W124 tulee mutta mites kulutus?

Protokola
Viestit: 30
Liittynyt: 31.7.2007 18:44
Paikkakunta: Rantsila

W124 tulee mutta mites kulutus?

Viesti Kirjoittaja Protokola »

Uusi jäsen ilmoittautuu ja tuon parhaan korimallin dieseli pitäs laittaa mutta mites menee kulutus normi maantie ajossa?
Vaihtoehdot:
200
250 turpolla ja ilman
300 turpolla ja ilman

Harmi vaan ku nuo turpolliset alta 500tkm ajetut on aika harvassa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29136
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uusi jäsen ilmoittautuu
Lepo vaanKuva ja tervetuloa.

Kulutuksista tiedän senverran että

- 200D kulkee reilun kuuden litran keskikulutuksella.
- 250D kuluttaa hieman enemmän.
- Turbo 250D ei kokemuksia / tietoa.
- 300D vie 7-8 litraa.
- 300 turbodiesel kuluttaa 8-9 litraa.

Tuossa :roll: 300 turbodiesel on automaattilaatikolla koska ne ovat käytännössä kaikki automaatteja, muut manuaalilaatikolla.
Erot 300 turbodieseliin pienenevät jos verrataan niin että kaikki ovat automaatteja.
Omassa 300TDT:ssä pumpun säädön ja coolerin asentamisen jälkeen olen mittaillut vajaan 8 litran kulutuksia.
Tänään tankkasin taas vajaa 700 km ajon jälkeen, nyt kulutus oli 8,2 ja ajosta satakunta kilometriä hevoskoppi perässä + parikymmentä kilometriä kiertelyä Oulun keskustassa ja sen liepeillä liikennevaloista ja risteyksestä toiseen.

Vähiten ja eniten kuluttavan vaihtoehdon välillä on siis eroa ... 40tkm vuotuisella ajolla rahaa säästynee 200D:llä 700-900 euroa jos verrataan 300DT:hen eli melkoinen summa.

Mutta kun ne eivät loppupelissä oikein ole vaihtoehtoja toisilleen. :D
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

Mulla 300 turbodiesel sedan, 22 kuukauden keskikulutus 7.96 litraa/100km
Protokola
Viestit: 30
Liittynyt: 31.7.2007 18:44
Paikkakunta: Rantsila

Viesti Kirjoittaja Protokola »

Lepo vaanKuva ja tervetuloa.

Kulutuksista tiedän senverran että

- 200D kulkee reilun kuuden litran keskikulutuksella.
- 250D kuluttaa hieman enemmän.
- Turbo 250D ei kokemuksia / tietoa.
- 300D vie 7-8 litraa.
- 300 turbodiesel kuluttaa 8-9 litraa.

Vähiten ja eniten kuluttavan vaihtoehdon välillä on siis eroa ... 40tkm vuotuisella ajolla rahaa säästynee 200D:llä 700-900 euroa jos verrataan 300DT:hen eli melkoinen summa.

Mutta kun ne eivät loppupelissä oikein ole vaihtoehtoja toisilleen. :D
Kiitän.. :)
No muuan volvokaveri sano joskus että tuo 300 td veis saman verran ku 250 vapari vai tiiä häntä.. :D Oon tällä bensa-autolla huristellu ny vuojen ja mittariin on ilmestyny n. 50 tuhatta kilsaa lisää ja keskikulutus laskurin mukaan ollu semmosta 6.5 - 6,8 litraa sataselle että periaatteessa lompakko kestäisi ainakin tuon 300 vaparin, onhan se tosiaan vähä eri maata ku 200.. :D Ja silti säästän nykyiseen verrattuna jonku satasen vuodessa. Mulla on matka-ajoa varmaan 95% kokonaismäärästä.
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Protokola kirjoitti:
Lepo vaanKuva ja tervetuloa.

Kulutuksista tiedän senverran että

- 200D kulkee reilun kuuden litran keskikulutuksella.
- 250D kuluttaa hieman enemmän.
- Turbo 250D ei kokemuksia / tietoa.
- 300D vie 7-8 litraa.
- 300 turbodiesel kuluttaa 8-9 litraa.

Vähiten ja eniten kuluttavan vaihtoehdon välillä on siis eroa ... 40tkm vuotuisella ajolla rahaa säästynee 200D:llä 700-900 euroa jos verrataan 300DT:hen eli melkoinen summa.

Mutta kun ne eivät loppupelissä oikein ole vaihtoehtoja toisilleen. :D
Kiitän.. :)
No muuan volvokaveri sano joskus että tuo 300 td veis saman verran ku 250 vapari vai tiiä häntä.. :D Oon tällä bensa-autolla huristellu ny vuojen ja mittariin on ilmestyny n. 50 tuhatta kilsaa lisää ja keskikulutus laskurin mukaan ollu semmosta 6.5 - 6,8 litraa sataselle että periaatteessa lompakko kestäisi ainakin tuon 300 vaparin, onhan se tosiaan vähä eri maata ku 200.. :D Ja silti säästän nykyiseen verrattuna jonku satasen vuodessa. Mulla on matka-ajoa varmaan 95% kokonaismäärästä.
Jos on matka-ajoa tuon verran niin ei 300:nen vapari vie kyllä hirveitä. Ite oon nyt ajellu semmosta ajoa että 75% matka-ajoa ja vie 6,5 - 7,5l/100km ajotavasta riippuen.. Kohtuu reilustikki oon päästelly ja ei oo yli 7,5:n menny!! :roll:

Ja on vielä automaatti, jonka pitäs muka lisätä kulutusta n.1l/100km versus manuaali!! että tiiä häntä sitte :shock:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29136
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

300 td veis saman verran ku 250 vapari vai tiiä häntä
(Tarkoitat siis 300 dt eli turbodieseliä - Mersullahan "300td" on vapari 300 dieselfarkku.)

Miten lie, veisikö jollain ajotavalla 250 vapari ja 300 turbodiesel saman verran polttoainetta ... voihan se olla jos molemmat ovat automaatilla.
Mulla on matka-ajoa varmaan 95% kokonaismäärästä.
Niin ... siinäpä sitä miettimistä; toisaalta 200D:kin menee ihan hyvin kun vauhtiin pääsee.
Toisaalta ohitukset ovat 300 turbodieselillä huomattavasti helpompia kuin 200D:llä eikä haittaa vaikka kuormaa / kärryä on mukana.

Itse ajan suurimman osan TDT:hen kertyvistä kilometreistä 110 km päivittäistä työmatkaa, yksin, eikä tie ole lainkaan vilkasliikenteinen - silti en osaa ajatella autokseni 200D:tä, nämä +100 hv siihen verraten ovat niiiiiin mukavia silloin kun niille on vähänkään käyttöä. :D
Protokola
Viestit: 30
Liittynyt: 31.7.2007 18:44
Paikkakunta: Rantsila

Viesti Kirjoittaja Protokola »

dealer kirjoitti:
300 td veis saman verran ku 250 vapari vai tiiä häntä
(Tarkoitat siis 300 dt eli turbodieseliä - Mersullahan "300td" on vapari 300 dieselfarkku.)
No uus jäsen ni saan anteeksi.. :wink: :D

Mutta niin kai se sitte on että välimallin 250 tai oikia 300 pitää ostaa, turbollinen vielä jos löytyy... Oulussa kun on jokunen ramppi semmosta että pitää lähtä ylämäkeen taikka kiihdytyskaista on lyhyt nii sielä niitä extroja saattaa tarvita... :)
Kiitos neuvoista kaikille!
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tänään kävin tankkaamassa oman 300D-vaparimanuaalin, 6,2 litraa satkulle. Tuota luokkaa on ollut nyt kesällä kulutus.
® Mesen Porkkana-klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tietty kun laskee että vaikkapa 1000€ säästää noilla kilometreillä vuodessa 200D/300DT, ja sitten vielä se että hankintahinta on ainakin puolet vähemmän..ja sitten vielä se että esim. koneet sun muut osat halvempia niin.. :roll: No silti ottaisin sen 300:sen turbon jos vaan onnistuu olisi se sen verran hauskempi :lol:

Se on siitä kiinni millainen riittää, kannattaa käydä ajelemassa erilaisilla. Toisille tosiaan riittää 200D ja toisille ei edes ST :roll:
Protokola
Viestit: 30
Liittynyt: 31.7.2007 18:44
Paikkakunta: Rantsila

Viesti Kirjoittaja Protokola »

Wikke kirjoitti:Tänään kävin tankkaamassa oman 300D-vaparimanuaalin, 6,2 litraa satkulle. Tuota luokkaa on ollut nyt kesällä kulutus.
Aika vähä... :shock:

No joo, 200 ja 250 vaparin tomaatilla ja ilman oon koeajanu mutta 300 on jääny vielä kokematta. Sen takia alunperin mersuun päädynkin ku siihen on köyhälläkin varaa, varaosia ei vaan tarvitse ostaa... :)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No terve vaan täältäkin. :D

Itellä 300TDT (=farkkuturbodiesel) ja en kyllä köppääsemmällä jaksais ajella.
Tuossa on sevverran jytinätä sentään, että nykyliikenteen mukana pysyy.
Noh, se on minun heikkouttani et kesymmät ei riitä. :oops:

Riippumatta siitä, minkä laitat, niin ehdottomasti kannattaa käydä säädättämässä pumppu kohilleen.
Esim. PP-Diesel tekee hyvää jälkeä.
Ajelin Jäsen ArtoN:n 250 vaparilla ennen ja jälkeen säädön ja melkein piti käydä kurkistamassa pellin alle,
ettei sinne ole ilmestynyt kolmesatanen pata. :wink:
Pro HVM
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Protokola kirjoitti:
Wikke kirjoitti:Tänään kävin tankkaamassa oman 300D-vaparimanuaalin, 6,2 litraa satkulle. Tuota luokkaa on ollut nyt kesällä kulutus.
Aika vähä... :shock:

No joo, 200 ja 250 vaparin tomaatilla ja ilman oon koeajanu mutta 300 on jääny vielä kokematta. Sen takia alunperin mersuun päädynkin ku siihen on köyhälläkin varaa, varaosia ei vaan tarvitse ostaa... :)
Minun kolmesatku vie moottoritie-ajossa kesät/talvet 7-7,5l/100km, nopeutta pidän kesällä n.135 ja talvella 115km/h.
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

7,2 litraa on ennätykseni matka-ajossa 300 turbo sedanilla, mutta se oli ihan poikkeuksellista hissuttelua. Ilmastointi päällä ja 90 km/h lasissa, kesäkeli. Tuttu väitti ajelevansa 250 sedanilla noin 5,5 litran matkakulutuksia mutta en meinannut oikein uskoa. Varmaksi en mene sanomaan.

Työmatka- ja kaupunkiajossa 300 Turbosedan vie 8-9 litraa kummemmin yrittämättä, mutta minuakin hermostuttaisi kuvitella rekan ohittamista 200 D:llä joten ajelen mieluummin kalliimmin.

Olen omistanut saman auton nyt kolme vuotta ja se on mielestäni toiminut hyvin ja mukavan luotettavasti. Silti pientä laittoa on ollut koko ajan. Osathan ovat halpoja, niitä saa ja pieni roplaaminen on mukava harrastus. Uskon saman tahdin jatkuvan, ei 15 vuotta vanha auto vain voi olla koko ajan kunnossa ilman huoltoa vaikka olisi alunperin kestäväksi rakennettukin.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Kyllä pumpun piristyksellä saa ihmeitä aikaan.200D:n saa pumppu pajalla menemään samaan mitä 300Dtomaatilla paikaltansa lähtien...satkun jälkee alkaa menemään 300D ohi,mutta ero ei suuri ole.Kulutus on ittellä kapoosilla kummiilla 6,5litran tienoilla ja 225/45R17:lla nousi kulutus seiskan yli...

Itte oon ny 200D:llä ajellu kolmisen vuotta ja 120tkm.Itte oon pärjänny tähän mennessä mainiosti.Kun vaan vähän viittii ennakoida niin pärjää hyvin.Eikä mua monesti oo ohitettu ja jos on niin on ohittajalla ollu vauhtiakin sitten enemmän mitä suomen tieliikennelaki sallii...Turbotus on kyllä paraikaa meneillään,mutta lähinnä ruuvauksen ilosta.Saa nähdä sitten kiintyykö niihin tehoihin kuinka...isännän autolla ajelles ei ainakaan teho kärpänen oo purru...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Täältä ilmoittelee 625000 ajetun farkku 124 200D:n kuljettaja että minun käyttööni kulku riittää mainiosti. En harrasta isommin ohitella, eipä tule juuri matka-ajoakaan.

Ainoa paikka missä lisälöylystä olisi iloa niin juuri rampilta motarille lähtiessä. Mukaan kyllä ehtii, mutta kiitotie pitää käyttää tehokkaasti.

Ainiin ja käynti PPD:llä on ollut mielenperukoilla jo kauan, mutta ei saa ajoiksi.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Protokola kirjoitti:
No uus jäsen ni saan anteeksi.. :wink: :D
Niiiii, ja hii ja hooo....

Mutta ko vanhanki on saatava :pappa: Nii, anteeks.

Eihä niitä kirjaimmii kukkaa muiste ikinä oikein päin .

LS on miusta paras.......on ollunna.
Vai liekkö tarraviritetty ko meijjän kylän poikii Tojotta.
Ko mulle ne o, punaneauto , sinineauto, vihreeauto, hoppeeauto'

Nyt ei oo ..... Ei yhtää erota onko Matsta tai Mersu tai Skoda, Volvo tai , Anuksis, Carina, jamikäse D-auto nyt olikaa Ainii Tatsuni.

Mie en kahto muuta ko rekisterinumeron , siitä mie tunnistan kene auto.

Ja pimmeessä, ne on iha samannäkössii. Mutta rekkari näkkyy.
Ainii, ei pisssiksii.... ko ne lumella ja kuralla pakkeloi näköjää.

Mitäväliä sillä merkillä ... kyll mie oon päivälläkkii ajanu tytön vanhalla Corollalla.
Oha se vähä sellane ruostetta ja kuhmu oves mutta eise kuskin paikaalle nävy.
On kyll mukava ku nuoret moikkaa,, sitte kahtoovat huli pyöreenä. :shock:

...ja huulilta voip lukkee ...

VITTU ....JOKKII VANHA UKKO :lol: :lol:
VALMET 5oo -69
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Vilenin Herttua kirjoitti:Tuttu väitti ajelevansa 250 sedanilla noin 5,5 litran matkakulutuksia mutta en meinannut oikein uskoa.
En usko miekää. :!:
Ihan takuuvarma että ei mee. :!:
Eiku soittaaa mulle ja neuvvoo miten pittää ajjaa. :P
Miekii halluisin opitella. :lol:

Just ajoituksen ja uusilla täyskunnostetuilla suuttimilla.Uuvvella ilmanputsarilla.
200tuhatta,ajettu kone, elikkä sissää ajettu. Eikös sen pitäs sillo just olla sissää ajettu. Eikkä oo muuta jarruu ko ohjaustehostin.

Ihteksein. Vain vakiovarus autossa.
Mie laitoin kovat painet renkaiteetsiin. Ja just rajotuste mukkaa, ei yhtää yli mutten liiikenteen tukkenakkaa. Valtatiellä, ja 25 % moottoritietä ko. sessiosta. ni . 6,7 että sellasta.
Mulla menöö 6,8- 7,1. oli mite oli. vahemmällä en pääse ja varmasti ajan hissuksee. :cry: .Ikinä ei renkaat vinku. :(

Ei meikä pysty vähemmällä. Kyll oon yrittännä ainakkii :oops:

Työkaverit kaikki 200D:llä veteli monet vuuvvet siihe 5,5 l pintaa ja keikkahommis ko yöllä ajettii saaatanallisii matkoi ni kaikki yhteneväisesti puhu ihka samaa lukemaa. Eikkä iha hiljaakaa ja monta miestä kyyvvis.Sen mie uskon.
VALMET 5oo -69
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

dealer kirjoitti: Miten lie, veisikö jollain ajotavalla 250 vapari ja 300 turbodiesel saman verran polttoainetta ...
Kyllä kai jos ne saman lavetin kyydissä on :lol:

Moneen kertaan olen jo sanonukkin että nykyään menee 250 vapari farkku tankillisella yli tuhat kilometriä. Tankkihan tässä on se pikkutankki, 65 litraa.

Rässihän jo tossa kertoi että mistä tuo kulutuksen pieneneminen johtuu.
Vuosi sitten pääsi tankillisella vain vähän yli 800 kilometriä.
® Mesen linttaklubi
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jos matka-ajosta puhutaan niin 200 D:n ja 300 D:n ero on vain muutama desi. Osta 250 D ja säädätä pumppu niin pääset kaikista parhaimpaan ratkaisuun. Automaattia et tarvitse matka-ajossa. Kulutus on noin 6 litraa. Nyt on puhe sedan malleista. Turbot voit unohtaa saman tien.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Mulla menee tolla manuaali-200 D:llä aika vaihtelevasti..
Tankkaus.com näyttää vuoden alusta 6.38 litraa sataselle keskikulutuksen.
Enkä aja mitenkään säästöajoa, pienimmillään olen päässyt maantieajossa 5.7 litraan.
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:
Vilenin Herttua kirjoitti:Tuttu väitti ajelevansa 250 sedanilla noin 5,5 litran matkakulutuksia mutta en meinannut oikein uskoa.
En usko miekää. :!:
Ihan takuuvarma että ei mee. :!:
Eiku soittaaa mulle ja neuvvoo miten pittää ajjaa. :P
Miekii halluisin opitella. :lol:
Näin se kuulemma meni, paas kokeillen:

- Lastaat neljä ylipainoista asentajaa 250 D:hen
- Täytä kontti työkaluilla ja kahdella hitsillä
- Reput kabiiniin
- Viikonlopunviettoon vievällä keskinopeudella reissumiehet kotiin (+100 km/h)

Ehkä sulla on ollut liian vähän kuormaa, sehän katsos tasaa nopeuden vaihtelua, rullailee omalla painollaan ;)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Protokola kirjoitti:Oulussa kun on jokunen ramppi semmosta että pitää lähtä ylämäkeen taikka kiihdytyskaista on lyhyt nii sielä niitä extroja saattaa tarvita... :)
No tuokin on tavallaan totta- toisaalta ei lie yhtään niin lyhyttä, ettei siinä sakkoja ehtis saada :lol: Mulla on 300TDST:n keskikulutus tänä kesänä ja keväänä ollut 8,7L/100km mitä en pidä ajotyyliin nähden lainkaan pahana. Tosin kaiken tuohon tekemäni takaisin hankkiminen polttoainetta säästäen lie ihan mahdotonta mutta perusteltavissa kuitenkin ontuen :roll: Pääseehän tuolla alle seiskankin :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Maantiellä 300td pumpun säädön jälkeen alle 6l/100km (105km/h, tyhjällä autolla), vie vähemmän, kuin 200d ja saa tulla ajamaan jos ei usko.

Mökki reissulla (4h tavarat) menee siltikin vain 6,2l/100km.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Mulla on tuo E250D 20V farkku vieny tällasessa seka-ajossa (lähinnä taajamapainotteista) alle 9 l / 100 km, elikkä tarkemmin laskettuna 8,7 - 8,9. Siinä ne lukemat on pyöriny.
Nyt juuri tulin reissusta ja kokeilin ajella "ihmisiksi", eli mahdollisimman tasaisesti ja ennakoiden ilman rajuja kiihdytyksiä. Muutaman kerran piti ohitustilanteessa painaa "lämä tiskiin" :oops: Pidin mittariin mukaan sen 10 km/h yli mitä rajoitukset sallivat, eli todellisuudessa varmaankin aikalailla rajoitusten mukaan mentiin. Nyt sitten kotio tultua kulutuksen mittasin ja olihan tuo ihan maltillinen 6,9 l / 100 km :? Käytin lähes koko matkan vakionopeudensäädintä. Minun normaalilla ajotyylillä maantiekulutus kuitenkin normaalisti taitaa olla 7:n paremmalla puolella vaikka en turhan repivästi ajakaan.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Protokola
Viestit: 30
Liittynyt: 31.7.2007 18:44
Paikkakunta: Rantsila

Viesti Kirjoittaja Protokola »

Kiitos kaikille vastanneille!
Melkeen kaikki kun puhuu tuosta pumpun säädöstä mutta osaa puhuu lisätehosta ja osa taas pienemmästä kulutuksesta niin onko ne nyt sitte 2 eri asiaa vai saako sillä säädätyksellä (muka) molemmat? Montakohan seteliä siihen menee?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Kyllä sillä pumpun säädöllä saa molemmat.Vaikutus on ollut itsellä +-0 kulutuksen suhteen,mutta tehoa tuli enemmän.Jos kiihdyttelee samaan tahtiin ku ennen pumpun säätöä niin vähemmällä se menee.Tähän vaikuttaa juurikin ennakon säätö sekä myöskin syöttömäärien tasaaminen sylinterien kesken.Käyntikin muuttuu pajalla paremmaksi kun joka sylinteri saa saman määrän....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Protokola kirjoitti:Montakohan seteliä siihen menee?
No otappa ja kysy Pasilta iteltään? KLILS
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29136
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Säädätyksellä saat paremman kulun ja pienemmän kulutuksen. :roll:
kardaani kirjoitti:Turbot voit unohtaa saman tien.
Perustelematon kommentti jonka voit unohtaa saman tien. 8)
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

nyt työ saitte miut höynäytettyä pumpun säätöön, mutta mikäs on paikka lähinnä joensuuta missä säädetään, ylivieska jossain korvessa meiltä kahottunna.

niin 250 vapari jolla pääsee tankillisella noin 870 km.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

kardaani kirjoitti:Turbot voit unohtaa saman tien.
Ei se pieni kulutus ole kyllä ainut autuaaksi tekevä, turbot on isompiruokasia, OK.
Mutta niillä pääsee tarvittaessa ohi jostain karavaanarista (Ei Arista) saman tien.
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”