Shatterin 300D

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Shatterin 300D

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt eksyi tännekkin taloon se oikealla tekniikalla oleva mersu, eli 603 automaatti :wink: jotenkin alkanut jo pännimään tuo kakssatasten kanssa urheileminen :roll: :lol:

Varustelista:

Koodi: Valitse kaikki

240		OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260		ELIMINATION OF MODEL DESIGNATION ON REAR LID
412		ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE 
420		AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430		HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
538		AUTO. ANTENNA AND SPEAKER, FRONT - WITHOUT
553		TRAILER COUPLING AND ANTI-THEFT WARNING SYSTEM
561		REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
599		HEAT-INSUL. GLASS, SIDE AND REAR WINDOW PANES, WINDSHIELD CLEAR
682		FIRE EXTINGUISHER
355		ANTENNA FOR TAXI-RADIO COMMUN.ON LEFT REAR FENDER
372		FABRIC PLAID BLUE
Lähtökohta oli lyhyesti sanottuna aika karu tai oikeastaan enemmänkin sekasikiö :lol: koriltaan ei niinkään mätä lukuun ottamatta pieniä ja vähän isompia ruostekukkia kaarissa ja takapäässä sekä vänkärin takaposki joka oli jo aikaisemmin korjailtu kiireessä kun oli täynnä valumia ja lakkakin hilseillyt pahasti :x lisäksi vielä muuta pientä näpertelyä kuten rikkinäinen antenni, rikkinäiset sivuvilkut, takapuskuri, kuskin peili jne..

Kuva
Kuva

sisustaan on tähän mennessä tullut vaihdettua kaikki polttimot aina mittaristosta lämmönsäätörulliin ja penkit pesty painehuuhtelulla (tuli kuin uudet ja olihan se vesi mustaa :D) vielä on jäljellä monitoimiviiksen vaihto ja keskipaneelin katkasijoiden toimimattomuus niin kaikki olisi sisältä kunnossa.

ostohetkellä tekniikkakin pelasi kuten pitääkin ja pumppuakin tuntui olevan ruuvattu kun perässä tuli kokoajan vähän mustaa lakua. tosin sitä onnea ei kestänyt kuin vajaat 500km kun paisari alkoi mustua öljystä, lämmöt ei pysynyt kurissa ja letkut oli turhan kovia :evil:

eiköhän tästä ihan soiva peli tule kun vähän remppaa ennen jokapäiväistä käyttöä :toks:
Viimeksi muokannut Shatter, 13.4.2014 13:24. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Eilen tosiaan sai ruuvailtua kannen irti, tyhjättyä nostimet ja vähän puhdistettua tiivistepintoja.

Kannen kun sai pöydälle ja alkoi tutkimaan niin kaikissa muissa paitsi 1. pytyssä esikammion päät oli täynnä jotain valkoista töhkää ja kammion vieressä oli hirveä karsta kerros ihan samassa kohdassa ja kokoinen jokaisessa pytyssä :shock: tiivisteessä ei myöskään ollut yhtään repeämää joka selittäisi öljyn paisarissa, ainoat kohdat oli 4. ja 5. pytyn kohdalla olevat vesikanavat jotka oli halkeillut ja kuprulla jonkin verran tiivisteestä ja lohkossakin näkyi ruosteiset läntit pyttyjen reunassa.

alkuviikosta tilailin merteililtä yläpään tiivistesatsin kun ei oulusta löytynyt hyllystä niin josko ilmaantuisi postiin tälle viikkoa, saisi takaisin ajoon :kuume: samalla tulee uusi termari, hehkut, paluuletkut, öljyt, nesteet ja kaikki suodattimet.

viitsiikö joku muuten laittaa kannenpulttien, nokkapukkien, nokkapyörän pultin ja suuttimien kiristysmomentit. ei ollut motonetissä tähän hätään alfamerin kirjaa hyllytavarana :?

koitetaan tälle iltaa lisäillä kuvia kun tallille kerkeää.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Suuttimet: 75nm

Jakoketjun kiristin: 80nm

Venttiilikoppa: 15nm

Sylinterikansi:
1.vaihe 25nm
2.vaihe 40nm
3.vaihe 90 astetta
4.vaihe 90 astetta
Pienet pultit 25nm

Nokka-akselin ketjupyörä: 45nm

Nokka-akselin laakerikannet: 25nm
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kone on taas nipussa mutta pitänee vielä rueta suuttimet vaihtamaan kun yhdellä pytyllä pöläyttelee välillä sinistä ja yli 1000 kierroksilla alkaa julmettu hakkaaminen, ensin tuntui selvästi 5. Suutin hakkaavan ja vaihdoin muttei korjaantunut. Nyt ei enää edes mikään hakkaa ainakaan putkeen niin pitää tutkiskella :roll:

Oiskohan mennyt jotain likaa suuttimiin/putkiin kun oli putket irti ilman suojia..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

koeajo loppui lyhyeen ja herätti uusia tunteita kun pukkasi nesteet pihalle, eikai tässä muuta auta kun alkaa etsimään ehjää kantta tai kokonaista konetta :evil:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ootko varma ettei oo vaan pahanlaatunen ilmalukko?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Käytikkö kannen oikasussa ja koeponnattavana? Ei olis ihan eka kans mikä on halki pienesti sievästi ettei näy helpolla
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

En jaksa ilmalukkoon uskoa kun on moneen kertaan ilmattu ja nesteitäkin vaihdettu eikä vaikuttanut sekä samat oireet vieläkin kuin ennen remonttia eli kerää painetta ja nostaa lämpöjä, remontissa vain paheni kun syytää jo nesteetkin ulos..

Semmosen huomasin kyllä että vaikka pitemmän moottoritie lenkin jälkeen lämmöt nousee sataseen niin termari ei tahdo siltikään aueta, alavesiletku on vain vähän lämmin.. Termari mallia behr.

Kansi ei käynyt koneistamolla ollenkaan vaan vaihdettiin pelkkä tiiviste periaatteella pitää minkä pitää jos pitää kun autokin on halvempi niin viitsinyt sitten rueta :roll:

Ehjä kansi olisi tiedossa, tosin vanhempaa mallia (vm 85). Se kyllä pitäisi saada suoristettua mutta juuri tällä viikolla pahimmoilleen mennyt oulun koneistamot kiinni ja on lomalla elokuun alkuun asti :?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Kyllä o pölijää sakkia jos koko pulju kiinni ko lomalla porukkaa. Ei jaksa uskoa. :D

Pajakulma ruskossa? Siellä oon oikasuttanu kannet mitä on tarttenu.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Raskone ja moottorikoneistamo on ainakin lomalla heinäkuun, muitapa en oikein tiedäkään kun ei ole ollut tarvetta :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kansi ei käynyt koneistamolla ollenkaan vaan vaihdettiin pelkkä tiiviste periaatteella pitää minkä pitää jos pitää kun autokin on halvempi niin viitsinyt sitten rueta
Näin voi tehdä jos tiivisteestä löytyy selvä vika, muuten järjetöntä.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

eilen vielä kokeilin aikani ilmailla ja kävin muutaman lenkin ajamassa niin kyllä sieltä paisariin kokoajan pieniä kuplia tulee lämpimänä joten varmuudella kansi on kaput. uusi vanha on jo tulollaan joten odotellaan sitä niin saa käyttää koneistamolla ja kasata toistamiseen :lippu:

lisäilin ensimmäiseen viestiin myös varustelistan kun vihdoin sain sen tongittua ylös, ensimmäinen satalankku minulle jossa on tullut vastaan vahvistettu kuskinpenkki. mukavan pehmeä ja tukeva on kyllä istua kun tottunut kulahtaneisiin miljoonapenkkeihin! :D

taxipiiska ja sammutin on jääneet omille teilleen, mutta muuten löytyy kaikki mitä listauksessa lukeekin :) irroitettava vetokoukkukin tuntuu pelaavan.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Etkä tainnu tieten liiman kans sitä kasailla? Ite oon aina laittanu liimalla varmuueksi jos ei oo pintoja suoristettu.
C250TDT -98
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

tarkoitus oli aluksi laittaa vht copper gaskettia, jäi sitten sen laitto kun ei oulusta löytynyt hyllytavarana mistään :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

laitetaanhan nyt vähän kuvasaastetta kun ei aikaisemmin ole kerennyt, eli kansiremontista muutama räpsy ja tämän hetkisestä ulkokuoresta.

Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

vähän vähemmän lintan näköinen kuin tullessa, hirveä hillamaasturi vielä kieltämättä mutta palataan asiaan lähemmin kunhan saa kannen kuntoon.

karo-sisusta on myös ihmeen hyvässä kunnossa, kuskin penkkikään ei ole pahasti rispaantunut. ainut mitä kaipailee edellisistä on ehdottomasti käsinoja, jotenkin orpo olo ajella ilman :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nokkapyörä paikallaan kannen ollessa irti ? Hauskan näköinen, itse olen pudotellut ketjun alas rempan ajaksi.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Onhan siihen monta eri tapaa :) näin me ollaan täällä muutamassa kansirempassa tehty ja hyvinhän tuo tuntuu pelaavan noinkin, vetää vaan nippusiteellä nokkapyörän ketjuun kiinni niin ei pääse hyppäämään. Kasatessakin helppo kun pujottaa vain kanteen ja laittaa nokan takaisin :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Tuollalailla minäkin oon teheny, ensin pari nippusidettä varmistaan että nokkapyörä pysyy paikallaan, sitten monesti on joku kaveri on ollu apuna niin se on ollu varmistamassa että pysyvät suunnilleenkaan ylyhäällä kantta nostettaessa ja sitte ku kansi on ollu irti niin lohkon ja nokkapyörän välissä olevia ketjun puoliskoja yhteen painamalla ne on saatu pysymään hollilla. :)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No ilman muuta onnistuu noinkin. Itse tykkään ettei mitään ole tiellä kun puhdistelee tasopintoja jne. eli myös ohjari kokonaan pois.
Jakohan ei voi sekaisin mennä, nokkapyörän voi ottaa pois ja tiputtaa ketjun vapaasti alas. Merkit on helppo laittaa kohdalleen kasatessa.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Totta, mutta yksinkertaisinhan se nuin on kun jakokin on suoraan kohdallaan muutako pulttaa nokan paikalleen. :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

pitänee ottaa vähän lomaa tästä työmaasta ja pähkäillä että mikä olisi viisainta kun uudellakin kannella tekee vielä painetta :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tälleppä ei mitään ihmeempiä kuulu, tänään käytin vesipumppua irti ja laakeri pitää aika pahaa ääntä joten hankintaan samalla myös uusi pumppu.

vanha kansi menee ponnistukseen seuraavana tiistaina ja jos ei ole halki niin eiköhän me siitä vielä pelaava kampe saada.


menneenä viikonloppuna kokeilin vielä käytellä ja painetta alkaa kertymään heti kun laittaa käyntiin, kylmällä koneella pisti tulille korkki kiinni niin muutaman minuutin päästä oli jo yläletku aika kovana :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt menee aika jännäksi tämä vika, vaihdoin nimittäin uuden vesipumpun vanhan tilalle joka ei ollut edes yhtään väljä pienen laakerin ääntämisen ohella ja ihan piruuttani kokeilin vielä käyntiin niin nyt ei tee läheskään niin paljoa painetta, mutta jonkin verran kuitenkin.

kaupunkiajossa kesti n. 30min että alkoi lämmöt nousemaan, lähti kuitenkin heti laskemaan kun lähti pitemmälle tielle ajamaan matka-ajoa. yläletku oli kuitenkin kivikova kun pysähdyin ja vedet pukkasi pihalle kun korkin aukaisi. aamulla töihin lähtiessä käytin vielä korkkia auki ja takaisin tullessa kotipihalla korkin avatessa painetta oli ihan vain nimeksi eikä letkukaan ollut yhtään kova.

eli nyt kerää painetta vain kun ajaa pitempää siivua ja lämpeää kunnolla :roll: oiskohan silti kannessa jotain vuotoa :toks:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

JiiTee_ kirjoitti:Totta, mutta yksinkertaisinhan se nuin on kun jakokin on suoraan kohdallaan muutako pulttaa nokan paikalleen. :lol:
Kumman muuten laitat tuohon ensin, nokan vai kannen ? :tuumaus:
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

lisäilläämpä vielä että auto seisoi vartin parkissa ja oli kaikki paineet hävinny letkuista :roll: pyttyyn ne ei todennäköisesti ainakaan mene kun ei savumerkkejä anna käynnistettäessä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Olisko termarivika..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pääsiskö ilmaa jostain? Ilma kylmenee nopeammin-> tilavuus pienenee -> paine laskee?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

dealer kirjoitti:
JiiTee_ kirjoitti:Totta, mutta yksinkertaisinhan se nuin on kun jakokin on suoraan kohdallaan muutako pulttaa nokan paikalleen. :lol:
Kumman muuten laitat tuohon ensin, nokan vai kannen ? :tuumaus:
Kansi on tullut laitettua. :idea:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Perus kansihalki oire..kuumana halkeama laajenee ja painetta tulee kylmänä taas ei.
C250TDT -98
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Paisarin korkki ei pidä painetta ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”