Tästä saatiin kaksoismassavauhtipyörän raklatus edellä kerrotulla remontilla pois reilu vuosi sitten, mutta tilalle on hiipinyt joutokäynnillä kuuluva räpätys, rohina ja hilinä

ja melkoisen voimakkaana.
Osa äänistä tuntui kuuluvan auton alta ja sanoin omistajalle että käytä Lintosella että tsekkaavat nosturilla mikä on irti, pakoputkessa varmaan jotain.
Tänään oli käynyt ja yksi klemmari siellä hilisi löysällä, se on kiristetty ja asentajat oli porukalla todenneet että kaksoismassavauhtipyörä ääntää

Tähän auton omistaja että tsot tsot

se on vaihdettu toissa kesänä.
Lisätutkimuksissa oli selvinnyt että vesipumppu on aivan lopussa laakerin osalta ja sieltä voimakasta meteliä joutokäynnillä.
Pumppu löytyi heti hyllystä, Febi, ja hyvillä alennuksilla hinta jäi kohtuulliseksi.
Vaihdettiin se tänään piharemonttina ja samalla laitettiin uusi hihna ja uudet pakkasnesteet, reilu tunti mitä tuossa nyt meni, helppohan se on vaihtaa.
Laakeri oli todellakin
aivan lopussa, hurja välys ja vielä hurjempi rohina kun pyöräytti. Yhtään se ei ollut vuotanut, nestettä oli normaali määrä eikä ollut tarvinnut lisäillä.
Pumppu oli alkuperäinen, siis vähintäänkin alkuperäisosa, mutta mahdollisesti myös tässä autossa alkuperäinen. Tuskin siihen olisi orkkisosaa ostettu Arton toimesta.
Oli miten oli, 843000 kilometrin kohdalla se nyt vaihdettiin.
Käynti hiljeni uskomattomalla tavalla. Tuo ei ole ikinä meillä ollessa käynyt noin sievästi, kun massapyörä raklatti jo tullessa ja lisänä nämä muut kitinät.
Matka jatkuu, tuossa kuva vanhasta pumpusta:

- pum pum.jpg (289.84 KiB) Katsottu 14446 kertaa