Vanjan MB 300 DTA -87 (US-import)-Turbo toimii taas
Jos on 300D Mersu joka kuluttaa keskimäärin 8,5 ltr naftaa/100 km ja bensa-auto, joka kuluttaa saman verran, niin ajoa täytyy olla vähintään vajaa 32 tkm / vuosi että diesel tulee halvemmaksi.
Suurin kysymys onkin, pääseekä esim. 230E, 260E tai 300E MB:llä 8,5 ltr keskikulutukseen?
Suurin kysymys onkin, pääseekä esim. 230E, 260E tai 300E MB:llä 8,5 ltr keskikulutukseen?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ei pääse.Suurin kysymys onkin, pääseekä esim. 230E, 260E tai 300E MB:llä 8,5 ltr keskikulutukseen?
Ajoa pitää olla todella vähän jotta diesel124:n vaihtaminen bensa124:ään toisi säästöä polttoainekuluissa ja alle 10000 km ajollakin säästö on niin pieni ettei sen takia kannata autoa vaihtaa jos entinen muuten miellyttää.
Mulla vei 230TE jottai kympin pintaan ja 300E automäätsik ei einannu yrittääkkää mennä alle 13litran 380 SE vei siinä 11 ja 280 SE saman verran. Tuo kolmesatasen kulutus oli kyllä ikävä ylläripylläri.
200 ree utomaatti vei siinä 6,5-7,5 litraa.
Ai niin w123 220D automaagi vei kymmenisen litraa ja kuskin hermot joka kiihytyksessä...
200 ree utomaatti vei siinä 6,5-7,5 litraa.
Ai niin w123 220D automaagi vei kymmenisen litraa ja kuskin hermot joka kiihytyksessä...
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Kyllähän tuo muuten miellyttää, mutta maalipinta on aika matta (kts. huomautus aiemmin tässä topicissa sivulla 1) ja kateellisena katsoo noita kiiltävämpiä kakkosnelosia... toisaalta tässä ei tule huono omatunto kun ei ole muistanut pestädealer kirjoitti:Ei pääse.Suurin kysymys onkin, pääseekä esim. 230E, 260E tai 300E MB:llä 8,5 ltr keskikulutukseen?
Ajoa pitää olla todella vähän jotta diesel124:n vaihtaminen bensa124:ään toisi säästöä polttoainekuluissa ja alle 10000 km ajollakin säästö on niin pieni ettei sen takia kannata autoa vaihtaa jos entinen muuten miellyttää.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Do dii, nyt on leimalla peliä käytetty, eikä muuta ollut kuin vasemman puoleisen raidetangon ulomman pään vaihto (jälkitarkastus) ja toinen sumari pitää suunnata (korjauskehoitus), että ei sen enempää. Viikonloppuna vaihtuu raidetangon pää sakasalaiseen laatuosaan ja tiistaina uudestaan näytille kun maanantaina ei kerkiä.
Käviskö tuohon muuten kokonaisena W123:n raidetanko, mulla kun olis niitä pari ylimääräisenä nurkissa, nipat ja kaikki busattuina niihin..
Käviskö tuohon muuten kokonaisena W123:n raidetanko, mulla kun olis niitä pari ylimääräisenä nurkissa, nipat ja kaikki busattuina niihin..
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Pidät tai vaihdat, niin vie auto myllytettäväksi ja vahattavaksi.
Alkuperäinen kiilto saattaa vielä löytyä ja auto näyttää taas
uudelta. Ei maksa mahdottomia ja tämä investointi on niitä
harvoja, jotka maksavat itsensä myydessä takaisin.
Diesel vie varmasti vähemmän kuin bensa, ero voi olla
jotain 20-30% luokkaa. Vaikka kulutus olisi sama, rahassa
ero on vain 300 euroa 15 tkm ajolla vuodessa. Vanhoissa
Mersuissa diesel kestää paljon paremmin, mikä on hyvä
syy suosia dieseliä.
Alkuperäinen kiilto saattaa vielä löytyä ja auto näyttää taas
uudelta. Ei maksa mahdottomia ja tämä investointi on niitä
harvoja, jotka maksavat itsensä myydessä takaisin.
Diesel vie varmasti vähemmän kuin bensa, ero voi olla
jotain 20-30% luokkaa. Vaikka kulutus olisi sama, rahassa
ero on vain 300 euroa 15 tkm ajolla vuodessa. Vanhoissa
Mersuissa diesel kestää paljon paremmin, mikä on hyvä
syy suosia dieseliä.
Ei tosta maalipinnasta saa millään kiiltoa. Tuo on näemmä ylimaalattu ja lakka vedetty liian kuivaan maaliin... Oikea etulokari on vaihettu joskus ja maalattu paukkumaalilla (laikukas) kuten takaluukkukin. Kattoo ny, ehkä vien ton maalarikaverille joka saa vetää tohon kokonaan uuden värin päälle, musta himmeä peltikattomaali tai Ferrexin punanen olis aika aistikas. Pääsiskö tuolla jo Linttaklubin jäseneksi, en oo pessykkään sitä kuin viimeeksi marraskuussa... Taitaa tuossa olla turbokin jo tien päässä, ei kiihy enää saakeli kuin kuski Öljyäkin on ruvennu viemään...
En mä taida sitä mihinkään bensarosvoon vaihtaa... Onhan se ihan toimiva peli muuten. Laatikko toimii kuitenkin ihan ok, perä ei äännä eikä jyrise eikä tärise... Eipä se vaihtamalla taida parantua.
En mä taida sitä mihinkään bensarosvoon vaihtaa... Onhan se ihan toimiva peli muuten. Laatikko toimii kuitenkin ihan ok, perä ei äännä eikä jyrise eikä tärise... Eipä se vaihtamalla taida parantua.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Missä muuten tuosta voisi käydä tsekkauttamassa turboa tai onkos täällä joku asiantuntija joka vois hiemn vilkasta tuota. Taitaa olla ahtopaineet kateissa... sen verta on vääntö huonontunut ja kiihtyvyys pudonnut.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kysy, josko PPD katsoisi turboa / lisäisi syöttöä. PPD on Ylivieskassa:
http://www.ppdiesel.com/contact.php
http://www.ppdiesel.com/contact.php
Kokeileppa ottaa morkoolille paineilma suoraan imusarjasta? Tarkista samalla ettei se letku ole tukossa.
Eli pumpussa on ahtopainekello, sinne menee ahtopaine tulipellissä olevan suojakytkimen kautta. Ohita tuo suojakytkin ja kokeile paraneeko meno. Kannattaa ne ahtopaineetkin toki tarkistaa.
viewtopic.php?t=21970
Eli pumpussa on ahtopainekello, sinne menee ahtopaine tulipellissä olevan suojakytkimen kautta. Ohita tuo suojakytkin ja kokeile paraneeko meno. Kannattaa ne ahtopaineetkin toki tarkistaa.
viewtopic.php?t=21970
I drive an Opel. What's your excuse?