Pyöränpultti katki
Pyöränpultti katki
Työkaveri antoi pähkinän purtavaksi. Kaikki varmaan tietää ne vähän erikoisemmat pyöränpultit mitä mersu on käyttänyt aluvanteiden kanssa. Ne sellaiset pitkät missä on vielä kartion jälkeenkin varsi ennen varsinaista avaimenpaikkaa. No kaverin kaveri oli ilmeisesti ostanut 124 ja nyt oli vahtamassa siihen kesäkumeja alle kun viimeisen pyörän viimeinen pultti meni katki siitä varren päästä niin että vanne jäi kiinni ja vanteen reiästä näkyy se pultin varsi. Mersun vanteet on vielä niin hienot että se pultinreikä on niin ahdas että hyvä jos hylsy siihen mahtuu joka taas hankaloittaa edelleen hommaa. Sitä on nyt vissiin joku rengasfirma koittanut kolmetuntia avata ja kundit itte lukuisia tunteja.
Olisiko kellään mitään ideoita? Mutterin hitsaamista on kokeiltu monta kertaa mutta ei ole ilmeisesti kestänyt. Ittellä ei penniäkään kiinni mutta mielenkiintoinen ongelma ratkoa
Olisiko kellään mitään ideoita? Mutterin hitsaamista on kokeiltu monta kertaa mutta ei ole ilmeisesti kestänyt. Ittellä ei penniäkään kiinni mutta mielenkiintoinen ongelma ratkoa
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
oiskohan tuosta apua,oon ite kokeillu pienempii pultteihin.
http://www.a-supp.com/site/index.php?op ... &Itemid=24
http://www.a-supp.com/site/index.php?op ... &Itemid=24
Noi on aika onnettomia. Tuohon kun sorvais vanteen reikään sopivan holkin jossa noin 5mm reikä ja porais sen holkin avulla pultin KESKELLE reijän. Siitä sitten reikää isontamalla se kanta lähtis pois. Kun vanne on saatu irti niin se pultin nysä on edelleen siinä kiinni. No porataan reikä sen kokoiseksi mitä navan jengan reikä on ennenku siihen on jenka tehty. Sen jälkeen jenkatapilla jämät pois. Tosin jos sen vanteen saa irti siitä niin siihenhän jää vaikka kuinka sitä pulttia johon on helppo hitsata mutteri kunnolla.juissi.2 kirjoitti:oiskohan tuosta apua,oon ite kokeillu pienempii pultteihin.
http://www.a-supp.com/site/index.php?op ... &Itemid=24
http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/k ... errehylsyt
Tommottisella saattas lähteä ilman poraamista ja muuta vatulointia.
Tommottisella saattas lähteä ilman poraamista ja muuta vatulointia.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
joo noilla vois lähtee, mutta itte ensin laittasin sinne holkin ohjaamaan rauta tappia ja koppaisin moskalla ensin muutaman kerran katkenneeseen pultin päähän ja sitten vasta löisin vastakierre hylsyn pultin päähänRuntula kirjoitti:http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/k ... errehylsyt
Tommottisella saattas lähteä ilman poraamista ja muuta vatulointia.
onko nyt kumminki tän näkösestä pultista kyse ja katkennu kanttien tyvestä eikä kartion tyvestä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Muihin neljään ruuviin sitkiätä tervaa ettei iteksiin pyöri ja n. puoli kierrosta sormitiukkuuvesta aukipäin, Sitte asphfvalttipihalle kaarrattelemaan hetkeks niin saattaa se yhen tynkä tulla helepostikin pois. Riskinsä pilata vanne jos ei piä muutaki ku hattua päässä, mutta näin on monta saatu auki. Auttaa myös tosissaan kiinni juurtuneisiin keskireikiin. Raskaalla puolella tuttu juttu, kun aletaan elvyttää pitkään seissyttä raileria rengastyön merkeissä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.