W124 300d / kitinää kääntyessä

Vastaa Viestiin
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

W124 300d / kitinää kääntyessä

Viesti Kirjoittaja andyx »

Moi!

Mikähän tossa satalankussa oikein ottaa kiinni?

Kääntyessä kaupungissa ja samaan aikaan kevyesti jarruttaessa kuuluu KAAMEA metalli vs. metalli laahamisääni.. mielestäni vasemmalta puolelta. Todella paljon kovempi ääni kuin perus "jarrujen vinkuminen". Kuulunut jo tovin, sen jälkeen kun eteen vaihdettiin levyt/palat..

Ekaa kertaa kun kuulin ton äänen meinas tulla sorat housuun.. Oon koittanut paikallistaa ja tuntuu, että olis jarruista kuuluva ääni... Mut voisko tulla jostain alustasta?

300D '91 tomaatti.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.


Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kitinälevyt paikallaan? Laakerit kunnossa?

Kokeile ottaa muutama rankempi jarrutus vaikka suljetulla tieosuudella niin uudet levyt / palat hakevat paikkansa. :)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

On vejetty melko kovia jarrutuksia jo, mut eipä ole kitinät hävinnyt...

Auto on menossa narinanivelten ja etupallojen vaihtoon... vaihtasko samalla laakeritkin eteen...

Vai voisko toi jarrukilpi jotenkin ottaa kääntäessä kiinni?

Jarrut kitisee voimakkaasti jarruttaessa ihan viimiset pari metriä vaikka vetäis suoraan, mut kääntäessä ääni on infernaalinen...
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.


Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Jarrukilpeähän voisi kokeilla taivuttaa levystä poispäin. Laakerit voi parantua kirimällä.

Joskus piti oma tuollasta ääntä kun oli kilven ja levyn välissä pikkurillinpään kokoinen kivi.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

talidomi kirjoitti:Jarrukilpeähän voisi kokeilla taivuttaa levystä poispäin. Laakerit voi parantua kirimällä.

Joskus piti oma tuollasta ääntä kun oli kilven ja levyn välissä pikkurillinpään kokoinen kivi.
Ääni tuolle kivelle kilven ja levyn välissä. Itellä oli joskus samaa ongelmaa, kun pikku kivi oli kiilautunut sinne väliin :wink:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mullakin oli siellä välissä minimaalinen kivi ja sen lisäks otti se suojapelti yhdestä reunasta vanteeseen kiinni ku laitoin kesärenkaat alle, pikkasen vääntö ni tokeni nitinät.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”