Pyöränpultti katki

Vastaa Viestiin
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Pyöränpultti katki

Viesti Kirjoittaja Wike »

Työkaveri antoi pähkinän purtavaksi. Kaikki varmaan tietää ne vähän erikoisemmat pyöränpultit mitä mersu on käyttänyt aluvanteiden kanssa. Ne sellaiset pitkät missä on vielä kartion jälkeenkin varsi ennen varsinaista avaimenpaikkaa. No kaverin kaveri oli ilmeisesti ostanut 124 ja nyt oli vahtamassa siihen kesäkumeja alle kun viimeisen pyörän viimeinen pultti meni katki siitä varren päästä niin että vanne jäi kiinni ja vanteen reiästä näkyy se pultin varsi. Mersun vanteet on vielä niin hienot että se pultinreikä on niin ahdas että hyvä jos hylsy siihen mahtuu joka taas hankaloittaa edelleen hommaa. Sitä on nyt vissiin joku rengasfirma koittanut kolmetuntia avata ja kundit itte lukuisia tunteja.

Olisiko kellään mitään ideoita? Mutterin hitsaamista on kokeiltu monta kertaa mutta ei ole ilmeisesti kestänyt. Ittellä ei penniäkään kiinni mutta mielenkiintoinen ongelma ratkoa :lol:
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Minä varmaan alkasin poraamaan (sitä pulttia). Vaikka joku holkki ohjariksi, niin saa meneen keskelle ja pikkuhiljaa isontaa terää niin kartio irtoaa pultinvarresta
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo holkilla porailua kannattanee yriittää. pehmeetä ainesta se pultti onneksi on.

saisko sinne hitsattua suoraan hylsyn?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

jos o mukavasti menny poikki nii kannattas kokeilla soppelia tähti hylsää ja lekalla sitte lyöpi paikallee, pehmeää jos on niin tällä tyylillä saattaa tehdä uuden "kannan" siihen. muuten mennee sitte porailu hommaksi.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

oiskohan tuosta apua,oon ite kokeillu pienempii pultteihin.
http://www.a-supp.com/site/index.php?op ... &Itemid=24
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

juissi.2 kirjoitti:oiskohan tuosta apua,oon ite kokeillu pienempii pultteihin.
http://www.a-supp.com/site/index.php?op ... &Itemid=24
Noi on aika onnettomia. Tuohon kun sorvais vanteen reikään sopivan holkin jossa noin 5mm reikä ja porais sen holkin avulla pultin KESKELLE reijän. Siitä sitten reikää isontamalla se kanta lähtis pois. Kun vanne on saatu irti niin se pultin nysä on edelleen siinä kiinni. No porataan reikä sen kokoiseksi mitä navan jengan reikä on ennenku siihen on jenka tehty. Sen jälkeen jenkatapilla jämät pois. Tosin jos sen vanteen saa irti siitä niin siihenhän jää vaikka kuinka sitä pulttia johon on helppo hitsata mutteri kunnolla.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/k ... errehylsyt

Tommottisella saattas lähteä ilman poraamista ja muuta vatulointia.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Runtula kirjoitti:http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/k ... errehylsyt

Tommottisella saattas lähteä ilman poraamista ja muuta vatulointia.
joo noilla vois lähtee, mutta itte ensin laittasin sinne holkin ohjaamaan rauta tappia ja koppaisin moskalla ensin muutaman kerran katkenneeseen pultin päähän ja sitten vasta löisin vastakierre hylsyn pultin päähän :wink:
onko nyt kumminki tän näkösestä pultista kyse ja katkennu kanttien tyvestä eikä kartion tyvestä :roll:

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Muihin neljään ruuviin sitkiätä tervaa ettei iteksiin pyöri ja n. puoli kierrosta sormitiukkuuvesta aukipäin, Sitte asphfvalttipihalle kaarrattelemaan hetkeks niin saattaa se yhen tynkä tulla helepostikin pois. Riskinsä pilata vanne jos ei piä muutaki ku hattua päässä, mutta näin on monta saatu auki. Auttaa myös tosissaan kiinni juurtuneisiin keskireikiin. Raskaalla puolella tuttu juttu, kun aletaan elvyttää pitkään seissyttä raileria rengastyön merkeissä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

touhottaja kirjoitti: onko nyt kumminki tän näkösestä pultista kyse ja katkennu kanttien tyvestä eikä kartion tyvestä :roll:

Kuva
Jep, juuri tuollaisesta ja nimenomaan kanttien tyvestä poikki.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

herää kysymys, kuka on vetäny ne niin kireelle koneella :) sehän se saa sitten avatakki ku kerran kiristi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Eikös ne perinteisesti vedetä siihen momenttiin mitä kone antaa ulos :ope: 8)
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”