Polttoaineen kulutus Diesel.

Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

650000tuttavuus kirjoitti:Hiljaseksi on vetänyt, kun tuo Tenava 200D parilla ensmäisellä tankillisella, seka-ajolla vienyt 8,3 ja 9,4. Ihmettelin, että mikä helkkari tässä nyt on oikein :shock: .
Satalankulla samalla motilla en koskaan päässy yli 8 litran. Siitäkään huolimatta, että kaasussa oli yleensä vain kaksi asentoa ja kaupunkiajoakin reippaasti. Vajaat 800 tkm liikkunu sillä ja kulutus oli 7 litran kahtapuolta, kesällä mieluummin alle ja talvella yli. Nätillä matka-ajolla pääsi jopa lähelle 6 litraa. Se oli kans jännä, että eroa oli korkeintaan litra, ajoipa sitten tosi rälläävästi tai nätisti.

Eihän tuo Tenavan kulutus ole vielä mitään tarkkaa seurantaa, kun pari tankillista vasta mennyt ja näin kovia pakkasiakin.
Mutta joka tapauksessa tänään helpotti epäilys suuttimien kuseksimisesta yms. epäkohdista.
Heiteltiin poitsun kanssa sitä vaihtoehtoa, että jos mittari valehtelee. Mutta kun peltipoliisillakin tuli jo tarkistettua, että nopeus on kohdallaan. Samoin katottiin Möhkön tarkkaan mittariin ja kerran nopeusnäyttöönkin.

Joka tapauksessa kävin kuitenkin tänään kilometrin mittaradalla (Ite muuten ollu joskus valtiolla ollessa sitä mittaamassa ja merkkaamassa, samoin kuin paria muutakin teillä 88 ja 27)

Mittarin näyttämä lukema jäi n. 150 m liian lyhyeksi, eli virhettä 15% (tarkkus tietysti vain tripin 0,1 km näytöstä). Vertasin vielä, että molemmat mittarit kulkee yhtämukaa.

Elikkä nythän nuo em. kulutukset tippuu n. 7 ja 8 litraan / 100 km.

Onkohan jonkun muunkin suurikulutuksiin samanlaisia selityksiä.

Johtuneeko sitten rengaskoosta vai mistä. Normaalit 15" kyllä on alla.
Vai onko 14" kuitenkin ollu ihan alunperin Saksanmaalla ollessa. Enpäs nyt ala laskemaan voisko tuuman halk.ero tehdä kuitenkaan noin paljon.

Satalankussa ainakin oli alunperin nopeudessa 6 km/h näytössä liikaa. Ymmärsin niihin aikoihin, että neula oli ihan tarkoituksella laitettu alunperin sen verran näyttämään yli. Mittarifirmassa korjasivat sen epäkohdan. Matkakilometrit pysyneet kokoajan kohdallaan kuitenkin (Töitteni takia olen joutunut aiemmin pitämään sellaista tarkkaa, kalibroitavaa mittaria, joten helppo ollut seurata alkuperäisenkin tarkkuutta.)

Voisko selittää Tenavassa renkaiden suurennus sen, että matkaa tulee nyt liian vähän ja nopeus samalla tullut alaspäin, kohdalleen.

Niin tässähän olikin puhe kulutuksista :wink:
Möhköjen pieniä kulutuksia olen kyllä ihmetellyt näillä palstoilla.
350 vie minulla 9....12,5 l / 100 km. Enpä ole juurikaan alle 9 päässy reissussakaan ja tais kyllä mennä lähelle 15 kun testailin viime kesänä niitä ahtopaineita kiihdytyksissä. Kun se lykkäsi aina vikatilan päälle ja jätti hukkaportin auki.
Niin ja pumppuakin on "viritetty" n. 15 hepan edestä.
Vanteen koko ei ratkaise renkaan ulkohalkaisijaa johon matkamittarinäyttö reagoi vaan rengas itessään ja tuo 15% on niin paljon, että se ei pelkästä renkaasta todennäköisesti tule.

Myöskään nopeusmittari ei kulje siinämäärin käsikädessä matkamittarin kanssa, että sen perusteella voisi päätellä mitään matkamittarin tarkkuudesta. Yleisesti voisi sanoa, että nopeusmittarit valehtelevat sen verran mitä valmistajat haluavat niiden valehtelevan ja matkamittarit taasen ovat yleensä todella tarkkoja. Esim. muistan mulla olleen W123:n matkamittarin virheen olleen alle 0,5% joka muuttui joko plussaksi tai miinukseksi sen mukaan kuinka kuluneet renkaat siinä oli alla.

Oliskohan siihen nappulaan vaihdettu perä(välitys) tai nopeusmittari??
650000tuttavuus
Viestit: 2147
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Lainaus:
"Oliskohan siihen nappulaan vaihdettu perä(välitys)"

Nimenomaan tähän tulokseen olen itsekin päätynyt. Mutta miksi vaihdettu.
Ei nimittäin mielestäni kulje nelosvaihteella läheskään sitä kuin samanlainen 124 ? Siis huiput pudonneet. Mutta kolmosella vielä ihan rivakasti.
Onko näin, että haettu parempaa kiihtyvyyttä, koska huippunopeuksilla ei tee mitään Suomenmaassa.

Siis todennäköisesti perä vaihdettu, ja sitten vaan siirretty mittarin nopeusnäytön neula oikeaan kohtaan. Kokeilin remppaa tehdessäni toisella vanhalla mittarilla neulan kohdistamisen 124:n perässä ajamalla, ja ihan simppelihomma. (siinä oli neula ollut irti, joten piti kohdistaa)

Asiantuntijat voinee kertoa vaikuttaako peräkään sitten noin paljoa (-16 km /100 km)
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2147
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

lainaus:
"Vanteen koko ei ratkaise renkaan ulkohalkaisijaa johon matkamittarinäyttö reagoi vaan rengas itessään ja tuo 15% on niin paljon, että se ei pelkästä renkaasta todennäköisesti tule. "

Noin 6..7 % tekee karkeesti yhen tuuman vanteenmuutos (14=>15) samantyypin (vaikkapa 185/65/xx) renkailla matkan pituuteen.
siis pii kertaa n.2,5 cm = vajaat 8 cm/renkaanpyörähdys

Meniköhän kiireessä edes suunnilleen :shock:

Yleensähän vanteen suurentajat madaltaa vastaavasti renkaan profiilia, eiks nii ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

seppokotilainen kirjoitti:Keskikulutukseen kuuluu mielestäni kaikki webaston käyttö tyhjäkäyttö ym. ym. en väitä, että eikö minunkin autolla pääse 7l/100km jos tankataan ja sit ajetaan matka-ajoa koko ajan ilman tyhjäkäyntejä ym. sammuttamisia ja jäähtymisiä.. Pumppu on autostani säädetty ja Meseläisille tiedoksi jottei ppd ole ainoa paikka missä sen voi teettää, suurin osa ihmisistä kun asuu muualla kuin pohjoispohjanmaalla...
Tähän vielä lisäisin, vaikka pumpun voi säädättää muuallakin kuin PPD:llä, niin on todettava että PPD on kyllä Suomen paras paikka pumpun huollolle ja säädölle, jos vain jaksaa ajaa Ylivieskaan!!!!!
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

650000tuttavuus kirjoitti:lainaus:
"Vanteen koko ei ratkaise renkaan ulkohalkaisijaa johon matkamittarinäyttö reagoi vaan rengas itessään ja tuo 15% on niin paljon, että se ei pelkästä renkaasta todennäköisesti tule. "

Noin 6..7 % tekee karkeesti yhen tuuman vanteenmuutos (14=>15) samantyypin (vaikkapa 185/65/xx) renkailla matkan pituuteen.
siis pii kertaa n.2,5 cm = vajaat 8 cm/renkaanpyörähdys

Meniköhän kiireessä edes suunnilleen :shock:

Yleensähän vanteen suurentajat madaltaa vastaavasti renkaan profiilia, eiks nii ?
No niin tietysti tekevät!

Tuossa sinun esimerkissä olevaa"samantyypin" rengasta ei kukaan laita samaan autoon eri vannekoon renkaana koska kyse nimenomaan on täysin eri kokoisesta renkaasta vaikka leveys ja profiilikin pysyisi samana.

Tai voihan se joku laittaa... :roll:
650000tuttavuus
Viestit: 2147
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kulutuksessa pysyäksemme :wink:
Mittarivirhe vaikuttaa kulutuksen laskentaan.
Vaikuttaako mittarivirheeseen tperienvaihtoa enmmän, jos laitetaan nelivaihteiseen viisivaihteisen perä :?:
Onko ne siis yleensäkään käypäsiä keskenään. :shock:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Nyt kun on kelit lämmennyt ja ei tarvii niin paljon tyhjäkäyttää autoa niin nyt oli kulutus 890km/65l eli kulutus oli 7,2l/100km
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Kelit lauhtuneet, kulutus tippunut: 6,1 :shock:
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Kyllä kelit vaikuttaa!!!!
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

seppokotilainen kirjoitti:
seppokotilainen kirjoitti:Keskikulutukseen kuuluu mielestäni kaikki webaston käyttö tyhjäkäyttö ym. ym. en väitä, että eikö minunkin autolla pääse 7l/100km jos tankataan ja sit ajetaan matka-ajoa koko ajan ilman tyhjäkäyntejä ym. sammuttamisia ja jäähtymisiä.. Pumppu on autostani säädetty ja Meseläisille tiedoksi jottei ppd ole ainoa paikka missä sen voi teettää, suurin osa ihmisistä kun asuu muualla kuin pohjoispohjanmaalla...
Tähän vielä lisäisin, vaikka pumpun voi säädättää muuallakin kuin PPD:llä, niin on todettava että PPD on kyllä Suomen paras paikka pumpun huollolle ja säädölle, jos vain jaksaa ajaa Ylivieskaan!!!!!
No no, eipä kehuta nuin kauheasti, pillahutan itkun vielä :lol:
No Merc at the moment
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kyllä sitä vissiin on tuossa omassa (E300D) jottain vikaa. Vienyt 9.8-10.8l/100km. Kovat pakkaset ja lyhyet ajot selittää osaltaan muttei kaikkea, voisiko venynyt jakoketju aiheuttaa sen että pumpun ajoitus olisi hieman muuttunut? Kun tuntuu ettei kaikki vedot olisi tallessa, hyvinkin nuhaisen oloinen on kiihtymään. Voisiko suuttimen vika aiheuttaa näin kovaa kulutusta? Käyntiin lähtee hyvin, ei savuta juuri mitään paitsi paikallaan poljettaessa tupsauttaa mustaa, käy aavistuksen verran pehmeästi ja tyhjäkäynnillä kuulostaisi siltä kuin yksi suutin ei toimisi aivan oikein. yritämpä kattella josko oisi videota siitä suuttimen äänenpidosta
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Lyhyt ajo ja varsinkin kaupunkipörräys saa kutosenkin viemään. ;) Tuo on mun mielestä ihan normaali kulutus monivena kutoselle. Kaikkihan ne sanoo että menee kuuteen-seitsemään. Niin vissiin. Tai ei ainakaan meikän alla. :lol:

No heitetään vastapainoksi, talvella paras kulutus tuolla nelosella oli kympin luokkaa. Lyhyttä matkaa ja kaupungissa.
Tähdellisen parantola
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Noh katellaan kesällä kun tulee pitempää siivua. Mutta tosiaan nuhasen olonen on, pitäisi kyllä omasta mielestä hiukka paremmin kiihtyä. Taikka sitten OM603 on vaan pirteempi :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ajoin viime viikolla pitkästä aikaa E300D automaatilla.
Kuudestakympistä aloin kiihdyttämään 80 alueelle niin luulin että auto on jotenkin rikki kun en niin paljoa painanut pedaalia että olisi vaihtanut pienempää.
En tiedä miksi mutta monet noista on luonnottoman laiskoja pikkukierroksilta, niin oli sekin yksilö mikä minulla joskus oli.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Itselläni juuri sama, jollei pääse 0:sta kiihdyttämään niin ei mitään eloa, kun kierrokset on yli 4000 alkaa jonkinlaista liikkumista tapahtumaan. Alakierroksilla ei ole juuri mitään hönkää, kyllähän sillä liikenteen mukana pysyy mutta ohittaminen ilman kaasun pohjaan painamista ei onnistuisi millään, koska ei vain jaksa vetää alle 4000 kierroksilla kunnolla.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Multiviri kirjoitti:Voisiko suuttimen vika aiheuttaa näin kovaa kulutusta? Käyntiin lähtee hyvin, ei savuta juuri mitään paitsi paikallaan poljettaessa tupsauttaa mustaa, käy aavistuksen verran pehmeästi ja tyhjäkäynnillä kuulostaisi siltä kuin yksi suutin ei toimisi aivan oikein. yritämpä kattella josko oisi videota siitä suuttimen äänenpidosta
Multiviri kirjoitti:Alakierroksilla ei ole juuri mitään hönkää, kyllähän sillä liikenteen mukana pysyy mutta ohittaminen ilman kaasun pohjaan painamista ei onnistuisi millään, koska ei vain jaksa vetää alle 4000 kierroksilla kunnolla.
Mulla on just samoja oireita mun viispyttysessä, tajusin vasta eilen kun karstoja polttelin. Pöljämpi voisi sanoa, että tulee oikein "tehopiikki" tuossa 4000 jälkeen, silloin oikeasti tuntuu että vedot kasvavat. Häätyy tuo ajoitus tarkistaa kevväämmällä, ja tarvittaessa uusia suutinkärjet jos ei naputtelu tokene. :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Noniin, kelien lämmettyä alkaa kulutus taas tipahtaa siedettävälle tasolle. Tripissä kilometrejä 866, kun opiskelijavalo ekan kerran välähti. Kangasniemen Shellille tankkaamaan 57,61 litraa dieseliä. (Jännä muuten miten edullista polttoainetta tuossa Kangasniemen kohdalla tuntuu olevan vrt. Mikkeli ja Jyväskylä) Päissäni laskettunahan tuo tekee keskikulutukseksi n. 6,65L/100km. Ajetaan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta tällä kertaa auto ei ole niin pakkasen kangistama aamuisin. :lol:
530d Touring -01
250EXC-F -04
650000tuttavuus
Viestit: 2147
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Eihän nämä paljoo, kun vertaa tuohon kelkalla ajeluun 22...23 l / 100 km
ja 98 bensiiniä.
Muistelin tuossa päivällä, että sillon huipputalvena pahin kulutus oli n. 30 l / 100 km.
Tänään yritin ajella rauhallisemmin, ihan vaan nähdäkseni tippuuko kulutus (poikkeuksena yksi kiihrytys noin markkaneljäkymmentä).
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Niin.. vaikuttaako mäerssyussa nopeusmittarin mittarivirhe trippimittarin juoksemiseen? Kaiken järjen mukaan ei pitäisi vaikuttaa.

Ihmettelen vaan tota oman auton kulutusta, kun vetelee pelkällä matka-ajolla 8,5 l/100km... nätisti köröteltynä. Nopeusmittari näyttää 7km/h liikaa nopeutta...
650000tuttavuus
Viestit: 2147
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Testattiin tuossa yhden Märssun nopeusnäyttövirhettä.
40 nop näytti 50
50 ja 60 noin 5km/h vielä liikaa
ja 80:ssä ihan oikein
100 jäi vielä kattomatta olosuhteiden pakosta. Olisko jo näyttäny liian vähän :?:

:shock: Mikäs tollasen oikein selittää :roll:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

406hdi 110 pösön kulutukseen olen pettynyt, kovilla pakkasilla seka-ajossa melekeen 6l/100km. Onneksi kelien lämmettyä kulutuskin tippunut tuonne 5l/100km tietämille 8)
Mike Holder
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2011 20:00

Viesti Kirjoittaja Mike Holder »

andyx kirjoitti:Niin.. vaikuttaako mäerssyussa nopeusmittarin mittarivirhe trippimittarin juoksemiseen? Kaiken järjen mukaan ei pitäisi vaikuttaa.

Ihmettelen vaan tota oman auton kulutusta, kun vetelee pelkällä matka-ajolla 8,5 l/100km... nätisti köröteltynä. Nopeusmittari näyttää 7km/h liikaa nopeutta...
Ainakin nuilla vakiokokoisilla renkailla tuo 300tdt:n matkamittari näyttää hyvin lähelle samoja mitä Google Maps kertoo matkan pituudeksi. Omaa työmatkaa (reilu 90km suuntaansa) on tullut käytettyä tuossa vertailukohtana. Nopeusmittari tuossa puolestaan heittää muutamalla km/h verrattuna GPS:n lukemiin.
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

tänään tolla mun ja terhon yhteis röntällä 200 kilsaa reilusti maantietä... :twisted: ...toki matkaa...nii ja varkku et 2oo dee 124 kysees...nii 6ltraa satkulla toi veti...ja siinon pakko pitää kaasua pohjas vähän väliä... :twisted: notta pääsee ohi...
650000tuttavuus
Viestit: 2147
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Eipä vieny 350 Möhkökää ennää ku 8,8 l/100 km :lol:
Hesas käydes (1000 km) vauhdilla 105...130 neljä henkee ja sama määrä matkalaukkui. Menomatkalla loppupäässä sohjokeli, ajeltava jo varovaisemmin. Paineet 2,8....3,0 renkaissa nastojen päällä rapistellen.
Halpaa nautintoon nähden :P vai mitä :?:
Niin ! lapset ajo menomatkalla alkumatkan :idea:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

terveppä kaikki!

elämän eka mersu alla nyt. pari viikkoa tuli juuri täyteen yhteistä matkaa.

tankattukin kahdesti täyteen ja nyt katsottiin hieman kulutustakin mitä on vienyt.

kaupungissa n.200km, maantiellä n300km. yhteensä 8.02l/100km.

ihan hellästi en ole ajanut. ohituksia useampia jne.

ei minusta lainkaan paha kulutus w124 -92 300d automaatti farmarille jossa mittarissa yli500tkm (mitä todellisuudessa on, se on eriasia)

aiempi auto, maasturi pajero kun pääsi noin 12l kulutukseen.. kulutuslukemat 11.3-12.4 välillä.. pääosin kaupunkiajoa. eli tulee tällä mersulla hieman halvemmaksi kai ajelut. ja automaatin mukavuus aina plussaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle NonSenCe.
Mukavan ajopelin olet hankkinut ensimmäiseksi mersuksesi.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mukavasti näyttää kulutus tippuneen talvesta. Talvellä vei 9-11l/100km ja nyt viimeviikolla lärräytin tankin täyteen ja tänään tankkasin 6.36l/100km! :shock: Ja autohan on siis 124 300D manuaali ja mittarissa varttia vaille milijoona eli jottain 750tkm. On se mukavaa tämä ekoilu.. 8)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kyllähän tuo matka-ajossa menee kohtuudella, koneena siis vapari OM606 vakiotällissä. 416km ajoa keskikulutuksella 6.47l/100km. Tuossa on jonkin verran kaupungissa kiihdyttelyä ja pienemmillä mäkisillä teillä ajoa. Ihan sopivan pienellä menee 8)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kuva

E320 CDI farkku -03
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”