Ei käynnisty -89 200 D

Vastaa Viestiin
pekemese
Viestit: 6
Liittynyt: 02.11.2006 17:49

Ei käynnisty -89 200 D

Viesti Kirjoittaja pekemese »

Mikä lienee kun aamulla starttasin -89 124 200 D, niin pörähti ja kävi jonkun aikaa.
Sitten kun piti lähteä, niin sammui. Röpelsi hieman aikaa kyllä. Vika oli ilmiselvä ilmaa/jäässä/löpö loppu ?
Ostin uuden putsarin ja ilmasin. Ei Käynnisty. Mitä muuta siinä lienee ? Ajettu 485 tkm. Ei ole aiemmin tuollaista tehnyt ja taas teki. Onko vastaavaa muilla ollut. Ymmälläin oon.

mesepeke
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

putki tukossa,

ootko ilmannu kuinka sen ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kesälaatu tankissa? Pakkasta?

Ilmasitko niin että avasit suihkuputket sieltä suuttimien päästä? ja starttasit kaasu pohjassa?
Sitten kun muttereiden raoiasta alkaa polttoaineetta lentää niin väännä muutterit kiinni ja laita käyntiin. :D
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Mika.T kirjoitti:Kesälaatu tankissa? Pakkasta?
Tiedoksi muillekin, että kesälaatuinen nafta kestää -20c.

Kannattaa vaihtaa polttoainesuodatin.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

300 D farkku kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Kesälaatu tankissa? Pakkasta?
Tiedoksi muillekin, että kesälaatuinen nafta kestää -20c.

Kannattaa vaihtaa polttoainesuodatin.
Ainakin huoltoasemilla yleensä lukee -15...
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Mites tää nyt toimii? Neste.fi sanotaan seuraavasti:
Futura-diesel -5/-15

Futura-diesel -5/-15 polttoaine on tarkoitettu kevät-, kesä- ja syksy käyttöön. Dieselpolttoaineen samepiste on -5 °C, joka on myös sen alin pitkäaikaisen varastoinnin lämpötila ajoneuvon säiliössä tai maanpäällisessä säiliössä.

Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -15 °C, joten se toimii suurimman ajan vuodesta.
Suodattavuus on selvää (ei mene filttereistä enää läpi), ja sameutumisessa kait osa fjuulin aineosista jähmettyy ja ne mitkä pääsee sylinteriin ei oikeen tahdo riittää moottorin käynnistämiseen, vai?
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

johtaja300 kirjoitti:
300 D farkku kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Kesälaatu tankissa? Pakkasta?
Tiedoksi muillekin, että kesälaatuinen nafta kestää -20c.

Kannattaa vaihtaa polttoainesuodatin.
Ainakin huoltoasemilla yleensä lukee -15...
¨
No mun farkku on sitten erikoistapaus -20 aamulla oli pakkasta ja hyvin hyrskyttili kesälaadun naftalla.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Syksyisin öljy yhtiöt lisäävät kesälaadun pakkasen kestävyyttä ainakin teboil luulen että muut toimivat samoin, ennen talvi laadun virallista tuloa saattaa pakkasen kestävyys olla jopa yli 30 astetta.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Suodatin ei tukkeudu kovin äkkiä parafiinikiteistä, vaan vasta muutaman minuutin ajon jälkeen. Mersussa ei tukkeudu vielä sittenkään, koska kaikissa w124:ssa on polttoaineen lämmitin, joka pitää menoveden suunnilleen neljäkymmentäasteisena. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että suomessa voi w124 tankkailla sillä mitä mittarista sattuu saamaan ja ongelmia ei tule. Itse tankkaan kesälaatua aina kuin vain mahdollista, en tietysti 20 astetta kovemmassa pakkasessa.

Öljy-yhtiöt nimittävät syksyllä ja keväällä myytäviä dieselilaatuja välilaaduiksi. Syksyllä myynnissä oleva kesälaatu on talvikestävämpää kuin talvilaatu.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Joissakin mersuissa on alkanut tulemaan ilma vaivoja sen lämmittimen takia ja niitä on otettu pois käytöstä, kannattaa tarkistaa suodattimelle tulevasta putkesta tuleeko ilmaa naftan mukana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”