Ongelmia TDT 4maticissa VIKA LÖYTYI

Vastaa Viestiin
VK
Viestit: 11
Liittynyt: 01.12.2010 23:17

Ongelmia TDT 4maticissa VIKA LÖYTYI

Viesti Kirjoittaja VK »

Tulipa pari ongelmaa 4maticiin vuorokauden sisällä, joten kysytään löytyisikö täältä vinkkiä ongelmien aiheuttajiin.

Vika 1:
Käynnistettäessä vaatii pidemmän starttauksen kuin aiemmin. Startin jälkeen kierrokset jäävät alas, kunnes painaa hieman kaasua, jolloin ne nousevat siihen reiluun 600 kierrokseen. Tätä tekee sekä kylmällä että lämpimällä moottorilla. Aiemmin moottori on hörähtänyt käyntiin ns. kosketuksesta. Käynnistyksen jälkeen moottorin tuntuu toimivan normaalisti.

Diesel-suodin on vaihdettu keväällä. Esisuodattimessa ei näyttäisi ilmakuplat juoksevan moottorin käydessä. Hehkut lienee kunnossa, kun ongelma ilmenee myös kuumalla moottorilla ja käynnistyy kuitenkin kaikilla sylintereillä.


Vika 2:
4matic-vikavalo syttyy käynnistyksessä ja vikakoodien luku antaa 9 vilkahdusta. Alla olevan sivuston mukaan se tarkoittaa "Katkos tai oikosulku 2. venttiilissä".
http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/
Vikakoodin saa nollattua, mutta seuraavassa käynnistyksessä se taas ilmestyy.

Mitenhän tuota voisi tutkia? WIS:iä minulla ei (vielä) ole.

terveisin
VK
Viimeksi muokannut VK, 23.9.2012 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Vaikuttaako ylijänniterele noihin vikoihin...viisaammat vastaavat....
AKN
Viestit: 44
Liittynyt: 09.3.2008 17:09
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja AKN »

Pelaako kierroslukumittari? Kannattaisi kokeilla minunkin mielestä eri yj-releellä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

YJ:rele

Tarkista sen sulakkeet akun takaa.
Kirkas pikku rele jossa yks tai kaksi sulaketta päällä.

Jos ehjät niin kokeile toisella releellä.
VK
Viestit: 11
Liittynyt: 01.12.2010 23:17

Viesti Kirjoittaja VK »

AKN kirjoitti:Pelaako kierroslukumittari? Kannattaisi kokeilla minunkin mielestä eri yj-releellä...
Unohdin mainita tuon kierroslukumittarin oudon käytöksen. Startin jälkeen kiekkamittari ei näytä aluksi mitään, mutta hetken päästä se alkaa toimimaan normaalisti.

Kolme veikkausta yj-releestä. Pitää tarkista ensiksi yj-rele ja ihmetellä sitten lisää, ellei tuolla korjaannu.

Kiitoksia tähänastisesta avusta!

t
VK
VK
Viestit: 11
Liittynyt: 01.12.2010 23:17

Viesti Kirjoittaja VK »

Vika löytyi ylijännitereleestä. Uudella releellä molemmat viat poistuivat.

Kiitokset kardaani, AKN ja Mika.T oikeasta diagnoosista! Oli helppo jatkaa tutkimuksia, kun raati oli näin yksimielinen vian aiheuttajasta. :D

terveisin
VK
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”