TAAS w124 300d kulutuksesta

Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Mulla tuo automaatti 300D turpiiniversio vei 1200km talviajossa helsinki- joensuu-helsinki ja 300km pohjoiskarjalan talviteitä> hiukka alle 7 ja kehätien "kilpa ajossa" 9-10.

Tankissa sitä nesteen dieseliä jolla tuntus hiukka vähemmällä pääsevän minun kulkineella....?? mikä lie tuokin oikku, vedot pintakaasulla paranee ja kulutus hiukka pienempi kuin vaikka terijoen petroolilla.

160kmh tais paras kiihtytyskaista tulos olla siinä matka ajossa vaikka mentiinkin pintakaasutyylillä tasaisesti liikennevirtaa myötäillen ,ainut moka tämä audimiehen ohitus ylämäessä, :oops: kun "pikkudieseli" äityi jaloissa pyörimään>mulle kelpaa tuo kulutus nippa nappa ja vedotkin kohtalaiset.

Ps. helposti tulee lisää kulutusta jos pedaalia syvemmällä "turhaan" pitää
olen havainnut.
mersoni
Viestit: 6
Liittynyt: 05.4.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja mersoni »

Minäkin rekisteröidyin tämän saman kulutusongelman takia. Kulutus kasvoi jossain vaiheessa 6-7 litrasta kympin tuntumaan satkulle, kipeää tekee näillä dieselin hinnoilla.

Tietoja:

- kone om603, manuaali
- 400 tkm ajettu, jakoketjulla 100 tkm
- mikään ei tuntuisi laahaavan, auto rullaa hyvin. rengaspaineet ok (koko 195/65r15)
- ilmansuodatin uusi (Mahle)
- moottori vetää ihan normaalisti perstuntumalta

Olisiko joku näistä todennäköinen syy?

- Tukkeutunut imusarja
- Rikkoutuneet suuttimet
- Pumpun säädöt päin seiniä
mersoni
Viestit: 6
Liittynyt: 05.4.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja mersoni »

http://www.youtube.com/watch?v=RxMcJbZO_Zo

Tossa vielä videoklippi koneen käynnistä. Parissa suutinputkessa tuntui pieni naputus..
esa
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2007 9:49
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja esa »

Ota tuo vipu irti mikä liikuttaa imusarjassa olevaa läppää ja lukitse se läppä nippusiteellä auki asentoon. vaikuttaa paljon koneen heräämiseen ja varmaan jonkin verran kulutukseenkin. Eihän pakokaasun takaisin kierrätys ole toiminnassa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”