
Vuoden 1994 E 280 farkku, tuotu Ruotsista, myyty uutena Saksaan. Mittarissa 311 000 km, mutta huoltokirjaa ei ole, joten kuka tietää.
Ei mikään vollaustatung, mutta tarvittavat varusteet löytyy arjesta selviämiseen. Muut varusteet jopa toimii, paitsi ilmastointi. Jossain välissä pitänee yrittää selvitellä mistä mahtaa vuotaa, vai onko isompaakin ongelmaa. Talviautossa ei kuitenkaan akuutti ongelma
Parameter Value
008A No code designation available
199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 No code designation available
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
620 AIR POLLUTION CONTROL
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
859 No code designation available
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Suurimpana ongelmana on tuunailut. Ei kuitenkaan mitään peruuttamatonta, muuten olisi jäänyt väliin. Löytyi pleksillä tummennettua ikkunaa (poistettu ennen ensimmäistä kuvaa), tupakkamuovia, kamalia vanteita (8-reikäiset tai monoblokit hakusessa), ja pörinä-äänet. Edellinen omistaja oli ostanut suoralla putkella, ja lisännyt Biltemasta ostetun äänenvaimentimen.
Ei kuitenkaan auta, edelleen pörisee ihan liikaa herrasmiesfarkkuun. Pitääköhän olla nimenomaan originelli pönttö että hiljenee, vai uskaltaako laittaa tarvikkeen, mutta orkkiksen kaltaisen? Tällä hetkellä kiinni pönttö, jossa putki menee "normaaliin" tapaan vaimentimen läpi, eikä kierrä kahta kertaa läpi kuten S124:ssa alunperin.
Takakontissa on ruostetta, mutta muuten aika yllättävänkin siisti. Naarmuja siellä täällä, mutta ruoste on joko piiloteltu hyvin, tai sitä ei oikeasti vain ole. Aika näyttää, kummasta kyse. Takaluukun yritän etsiä jos löytyisi oikeanvärisenä, olisipa helppo fiksaus vain vaihtaa paikalleen. Liekö E-mallin luukussa eroja vanhempiin?

Tupakkamuovit vielä kiinni tässä, oli kivasti kaksipuoleisella teipillä kiinni, olipahan vähän tekeminen että sai irti...

Pikahuuhtaisun jälkeen näyttää jo melkein autolta vanteita lukuunottamatta:


Konehuone vaatisi pesua:

Sisusta oli ihan kamalan likainen, yksi puhdistus ei vielä riittänyt alkuunkaan. Harjasin mäntysuopaliuoksella, ja huuhtelin perään Kärcherin tekstiilipesurilla, mutta vielä pitää uusiksi tehdä. Kokeilen seuraavaksi BiltHamberin Surfex HD:llä, pitäisi toimia jo aika hyvin.
Takakontti imuroinnin jälkeen mutta ennen puhdistusta:

Ensimmäisen putsauksen jälkeen:

Kuskin penkki rikki, ennen pesua:

Pesun jälkeen, ei hyvä vieläkään:

Lähti sieltä sontaa irtikin, vaikka jäljellekin jäi:

Bonuskuvana talvivanteet, ei ole menossa kyllä alle...


Kyllä tästä vielä pussihousumobilistille sopiva talviauto muovautuu ennen lumia. Toivottavasti.
