Jalkatilan muovisuojus irti w124

Vastaa Viestiin
Avatar
Kartsu
Viestit: 34
Liittynyt: 02.1.2011 11:19
Paikkakunta: Lammi

Jalkatilan muovisuojus irti w124

Viesti Kirjoittaja Kartsu »

Miten mahtaa olla kiinni tuolla kuskin jalkatilassa oleva suojamuovi? Pitäis saada mittaristo irti ja ilmeisesti mittarin vaijeri pistää hanttiin enkä löydä käsikopelolla sen kiinnitystä mikä pitäis päästää irti kun mittaristoa aikoo vetää irti.
Hommaa haittaa sekin että on ilmeisesti kylkiluu murtunut joten ei pääse ihan joka asentoon. Eli se muovihärpäke pitäisi nyt ensin saada veks että pääsis hommassa eteeenpäin. Mittaristo ei tule kuin muutaman millin ulos päin joten joku siellä kinnaa vastaan... :cry:
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

mittariston irroitus

Viesti Kirjoittaja janttu »

polkimien juuresta irrotat sen vaijerin siitä pidikkeestä niin tulee vaijeri helpommin mukana.ei pitäisi tarvita purkaa mitään muoveja.
sitä vaijeria voi sieltä nostaa hieman niin saa pelivaraa mittariston päähän.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kyllä sinne pitäisi käsi mahtua väliin ilman muovin irrotusta. En muista oliko lankussa sellanen systeemi, että mittari oli vielä siellä jalkotilassa klipsulla kiinni. Sieltä kun vapauttaa, niin tilaa tulee. Tai sitten se on vain tenavassa.

Irrottamalla potkusuojan pääsee kuitenkin työntämään mittaria käsin takaa päin.

Suoja irrottamiseksi pitää

1) vetää valokytkintä suoraan taakse, sieltä tulee näkyviin yksi mutterin tapainen.
2) Kammeta irti valokytkimen vieressä oleva koristelista, sen alla taitaa olla kolme ruuvia
3) Kammeta irti virtalukon päällä oleva muovikuori, sieltäkin tulee muistaakseni kolme pultin tapaista esiin.
4) Kurkata konepellin aukaisukahvan sisään altapäin, sieltä näkyy yksi ruuvi. Se on kilometrin pituinen ja täytyy irrottaa.

Muistaakseni ei ole muita, mutta tietenkin unohdin mainita tässä jonkun.
Kein siknatuur
Avatar
Kartsu
Viestit: 34
Liittynyt: 02.1.2011 11:19
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Kartsu »

Kiitos jo näistä. Yritin käsikopeloolla sieltä polkimien juuresta jotain vaijerin tapaista mutta ei siellä oikein tunnu mitään muuta kuin se musta muovilevy mikä peittää tuon polkimien yläpuolisen alueen suht tiiviisti. Kylki on tosiaan niin arka ettei kropa taivu kovin kummosille mutkille joten ei oikeen pääse sinne kurkkimaan. Tarvii vielä yrittää kammeta sitä mittaria ulospäin kun saa vähän rotevammat koukut aikaseksi... 8)
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Jos sulla kylkiluut kipiänä ni enpä suosittele siellä jalkotilassa kovinkaan paljoa kömpimään..sellanen tekee sitte iltasella enempi kipiätä ja niitte luitten itekseen korjaantuminen pikkasen hidastuu (oon sen kokeillu) :lol:

Se mittarivaijerin klipsu mulla ainaki löytyy kummassaki ilman että se potkuhousu...suojan ottaa irti, lattiamattoa ku nostelee polkimien alta pois ni jarru ja kaasupolkimien välimaastossa on sellanen klipsu..toisinaan se saattaa olla rikki ja siihe laitettu joku ruuvi joka saattaa olla tiukassakin.

Ja jollei sulla ole tänne vaasaan pitkä matka ni ajele se toinen mittaristo mukanas tänne ni nyppäsen sen irti sulle..ihan ite saat sitte toisen laittaa tilalle..on mulla kyllä korjattukin mittaristo mutta en tiiä kui se korjauksen jäkeen toimii...polttimot siihe ainakin on vaihdettu ku ne oli pimiänä ja ne toimii :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Kartsu
Viestit: 34
Liittynyt: 02.1.2011 11:19
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Kartsu »

pupetti kirjoitti:Jos sulla kylkiluut kipiänä ni enpä suosittele siellä jalkotilassa kovinkaan paljoa kömpimään..sellanen tekee sitte iltasella enempi kipiätä ja niitte luitten itekseen korjaantuminen pikkasen hidastuu (oon sen kokeillu) :lol:

Se mittarivaijerin klipsu mulla ainaki löytyy kummassaki ilman että se potkuhousu...suojan ottaa irti, lattiamattoa ku nostelee polkimien alta pois ni jarru ja kaasupolkimien välimaastossa on sellanen klipsu..toisinaan se saattaa olla rikki ja siihe laitettu joku ruuvi joka saattaa olla tiukassakin.

Ja jollei sulla ole tänne vaasaan pitkä matka ni ajele se toinen mittaristo mukanas tänne ni nyppäsen sen irti sulle..ihan ite saat sitte toisen laittaa tilalle..on mulla kyllä korjattukin mittaristo mutta en tiiä kui se korjauksen jäkeen toimii...polttimot siihe ainakin on vaihdettu ku ne oli pimiänä ja ne toimii :D
Kiitos koordinaateista...auttaa hapuilussa... 8)
Pitää vissin lisätä profiiliin tuo paikkakunta... On vähän liian pitkässä matkassa Vaasa.... SRS-valo tuosta on pimeänä ja siitä leimalla pomppas. Pitäis tutkasta että onko poppa siirretty tärkeämpiin tehtäviin ja sit jos on niin sit aprikoimaan missä häiriö on päällä....
Avatar
Kartsu
Viestit: 34
Liittynyt: 02.1.2011 11:19
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Kartsu »

Juu. Ei tarvinut vaijeria hellitellä irti. Yletti mittaristo sen verran ulos että pääsi merkkivaloihin käsiksi. Tiukassa oli mittarit. Usko meinas loppua kun fillarin pinnoilla kiskoin.
SRS-valon kanta oli sen verran lerppu ettei poppa saanut kosketusta. 8)
E420 CDI
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Fillarin pinnoilla olen noita itsekin irrotellut. :D
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”