Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!
Oliks noissa polkimelta vaijeri vai jarruvalokytkimen kärjillä ohjattu kepin salpa
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tämä ongelma tuli juurikin jarrunesteen vaihdon ja jarrujen ilmaamisen seurauksena. Ehkä se siis menee itsestään ohi? Hoppas so.
Olen nyt keskiviikkoon asti Moskovassa tekemässä käyttöönottoa, niin ei paljoa etänä ehdi mitään tekemään. Laiva lähtee la k.17 ja ennen sitä mulla on heikosti aikaa tehdä mitään. To iltana ja pe jotain, perkeleen pahaan aikaan tuli tuokin ongelma. Lukkomekanismin puran pois jos ei muuten lähde pelittämään.
Olen nyt keskiviikkoon asti Moskovassa tekemässä käyttöönottoa, niin ei paljoa etänä ehdi mitään tekemään. Laiva lähtee la k.17 ja ennen sitä mulla on heikosti aikaa tehdä mitään. To iltana ja pe jotain, perkeleen pahaan aikaan tuli tuokin ongelma. Lukkomekanismin puran pois jos ei muuten lähde pelittämään.
Voisko olla että palat on kiinni levyissä eikä mee enää jarrutettaessa sisään päin. Eli jarrukengät irti, jarrupalojen levitin levyn tilalle ja jarrukenkiä auki (jarrunestesäiliön korkki auki ja rättiä ympärille)
Mulla on levitin jos tarviit
Mulla on levitin jos tarviit
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Katsoin sulakkeet läpi, vaihdoin hapettuneet uusiin. Körmysin auton alla ja kabiinissa. En saanut keskikonsolia irti, en löytänyt sieltä ruuvia. Huomasin kun laitoin levyn jarrulle ettei jarruvalot pala kun kone on käynnissä. Missä mahtaa katkaisija olla. Haisee sähkölle, siia vialle. Sitten tarviin jonkun mersukorjaajan yhteystiedot joka taitaa W124 mallien automaattien tämänkaltaiset viat, koska multa todellakin loppuu aika ja hermot tän kanssa. Ja koska auto ei liiku minnekkään niin pitäisi olla sellainen seppä joka voi tulla paikalle. Ois vähän kiire, tänään en jaksa enempää kun on ollut pirun raskas työmatka ja levot vähissä. Yhteystietoja kiitos, ilmatteeks ei tarvi mitään tehdä...
Siellä oli joku kytkin mikä ei ottanut mihinkään kiinni kun painelin jarrua. Yritin repiä sitä alamuovia irti, muttei se tuntunut ehjänä lähtevän. Huomenna sitten kappaleina jos ei muuten. Ihana työskentelyasento. Vaijereista nykimällä en saanut mitään tapahtumaan. Kummallista tässä on se että auto toimi viime pe ihan normisti ja nesteiden vaihdon jälkeen ei toimi enää. Onko tuolle p-asennolla manuaalista vapautusvipua jossain?
Terve,
Keskikonsolin laatikossa on kaksi ruuvia takapäässä (laatikon sisällä). Kun laatikko on pois tieltä, paljastuu lahopuun ruuvi. Sitten vaan varovasti nostellaan takapäästä lähtien. Siellä on muutama muoviklipsu mutta tuolloin täytyy vain terästää hermonsa ja uskaltaa nostaa (voi vähän avittaa kepin reiästä). Etupäässä on pari ohjainta, jotka työntyvät sinne alle. Vetetään lopuksi taaksepäin.
t.
Risto
Keskikonsolin laatikossa on kaksi ruuvia takapäässä (laatikon sisällä). Kun laatikko on pois tieltä, paljastuu lahopuun ruuvi. Sitten vaan varovasti nostellaan takapäästä lähtien. Siellä on muutama muoviklipsu mutta tuolloin täytyy vain terästää hermonsa ja uskaltaa nostaa (voi vähän avittaa kepin reiästä). Etupäässä on pari ohjainta, jotka työntyvät sinne alle. Vetetään lopuksi taaksepäin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
"Uusilla" aivoilla on hyvä lähteä tutkimaan vikaa:
Menihän siinä sitten hetki, kunnes tajusin että jarrupolkimen asento oli muuttunut ja sen vipu ei ottanut kiinni mekaaniseen vapauttajaan. Taas toimii hienosti ja mitään ei mennyt rikki.
Tänään auton pesu ja vahaus, sekä kamojen lastaaminen kyytiin.
Tulee kyllä megee reissu!!
Menihän siinä sitten hetki, kunnes tajusin että jarrupolkimen asento oli muuttunut ja sen vipu ei ottanut kiinni mekaaniseen vapauttajaan. Taas toimii hienosti ja mitään ei mennyt rikki.
Tänään auton pesu ja vahaus, sekä kamojen lastaaminen kyytiin.
Tulee kyllä megee reissu!!
Sami R kirjoitti:"Uusilla" aivoilla on hyvä lähteä tutkimaan vikaa:
Menihän siinä sitten hetki, kunnes tajusin että jarrupolkimen asento oli muuttunut ja sen vipu ei ottanut kiinni mekaaniseen vapauttajaan. Taas toimii hienosti ja mitään ei mennyt rikki.
Tänään auton pesu ja vahaus, sekä kamojen lastaaminen kyytiin.
Tulee kyllä megee reissu!!
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Miten on riittääkö kierre?
Pesin ja vahasin kulkupelin, ruostetta ei löytynyt pohjasta. Pikkasen pinnasta, ne sain vahalla pois.
Hauska peli ajella, sama teho/painosuhde kuin E36 AMG:ssä. Välitys on paljon tiheämpi-->wroom!
Laitoin originaalin takapöntön paikoilleen. sen kiillotin ensin ja lakkasin.
Pesin ja vahasin kulkupelin, ruostetta ei löytynyt pohjasta. Pikkasen pinnasta, ne sain vahalla pois.
Hauska peli ajella, sama teho/painosuhde kuin E36 AMG:ssä. Välitys on paljon tiheämpi-->wroom!
Laitoin originaalin takapöntön paikoilleen. sen kiillotin ensin ja lakkasin.
Juurikin näin! Tuli nimittäin tuosta mieleen, kun aikoinaan Lada Nivaan jarruja laittelin ja tuli ilmaamisen vuoro, ja paikalle sattui yksi roteva kaveri jota pyysin joutessaan painelemaan poljinta kun itse availin ilmaruuveja....pyysin painetta, painetta tuli ja seuraavaksi huikkasin että pumppaa hitaasti muutaman kerran, mutta sitten tulikin pitkä hiljaisuus ja lopulta kuului varovainen "tuus ny kuule kattomahan" ....kaveri oli ovensuussa seisoessaan polkenut jarrupolkimen kaasupolkimen alle (Ladassa on ollut säädettävät polkimet jo 70'luvulta....niitä kun tuon huomattua sai "säätää" ihan käsin taivuttelemalla haluamaan asentoon )Sami R kirjoitti:Jos poljinta polkee poikittain, niin silloin se näemmä voi mennä...... Ehkä käytin liikaa voimaa, niin meni pois paikaltaan.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Loput kamat kasaan ja sitten laivalle!
Turvallisuusviteoo: https://www.youtube.com/watch?v=ocdEqcZOeBk
Turvallisuusviteoo: https://www.youtube.com/watch?v=ocdEqcZOeBk