Kaverin puolesta kirjoittelen, hän kävi katsomassa tätä -89 230TE:tä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/4627028
Suuresta 501 tkm ajomäärästä huolimatta auto oli kuulemma todella hyväkuntoinen, sisusta ilmeisesti uusittu ja kori vähäruosteinen, tunkin nostopaikat korjattu ym.
Takapää oli kaverin mukaan áivan löysä´, josta myyjä oli todennut, että iskarit taitaa olla loppu. Minä veikkaisin ennemminkin kaasupalloja, joiden vaihdosta kaveri oli kysynyt mielipidettä Finnbenzistä. He eivät olleet halukkaita niitä vaihtamaan, vaan totesivat että tulee liian kalliiksi. Rollen Tähtihuoltoon kaveri ei päässyt puhelimitse läpi.
Mitä arvon raati on mieltä, kannattaako tuo yksilö jättää ostamatta tuon vian takia, ja ellei, minkä verran tuon vian korjaaminen kustantaa noin suunnilleen? Voisitteko suositella hyvä korjaamoa pk-seudulla kaverille?
S124 kiikarissa
Oma veikkaukseni olisi että tasonsäätö on poistettu ja laitettu tilalle tavalliset iskarit.
Tai minkähänlainen se on jos tasonsäädössä on putki poikki eikä öljyä, tai säätötanko poikki ja alimmassa asennossa...kaasupallojen rikkoutuminen tekee perän jäykäksi, siitä ei oikein voi olla kyse.
Auton hinta on korkeahko mutta liikkeessähän se onkin.
Mikäli kaikki takatukivarret on tosiaan uusittu niin ei tuo ihan välinpitämättömällä omistajalla ole ollut viimeksi - miksi lie sitten viety vaihtoon.
Tai minkähänlainen se on jos tasonsäädössä on putki poikki eikä öljyä, tai säätötanko poikki ja alimmassa asennossa...kaasupallojen rikkoutuminen tekee perän jäykäksi, siitä ei oikein voi olla kyse.
Auton hinta on korkeahko mutta liikkeessähän se onkin.
Mikäli kaikki takatukivarret on tosiaan uusittu niin ei tuo ihan välinpitämättömällä omistajalla ole ollut viimeksi - miksi lie sitten viety vaihtoon.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 04.3.2011 8:10
Kiitos kommenteista; auto oli myyjän mukaan tullut vaihtoon ainoastaan, koska entinen omistaja oli halunnut avon, ja hän olikin ottanut SLK:n 230TE:n tilalle. Voi olla osin myyntipuhetta mutta osin tottakin. Autossa oli myyntilappu, jossa luki 2600,-, mutta myyjä oli kuulemma tiputtanut hinnan tuohon vajaaseen kahteen tonniin juuri tuon pallo-/iskarivian takia.
Enismmäisellä omistajalle tuo yksilö oli ollut 2-3 vuotta, sitä seuraavalla 12 vuotta, jonka jälkeen auto oli vaihtanut omistajaa vähän tiheämmin. Ei mikään kamala kiertopalkinto siis.
Enismmäisellä omistajalle tuo yksilö oli ollut 2-3 vuotta, sitä seuraavalla 12 vuotta, jonka jälkeen auto oli vaihtanut omistajaa vähän tiheämmin. Ei mikään kamala kiertopalkinto siis.