Shatterin 200ree - sinne lähti..

Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

rätille ääni. Kakssataa ree ei jaksa väännättää niin paljoa kartaania että alkais ravistamaan koko autoa:D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Rätit oli kunnossa mutta kardaanin kannatinkumi ihan riekaleina :roll: se siis vaihtoon laakerin kera heti kun mahdollista, samalla tunkkaamisella vaihtui myös kesävanteet ja lopuksi pikapesu. vielä kun sais itteä otettua niskasta kiinni että rupeaa sisustan imuroimaan ja ruosteet karkottas :D

kulutustakin tullut seurailtua ja sekalaisessa ajossa 6.1L/100km :toks:

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Shatter, 25.4.2012 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Se kannatilaakeri tai kumi kun pettää ni johan rytisee, mullei hajonnu mitään muuta c:tä mutta meko mahoton oli ajaa kotiin siinävaiheessa
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ensimmäisen kerran tuli tämäkin vahattua, löyty jänniä ylläreitä maalipinnasta :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Eilen pyörähti pyörähti 448tkm täyteen ja samalla lensi kuskin etuvilkku motarin varteen kolinan saattelemana :ää: :lol:

minkälaiset nuo savun väriset vilkut on? mätänettiä selailin ja sattui silmään että minkäköhän näköinen ois semmosilla :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Henkkoht mielipide: Umpiot ja vilkut tulisi olla samansävyisiä...

Kuva
Malliesimerkki^
Kuva
TUMMAT, siis mustat vilkut^

Kuva
Tummat umpiot, kirkkaat vilkut^

Helposti näyttää irralliselta osalta...
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kyllä sitä joutu kirkkaissa vilkuissa pysymään kun ei muuta ollut tarjolla, hyvinhän nuo istuu nuokin :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mulla on tenavassa hellan alkuperäset savuvilkut, jotka kylläkin on haalistunu pikkusen, mut eron kirkkaaseen kyllä huomaa... :wink: Jos muistat yhtään miltä ne näyttää... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jonkinlainen kuva on joo.. :) tuli kuitenkin ostettua kirkkaat kun savun värisiä löytyi vain vasemmalle puolelle.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ostikko molemmat?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Vilkut on pysyny toistaseksi niille tarkoitetuilla paikoilla ja kilometrejäkin kertynyt n. 2500 kansiremontin jälkeen, kaikki pelaa halutusti eikä öljyä taikka naftaa vuoda kun kone on täysin kuiva, ainut mikä pistää korvaan on kihnutus tyhjäkäynnillä. ensimmäisenä tuli mieleen laturi sillä joskus valot on aika himmeät ja välillä käynti muuttuu aika paljon kun ajovalot sammuttaa, toisena ehkäpä moniuraremmi?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

moniuraremmi,kiristin,laakeri ..tapaavat vissiin uusia kaikki kerralla niin ei kitise taas hetkeen.. tais olla satkun paukahrus
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

remmin kitinä saa jäädä nyt vähemmän tärkeämmäksi kun alkoi edessä jokin rutista :x aikana jona auto on minun omistuksessa ollut niin ohjauksessa on ollut semmoinen ongelma että puolenvälin jälkeen ratti ei palaudu vaan imaisee itsestään täysin linkkuun jos irti päästää, sen lisäksi kuskinpuolen eturatas muljuu epäsäännöllisesti linkkuasennossa. tänään alkoi sitten kuulua kuskinrattaasta rutina aina kääntyessä (suunnalla ei väliä) isompia välyksiä ei tuntunut ja alapallotkin on vasta vaihdettu :roll:

laakeriko siellä kummittelee? raidentangonpää? :lippu:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

iskarin yläpää limppu, vakaajatangon puslat tai alatukivarren puslat tuli mieleen nuiden muitte mitä mainihit. tai voihan se alapallokin olla jos on tehtaalla jääny rasvat välistä aikannaa..
Eiköhä se ilimase ihtesä ku nostaa ilimaan ja rupiaa vääntelee :wink:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

kuskinpuolella ulompi vakaajankumi oli kyllä aika väljän oloinen :roll: kummankin puolen laakerit meinaa jonkin verran rohista kun eilen tunkkaili, mutta välystää ei ole kuin vänkärinpuolella sivuttaissuunnassa ja sekin tulee todennäköisesti apusimpukasta kun ratissa on vähän väljää.

tarkemmin tutkittuna rutina kuuluu myös kun kääntää linkkuun paikallaan ja painoa on päällä, tunkin varassa ei kuulu mitään :huh:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Omakohtaisia kokemuksia ohjauksesta:

200D, 230E ja 300TE24 tekivät kaikki samalla tapaa. Vakiorenkailla/vanteilla ohjais totteli niinkuin pitääkin, leveämmällä 8" vanteella sitten imaisee ääriasentoon.

Olen pitänyt tätä ominaisuutena.

Keula ylös, molemmat renkaat pois ja rengasraudalla vääntelemään ja vertailemaan onko jommalla kummalla puolella jokin paikka väljänä. Raidetangonpäät tulee ensimmäisenä mieleen. Nuo Kallistuksenvakaajankumit on niin helppoja vaihtaa ja halpoja että ne vois vaihtaa vaikka ensimmäisinä vaikkei todennäköisesti niissä tämä vika piilekkään..
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

talidomi kirjoitti:Omakohtaisia kokemuksia ohjauksesta
muutamia vanteita on täälläkin kokeiltu ja samaa teki kaikilla (vakio & levitetyt pellit sekä alut) eihän tuo paljoa haittaa, mutta syö miestä kun ei toimi oikein :D

siltä linjalta lähdetään että ensimmäisenä kumit ja pyöränlaakerit vaihtoon kun ne on jo todettu kuluneiksi, samalla siinä kopistelee ja vääntelee paikkoja jos sieltä löytyisi väljää joka selittää tämän mysteerisen äänen :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ajeltu on ja rutina vain tuntuu pahenevan, 120 vauhdissa kuskinpuolen laakeri viheltää kokoajan ja n. 100 kieppeillä tahtoo vedellä ojaan välillä aika lujastikin :roll:

Laakerit ja helasarjan kävinkin jo noutamassa, inspiraatiota odotellaan jotta saisi vaihdettua :toks: samalla tarkistaa myös pitääkö apusimpukalle/ohjausiskarille tehdä mitään kun tahtoo nykiä, vänkärin renkaasta on sisäreunakin kulunut aika paljon 4tkm aikana että lieneekö vain väljää vai kulmat päin mehtää.

kaiken murheitten keskellä tuli kuitenkin jotain hyvääkin huomattua, pohjoisessa kävin pyörähtämässä ja kulutus oli 4.2L/100km, keskinopeus ~110 8)

samalla reissulla hajosi ulkolämpömittarin anturi, alkoi näyttämään +58 ja sammuksissa käytön jälkeen ei näyttänyt enää mitään, taustavalo vain palaa :x toimivalle anturille siis tarvis jos joltain löytyisi ylimääräinen :!:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kulutus oli 4.2L/100km, keskinopeus ~110
Joo, niin varmaan. Laita pari litraa lisää niin uskotaan, mainittu 4,2 keskikulutus ei missän tapauksessa pidä paikkaansa.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jos tuota on mittariin yhtään uskomista niin kympillä tankkasin ainetta 6.5L ja sillä ajoi sen apauttirallaa 150km :roll:

viime kesänä saatiin kans pariin otteeseen samoja lukemia, ~4L/100km, kaupunkipyörityksessä menee sitten 6L pintaan.

eihän tuota kulutusta tieten kiveen ole kirjoitettu ja saattaa heittää jonkin verran, mutta ei omasta mielestä yhtään paha. toisaalta ei se enempää saa viedäkään tuolla kulkupuolella :D
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu ei, ei tuolla tavalla saa kulutuksia mitattua.
Matka-ajossa viisivaihteinen rauhallisessa ajossa kapeilla renkailla saattaa mennä lähemmäs viittä kuin kuutta litraa.

Tankkaa täyteen ja laita trippi nollille, aja tuhat kilometriä ja tankkaa / laske paljonko tuli kulutukseksi.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Joskus ajelin vanhempien W124:lla ja siitä korkkasi etupyörän laakeri. Alko tartahtelemaan ja nykäs kyllä makiasti kohti vastaantulevien kaistaa.

Laakeri tuossa kunnossa syö sen laakeripesän aika nopeasti ja sen jälkeen ääntä pitää aina laakerin kunnosta huolimatta. 100km riitti pilaamaan sen pesän. Eli :toks: vaihtamaan laakeria!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ohjausiskarin vaihdoin pikaisena piharemonttina ja yllättävän paljon vaikutti! vanha olikin kyllä täysin kuollut, ihan pohjassa palautti vähän. moottoritiellä hakeminen väheni huomattavasti ja nyt ohjauksen palautuskin toimii oikein, ei enää imaise linkkuun puolesta välistä jos päästää ratista irti :)

lenuaminen jatkuu ja linkussa ajettaessa kuoppaan tuntuu kuin rengas antaisi periksi (ei joka kerta), hyvä vertauskuva voisi olla kun itse astuu koloon tms ja nilkka nyrjähtää.. saman efektin saa aikaan kun ajaa asfaltilla ympyrää niin kokoajan tuntuu muljuaminen, väljää ei siltikään tunnu löytyvän :roll:

voisiko mahd. rutina kuulua alapallosta? ne on kylläkin vaihdettu viime marraskuussa katsastukseen, mutta sen jälkeen oli seisonnassa koko talven eikä niillä järin keritty ajamaan, olisiko kuivaminen mahdollista? 3tkm kerkesi nyt keväällä rullailla kunnes rutina alkoi.. injektioruiskuakaan ei tähän hätään löydy jotta olisi koittanut öljytä :?

E: lisätäämpä vielä että keskitangossa tuntui outo pykälä, kuin kuivaa niveltä pyörittelisi. vaikuttaneeko tähän asiaan? muuten raidetangot näytti ihan menetteleviltä eikä välyksiä tuntunut.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Satuinpa tuossa ihan vahingossa huomaamaan semmosen poikkeaman että kuskinpuolelle renkaan ja korin väliin menee juuri ja juuri sormi kun taas vänkärin puolelle menee helposti kaksi :shock:

olisiko rikkinäisen iskarin veikkaus mistään kotosin? hidasteeseen kun ajaa niin etupää kolahtaa vaimeasti ja jos sattuu kaarteessa kuoppa olemaan niin joskus kuuluu hankausta, joskus kolahtaa tai jopa kilahtaa :D

käännettäessä kuuluvan rutinankin voisi ehkä liittää rikkinäiseen iskariin? alapallot kun on vasta vaihdettu niin sekään tuskin narisee ja joskus kostealla ilmalla rutinaa ei välillä kuulu ollenkaan? kuivalla kelillä taas rutisee kokoajan :roll:

olipa hankalasti selitetty :oops: joka tapauksessa keula on kuskinpuolelta hiljattain pudonnut alemmas vrt vänkäriin kun nyt jo osuu ihan silmäänkin..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

pikku kommelluksien kautta vaihtui etuvakaajan helat sekä etuiskarin pohjaanlyöntikumeista lähti kierros pois ihan kokeilumielessä.

Jännä homma.. rutina sekä kolina loppui ja lenuamistakaan ei havaittu testilenkin aikana yhtään, nyt etupääkin on paljon pehmeämpi :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Mittarissa rapiat 454tkm 8) on se vaan mukava päästellä semmosella autolla jota ei tarvi kuin tankata :!:

remontin jälkeen liu'uttu 8tkm ja hyvin toimii. nesteet on edelleen sisässä ja öljyäkään ei ole kulunut ainakaan tikusta huomattavaa määrää :)

---

Tämän ekotiisselin taival jatkuu nyt uuden omistajan huomassa. hyvä ja huoleton käyttövehje oli!
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”