voi poistaa
voi poistaa
Joo elikkä pari päivää sitten tuli ostettua tuommonen coupe jolla on ajettu 340tkm ja pientä laittoa löytyy.. tai vähän isompaakin ainakin ruiskussa on imuvuoto tms. koska kierrokset meinaa vähän leijua, ei kierrä kunnolla ja tehoja ei kovin paljon löydy vaikka kuinka polkee.
Joku päivä pitää nyt aluksi takajarrupalat ja levyt vaihtaa että saa leiman kun pomppas ja oik. kallistuksenvakaajan kiinnike on mennyt (rusahtelee jarruttaessa ja enemmän rattia veivatessa).
sähkövikojakin löytynee kun öljynpainemittari ei toimi lainkaan (kerran on toiminu pari sekunttia kun kopautti mittaria), kiekkamittarilla ei oo haluja mennä yli 2 tonnin ja ulkolämpötilamittari taikka kellokaan ei toimi. YJ-rele?
Ja ettei autoa vaan vahingossakaan voi hyväksi mennä sanomaan niin lisää vikoja löytyy, flekti ei tahdo pyöriä niinkuin pitäisi ja orsii- tuossa meinasikin että lämpöanturi rikki niin siksi ei toimi, jos se flekti siis sähkömagneetilla toimii, se kuitenkin pyörii muutaman kierroksen sekunnissa mutta ei mitään isoja nopeuksia, kaupungissa saa ajaa puhallin täysillä että ei nouse lämmöt sataseen
Eilen myös alettiin vaihtamaan laatikkoöljyt niin vanhoja oli ehkä puoli desiä ( ) noo eikun uutta sisään ja liikenteeseen mutta yllätys yllätys illan aikana pukkas kaikki pihalle, aina kun pysähtyi niin lorisi vaan öljyä laatikon päästä, taitaa olla aika elämää nähny se akselin stefa johon tulee kardaani kiinni, siitä saadaanki kysymys aikaan että saako sitä vaihdettua ja mistä uusi stefa? eikö sen mersun pitäny kestää eikä heti lahota ensimmäisinä päivinä että saa laatikkoakin ruveta vaihtamaan
E: lisätään nyt vielä sekin että käsijarru ei pidä ollenkaan, kehtaako joku neuvoa lyhyesti miten sen säätö onnistuu niin samalla herkistelis sitä kun takajarrut korjaa niin ei tarvi aina jättää vaihetta silmään
parempia kuvia lisäilen kunhan saa otettua.
Joku päivä pitää nyt aluksi takajarrupalat ja levyt vaihtaa että saa leiman kun pomppas ja oik. kallistuksenvakaajan kiinnike on mennyt (rusahtelee jarruttaessa ja enemmän rattia veivatessa).
sähkövikojakin löytynee kun öljynpainemittari ei toimi lainkaan (kerran on toiminu pari sekunttia kun kopautti mittaria), kiekkamittarilla ei oo haluja mennä yli 2 tonnin ja ulkolämpötilamittari taikka kellokaan ei toimi. YJ-rele?
Ja ettei autoa vaan vahingossakaan voi hyväksi mennä sanomaan niin lisää vikoja löytyy, flekti ei tahdo pyöriä niinkuin pitäisi ja orsii- tuossa meinasikin että lämpöanturi rikki niin siksi ei toimi, jos se flekti siis sähkömagneetilla toimii, se kuitenkin pyörii muutaman kierroksen sekunnissa mutta ei mitään isoja nopeuksia, kaupungissa saa ajaa puhallin täysillä että ei nouse lämmöt sataseen
Eilen myös alettiin vaihtamaan laatikkoöljyt niin vanhoja oli ehkä puoli desiä ( ) noo eikun uutta sisään ja liikenteeseen mutta yllätys yllätys illan aikana pukkas kaikki pihalle, aina kun pysähtyi niin lorisi vaan öljyä laatikon päästä, taitaa olla aika elämää nähny se akselin stefa johon tulee kardaani kiinni, siitä saadaanki kysymys aikaan että saako sitä vaihdettua ja mistä uusi stefa? eikö sen mersun pitäny kestää eikä heti lahota ensimmäisinä päivinä että saa laatikkoakin ruveta vaihtamaan
E: lisätään nyt vielä sekin että käsijarru ei pidä ollenkaan, kehtaako joku neuvoa lyhyesti miten sen säätö onnistuu niin samalla herkistelis sitä kun takajarrut korjaa niin ei tarvi aina jättää vaihetta silmään
parempia kuvia lisäilen kunhan saa otettua.
Viimeksi muokannut Shatter, 17.9.2011 16:44. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Re: 230 CE Coupe -88 Fixailua
Ota nyt hyvä veli huomioon, että kyseessä on 23 vuotta vanha auto.Shatter kirjoitti: eikö sen mersun pitäny kestää eikä heti lahota ensimmäisinä päivinä että saa laatikkoakin ruveta vaihtamaan
Saattaa siinä iässä jo joku stefa vuotaakkin..
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Re: 230 CE Coupe -88 Fixailua
Nii ja varsinki sillon vuotaa ku talvet pidetty tallissa... Kuivuu ne paikat vähemmästäki...tupru kirjoitti:Ota nyt hyvä veli huomioon, että kyseessä on 23 vuotta vanha auto.Shatter kirjoitti: eikö sen mersun pitäny kestää eikä heti lahota ensimmäisinä päivinä että saa laatikkoakin ruveta vaihtamaan
Saattaa siinä iässä jo joku stefa vuotaakkin..
Mut komee pirssi!
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Osta valmiiksi ainakin kenkäsarja jousineen, kenties myös linkut ja vaijerit.E: lisätään nyt vielä sekin että käsijarru ei pidä ollenkaan, kehtaako joku neuvoa lyhyesti miten sen säätö onnistuu niin samalla herkistelis sitä kun takajarrut korjaa niin ei tarvi aina jättää vaihetta silmään
Säätöhän on rummuissa, meisselillä pultinreiästä.
Vaijerin säätö on auton alla 13 mm avaimella ja siitä EI kiristetä ellei kenkäpuoli ole kunnossa ja oikeissa säädöissä.
Se on kyllä totta ja kiitos kiitos saa nostaa lapasta jos bongaa liikenteessä!RoopeK kirjoitti:Nii ja varsinki sillon vuotaa ku talvet pidetty tallissa... Kuivuu ne paikat vähemmästäki...
Mut komee pirssi!
kiitän.dealer kirjoitti:Osta valmiiksi ainakin kenkäsarja jousineen, kenties myös linkut ja vaijerit.
Säätöhän on rummuissa, meisselillä pultinreiästä.
Vaijerin säätö on auton alla 13 mm avaimella ja siitä EI kiristetä ellei kenkäpuoli ole kunnossa ja oikeissa säädöissä.
tässä nyt niitä vähän parempia kuvia:
ja öljyä kansalle:
lisää kuvia osoitteesta http://shatter.kuvat.fi/kuvat/Mersu/
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Miks minusta tuntuu siltä että se myyjä kusetti... Ei kuulemma yhtään ruostetta pohjassa mutta insinöörikeppi menee läpi nii että heilahtaa
Jos joku auto on laiska niin tämä, 200D on terhakampi. Ulkopelleiltä hyvässä kunnossa, iso plussa siitä että kattoluukku toimii. Kattoluukun remppaus on v*ttumaista hommaa nimim. kokemusta on.
Noo josko siitä sais vielä toimivan pelin
Jos joku auto on laiska niin tämä, 200D on terhakampi. Ulkopelleiltä hyvässä kunnossa, iso plussa siitä että kattoluukku toimii. Kattoluukun remppaus on v*ttumaista hommaa nimim. kokemusta on.
Noo josko siitä sais vielä toimivan pelin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Niino se nyt on vähä niin ja näin tuon ruosteen kanssa näin vanhassa vehkeessä, jos tämä ois kaikin puolin toiminut tuskin se sitä niin halvalla ois myynytkään
nyt on ajettu reilu 200km niin on se vähän pirteempi, tai paljonkin pirteempi mitä sillon kun käytiin koeajamassa, vielä pitäs ruiskusta kattoa se imuvuoto kun kiekat leijuu eikä taho kiertää, eikä ne tehotkaan oo vielä kaikki pellin alla
nyt on ajettu reilu 200km niin on se vähän pirteempi, tai paljonkin pirteempi mitä sillon kun käytiin koeajamassa, vielä pitäs ruiskusta kattoa se imuvuoto kun kiekat leijuu eikä taho kiertää, eikä ne tehotkaan oo vielä kaikki pellin alla
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Aloimpa ajankuluksi katteleen nuita releitä ja kovin positiivista ei siitäkään asiasta irronnu, bp-releessä on joku irti kun heiluttaa niin helisee ettei vaan ois tehot tuon takia hukassa jos sieltä joku on rikki? yj-relettä en saanut ainakaan vetämällä irti jotta ois pähkäilly josko mittariston vika siinä piileeniin niin jätin paikalleen, sulakkeet oli ehyet ja varmaan vasta vaihdettu kun ihan uuden näköset (2x10A)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Eilen tuli vaihdettua BP-rele ja YJ-rele, kiitokset osista RoopeK:lle ja Hese126:lle mittaristo alkoi pelaamaan ja kierroksiakin ottaa paljon paremmin, huomattiin myös kaasuvivuston palautinjousen puuttuminen kokonaan joka palauttaa vivuston ja painaa tyhjäkäynnin mikrokytkimen pohjaan. nyt rokkaa paljon paremmin vaikkakin vieläkin kierrokset leijuu aavistuksen n. 3tuhannen kohdilla
YJ-rele oli tosin jo tinailtu kertaalleen piirilevystä ja yhtä niistä tapeista niin toimii aina pari minuuttia ja tärinästä varmaan vähän irtoaa niin nyt saa kokoajan pomppia pellin alla relettä heiluttelemassa että saa kosketusta kunnolla
öljynpaine pitäisi vissiin olla kylmällä koneella 3 mutta tuossa näyttää mittari karvan alle 2 (1.8 - 1.9) liekö johtuu siitä että moottoriöljyt on minimissä ja ajettu jo päälle 16tkm, pitää nekin tässä vaihtaa vetarin ja muutaman muun härpäkkeen kans ennen koeajoa
Tekemistä ennen leimaa:
- vas. vetarin vaihto
- uudet takajarrulevyt/palat
- käsijarrukenkien/jousien vaihto
- uusi oik. etuvakaajan kiinnitysrauta
- vaihdelaatikon takapään stefa
YJ-rele oli tosin jo tinailtu kertaalleen piirilevystä ja yhtä niistä tapeista niin toimii aina pari minuuttia ja tärinästä varmaan vähän irtoaa niin nyt saa kokoajan pomppia pellin alla relettä heiluttelemassa että saa kosketusta kunnolla
öljynpaine pitäisi vissiin olla kylmällä koneella 3 mutta tuossa näyttää mittari karvan alle 2 (1.8 - 1.9) liekö johtuu siitä että moottoriöljyt on minimissä ja ajettu jo päälle 16tkm, pitää nekin tässä vaihtaa vetarin ja muutaman muun härpäkkeen kans ennen koeajoa
Tekemistä ennen leimaa:
- vas. vetarin vaihto
- uudet takajarrulevyt/palat
- käsijarrukenkien/jousien vaihto
- uusi oik. etuvakaajan kiinnitysrauta
- vaihdelaatikon takapään stefa
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Se ei sitte pelannu kunnolla... Noh, voishan sitä vähä koittaa tinata jos viittii, saa sen takasi tuua jos ei rupia toimimaan ihimisittäinShatter kirjoitti:
YJ-rele oli tosin jo tinailtu kertaalleen piirilevystä ja yhtä niistä tapeista niin toimii aina pari minuuttia ja tärinästä varmaan vähän irtoaa niin nyt saa kokoajan pomppia pellin alla relettä heiluttelemassa että saa kosketusta kunnolla
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Eli vedot tuli takasi vai oottako viel saanu sitä vetaria paikoilleen..? Unohin eilen sanoo et mersun mukkaa tyhmäkäynnillä öljynpaineen minimi on sellanen 0,3 bar(vai olikohan..?) mut 3000rpm pitää olla 3 bar nii on sillon viel kunnossa...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
ei oo vielä tien päälle päässy kokeileen, vetaria alettiin vaihtamaan mutta "uudesta" oli nivel paskana kun päässyt hiekkaa yms moskaa sisään rikkinäisen suojakumin takia niin pitää uus hakea huomenna.
muuten tuo nivel pelitti ihan normaalisti, mutta aina tökkäs jossain kohassa silleen että sitä sai melkeen vasaralla hakata irti ja sitten taas liikku vähän lisää.. koitettiin pestä ja liuottaa ja öljytä mutta ei se siitä miksikään menny, parempi uusia kokonaan niin ei tarvi siitä sitten huolehtia
Pitää tässä joku päivä alkaa värkkään kun saa aikaseksi orsii-:n kans, kuitenkin pitää tässä 2 viikon sisään ennen ajokieltoa vetari vaihtaa, takajarrut/käsijarru korjata ja muuta pienehköä hipistelyä
muuten tuo nivel pelitti ihan normaalisti, mutta aina tökkäs jossain kohassa silleen että sitä sai melkeen vasaralla hakata irti ja sitten taas liikku vähän lisää.. koitettiin pestä ja liuottaa ja öljytä mutta ei se siitä miksikään menny, parempi uusia kokonaan niin ei tarvi siitä sitten huolehtia
Pitää tässä joku päivä alkaa värkkään kun saa aikaseksi orsii-:n kans, kuitenkin pitää tässä 2 viikon sisään ennen ajokieltoa vetari vaihtaa, takajarrut/käsijarru korjata ja muuta pienehköä hipistelyä
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
"uusi" yj-rele ei taijakkaan olla ihan täysillä käyvä kapistus kun kiekkamittari ja öljynpaine putoaa nollille heti kun valot laittaa päälle ja valot sammuttaessa taas alkaa mittaristo pelaan
Sitten semmosta kysyisin että mitkä tulpat on hyvät kun ei näyttänyt äkkiseltään löytyvän ja vanhat on bilteman tuotantoa jossa merkinnät on jotai ihan muuta
niin ja millä nimellä se puolanjohto kulkee kun oli hapettunut ja murtu poikki kokonaan, eli siis se joka menee puolalle ja toinen pää tulee vj-kannen keskelle
Sitten semmosta kysyisin että mitkä tulpat on hyvät kun ei näyttänyt äkkiseltään löytyvän ja vanhat on bilteman tuotantoa jossa merkinnät on jotai ihan muuta
niin ja millä nimellä se puolanjohto kulkee kun oli hapettunut ja murtu poikki kokonaan, eli siis se joka menee puolalle ja toinen pää tulee vj-kannen keskelle
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Jos sulla puolanjohto oli nuin huonossa kunnossa nii käy ostaan koko sytytysjohtosarja uus, itellä motonetistä ostettu sarja(makso n. 38€) ja pelaa ja ite oon tulppana käyttäny ngk:n bp6efs...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Noniin arvailuja kehiin. tuli vaihettua vj-kansi, tulpat ja tulpan/puolanjohto eikä enää lähe käyntiin, kokeiltiin jo johtoja eri asennoissa niin joskus saattaa melkeen lähtä mutta muuten vaan pelkkää sahausta, bensaa saa kun haisee mutta käyntiin ei edes yritä
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Aika moneen asentoon niitä kokkeiltiin...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ostitko aidot "Hot Wire" tulpanjohdot Biltemasta/Motonetista? Jos näin, nakkaa mäkeen ne ja osta kunnon piuhat kerralla.
t. nimim. bensamersun hiljentänyt tuliterillä Hot Wiresillä ja vanhoilla piuhoilla taas heti käyntiin
t. nimim. bensamersun hiljentänyt tuliterillä Hot Wiresillä ja vanhoilla piuhoilla taas heti käyntiin
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 31.7.2011 14:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Piuhat on tarviketorilta, en muista merkkiä mutta vois kuvitella että ihan laatukamaa ovat. Vikaan todennäköinen aiheuttaja voisi löytyä myös puolanjohdosta joka ei välttämättä saa kunnon kontaktia...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Bensapumpulle ei tule virtaa. Sitä siis selvittelemään huomenissa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kokeileppa Shatter vanhalla pa-releellä... Toivon et vika ei oo siinä... Muutenhan mä joudun maksaan sulle takas... Vai onko oikeesti et releelle ei tuu ohjausvirtaa..? Mä yritän kattoo löytäisinkö mä tuolta kaapista ke-jetin sähkökaavion nii vois mittailla oikeet pinnit, ku releelle tulee ohjausvirta vain pari sekuntia ku avaimesta kääntää virrat päälle... Taas vastaavasti käynnistäessä ja käynnissä ollessaan siellä on jatkuva virta....
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91