W124 250d----->300turbodiesel. mitä muutoksia vaatii?
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.1.2008 15:50
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
W124 250d----->300turbodiesel. mitä muutoksia vaatii?
jeps eli itellä tosiaa on 250d -86 ja kiinnostais tehä siit 300turbodieseli. siis mitä muutoksia vaaditaan. ja entä jos tekisin 250turbodieselin niin mitä muuta tarvis vaihtaa ku kone?
Tervetuloa foorumille !
Ensialkuun on todettava ettei koneenvaihtohomma kannata oikein mitenkäänpäin koska 124 turbodieseleitä saa kohtuuhintaan, siis koko autoja.
Tietysti jos autosi on erikoisen hyväkorinen ja siisti ja satut löytämään ruosteisen puoli-ilmaisen dt:n jossa hyvä tekniikka ...
Vaihtamaan joutuu ainakin etujarrut ja -jouset, ilmeisesti myös kallistuksenvakaajan.
Muut jatkanevat listaa...
Ensialkuun on todettava ettei koneenvaihtohomma kannata oikein mitenkäänpäin koska 124 turbodieseleitä saa kohtuuhintaan, siis koko autoja.
Tietysti jos autosi on erikoisen hyväkorinen ja siisti ja satut löytämään ruosteisen puoli-ilmaisen dt:n jossa hyvä tekniikka ...
Vaihtamaan joutuu ainakin etujarrut ja -jouset, ilmeisesti myös kallistuksenvakaajan.
Muut jatkanevat listaa...
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.1.2008 15:50
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jos ajotyyli ei oli on/off tyyppinen nii eiköhän nuo 250D perät,vetarit ym kestä
Vaihtaa sitte kestävämpää palikkaa jos rupeaa paikaat särkymään
Nakkaat tuohon vaparinkylkeen turbon nii ei tarvi konetta vaihdella, jos koneella on paljo ajettu nii laittaa laakerit ja renkaat
paitsi jos löydät halvan tekniikan 



Nakkaat tuohon vaparinkylkeen turbon nii ei tarvi konetta vaihdella, jos koneella on paljo ajettu nii laittaa laakerit ja renkaat


MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
eikös 250 turbo vaadi jäähdytetyt etujarrutMika.S kirjoitti:Jos ajotyyli ei oli on/off tyyppinen nii eiköhän nuo 250D perät,vetarit ym kestäVaihtaa sitte kestävämpää palikkaa jos rupeaa paikaat särkymään
![]()
![]()
Nakkaat tuohon vaparinkylkeen turbon nii ei tarvi konetta vaihdella, jos koneella on paljo ajettu nii laittaa laakerit ja renkaatpaitsi jos löydät halvan tekniikan

iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
jone77 kirjoitti:eikös 250 turbo vaadi jäähdytetyt etujarrutMika.S kirjoitti:Jos ajotyyli ei oli on/off tyyppinen nii eiköhän nuo 250D perät,vetarit ym kestäVaihtaa sitte kestävämpää palikkaa jos rupeaa paikaat särkymään
![]()
![]()
Nakkaat tuohon vaparinkylkeen turbon nii ei tarvi konetta vaihdella, jos koneella on paljo ajettu nii laittaa laakerit ja renkaatpaitsi jos löydät halvan tekniikan

MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.1.2008 15:50
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Orggis turbokone on tietysti aina parempi, tosin ovat aika hinnakkaita. Vaparista tehty turbo kestää kyllä kauniilla käytöllä helposti vakiopumpusta saatavat tehot (n.150v).
Tietysti jos nälkä kasvaa, niinkuin näissä hommissa on tapana, niin orggis turbokone on parempi vaihtoehto.
Tietysti jos nälkä kasvaa, niinkuin näissä hommissa on tapana, niin orggis turbokone on parempi vaihtoehto.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Mulle riitti aikoinaan 250d:n turbotuksen muutoskatsastukseen etujarrujen muutos jäähdytettyihin (ja teholappu tietysti, kun tuli cooleri). Eikai voimansiirto vaikuta auton turvallisuuteen.
Konttorikohtaiset erot on suuria, joten kannattaa tehdä alustavaa kyselyä eri konttoreilta.
Konttorikohtaiset erot on suuria, joten kannattaa tehdä alustavaa kyselyä eri konttoreilta.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Mulla on sellainen kutina, että 250 turbossakin on jo järeämmät osat. 300D vaparissakin on jo isoperä. Lisäksi 250 turbo automaatissa perävälitys on 2.65 ja vastaan ei ole koskaan tullut pikkuperää tuolla välityksellä.
Tämä kaikki on vahvaa mutua.
Tämä kaikki on vahvaa mutua.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Tai sitten etit jonkun dorkan joka haluu vaihtaa oman 300DT:n päikseen tai välirahalla sun 250D:hen
. Mulla on alla 300DT (kato oma topicci), vois harkita vaihtoa, kun mulle ei toi teho ole niitä tärkeimpiä...


-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuota myös joskus miettinyt että onnistuuko, vai vertaavatko väkisin orkkis turbotiisseliin. No näköjään ainakin jossain onnistuu. Tuolla tavallahan 200D:hen kin saisi 250 turbodieselin pellin alle ilman isompia muutoksiaK.puska kirjoitti:Mulla kun katastin turbolle ja kuulerille tuon oman lintan(250td). Niin vertailu autona käytin 230te:tä..


Eivät vertaile jos ja kun on dynopaperi mukana.
Eli tulee omavalmistemoottori
Eikä turbon lisäystä rinnasteta moottorin vaihtoon. >Turbotuksesta ei tule prosentteja.
Mutta sitä en tiiä miten pykälät menee jos iskutilavuutta kasvattaa.
Ja konttoreissa / katastajissa on suuuuuuria eroja
Monessa topikissa jo itkeny omaa juttua kun ensimmäisellä kontturilla oli nuorehko inssi joka sano EI kun pellin aukas
Soitti se kouluttajallekkin että kuinka tehdään. Kun prosenttejakin on vaivaiset 46
Vaati muka kanta-auto tarkistusta yms.
>Konttorin vaihto ja toinen inssi että -no laitetaan turbo otteeseen, kun oot sen tänne saanu mahtumaan.
Nuin niinku pääpiirteittäin
Eli tulee omavalmistemoottori

Eikä turbon lisäystä rinnasteta moottorin vaihtoon. >Turbotuksesta ei tule prosentteja.
Mutta sitä en tiiä miten pykälät menee jos iskutilavuutta kasvattaa.


Monessa topikissa jo itkeny omaa juttua kun ensimmäisellä kontturilla oli nuorehko inssi joka sano EI kun pellin aukas

Soitti se kouluttajallekkin että kuinka tehdään. Kun prosenttejakin on vaivaiset 46

>Konttorin vaihto ja toinen inssi että -no laitetaan turbo otteeseen, kun oot sen tänne saanu mahtumaan.

Nuin niinku pääpiirteittäin

Bensa pitää tieten olla ennen 7/87
mut dieseli ennen 92 ja ei vähäpäästöinen.
Viisaammat korjatkoot

Viisaammat korjatkoot
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Reilu vuosi sitten viimeksi leimautin -88 SAABin turboksi ja hetken joutui taittamaan sanansäilää katsarin kanssa. Mutta ilman KATtia sain katsastettua kuitenkin.Mika.S kirjoitti:Bensa pitää tieten olla ennen 7/87mut dieseli ennen 92 ja ei vähäpäästöinen.
Eli tää mese on -87, joten vähemmällä kait pääsis
