Kenen entinen -87 W124 300D "Super"turbo

Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Kenen entinen -87 W124 300D "Super"turbo

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Eilen tuli tehtyä kaupat tollasesta 87 vuoden W124 koppasesta 300DT mesestä. Kiinnostaa vaan että kenen entinen ja mikä on oikeesti speksilista?

Rekkari on RKF-784. Tuotu joskus jostain ulkomailta.

Myyjän mukaan pumppua tehty ja ahdinta vaihdettu ja cooleri laitettu keulalle, mutta tarkkaan ei tiennyt mitään tekniikasta.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mistä päin hait?
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kuva auttaas kans paljon :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Terho P kirjoitti:kuva auttaas kans paljon :wink:
Se on tärkein! :pappa:

:wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

pt kirjoitti:Mistä päin hait?
Speederman nimisestä liikkeestä Kankaanpäästä.


Kuvia meisselistä löytyy TÄÄLTÄ. (Törkeesti pöllin nettiautosta kuvat kun en oo kerenny ottamaan ite kuvia ollenkaan)
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Vielä lisäyksenä että takalasista löytyy tarra: "Mese.fi linttaklubi - joskus tämäkin oli haluttu auto" 8) Tämä siis edellisen omistajan toimesta.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mua häiritsee tossa autossa yks juttu...

Se ettei se ole mun pihassa ja nimissä... :twisted: :biggun: :firing: :ropinhuud: :kivalla_paahan:

Hienon oot löytäny. Toivottavasti oli kallis kun nyt täällä niin keljuttaa. :lol:

Ei vaan toivottavasti on hyvä yhteinen taival. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

:D Kyllä se noissa kuvissa näyttää joo aika hyvälle, mutta maalipinta on ihan appelsiininkuoren näköstä, sisusta on vähän karu (ovipahvit irvistelee jne...) mutta kyllä tosta mieleisen saa varmasti.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Tuo oli mulla jonku aikaa, ostin Vanja-enolta.
Jenkkimallin kampe.
Mie vaihoin siihen turbon ja pakosarjan+putken. Ja laitoin kuulerin.
Pumppuaki mie vähä entrasin.
Turbon teki LDS-turbo, kahesta eri turbosta modas enkä saata ennää muistaa mitä oli aihiot. Näytti vain kuvissa niinko ei olis ennää sama turbo, en tiä.
Aki P vaihto penkit parempikuntossiin.

Liekkö tästä paljo apua on, vanhoja muistelin....

E: tehoa multa lähtiessä oli ehkä 250-300 hp, en kereny penkittää enkä katsastaa kuulerille.
No Merc at the moment
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

pp d kirjoitti:Tuo oli mulla jonku aikaa, ostin Vanja-enolta.
Jenkkimallin kampe.
Mie vaihoin siihen turbon ja pakosarjan+putken. Ja laitoin kuulerin.
Pumppuaki mie vähä entrasin.
Turbon teki LDS-turbo, kahesta eri turbosta modas enkä saata ennää muistaa mitä oli aihiot. Näytti vain kuvissa niinko ei olis ennää sama turbo, en tiä.
Aki P vaihto penkit parempikuntossiin.

Liekkö tästä paljo apua on, vanhoja muistelin....

E: tehoa multa lähtiessä oli ehkä 250-300 hp, en kereny penkittää enkä katsastaa kuulerille.
Muistatko mitä kaikkea pumpulle on tehty? Nyt jotenkin tuntuu ettei kyllä kulkupuoli ole ihan kohallaan. Mulla oli joskus W201 2.5d ST ja se tuntu jopa reilusti hätäsemmältä kun tämä. Putkestakaan ei tunnu mustaa työntävän, eli ei varmaan tuu kakkua tarpeeks :)

e: Ahdin näyttäs ainakin kompurakotelon puolelta olevan KKK:n tuotoksia, tarkemmin en itekkään tiedä. Hukkaportti jostain audista vissiin.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

7 mm elementit laitoin, syöttöä tosihaan sevverran että se 250-300 hp piti löytyä.
Kompura taisi olla 300 dt:n modattu.
Hukkaportti oli sillon orkkis.
Hipistelin sinne aikani kuluksi rajottimen, katkasijan kautta sai jonku verran lissää :shock:
No Merc at the moment
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

pp d kirjoitti:7 mm elementit laitoin, syöttöä tosihaan sevverran että se 250-300 hp piti löytyä.
Kompura taisi olla 300 dt:n modattu.
Hukkaportti oli sillon orkkis.
Hipistelin sinne aikani kuluksi rajottimen, katkasijan kautta sai jonku verran lissää :shock:
Lieneekö joku tehny omia patentteja sinne sitten tässä matkan varrella. Täytyy laittaa pari kuvaa pumpusta kunhan saan niitä otettua, että onko edes enää sama pumppu millä oli aikanaan varustettu. En tajua siitä pumpusta yhtään mitään...mutta jos joku tajuais :D Ja kun sitä kakkua tarttis saada lisää koneeseen ihan selvästi kun ei tapahdu juuri mitään kaasupolkimesta... 8)
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Kävin ottamassa pumpusta parit kuvat. pp d: Näyttääkö yhtään siltä miltä sulta lähtiessä? Kaikki jotka osaa vois kertoa mulle mitä noista kahesta ruuvista säädetään, molemmat liittyy jotenkin tohon sammutusvipuun...(siis noi ruuvit joista toinen tulee sammutusvivun läpi ja toisen alla abicoliitin, se on kai joku sammutusvivun liikkeenrajottamiseen tarkotettu ruuvi)

Nii ja ne kuvat: KUVA1 KUVA2
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ristus :shock: Ompas tuo mun vanha kampe muuttanut muotoaan! No, tuossa vähän vanhaa topiccia ajalta ennen Mesen kaatumista:
viewtopic.php?t=17770

Itse ostin tuon Kerkkoosta, mutta tiedän sen olleen sitä ennen Tampereen seudulla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Joo, se vivun läpi tuleva ruuvi on sen solenoidin kautta rajottava. Siihen pitäis olla tuhkakuphiin asennettu kytkin. Siitä saapii lissää sevverran että rajottaa se ylempi ruuvi. Niitä kumpaaki ylöspäin niin saat lissää soppaa.
En tosihaan ennää muista miten sääjin max syötön, itelä oli tavotheena sillon se 250-300 hp.

Otappa tuostaki selostuksesta selvää jos saat :oops:
No Merc at the moment
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Ok...muistatko oliko tää kolaroitu jo silloin kun sulle tuli vai vasta sun jälkeen vai kenties sun aikana? Lukkopelti on ainakin sen näkönen että on oiottu joskus.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

evoluution_moka kirjoitti:Ok...muistatko oliko tää kolaroitu jo silloin kun sulle tuli vai vasta sun jälkeen vai kenties sun aikana? Lukkopelti on ainakin sen näkönen että on oiottu joskus.
Ainaki mulle tullessa oli jo kolaroitu.
No Merc at the moment
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Eipä löytyny tuhkakupista minkäänmoista katkasijaa enää...joku siis varmaan tehny jotain muutoksia...mutta kuka :?:
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Kysympä nyt tässä samassa jos joku viisas tätä lukis ja jaksais vastata. Jos tossa innostuis laittamaan keulille leveekantisen pannun (OM606) niin mimmonen toi pumppu siinä on? Onko sähköohjattu vai mekaaninen? Käyttääkö porukka 606 koneisissa ST:issä 603:n pumppua? Ihan ku joskus oisin jonku kuullu näin puhuvan.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

603:n pumppu käypii leveämphäänki.
No Merc at the moment
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

pp d kirjoitti:
evoluution_moka kirjoitti:Ok...muistatko oliko tää kolaroitu jo silloin kun sulle tuli vai vasta sun jälkeen vai kenties sun aikana? Lukkopelti on ainakin sen näkönen että on oiottu joskus.
Ainaki mulle tullessa oli jo kolaroitu.
Ja mulle tullessa oli jo kolaroitu, eli mä en sitä ole mällännyt... Mitä nyt noista uusista kuvista sain selvän, niin taitaa myös apukuskin puoleinen etulokari vaihdettu sen jälkeen kun multa lähti. Tunnustaako pp d vaihtaneensa sen :lol: Enkä ihmettelekään sitä vaihtoa kun siihen tarvikelokariin oli nää "turbon vaatimat kidukset" tehty varmaan kirveellä hakkaamalla :lol:

Onko tuossa vielä se jenkkimallin mittaristo maileilla? vai liekö sekin vaihettu euromalliseen mittaristoon...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Kyllä siinä ihan km-mittaristo jo on. Paljonkohan lienee todellinen lukema, tässä "Suomi"-mittarissa 408000km tällä hetkellä...
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

En saanu vaihettua lokasuojaa :oops: Annoin kyllä myyessäni "uuen" matkaan.
Mittariakhaan en vaihtanu mie.
No Merc at the moment
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Heh, mulla o tuosta autosta entisessä asussaan vielä kuviakin jostain muutaman vuoden takaisesta makkaramiitistä :lol: Vähä o mese muuttunut.. Joku idiootti vaihtanut "nahkasisustan" poies :?
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Eniten ehkä kiinnostaa että kuka tän on maalannu mustaks. "Vähän" on menny perseelleen maalaus :D No, onhan tässä tekemistä joka saralla jonki verran mutta kyllä tästä vielä hyvä tulee...kai.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

No paremmalta varmaan näyttää mustana kuin Vanja-Enon aikana olleella värillä. :roll:

Moinen auto tais olla jokunen aika sitten Nettiautossa kaupan ööö jossain idän suunnalla, oisko ollu Pyhäjärvellä tjms. Mehtään meni arvaus kuitenki vaan pitihän sitä nyt jotain arvata.. :lol:
E: Taitanee olla sittenkin eri kulkine kyseessä. :?
Viimeksi muokannut JiiTee_, 13.9.2011 0:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Joo, onhan se hyvän värinen ja parempi että on vähän huonompi musta ku semihuono orkkisväri :D
W124 300D ST -87
W124 280E -94
LP608 1+8h matkailu/lauluauto -68
4X4 Monster Limo
KE70 Corolla
2xTA22 Celica
Volvo V70R AWD
Transit
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jussi L. kirjoitti:Heh, mulla o tuosta autosta entisessä asussaan vielä kuviakin jostain muutaman vuoden takaisesta makkaramiitistä :lol: Vähä o mese muuttunut.. Joku idiootti vaihtanut "nahkasisustan" poies :?
Joku onpi myyny nahkasisustan rahapulassa ja laittanu kankaat tilalle... :P
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

RoopeK kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:Heh, mulla o tuosta autosta entisessä asussaan vielä kuviakin jostain muutaman vuoden takaisesta makkaramiitistä :lol: Vähä o mese muuttunut.. Joku idiootti vaihtanut "nahkasisustan" poies :?
Joku onpi myyny nahkasisustan rahapulassa ja laittanu kankaat tilalle... :P
Kuinkahan paljon lie saanut "nahkasisustasta"...? :twisted: :lol:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
evoluution_moka
Viestit: 39
Liittynyt: 09.4.2007 17:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Eipä tuo haittaa että on sisusta vaihtunu, se kuitenkin tulee vaihtumaan mun toimesta ainakin etupenkkien osalta vähä jämäkämpiin ja "sporttisempiin". Noi penkit on ku trampoliinilla istuis :D Jos jopa kupit eksyis eteen :twisted:
W124 300D ST -87
W124 280E -94
LP608 1+8h matkailu/lauluauto -68
4X4 Monster Limo
KE70 Corolla
2xTA22 Celica
Volvo V70R AWD
Transit
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”