220E, 280E, 320E

Vastaa Viestiin
kukkoes1
Viestit: 2
Liittynyt: 25.10.2006 10:03

220E, 280E, 320E

Viesti Kirjoittaja kukkoes1 »

Olen ajatellut laivata saksasta käytetyn 124:sen automaattilaatikolla. Ajatuksissa on viimeinen facelift eli vm. 93-95.

Kilometreihin kannatta varmaan suhtautua varauksella, mutta näyttäisi siltä, että
220E:tä saisi 150-250tkm ajettuina
280E:tä saisi 100-200tkm ajettuina
320E:tä saisi 200-300tkm ajettuina
300D:tä saisi 250-> ajettuina.

Mistä saisin tietoa siitä, miten hyvin noi eri autot kestää (sen verran tunnen niitä, että jokaisessa menee aikanaan kardaaninnivelet, laturit, alipainepumput ja koneen tyynyt). Ja toinen kysymys, paljonko nuo kutoskoneet oikeasti hörppää kaupungissa ja moottoriteillä?
Aleksi
Viestit: 74
Liittynyt: 08.9.2006 11:02
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Moro,

taitaa olla meikäläiseltä ensimmäinen viesti tänne, tähän asti toimittu sivusta seuraajana kun ei tuota mersukokemusta ole vielä niinkään kertynyt.

No niin eli asiaan, porukoilta löytyy tuommoinen loppuvuodesta -92 vuosmallin 280te (manuaalilootalla) joka on näitä sekasikiöitä eli faceliftin kone mutta kori on vielä vanhaa 124:sta. Hieno auto, ja kutoskoneen ulvonta on kyllä mukavaa kuunneltavaa. Eräs tuttava kysyikin ekan kerran kyydissä ollessaan että "onko tässä ihan Turbo". :D Ai niin kulutukseenhan minun piti vastata, kyllä se kaupunkiajossa kesällä sen 10-15l vie ja viime talvena kulutus lähenteli 20l. Syy saattoi kyllä olla auton vedättämisessä joka mutkassa sivuttaissuunnassa. :roll:

Taisi tämä minun eka viesti mennä aika pahastikkin aiheesta ohi paikoitellen mutta ei mahda mitään. Tarkoituksena olikin vain kehua että tuo kyseinen 280te on hienoimpia mersuja missä olen kyydissä istunut, ja voimavaratkin riittävät noinkin painavaa autoa liikuttamaan ihan kiitettävästi.. Ja ne kutoskoneen äänet.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle, äijät. :D

220E:n kulutus asettunee välille 7-12 L, riippuen missä ajetaan ja miten ajetaan. Meillä menee C200 noilla lukemilla, pienempi tietysti matka-ajoa. Konehan on sama M111 kuin E220:ssakin.

Kulutus ei mahdottomia nouse noillakaan isommilla koneilla, paitsi siellä yläpäässä jos räppäillään kovinkin innokkaasti. Matkaa kulkevat varmasti haitarilla 7-8-9 l/100Km.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tuo C 220 automaattilaatikolla tuntuisi vievän muutaman tankkauksen perusteella kympin verran seka-ajossa (ehkä 80-20 kaupunki-maantie). Kevyemmällä kaasujalalla pääsee varmasti pienemmällä. http://tankkaus.com/cardata.php?nr=16082
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
kukkoes1
Viestit: 2
Liittynyt: 25.10.2006 10:03

Viesti Kirjoittaja kukkoes1 »

Ok,

Oma ajoni on tällaista normaalia Helsingin taajama-ajoa, jossa vähän väliä kiihdytetään tai jarrutellaan risteykseen tai liikenneympyrään. Lisäksi matkat on yleensä aika lyhyitä, viidestä - viiteentoista kilometriä kerralla. Ja talvella kylmäkäynnistykset päälle.. :)

Pikkuisen nuo bensakutoset siis hirvittää, joten vaihtoehdoiksi jää 220E tai 300D vapaasti hengittävänä tai turbolla.

Oisko kenelläkään tietoa noiden luotettavuudesta
- 220E (oliko se nyt M111-kone?)
- 300D (136hv)
- 300D turbolla (147hv) / (huhu kertoo, että nämä turbokoneet eivät olisi yhtä luotettavia kuin vapaastihengittävät dieselit)

Kiitoksia tarkentavista vastauksista jo etukäteen :)
Meesu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.10.2005 8:26

Viesti Kirjoittaja Meesu »

220E on on todella miellyttävä vaihtoehto, toimii huomattavasti paremmin kuin esim. vanha 230E ja menee todella pienellä. On jopa yllättävän terhakas normaalilla käyttöalueella. Yleensä näissä vanhoissa mersuissa on suurin tuska hyvän löytämisessä. Hyvän bensamoottorisen löytäminen on lähes poikkeuksetta kymmenen kertaa helpompaa kuin dieselin.
MB 313CDI Sprinter -12
MB 318CDI Sprinter -08
MB E500 -04
MB E320CDI -02
MB 416CDI Sprinter -00 X2
ex.MB 213CDI Sprinter -02
ex.MB 614D Vario -00
ex.MB 313CDI Sprinter -00
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
capriceman
Viestit: 23
Liittynyt: 07.10.2005 10:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja capriceman »

En suosittele E280 tai E320 koneita, paljon mm. sähkövikoja jotka eivät ole
halpoja korjata. Esim sytytys yksikkö on 1800-2100 euroa riippuen Vehon myyjästä. :D
Toisaalta 280 koneen vääntömomentti on huono pienillä kierroksilla ja se haittaa kaupunki pyörityksessä. Kulutus kaupungissa on noin 15 litran paikkeilla ja alle kympin pääsee maantiellä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”