Shatterin S124 250TDT - sähkölasien kanssa painimista

Vastaa Viestiin
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Shatterin S124 250TDT - sähkölasien kanssa painimista

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Noniin eli laitetaanhan tästäkin matkantaittajasta vähän tietoa lukijoille, 200reen elämä jatkuu uuden omistajan huomassa ja tilalle tuli italiasta uitettu 250TDT, ruosteelta on aika hyvin säästynyt mutta muutamia lakkavikoja sekä ikäviä naarmuja löytyy :shout: mahtuuhan siihen 21 vuoteen monenmoista historiaa :happy:

Linjalta on tämä yksilö putkahtanut -91 ja värinä ehdottomasti omaan silmään nätein eli borniitti, varusteitakin on aikoinaan rustailtu jonkin verran mm. nahkasisusta, sähkölasit x4, kattoluukku sekä aut. ilmastointi.

Koodi: Valitse kaikki

240	OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
265A  LEATHER MUSHROOM
280	STEERING WHEEL (400 MM DIA.) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM; ON W202 390 MM DIA.
341	ADDITONAL TURN SIGNAL LIGHTS
412	ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420	AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
466	CENTRAL LOCKING SYSTEM
481U  BORNITE METALLIC
538	AUTOMATIC ANTENNA AND FRONT LOUDSPEAKER 
547	DOUBLE ROLLER BLIND AND SUN VISORS WITH MIRRORS ON THE LEFT AND RIGHT, ILLUMINATED
570	FOLDING ARMREST FRONT
588	AUTOMATIC CLIMATE CONTROL AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)
593	GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, SINGLE PANE SAFETY GLASS - TINTED STRIP
600	HEADLAMP WIPER/WASHER
640	15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731	WOOD TRIM, BURRED WALNUT ROOT
812	REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

mittarissa vain hassut 211tkm, sen uskokoon ken tahtoo :D

ensimmäisenä pitäisi tekniikan kimppuun käydä ja vaihtaa suutinkärjet kun kylmänä tahtoo pätkiä yhtä pyttyä ja kalkattaa kuin suutin nalkkais kiinni mutta suutinputkissa ei tunnu mitään :shock: lämpimänä käy taas ihan normaalisti :roll:
Viimeksi muokannut Shatter, 09.7.2012 12:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Päivä päivältä tuntuu pahenevan tuo kylmäkäynnistys :x laittaa tulille niin yhtä pyttyä pätkii ikävästi jo muutaman sekunnin välein ja pöläyttelee sinistä, kierroksilla asia vain pahenee :roll: lämmöt kun nousee 40-50 tietämille niin tasoittuu..

mistähän vois muusta johtua kuin huonosta suutinkärjestä sillä yhtään ei mikään suutin hakkaa edes kylmänä kun kokeilee vaikka käynti pätkii :roll:
Viimeksi muokannut Shatter, 02.7.2012 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

juu toi suutinvika on keljumainen ku sen korjaus maksaa viä pikkusen ja on melko epävarmaa kun ei tiä vaikka olis venttiilivikaa :? omassa monivenassa samanlaisia oireita mutta ei tarvi montaa sekuntia vielä käytellä kun loputkin mukit herää. hienossa kunnossa vanhus :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tässä tosiaan 5. pytyssä nostaja tikittää kylmänäkin mutta kuumana tyhjäkäynnillä on vielä jännempi oire sillä naputus voimistuu niin kauan että tuntuu kuin koko homma räjähtää käsiin, sitten loppuu täysin ja muutaman sekunnin päästä alkaa sama uudestaan :shock:

videossa 0:10 eteenpäin, 0:26 kohdalla naputtaa kaikista pahiten ja yhtäkkiä loppuu kuin seinään.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GXSD3QZKwWE[/youtube]
Viimeksi muokannut Shatter, 04.7.2012 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

vitosen suutinkärki vaihdettu uuteen eikä ollut mitään vaikutusta, pätkiminen jatkuu :?

oisko niin huono tuuri että pumpun päätylaakeri väljä.. hehkuissakaan vikaa tuskin on sillä kaikki antoi oikeat arvot kaikki antoi ja kun ensin käy täysin normaalisti n. 10sek, kunnes alkaa pätkimään :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ajankuluksi kävin konehuoneessa päällään ja tutkin vähän tarkemmin..öljyvuotoja etsiskellessä pisti silmään että ompa jotenkin iso rako tuossa pakosarjan mutterin välissä.. 5. ja 4. pytyn mutterit oli täysin auki ja sai sormilla pyöritettyä kiinnipäin about 3 kiekkaa :shock:

kiristin kaikki mutterit niin nyt 5. pytyn nostaja säklättää kuin viimeistä päivää ajaessakin jos kierrokset on alle 2000, myös joku ylimääräinen sivuääni alkoi kuulumaan tonnin kieppeillä :protest:

kaiken muun lisäksi kylmäkäynnistys on taas pahentunut, ennen loppui pätkiminen ~1100rpm jälkeen mutta nyt jatkuu jo 2 tonnin tietämille, nostajan säklätyksen saattelemana :?

outoa sinänsä että kun auton viikko sitten perjantaina hain niin toimi täysin normaalisti (ei pätkinyt kylmänä ja nostajakaan ei säklättänyt), mutta kun nyt on ajanut vähän reippaammin eikä hissutellut niin kokoajan pahenee oireet.
Viimeksi muokannut Shatter, 05.7.2012 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Näistä mitään ymmärtämättä kysyisin että kuinkahan vanhat öljyt siellä myllyssä on? Saati suodatin? :shock:
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ensimmäisenä operaationa auton tullessa vaihtuikin juuri uudet öljyt + suodatin kun vanhoilla oli ajettu jo 14tkm, uusilla ei ole ajettu vielä tonniakaan :roll:
Viimeksi muokannut Shatter, 05.7.2012 14:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onhan Siellä öljyä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Sekin tarkastettu ja melkein ylärajassa on..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Takalasien kanssa on jännä ongelma sillä edestä toimii ylös ja alas, mutta takakatkaisimista vain ylös? takaa kun painaa katkaisinta niin vain ylöspäin kuuluu napsahdus, kokeilin katkasijan vaihtoakin niin edessä kyllä toimii, takana ei :shock: myös toisesta takaovesta löytyi ylläri, lasi oli pönkätty kepillä ja nippusiteillä yläasentoon kun valkoinen vaijerinpidike joka liikkuu tangossa ylös ja alas on murentunut moneen osaan, saakohan kenties erillään uutta vai pitääkö ostaa koko mekanismi? :?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kuvasaastetta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ettei vuotaisi kansipahvi öljynpaineet mäjelle :?:
Toisaalta luulisi sitten mekastavan kaikkien nostimien :roll:
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Sitäkin on punnittu mahdollisuutena, ulospäin se ei kuitenkaan vuoda tippaakaan jos vuotaa ja enemmän venttiilivikaisen puolelle kallistuu siinä mielessä kun kuumana kuuluu selvä "supsutus" putsarista. pitää ensin kokeilla vähän ottaa venttiilin päästä tavaraa pois ja uusia nostin, jos ei sillä asetu niin muukaan auta kuin nostaa koko kansi pois.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”