Seriesin 250DT - Ensimmäiset 40tkm
Seriesin 250DT - Ensimmäiset 40tkm
Juuh elikkäs tuommoinen tuli perheeseen: *kuva*
Lankku on mallia 1990 250 turbo diesel automatic ja me noudettiin se körmyn kansa möhköllä kaustisilta (kiitokset avusta). Seuraavaksi se turruuteltiin leimaamattomana talvirenkailla tänne isäukon tallille.
Tarkoitus olisi nyt sitten alkaa muuttamaan aiempien omistajien muutoksia takaisinpäin ja vähän fiksata konehuonetta ja alustaa leimalle kesäksi, käyttöauto kun myytiin jo
Kunnosta:
-välijäähy ja madallussatsi muutoskatsastamaton
-pakoputki liian alhaalla
-Konehuone kuin tulipalon jäljiltä (hehkut kärynny tms)
-pakoputken loppupää mallia vitun äänekäs pörinäpurkki
-Uusi maalipinta, ruosteet fiksattu (2ke kuitti)
-pohja ja alusta todella hyvässä kunnossa
-Kone vetää hyvin (ahdot 0.75bar max)
-Laatikko vaihtaa hyvin, mutta paineet varmaan täysillä ku vaihto on mallia potku persiille
-Turbon ja koneen välinen painepuoli vuotaa kahdesta kohtaa , työntää mustaa nokea konehuoneeseen ja se tuleepi pieninä määrinä autoon sisällekkin
Siinäpä ne on pääpiirteittäin.
Seuraavaksi siis mettästämme kesärenkaat ja vanteet, vaihdamme putken alkuperäiseen, hoidamme takajarrulevyn ja alapallonivelen ja ei muuta kuin katsastus + muutoskatsastukset alusta/välijäähy.
Tänäviikonloppuna tehtiin jo autoon sen verran että imuroitiin ja pestiin se sisältä, nosteltiin vanhat pinttyneet matot pihalle, fiksasin keskuslukituksen toimintaan ja purin vanhat xenonisatsit pois (elmukelmua, nippusiteitä...).Kiristelin myös nuo painepuolen klemmarit kaikki ja tarkistin ettei putkissa ole reikiä.
Tästä se homma etenee
Lankku on mallia 1990 250 turbo diesel automatic ja me noudettiin se körmyn kansa möhköllä kaustisilta (kiitokset avusta). Seuraavaksi se turruuteltiin leimaamattomana talvirenkailla tänne isäukon tallille.
Tarkoitus olisi nyt sitten alkaa muuttamaan aiempien omistajien muutoksia takaisinpäin ja vähän fiksata konehuonetta ja alustaa leimalle kesäksi, käyttöauto kun myytiin jo
Kunnosta:
-välijäähy ja madallussatsi muutoskatsastamaton
-pakoputki liian alhaalla
-Konehuone kuin tulipalon jäljiltä (hehkut kärynny tms)
-pakoputken loppupää mallia vitun äänekäs pörinäpurkki
-Uusi maalipinta, ruosteet fiksattu (2ke kuitti)
-pohja ja alusta todella hyvässä kunnossa
-Kone vetää hyvin (ahdot 0.75bar max)
-Laatikko vaihtaa hyvin, mutta paineet varmaan täysillä ku vaihto on mallia potku persiille
-Turbon ja koneen välinen painepuoli vuotaa kahdesta kohtaa , työntää mustaa nokea konehuoneeseen ja se tuleepi pieninä määrinä autoon sisällekkin
Siinäpä ne on pääpiirteittäin.
Seuraavaksi siis mettästämme kesärenkaat ja vanteet, vaihdamme putken alkuperäiseen, hoidamme takajarrulevyn ja alapallonivelen ja ei muuta kuin katsastus + muutoskatsastukset alusta/välijäähy.
Tänäviikonloppuna tehtiin jo autoon sen verran että imuroitiin ja pestiin se sisältä, nosteltiin vanhat pinttyneet matot pihalle, fiksasin keskuslukituksen toimintaan ja purin vanhat xenonisatsit pois (elmukelmua, nippusiteitä...).Kiristelin myös nuo painepuolen klemmarit kaikki ja tarkistin ettei putkissa ole reikiä.
Tästä se homma etenee
Viimeksi muokannut Series, 25.8.2014 10:35. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Jos tarvetta takajarrulevyille/paloille nii löytyy käyttämättömät setit molemmille puolille. Ostettu omaan kolmisatkuun aikoinaan, pitäis ilmeisesti passata tähänkin. Myös jotain muuta purkuosaa löytyy Enempi kuvia vaan näkyville
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Osina tarvis joo tuon yhen takalevyn ainaki, purkuosakin käy jos ei oo lopussa/kiero. Tietenki jos palat+levyt setti ei oo pahan hintanen voipi niitäki harkita, onpi vaan muutaki laittoo jotka euroja kyselis niin pitää budjetoidaMultiviri kirjoitti:Jos tarvetta takajarrulevyille/paloille nii löytyy käyttämättömät setit molemmille puolille. Ostettu omaan kolmisatkuun aikoinaan, pitäis ilmeisesti passata tähänkin. Myös jotain muuta purkuosaa löytyy Enempi kuvia vaan näkyville
Vakio-pakoputki sieltä keskeltä loppuun asti kiinnostaisi myös, kunto mallia aivansama.
Mallimerkinnät ja nimet muutettu, mitäköhä tuota tuli mietittyäkörmy kirjoitti:Möhkön... no möhköllähän me sielä käytiin. Muuta tuohon otsikkoon dt tuohon td tilalle nii tulee mallimerkntä oikeen.
Noniin, autoon hankittu uusi kuramattosarja, ilmansuodatin, takapenkit pesty höyrypesurilla ja suppari vejetty konttiin, rojekti eteni siis mukavasti.
Pajalle kaavaillaan loppuviikoksi aikaa alapallonivelen vaihtoon, vakioputki pörinäpurkin tilalle ja hieman korkeammat jousenkumit jotta ei ois ihan niin tontisa kattastuksesa, jospa se sitten menis läpittekki.
Multiviriltä saadut takajarrukilkkeet olisi tarkotus asennella huomenna, kiitokset hälle toimituksesta!
Tietääkö kukkaan oulusta ei-niin-tarkkaa kattastusasemaa? Ei oo tyyppilappuja alustalle ja muitaki niuhotuksen aiheita olisi, muttei mitään vakavaa..
Pajalle kaavaillaan loppuviikoksi aikaa alapallonivelen vaihtoon, vakioputki pörinäpurkin tilalle ja hieman korkeammat jousenkumit jotta ei ois ihan niin tontisa kattastuksesa, jospa se sitten menis läpittekki.
Multiviriltä saadut takajarrukilkkeet olisi tarkotus asennella huomenna, kiitokset hälle toimituksesta!
Tietääkö kukkaan oulusta ei-niin-tarkkaa kattastusasemaa? Ei oo tyyppilappuja alustalle ja muitaki niuhotuksen aiheita olisi, muttei mitään vakavaa..
Hiironen tai haapalehto. Eikait nuin vanha tarvihte mittyään lappusia alustasta? Tai ei sitä etes tarvi muutoskatsadtaa jos trafia on uskominen. Kuhan maavaraa on joka kohdasta 80mm
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ite oon käyttäny Haapalehdossa eikä ne oo nii tarkkaan kattellu... Aina ne on mulle sanonu et mitä voi olla kohta vaihdon edessä ja mitä kannattais laittaa heti kuntoon, mut aina on uus lappu tulostunu... Oliskohan sillä jotain merkitystä ku aina sattuu inssiksi joku kaveri...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Viimeksi kun käytin haapalehossa pompauttivat pelkääjän vyöstä (ei muka stopannu, testasin pihassa niin stoppas joka kerta, ja herkästi) sekä käsijarrusta, jota ei uskaltanut inssisetä polkaista pohjaan "ettei vaijeri katkea". Ei tarvinnu edes pohjaan polkea niin oli jo lukossa, eli vähän kehnot kokemukset on sieltä.
Onneksi jälkitarkistus oli halpa, porukka mukavaa kaikin puolin, käsijarrusetit ei maksanu melkein mittää ja käytin varmuujen vuoks tuon vyön rullastonki auki, puhaltelin pölyt veks ja rasvailin kuntoon
Pitänee vielä soitella ympäri oulua että mitä mieltä ne on tuon välijäähyn suhteen, tarviiko teholaput...
Onneksi jälkitarkistus oli halpa, porukka mukavaa kaikin puolin, käsijarrusetit ei maksanu melkein mittää ja käytin varmuujen vuoks tuon vyön rullastonki auki, puhaltelin pölyt veks ja rasvailin kuntoon
Pitänee vielä soitella ympäri oulua että mitä mieltä ne on tuon välijäähyn suhteen, tarviiko teholaput...
Jäähyä ku ei oo siel vakiona ollu niin tarttee teholaput ja muutoskatsastuksen sen osalta. Näin virallisesti. Saattaa mennä läpi jossei puhu yhtään mittää ja katsuri ei tunne automallia.Series kirjoitti:Viimeksi kun käytin haapalehossa pompauttivat pelkääjän vyöstä (ei muka stopannu, testasin pihassa niin stoppas joka kerta, ja herkästi) sekä käsijarrusta, jota ei uskaltanut inssisetä polkaista pohjaan "ettei vaijeri katkea". Ei tarvinnu edes pohjaan polkea niin oli jo lukossa, eli vähän kehnot kokemukset on sieltä.
Onneksi jälkitarkistus oli halpa, porukka mukavaa kaikin puolin, käsijarrusetit ei maksanu melkein mittää ja käytin varmuujen vuoks tuon vyön rullastonki auki, puhaltelin pölyt veks ja rasvailin kuntoon
Pitänee vielä soitella ympäri oulua että mitä mieltä ne on tuon välijäähyn suhteen, tarviiko teholaput...
E46 330D & E46 328i
Ei muutukkaan mut saa sen leiman!dealer kirjoitti:Tarvitaan, eikä se miksikään siitä muutu jos joku katsastusmies ei huomaa...tuon välijäähyn suhteen, tarviiko teholaput...
Mää laittasin ennen coolerin muutoskatsastusta isomman/paremman ahtimen paikalleen ni saa senki siihe paperiin jos joskus vähääkää virittelee sitten lisää. Tai jossen muutoskatsastais ni ottasin coolerin/putket pois leimauksen ajaksi.
E46 330D & E46 328i
Ei ole varaa, ajetaan nykynen loppuun ja katellaan sitten Tiiä koneenkaan kunnosta juuri mitään niin ei kehtaa heti ponnistella painein.Dixon kirjoitti: Mää laittasin ennen coolerin muutoskatsastusta isomman/paremman ahtimen paikalleen ni saa senki siihe paperiin jos joskus vähääkää virittelee sitten lisää. Tai jossen muutoskatsastais ni ottasin coolerin/putket pois leimauksen ajaksi.
Tänä iltana vaihtui pelkääjän takakäsijarrukengät, ja molemminpuolin taakse jarrulevyt paloineen.
Seisontajarrun kengät oli ruostunu rumpuun kiinni, selittänee sen 8.8L matkakulutuksen..
Senhän näkee siitä kumin reunasta millaset kumit sieltä löytyypi... Niissä on siinä reunassa (joka pitäis näkyä jousikupista) sellasia nystyröitä 1-4 kpl... Niitten mukaan on helppo arvioida mitä sinne pitää laittaa lisää... Edellisessä tenavassa piti laittaa taakse ylä ja alapäähän 3:n kumit (ei oo isompia taakse) et meni leimalta läpi...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Takajouset paljastuivat vielä entisestään laikkamadalletuiksi, jotenka nyt tuli sitten tuo jousihommaki heti ajankohtaiseksi. Takajouset kuulemma katkottu ja ihan ruosteessa, tulevat pois kupeista kun perän nostaa ilmaan, eli siittä saattais ehkä katsastusmies sanoa jotain
Loppuviikolle/ensviikon alkuun oli alustavasti penkitysaikoja, pitää nyt vaan katella että vaihetaanko nuo jouset ennen vai jälkeen penkin.
Uskaltaako nuiden sportline-iskareiden kaveriksi pistää ei-sportlinen jousia? SL-jouset olivat 160e kappale ja tarvikejouset sais joka kulmalle siihen hintaan koko setin...
Loppuviikolle/ensviikon alkuun oli alustavasti penkitysaikoja, pitää nyt vaan katella että vaihetaanko nuo jouset ennen vai jälkeen penkin.
Uskaltaako nuiden sportline-iskareiden kaveriksi pistää ei-sportlinen jousia? SL-jouset olivat 160e kappale ja tarvikejouset sais joka kulmalle siihen hintaan koko setin...
Noniin, aamun saldona kiinnittelin akun kiinnityslärpäkkeen (5.5€ / M-B Osa) autoon ja toimitin kitkakumit + peltivanteet + yms varaosat pajalle. Renkaat pongahti vanteelle että napsahti, jotenka nuo alut joutaa nostaa isäukon talliin kunnostusta odottelemaan.
Postia ootellessa, meneepi jännäksi saako sitä orkkispakoputkea vaiko eikö...
Kuvanki räppäsin ku näytti lankku nii yksinäiseltä
Millähän nuo takasivulasien tummennukset lähtis nätisti poies? joku oli niitä jo rääppiny, vetelis lopukki veks
Postia ootellessa, meneepi jännäksi saako sitä orkkispakoputkea vaiko eikö...
Kuvanki räppäsin ku näytti lankku nii yksinäiseltä
Millähän nuo takasivulasien tummennukset lähtis nätisti poies? joku oli niitä jo rääppiny, vetelis lopukki veks