124 Jetti ex 250d,nyt 300D

Vastaa Viestiin
juhixx
Viestit: 34
Liittynyt: 11.10.2011 22:47

124 Jetti ex 250d,nyt 300D

Viesti Kirjoittaja juhixx »

kirjotellaas jotain tostaki kulkineesta.
autohan on 250d johon vaihtelin 300 koneen kun sen halvalla sai,mutta aiemmin tapahtunutta:
auto tuli mulle joskus 3kk sitten kun työmatkaa rupes olemaan joku 200km päivässä.tollakin on nyt ajeltu jo semmoset 10tkm.kone pelitteli muuten ihan hyvin paitsi kylmänä savutti ja rönkötti vähän.
vikoja on ollu,mut tainnu kaikki olla edellisen omistajan jäliltä,esim perän kiinnitys.kun se liikkeelle lähtiessä täryytti ja vauhissa kans,niin ensin meni vaihtoon jortaanin osia.vaan eipä se paljoo korjaantunu ennenkö töihin lähtiessä pakilla kuulu poks.no,aattelin että nyt se ehkä vikakii löytyy helposti.semmoset 50km ajelin töihin melkosen jympytyksen kera.töistä lähtiessä jonkun 20km pääsin ja tärinät kasvo melkosen megalomaanisesks,kunnes liikunta loppu kokonaan ja pohjanalta rupes kuulumaan laahaavaa ääntä...perkeles tuumailin ja kuikkimaan auton alle niin perähän siellä retkotti melkein irtaallaan..

Kuva

no,mersu huoltomoodiin ja tutkimaan tilannetta

Kuva


tässä lienee syyllinen,perän etummainenpultti liian pitkä,päässy paukuttamaan ja viimein se katkes.perästä oli myös toisesta takimmaisesta kiinnitys holesta kierteet menny..

Kuva


Los jortaanis ottanu myös kipeetä.tähän en vaihtunu limppua ekalla kerralla niin jäi huomaamatta..

Kuva

Onneks mukana tuli ehjä perä,se alle ja matka jatku...
Seuraavaks pamahti kv pumppu.tuurilla mukana oli tussi ja räikänjatko,letkut tukkoon ja kottiin noitumaan

Kuva

pumppu purkaantu kokonaan kun vähän repäs,kuoret jäi autoon..

Kuva

pumppu uusittu ja taas mentiin...kunnes sitte joku aamu alko tulla höyryä kapiiniin,eipä siinä kennon vaihto jumppa hommat käyntiin...

Kuva

Takapönttöki putos.suoraa putkee tilalle

Kuva

Näillä huolloilla päästiin viimenen kuukaus ilman sen kummempia.
Joku päivä tossa vaan kahtelin nettivaraosasta jotain osasia tohon ja tuli vastaan purussa oleva koko auto,koneesta kyselyä ja oli sen verran halpa että hajettiin pois.viikonloppuna sen sinne ahistelin..

ahasta oli

Kuva

vaan sinne se meni

Kuva


laitoin ton 602 korvallisilla sinne niin sen verran ongelmia tuli että syyläri ei meinannu mahtua enää väliin.siirsin vaan omia korvallisiaan eteenpäin ja just se sinne menee,vieläpä ropelilliki mahtuu pyörimään.
Ero on ihan huomattava,nyt se menee ihan pintakaasulla noita mäkisiä teitä,ei tunnu ahistavan.
Muutama asia ahistaa kuitenki ihteeni,kun tuossa uuvessa koneessa on sähkönen tyhjäkäynnin säätö niin tarviiko se sitä?syötöt jne ruuvailtu ohjeitten mukaan ja vähän jää liian isolle tyhjäkäynti,ja kylmänä joutuu vähän aikaa pitämään kaasua vähän että pyörii.
ja entäs kiekkamittari,miten sen sais pelaamaan?koneen kylessä oli se anturi paikallaan ja johtoon tais tulla kolmejohtoo,mittariin saman verran,miten kytketään vai tuleeko orkkis systeemiin vielä jotain älybokseja väliin?
juhixx
Viestit: 34
Liittynyt: 11.10.2011 22:47

Viesti Kirjoittaja juhixx »

nonni.nytkun tutkailtu päivä interwebsiä niin kiekkamittarin kytkentäki selvis.
syöttöpumppua pitää vielä joku päivä ruuvailla että saa ton tyhjäkäynnin kohilleen,kiekat sais kans puota vähän nopeemmin.koeajoa tehty 70km ja kaikki pysy vielä kasassa..
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Syöttöpumpussa on solenoidi joka nostaa tyhmäkäyntiä. Onko kaasuvivustossa yhtäkään palautusjousta? Vaatii ainaki yhden. Itsellä oli samoja ongelmia kun nakkasin om603:n w123 keulalle. Sille solenoidille pitäis joku ohjauskin löytyä releen kautta, viisaammat kertokoot minkä releen :D
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
juhixx
Viestit: 34
Liittynyt: 11.10.2011 22:47

Viesti Kirjoittaja juhixx »

on siellä jousia,yhen laitoin jopa lisää.sen sähkösäädön toiminta on vieläki hämärän peitossa.joku jos haluu kertoo miten sen saa pelittämään niin,jos joulukiireiltä joutaa vois julkaista tietämyksensä :D

Huomasin muutes että ylävesiletku meinaa ratketa,just yltää tehostimenpumpun pyörä hankaamaan kaasua polkastessa siihen.pitää jotain keksiä sille..

ja kannattaakos huolestua kun ei sitä savua putkesta tuu,ruuvailin syöttöruuvia silleen eurooppalaisittain vaan puoltoista kierrosta.liekkö oisko enemmästä ees hyötyä?
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Olikos sulla sielä syöttöpumpun takakannen tykönä yks vai kaks semmosta sähköventtiiliä? Mulla oli yhesä 300D:sä niinku sielä syöttöruuvin tykönäki ja heti alako savvuuttaan ja vettään paremmin ku lyhensin sitä tappia siitä venttiilistä. :)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
juhixx
Viestit: 34
Liittynyt: 11.10.2011 22:47

Viesti Kirjoittaja juhixx »

Eipä tuolla oo kun yks sähköhimmeli.keksiikös joku mistä sais pidemmän kaasuvaijerin?sais olla jonkun 2-3cm pidempi. Liekkö 250 ja 300 vaijereissa eroa?
juhixx
Viestit: 34
Liittynyt: 11.10.2011 22:47

Viesti Kirjoittaja juhixx »

ach.ja jep.tyhjäkäyntiä ruuvailtu,on joko 700 tai 1000.ei siinä mitään vaan kun ajaessa tippuu aika hitaasti tonne,tyhjäkäynnillä toimii niinku pitääki,miten korjataan?
semmosia mietin että voisko tuon sähkösäätimen laittaa toimimaan potikalla?sais pyöritellä mieleiseks kiekat siitä..
juhixx
Viestit: 34
Liittynyt: 11.10.2011 22:47

Viesti Kirjoittaja juhixx »

tyhmäkännillä pelittelee tolleen..


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sDX6nBWTqSg[/youtube]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”