Ihka ensimmäinen mersu (2.3i vm. 87 sedan manuaali) ollut nyt pari kuukautta ja nyt olisi ratkottavaksi mielenkiintoinen vika. En ainakaan äkkiseltään samaa vikaa haulla löytänyt.
Laitoin auton tyhjäkäynnille pihassa ja hetken käytyään meinasi sammua, mutta jaksoi nostaa kierrokset ja tyhjäkäynnin normaaliksi. Tyhjäkäynnillä kuului epänormaali rahina ja huomasin että starttihan se siellä alkoi pyörimään. Startti jatkoi pyörimistään vielä virrat katkaistuani, eikä suostunut sammumaan kuin akunkengän irrottamalla ja tokihan nyt starttaa heti kun laittaa kengän takaisin kiinni
Voisiko vialla olla jotain tekemistä juuri asentamani vahvistimen kanssa? Kytkennät kyllä on oikein ja vika ilmenee vaikka irrottaisin vahvistimen virtajohdot kokonaan pois, joten itse en usko että tuosta johtuisi. Ja kuitenkin auto toimi ihan normaalisti tuon vahvistimen asennuksenkin jälkeen.
Autossa on olemassa hälytin, mutta on käännetty off asentoon ja tuohon ei ole edes avainta, enkä usko että olisi toimintakykyinenkään.
Apujakin otetaan vastaan jos joku sattuu olemaan Iittalan lähistöllä.
230e startti jää päälle eikä sammu millään
Tuo vaikuttaisi että solenoidi on jäänyt "päälle".
Tuossa dokumentissa toisella sivulla solenoidin toimintaperiaate
http://www.koneviesti.fi/Tietolaari/fi_ ... orjaus.pdf
Tuossa dokumentissa toisella sivulla solenoidin toimintaperiaate
http://www.koneviesti.fi/Tietolaari/fi_ ... orjaus.pdf
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
Virtalukon pohja menee nyt vaihtoon. Startille tulee lukolta jatkuvasti virtaa ja hetkeksi pätkäsi kun lukkoa renasi tarpeeksi.
Nyt vaan mietin että miten hemmetissä tuo lukko mahtuu kääntymään ulos tuolta putkesta... Oikealla on konsolissa kuminen osa joka "antaa tarpeeksi periksi", mutta kyllä mulla jää vielä siitäkin pari senttiä kiinni
Nyt vaan mietin että miten hemmetissä tuo lukko mahtuu kääntymään ulos tuolta putkesta... Oikealla on konsolissa kuminen osa joka "antaa tarpeeksi periksi", mutta kyllä mulla jää vielä siitäkin pari senttiä kiinni
Olisiko kenelläkään aavistusta meneekö startin heräte yhtenä johtona suoraan startille vai onko siellä jokin rele tai muu katkos välissä?
Edelleen herätteessä kulkee koko ajan virta, eikä mitään käryä miksi.
Ei kai tuo oikosulkukaan oikein voi olla, koska eihän tuonne muualle kuin startille kulje virta suoraan ja nyt on koitettu ottaa myös startin suora virtakin pois..
Edelleen herätteessä kulkee koko ajan virta, eikä mitään käryä miksi.
Ei kai tuo oikosulkukaan oikein voi olla, koska eihän tuonne muualle kuin startille kulje virta suoraan ja nyt on koitettu ottaa myös startin suora virtakin pois..
No nyt se selvisi... Jotenkuten...
Virtalukon pohjalta lähtee startin herätejohto, joka menee liittimeen sulakerasian viereen.
Tähän johtoon tulee virta vaikka sen katkaisee molemmista päistä, eli jossain vaiheessa kuoren sisällä tapahtuu jotain kummallista. Tuon kuitenkin sai korjattua ohittamalla sen laittamalla kokonaan uuden johdon molemmista päistä katkaistuihin pätkiin. Tällä tavalla virta tulee nyt lukolta kuten pitääkin, mutta jäi kyllä häiritsemään mikä ihme sai tuon johdon pillastumaan ja mistä ihmeestä se virta sinne tulee, edes sähkökaaviosta katsomalla ei tule viisaammaksi.
Toimiipahan nyt tuolla ohituksella, mutta olipahan erikoinen kokemus...
Kiitos nyt kaikille vastanneille!
Virtalukon pohjalta lähtee startin herätejohto, joka menee liittimeen sulakerasian viereen.
Tähän johtoon tulee virta vaikka sen katkaisee molemmista päistä, eli jossain vaiheessa kuoren sisällä tapahtuu jotain kummallista. Tuon kuitenkin sai korjattua ohittamalla sen laittamalla kokonaan uuden johdon molemmista päistä katkaistuihin pätkiin. Tällä tavalla virta tulee nyt lukolta kuten pitääkin, mutta jäi kyllä häiritsemään mikä ihme sai tuon johdon pillastumaan ja mistä ihmeestä se virta sinne tulee, edes sähkökaaviosta katsomalla ei tule viisaammaksi.
Toimiipahan nyt tuolla ohituksella, mutta olipahan erikoinen kokemus...
Kiitos nyt kaikille vastanneille!