250 td kulutus 7,7
250 td kulutus 7,7
Mor vaan!
Tässä alko ahistamaan kun kulutus paisu taas 7,7 l:aan ja ajo ku on vaan matka-ajoa, ni ei oo oikeen kohallaan hommat. Auot ja kone muuten kunnossa, mutta tuolla syöttö/ajotuspuolella jotain... ajattelin sitte laittaa tänne vähä tarinaa miten kulutus erinäisillä toimenpiteillä laskee (jos laskee) kunhan saa autoa tuonne korjaamolle. Itse varmaankin turha yrittää. Torstaina viedään siis saksanseisoja diesel turuselle ajoituksen säätöön. ja jos ei asetu, sitte suuttimet. (pikkusen tyhjäkäynnillä kilikattellee) Ja jos ei silläkään ni sitte kai se on ppd-hommia. Mutta päivitellään (?) tarinaa tääällä kaikki yhes koos. Kohde on siis MB 250 TD -89 peltihelma rauchsilber manuaali 5-v. pikkuperä. Yksi asia mikä myös mietityttää, on huono rullaaminen vapaalla - perstuntumalla melko lailla huonompi ku edellisessä 250 D:ssä, jolla kulutus oli n. 6,5.
Tässä alko ahistamaan kun kulutus paisu taas 7,7 l:aan ja ajo ku on vaan matka-ajoa, ni ei oo oikeen kohallaan hommat. Auot ja kone muuten kunnossa, mutta tuolla syöttö/ajotuspuolella jotain... ajattelin sitte laittaa tänne vähä tarinaa miten kulutus erinäisillä toimenpiteillä laskee (jos laskee) kunhan saa autoa tuonne korjaamolle. Itse varmaankin turha yrittää. Torstaina viedään siis saksanseisoja diesel turuselle ajoituksen säätöön. ja jos ei asetu, sitte suuttimet. (pikkusen tyhjäkäynnillä kilikattellee) Ja jos ei silläkään ni sitte kai se on ppd-hommia. Mutta päivitellään (?) tarinaa tääällä kaikki yhes koos. Kohde on siis MB 250 TD -89 peltihelma rauchsilber manuaali 5-v. pikkuperä. Yksi asia mikä myös mietityttää, on huono rullaaminen vapaalla - perstuntumalla melko lailla huonompi ku edellisessä 250 D:ssä, jolla kulutus oli n. 6,5.
W124 - omistamisen iloa.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Jaa,
Kyllä kai mullakin kuluttaa tuo 250:n yli 7, lähempänä 8:aa, eikai siinä mitään epänormaalia ole
No mutta, älä nyt ropojasi tuonne tiisselituruselle vie, semmonen s**tanan ylihinnoitettu monopolipulju jossa letkunpätkäkin maksaa kympin.
Kai se PP hoitais ne suuttimetkin samalla kuntoon ? En oo muuten ikinä kysyny pasilta onko sillä suutinpenkkiä, pasi jos luet tämän, onko ?
Ajotuksen tarkastus siltä kyllä onnistuu, ja niin onnistuu ihan sulta itteltäsikin jos viitit vähän näppejä liata ?
-Risto
Kyllä kai mullakin kuluttaa tuo 250:n yli 7, lähempänä 8:aa, eikai siinä mitään epänormaalia ole

No mutta, älä nyt ropojasi tuonne tiisselituruselle vie, semmonen s**tanan ylihinnoitettu monopolipulju jossa letkunpätkäkin maksaa kympin.
Kai se PP hoitais ne suuttimetkin samalla kuntoon ? En oo muuten ikinä kysyny pasilta onko sillä suutinpenkkiä, pasi jos luet tämän, onko ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Jos lähetään tuollasta "vikaa" korjaamaan, ni minusta olis järkevintä tehdä ensin halvimmat hommat ja sitte vasta toimenpide kerrallaan ja katsoa että korjaantuiko. Sehän voi korjaantua jo tällä n. 100 e jobilla - ei tarvis panna heti suuttimia + pumppua ja kaikkea mahdollista 600 eurolla. Sehän on markoissa jo herran tähden melekeen neljä tonnia. 

W124 - omistamisen iloa.
Olekkos nää laskenu tuolle business casen? Punpun ajotus jos kustantaa semmosen mitäois 180 Eur, ja kulutus tipahtaa 1.122 dl/100 km, tiisselin hinta on palttiarallaa 1.2 Eur, jotenka tuolla rahalla ostasi sitä 150 l, elikkäs tuo homma haukkuu hintasa noin 134 tuhannen kilometrin jäläkeen?
Ja jos käytät pumppumestaajalla, niin remppa maksaa 600 (hattuarvio, en tiijä, mutta businesscaseen pittää olla jokku semirandomiluvut), ja kulutus tipahtaa 5 dl, sillä 600 Eurolla saisi 500 l soossia, eli säästö syntyisi jo 100 tuhannen kohdalla. Ja voiton puolella olisit heti ensimmäisestä polkasusta pumppumestarin pihasta lähtiessä, ainakin virneen leveydessä
Tosin tämähän on korkeampaa matikkaa, jota ei pitäisi vielä tähän aikaan aamuyöstä edes yrittää
Ja jos käytät pumppumestaajalla, niin remppa maksaa 600 (hattuarvio, en tiijä, mutta businesscaseen pittää olla jokku semirandomiluvut), ja kulutus tipahtaa 5 dl, sillä 600 Eurolla saisi 500 l soossia, eli säästö syntyisi jo 100 tuhannen kohdalla. Ja voiton puolella olisit heti ensimmäisestä polkasusta pumppumestarin pihasta lähtiessä, ainakin virneen leveydessä

Tosin tämähän on korkeampaa matikkaa, jota ei pitäisi vielä tähän aikaan aamuyöstä edes yrittää

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Minen uskaltanu männä ainakaan alakanttiin hinnottelemaan, kun en yhtään tiiä mitä todellisuudessa kustantaadealer kirjoitti:Eikä se homma lähellekään kuuttasataa maksa.


® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Ja pitäiskö sen 2,5:sen mennä sit viidellä? Kannattas herätä ja tulla ulos kaapista ,se todella vie sen seiskan ja sillä siisti!. Jos baarissa ( esso ) puhuvat , että menee vitosella , niin uskoisin olevan hieman liijoiteltua!,Sen verran kuitenkin ajeltu noilla , ettei ihan kaikkee kannata uskoo mitä baarissa kuulee!.
Ja ulkona olevat keliolosuhteethan ei vaikuta kulutukseen milläänlailla?
Voin sanoa että noita taloudellisuusajoa kiertäneenä ( PM, SM ) ei siellä ole mersu merkkisiä kakkosnelosia näkynyt kärkikymmenikössä,Aikoinaan oli mersu , mutta sekin mallia W168 , se kulki reilusti alle vitosen , mutta onhan se jo 2000-luvun moottorilla varustettu.
Jos nyt kuitenkin alkaa menemään 1500kg painava auto yli kahdenlitran koneella vitosella , niin PM mitalli ois varma saavutus! Kannattaa osallistua jos tuommoisen mersun omistaa ja ei sitten herneitä nenään!
Ja ulkona olevat keliolosuhteethan ei vaikuta kulutukseen milläänlailla?

Jos nyt kuitenkin alkaa menemään 1500kg painava auto yli kahdenlitran koneella vitosella , niin PM mitalli ois varma saavutus! Kannattaa osallistua jos tuommoisen mersun omistaa ja ei sitten herneitä nenään!
Kesä kelillä matka-ajossa sain tuon oman lintan menemään 6,6l/100km.
Nyt 6mm tapeillla talvella suurimmaks osaks kaupunki ajoa, niin menee aika tarkalleen 8l/100km
Nyt 6mm tapeillla talvella suurimmaks osaks kaupunki ajoa, niin menee aika tarkalleen 8l/100km
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Mulla 250D -91 manuaalilla on ollut kulutus 6,2-6,9 l/100km välillä, tää eteläisimmän suomen leuto talvi ei tunnu vaikuttavan juuri mitään toisinkuin tm talvitestin oikean talven ajaneelle uudelle c200cdille hurjia nousuja kulutuksessa kylmässä kelissä.
Toi ym. testi tehtiin käsittääkseni ilman tolppaa webasto päällä ja paljolti kaupungissa ajellen että sekin selittää osaltaan, oman ajot on suurimmaksi osaksi lohkolämmöllä liikkeelle molempiin suuntiin ja päivässä 2*22km asfalttimaantietä nopeudella 50-80km/h.
Vertailun vuoksi vaimon fabia 1.4tdi menee 5,2-5,5 l/100km suunnilleen saman matkan.
Toi ym. testi tehtiin käsittääkseni ilman tolppaa webasto päällä ja paljolti kaupungissa ajellen että sekin selittää osaltaan, oman ajot on suurimmaksi osaksi lohkolämmöllä liikkeelle molempiin suuntiin ja päivässä 2*22km asfalttimaantietä nopeudella 50-80km/h.
Vertailun vuoksi vaimon fabia 1.4tdi menee 5,2-5,5 l/100km suunnilleen saman matkan.
Ympäri vuoden ollu tuo kulutus tällä yli 7 l. ja kyllähän se p.. on niin että se vähemmällä pitäs kulukee. Edellistä kakspuolikasta en saanu kuluttamaan yli seittemää kun -25 pakkasilla. ja kesällä sillä matka-ajossa tankillinen 5,9, niin ei tämä nykyinen kulutus ole oikein.
Paskahan tämä nykynen auto on jos sitä ei alemmaksi saa.
ja laskelmista sen verran, että jos korjautuu satasella (ajoitus) ja kulutus laskee 0,5l / 100km tarvitaan vajaa 20 tkm,(n. puoli vuotta) että alkaa makselemaan "takasinpäin". Jos sitte joutuu laittelemaan lisää, ni sitte ahistaa edes ajatella "takaisinmaksuaikoja"
tuo 600e oli arvio siitä, jos laittaa pumpun ja uudet suuttimet ihan vaan varmuuden vuoksi, ppd:llä, tulee pumppurempalle hinnaksi 350e, suuttimet 150 e ja työt ehkä 100e päälle. hinnoista nyt en ole 100% varma... ihan omia arvioita eivätkä perustu mihinkään...
Ja kulutusta tässä ollaan sitte pudottamassa, ei se tehon puute minua ahista.
Kovinkaan paljon
Paskahan tämä nykynen auto on jos sitä ei alemmaksi saa.

ja laskelmista sen verran, että jos korjautuu satasella (ajoitus) ja kulutus laskee 0,5l / 100km tarvitaan vajaa 20 tkm,(n. puoli vuotta) että alkaa makselemaan "takasinpäin". Jos sitte joutuu laittelemaan lisää, ni sitte ahistaa edes ajatella "takaisinmaksuaikoja"
tuo 600e oli arvio siitä, jos laittaa pumpun ja uudet suuttimet ihan vaan varmuuden vuoksi, ppd:llä, tulee pumppurempalle hinnaksi 350e, suuttimet 150 e ja työt ehkä 100e päälle. hinnoista nyt en ole 100% varma... ihan omia arvioita eivätkä perustu mihinkään...
Ja kulutusta tässä ollaan sitte pudottamassa, ei se tehon puute minua ahista.

W124 - omistamisen iloa.
Re: 250 td kulutus 7,7
Ettei laahaisi jarrut tai sitten voi johtua myös erinlaisista/kokoisista renkaista.jaakkoha kirjoitti:Yksi asia mikä myös mietityttää, on huono rullaaminen vapaalla - perstuntumalla melko lailla huonompi ku edellisessä 250 D:ssä, jolla kulutus oli n. 6,5.
Mulla laahasi takajarru tuossa 230:ssä niin ei paljoa jarrupolkimeen tarvinu koskea, sen kun vaan nosti ajoissa jalan kaasulta, nyt ko uusin taakse jarru-osat niin huilaa melko keveästi. Varmasti vaikuttaa kulutukseenkin melko paljon jos laahaa, samoin rengaskoolla on merkitystä kulutukseen, renkaiden ilmanpaineilla on merkitystä, liian vähän ilmaa niin kuulemma 0,5 litraakin saattaa hörppiä enämpi...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
no niin!
nyt kävi mepe turusella. säädettiin pumpun ajotus 13 asteeseen. oli kuudessatoista - että saattaapi ehkä hieman vaikuttaa... perstuntumalla ehkä hieman vääntö lisääntyi, todella pieni muutos tehon tunteeseen. ensimmäiset kulutuslukemat päivitetään tänne kunhan saa tankillisen kulumaan. makso tuo ajotushomma muuten kuuskymppiä.
Jos kulutus laskee alle 6,5 l:n, saapi riittää tämä virittely.
nyt kävi mepe turusella. säädettiin pumpun ajotus 13 asteeseen. oli kuudessatoista - että saattaapi ehkä hieman vaikuttaa... perstuntumalla ehkä hieman vääntö lisääntyi, todella pieni muutos tehon tunteeseen. ensimmäiset kulutuslukemat päivitetään tänne kunhan saa tankillisen kulumaan. makso tuo ajotushomma muuten kuuskymppiä.
Jos kulutus laskee alle 6,5 l:n, saapi riittää tämä virittely.
W124 - omistamisen iloa.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ei kyl normaalia ole minusta, itse menin 250D:llä 6.5l ottaen huomioon että webasto käyttö (20min) laskettu myös kulutukseen.
300DT vie melko lailla tuon 7.7-8l.
Tosin nämä minun lukemani on maantieajoa..
Jos autossa ei ole havaittavaa vikaa, niin ei muutku antaa mennä vaan. kenkien eteenpäin vaan
300DT vie melko lailla tuon 7.7-8l.
Tosin nämä minun lukemani on maantieajoa..
Jos autossa ei ole havaittavaa vikaa, niin ei muutku antaa mennä vaan. kenkien eteenpäin vaan

220.128 Black devil
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
jaakkoha kirjoitti:Oikea asiantuntija....no, nyt huomasin että pumpun päällä joku o-rengas vuotaa. onpa taas muuta ajateltavaa.
o-rengas...
Noo, äläpähän hättäile, kyllä sitä "paremmissakin piireissä" kutsutaan O-renkaaksi:
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tuolta minä ne poimin:jovihava kirjoitti:onpa Malmilla teräviä tekniikkakuvia
http://dieselgiant.com/mercedes_diesel_ ... e_tips.htm
Äläkä surffaa työajalla

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Perhana mulla oli viimeiset 530 kilsaa kulutus 8.11l/100km, suurin osa ajoa tuossa loskapaskassa, matka-ajoa kuitenni. Tuo nyt oli vain yksi tankkausväli mutta täytyy seurata pariviikkoa ja soittaa pasille.
-Risto
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Jaaha, toinen etappi, emäntä tuli kotio:Malm kirjoitti:Perhana mulla oli viimeiset 530 kilsaa kulutus 8.11l/100km, suurin osa ajoa tuossa loskapaskassa, matka-ajoa kuitenni. Tuo nyt oli vain yksi tankkausväli mutta täytyy seurata pariviikkoa ja soittaa pasille.
-Risto
510 kilometriä ja 6,61l/100km.
Sitten laskin uudestaan tuon aikasemman etapin, 6,92l/100km.
Oli näköjään edellisessä laskussa mennyt litrat ja eurot sekaisin


Tuo aikasempi arvio 7-8 litraa oli ollut minun perstuntuma arvio ei laskettu, heitti näköjään aika pahasti, anteeksi hämmennys.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti