tyhtis pähkäilee kojetaulun valojen kanssa....

Vastaa Viestiin
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

tyhtis pähkäilee kojetaulun valojen kanssa....

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

moro mitees tuohon meesuun vaihetaan keskikonsoliin noita lamppuja???? ku osa pimeena ja ahistaa nuo kun pimeys tulee muut palaa niin nätisti niin sitten lämmönsäätö vasemmalta on pimee.....

Toinen tärkiä kymysy mistä saan tommoisen mese.fi tarran???!!!!!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3424
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: tyhtis pähkäilee kojetaulun valojen kanssa....

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

tyhtis kirjoitti:Toinen tärkiä kymysy mistä saan tommoisen mese.fi tarran???!!!!!
Kattoppa tuolta :arrow: viewtopic.php?t=23802
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29456
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarroja:
viewtopic.php?p=327825#327825

Konsolin puhaltimensäädön ja suuntauksen namikat lähtevät vetämällä irti, alla on lamput.
Siellä on myös mutterit, ne kun irrottaa ja puupanelin alalaidassa mahdollisesti olevat ristipääruuvit voi kääntää panelin pois.
Sieltä löytyy kirkkaat muovirinkulat ja niiden alla toiset polttimot.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3424
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: tyhtis pähkäilee kojetaulun valojen kanssa....

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

tyhtis kirjoitti:moro mitees tuohon meesuun vaihetaan keskikonsoliin noita lamppuja???? ku osa pimeena ja ahistaa nuo kun pimeys tulee muut palaa niin nätisti niin sitten lämmönsäätö vasemmalta on pimee.....
Nappaa lujasti kiinni niistä potikoista ja nykäise. Jollei irtoa sormivoimin, niin ota papukaijapihdit ja kankaanpala potikan ja pihtien leukojen väliin niin pitäisi lähtä. Säätimen polttimot ovat siinä heti tyrkyllä.

EDIT: Jaaha, tasapeli neuvonnassa Dealerin kanssa :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin kiitoksia paljon tämä on oikia homma autetaa miestä mäessä eikä vasta siellä päällä kysytä mikä oli ongelma!

Pitää tässä alkaa polttimon vaihto hommiin kun kerkiää ja sitten tilailla tarrat tässä ajan mittaan. pitäähän sitä näin mainiota foorumia vähän mainostaakki! :fu:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Keskikonsoli polttimo vaihto, rulla ja nuppi.

1:
Hankitaan 4kpl pieniä polttimoita max 0,5W ja Irroitetaan mahdollinen radio/etupaneli

EDIT: Orginali polttimo A 000 544 67 94, 12 V/0,4 W, T5, W2x4,6d
Tai edullisempi polttimo vaihtoehto 0,5W, Jahn-1609
(tiedot toimitti forumin jäsen Felmit)
Näitä jahneja löyty ainakin paikallisen esson ja teboilin hyllystä. Varoituksen sana on siinä että monesti näiden tilalle laitetaan 1.2W joka sulattaa muovit ruskeaksi mössöksi.

2:
Nyppästään suoraan ulos vetämällä säätörattien nupit irti ja ristiruuvimeisselillä otetaan alapuolelta kaksi ruuvia pois, vasemmalta ja oikealta samasta kohtaa:
Kuva

3:
Irroitetaan 24mm hylsyllä mutterit nuppien alta
Kuva
Kuva

4:
Kammetaan paneeli irti alareunasta varovasti ulos ja ylöspäin vivuten jolloin yläreunan koukut löysää otteensa ja paneelin voi ottaa pois
Kuva
Ja tulos on tällainen:
Kuva

5:
Muoviprismarinkuloiden poisto tapahtuu rinkulan ylä ja alareunoissa olevien melko jäykkien muovilipareiden löysäämällä. Mielummin voimakas ja vakaa käsi tässä tapauksessa kuin hosumalla. Ehdottomasti oltava lämmin keli.
Kuva

6:
Tässä vaiheessa pääset käsiksi itse polttimoihin. Nämä polttimot on siis samanlaiset kuin nupeissa. Jos siellä on käytetty 1,2W (yleinen virhe) on muoviosat voinut sulaa ja hitsautua lasikantaan kiinni. Tällöin tarvitaan kärkipihdit ja ohuesti solumuovia että saa otteen polttimosta. Polttimot ympyröity punaisella.
Kuva

7:
Laita valot päälle ja tarkista että kaikki polttimot palaa.
Kuva

8:
Paluu alkupisteeseen käy muuten samalla tavalla, mutta minun mielestä 24mm muttereiden ei tarvitse olla niin tiukassa mitä ne yleensä on. Niiden kireydeksi riittää kun painaa konsolia toisella kädellä ja kiristää mutterin sormin, on se tarpeeksi kireällä.
Kuva

Ja taas mersu näyttää mersulta eikä fiiatilta! Ja hyvältä näyttää (paitti kuvani).
Viimeksi muokannut Sergey, 03.10.2012 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

noniin nyt tuli semmosia neuvoja että pakko jo onnistua kiitoksia paljon kun kerta tuli noista polttimoiden koosta puhetta niin minkä kokoisia lamppuja tulee mittaristoon ja sitten tuohon keskikonsoliiin? Käykö mittaristoo merkkivaloihin tuo 5w vai pitääkö olla 1.2w sitten onko ne isommat lamput ylhäällä 3w? Osaa kerralla ostaa oikeita ja usiamman varalle jos sattuu palamaan....... Kiitoksia oikein havainnollistavista kuvista voista on paljon apua! Kohta on meesun kojetaulu komiana taas!
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Noin pitäis kaikkien ohjeiden olla KUVIN kuten Sergey teki eikä vaan pelkkää typerää textiä 8) monet ei textistä ymmärrä vaikka ois kuinka hienosti runoiltu.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3659
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Sergey kirjoitti: 5:
Muoviprismarinkuloiden poisto tapahtuu rinkulan ylä ja alareunoissa olevien melko jäykkien muovilipareiden löysäämällä. Mielummin voimakas ja vakaa käsi tässä tapauksessa kuin hosumalla. Ehdottomasti oltava lämmin keli.
Kuva
Oliko toveri Serkeillä tai muilla astetta paljastavampia kuvia tuosta kojelaudasta? Kiinnostaa suuresti toi lämmönsäätöpaneelin sielunelämä, koska omassa autossa on säätö totaalisen kuollu. Toisaalta; talvihan tässä lähestyy eikä lämmin luita riko.... :kuski:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ahdastahan siellä on enkä ole sen tarkemmin katsellut kun kerra toosa toimii.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Sergey kirjoitti:Keskikonsoli polttimo vaihto, rulla ja nuppi.

1:
Hankitaan 4kpl pieniä polttimoita max 0,5W ja Irroitetaan mahdollinen radio/etupaneli

EDIT: Orginali polttimo A 000 544 67 94, 12 V/0,4 W, T5, W2x4,6d
Tai edullisempi polttimo vaihtoehto 0,5W, Jahn-1609
(tiedot toimitti forumin jäsen Felmit)
Korjataan noita tietoja vähän. Oikea Alkuperä No on: A 000 825 00 94, loppu osa tyypistä oikein.
Huomasin, että lamppulistassa (viewtopic.php?p=438485#438485) oli tullut alekkain olevissa riveissä samat alkuperänumerot
Viimeksi muokannut felmit, 05.1.2013 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

tuli tripla korjaus :oops:
Viimeksi muokannut felmit, 05.1.2013 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Korjataan noita tietoja vähän. Oikea Alkuperä No on: A 000 825 00 94, loppu osa tyypistä oikein.
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”