorjaaja sano, että vaiha koneen lämpöanturi kun kerroin että heti vähänkin lämmettyä alkaa meno olla nykivää ja puutuilee. Pitää narrata kiihdytyksessä kun välillä ei tapahdu mitää kun polkee kaasua ja menee polvilleen, lusikka pohjassa sentää jotain tapahtuu mut melko verkkaisesti.
Niin ehdotti et alottaa tuosta lämpöanturista joka on sininen ja 22mm lenkillä aukee....


http://www.aijaa.com/v.php?i=7301954.jpg

tuolta näyttää kone...[/url]
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuossahan ne anturit on termostaattikotelon ja ilmanputsarin välissä.
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Niin vähän arvelin mutta kun yksikään ei ollu se kyseinen sinipäinen.. Eli siis ne kaik on lämpötila-antureita?

Olis kiva varmistaa ensin niin tietää ostaa oikeanlaisen uuden anturin...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onko yhtään semmoista, jossa olisi kaksi yksinapaista liitintä (vanhempi)? Tahikka semmoista, jossa on yksi iso nelinapainen liitin (uudempi)?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Kuva

1. Pitkulaisen mallinen ja siihen tulee johto joka on niin kiereällä että soi (http://www.merteil.fi/kuva-data/33136.jpg veikkaisin tuota? )

2. Yhtenäinen klipsi, mutta kaks piikkiä anturissa.

3. Yksi liitin

4. Tuohon tulee 2kpl alipaineletkua

ota näistä ny selvää :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuo ykkönen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Roisto kirjoitti:Tuo ykkönen.

t.
Risto
On mikä? Mistä uusi ja millä nimellä?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Tuo ykkönen on moottorin (KE:n) lämpöanturi. Löytynee Veholta numerolla A 006 542 34 17. KL:n numero lienee 36959 tai 5403. Parein kuitenkin varmistaa jommasta kummasta puljusta rekisteri- / runkonumerolla. Merteilin kuvan osa on 4-napainen A 008 542 32 17 tjsp.

Sulla ei ilmeisesti ole kattia? Jos olisi kahdella erillisellä pistokkeella, niin toinen johto menisi KE:lle ja toinen sytytykselle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Kiitoksia Ristolle!
-89 200E on kyseinen härveli, en nyt satavarma ole tuosta KATista mutta vahva veikkaus on ettei olisi, ainakaan rek.otteessa ei mainita siitä eikä myöskään vähpäästöisyydestä!
Mutta mun veikkaus ei tarkoita sitä etteikö olisi KATia, tietäjät korjatkoon.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Eikös M102 sessa Lambda ole pakosarjassa, siis jos sellainen on autossa?
Ja jossei siinä sellaista ole niin ei ole kattiakaan :idea:
Vai onko ollut katittomia missä olisi Lambda :?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Siis kutakuinkin tuossa:
Kuva
:idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Täytyypä tarkistaa tuo lambdan olemassa olo...
Tää on muutenkin melko mielenkiintoinen tapaus kun rekkarissa auto on 200E mut takaluukussa on kuitenkin 230E niin ei tiedä onko kone vaihdettu vai vaan lätkästy 230merkki tms.
Kuitenkaan mitään dokumenttia ei ole koneen vaihdosta...
Saako jostain koneen numerolla tietoa sen teknisistä tiedoista?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vanhemmissa malleissa lambda on ihan tuolla pakoputkessa vähän ennen kattia, joten ihan vedenpitävää diagnoosia ei pakosarjasta voi sanoa.

En usko kattia olevan. Pitäisi olla se uudempi sytytysjärjestelmä ja siten kaksinapainen anturi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

apuja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Juu eipä auttanut anturin vaihto...

Vahvasti veikataan että bensapumppu lakkaa lykkäämästä painetta kierrosten kasvaessa...

Kylmänä auto toimii ku ihmisen miäli, mut heti vähänkään lämmettyä alkaa nykiminen ja puutuminen. Lämpösenä ei ota kierroksia ku 4000 ja sillon prätisee.

Miten mittaan helpoiten bensanpaineen? Onk joku rele ku ohjaa pumppua? MEneeks nääs se rikkiki?
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

TÄ?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Pensapumpulla on kyllä rele, mutta sen mennessä rikki loppuu autosta myös puhti. Se ei liiku enää eteenpäin.

Pensanpaineen mittaamisesta ei ole käsitystä. :nocando: Oletkos suodattimia tarkastellut?
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Tarkastelin vähän bensalinjoja ja tuosta kuskinpuolen takapyörän kohdalta vähän tihuttaa bentsaa siitä mistä alkaa kupari linja, ja seurasin tankkia kohti putkea niin oli melko haperon näköinen gummiletku...pitää vaihtaa tuo...en tosin löytänyt pa-suodatinta, tai ainakaan saman näköistä jonka ostin (semmoinen hopean värinen "patruuna")...ennen tankkiin menoa kumiletkussa oli joku ihme teipattu paketti, en viitsinyt availla vielä... saas nähdä mitä jännittävää sieltä löytyy...

Olen käsittänyt että sisälokarin sisällä olis joku suodatin mutta missä mallissa vai olenko nyt ihan metässä...TAAS :D
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Jakajan kansi ja pyörijä on tietysti jo vaihdettu :roll: :?:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

Kaikki sytytysosat uusittu, jakajan kansi,pyörijä,tulpat, tulpanjohdot, puola...
pari lämpöanturia...

Heti ku auto lämpee vähän niin alkaa nykiminen ja puutuminen, ei tosin sammu kokonaan vaan empii..
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tankkaatko meseen 95:sta vai 98:sia?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Märssymiäs kirjoitti:Tarkastelin vähän bensalinjoja ja tuosta kuskinpuolen takapyörän kohdalta vähän tihuttaa bentsaa siitä mistä alkaa kupari linja, ja seurasin tankkia kohti putkea niin oli melko haperon näköinen gummiletku...pitää vaihtaa tuo...en tosin löytänyt pa-suodatinta, tai ainakaan saman näköistä jonka ostin (semmoinen hopean värinen "patruuna")...ennen tankkiin menoa kumiletkussa oli joku ihme teipattu paketti, en viitsinyt availla vielä... saas nähdä mitä jännittävää sieltä löytyy...

Olen käsittänyt että sisälokarin sisällä olis joku suodatin mutta missä mallissa vai olenko nyt ihan metässä...TAAS :D
Siellä vähän tankista eteenpäin niiden pitäisi olla, niin pumpun kuin suodattimenkin ja mahdollisesti painevaraajankin. Joissakin mesemalleissa on jopa kaksi pumppua.
Kuskinpuolen lokasuojan alla on tankin tuuletusjärjestelmään kuuluva aktiivihiilisäiliö. On näitä saastehommia. Itselläni oli systeemissä tukos ja vetäisi ryökäle tankin niin ruttuun ettei sinne mahtunut kuin reilut 20 litraa.
Märssymiäs
Viestit: 17
Liittynyt: 01.2.2011 15:43

Viesti Kirjoittaja Märssymiäs »

98 tankkaan, minähän en mitää viinanplitkuja märseedekselleni anna, ryyppää muutenkin kaiken mitä tankkiin laittaa!!

Täytyy huomenna tutkia läpi tuo bentsiini linja ja toivottavasti löytyy suodattimet ja systeemit. Toi uusi suodatin minkä ostin niin on kierre liitoksilla yhdistettävä...siks vaan pisti vähä miettimään. kattoo josko löytys siihen sopivat päät.


Voi jumalialauta, meinas paskat rojahtaa penkille ku ajoin kotiin... Kuulu kauhia paumaus about perseen alta ja sitte rupes vehe pitää julmetonta mekkalaa, ei muutaku auto sivuu ja kurkkaus alle... NO NÄÄIN pakoputkihan se siellä oli kokonaan irtipoikki menny tosta etuputken ja ??"väliputken"?? liitoksen edestä...eli tulee ns. suora rööri koneelta :D

Minkäs kokkonen tuo putki on, niin tietää vähä josko siihe jotain värkkäis kun ei viittis heti uutta etuputkea ostaa...??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”