Perävaunupaino?

Vastaa Viestiin
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Perävaunupaino?

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Kertokaahan viisaat Mersumiehet jotta paljonkohan w124 230TE:llä saapi hinata jarrullista kärryä? Otteessa ei lue ja ohjekirjaa ei mukana seurannu... Kiitokset jo etukäteen! :shock:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Siellä pitäisi olla jossain koukun lähellä sen koukun tyypityslätkä josta näkee että paljonko se koukku kestää. Mulla oli ainakin nissanissa ko tutkailin sitä lätkää niin 1600 kg merkitty sinne lätkään ja ko otteessa ei ole mainintoja niin kai tuo on sitten se maksimi... Jarrutonhan saa yleensä olla maksimissaan 750 kiloa... Joku enemmän tietävä varmaan haukkuu minut lyttyyn ja korjaa asiavirheet...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Paikalliselta konttorilta kysyin asiaa,ja siitä jossain topicissa jo kirjoittelinkin.Autolla saa vetää se mitä rekisteriotteen alaosassa sanotaan.Jos siellä ei ole merkintää ei autolla saa vetää jarrullista kuin auton omapainon verran.Jarruttoman kärryn painon määräytymistä siinä tapauksessa jos merkintää ei ole en sitten enää muistakaan...
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

AM kirjoitti:Jarruttoman kärryn painon määräytymistä siinä tapauksessa jos merkintää ei ole en sitten enää muistakaan...
Jarruton taitaapi aina olla sen 750 kg max. En ainakaan muista enkä keksi, miksi joissain tapauksissa olisi pienempi, mutta suurempi se ei missään tapauksessa koskaan ole :)
Avatar
Jakke
Viestit: 25
Liittynyt: 09.11.2006 7:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

veppe kirjoitti:
AM kirjoitti:Jarruttoman kärryn painon määräytymistä siinä tapauksessa jos merkintää ei ole en sitten enää muistakaan...
Jarruton taitaapi aina olla sen 750 kg max. En ainakaan muista enkä keksi, miksi joissain tapauksissa olisi pienempi, mutta suurempi se ei missään tapauksessa koskaan ole :)
Mulla on rekkariotteessa sanottu jarrullisen max. painoksi 1310 (=auton omapaino) ja jarruttomalle kärrylle kuusisataa + jotain, en muista tarkkaan, mutta jäi mieleen, että ei ole se 750 mitä usein näkee.
w124 200D -86
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Jakke kirjoitti:
veppe kirjoitti:
AM kirjoitti:Jarruttoman kärryn painon määräytymistä siinä tapauksessa jos merkintää ei ole en sitten enää muistakaan...
Jarruton taitaapi aina olla sen 750 kg max. En ainakaan muista enkä keksi, miksi joissain tapauksissa olisi pienempi, mutta suurempi se ei missään tapauksessa koskaan ole :)
Mulla on rekkariotteessa sanottu jarrullisen max. painoksi 1310 (=auton omapaino) ja jarruttomalle kärrylle kuusisataa + jotain, en muista tarkkaan, mutta jäi mieleen, että ei ole se 750 mitä usein näkee.
Ai, onks se toi Fiiatti vai :lol: Tietty jos omat jarrut on sen verta "tehokkaat", että justiinsa jaksaa auton lasteineen pysäyttää, niin ei tarvi isoa jarrutonta perään kytkeä :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mitään järkeähän noissa painon määräytymisissä ei ole.Minun 200D:llä saa kiskoa jarrutonta 750kg,ja jarrullista 1500kg.300TE:n otteessa ei olekaan sitten mainintaa painoista,joten eipä saakaan kiskoa kuin 1490kg jarrullista :roll:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Matikissa (300 TE) 750/2100 kg.

Samaisen ohjekirjan mukaan 230 TE saa vetää samat lukemat (kuitenkin huomautuksella: "Mekaanisella vaihteistolla varustetut autot: 1900 kg kun nousu jyrkempi kuin 10%)

Miksiköhän rekisteriotteeseen on merkitty Matikille sallittu akselipaino edessä 980 ja takana 1200, kun ohjekirjassa on eteen 1040 kg ja taakse 1200 :shock: :?:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Jakke
Viestit: 25
Liittynyt: 09.11.2006 7:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

veppe kirjoitti:
Jakke kirjoitti:
veppe kirjoitti: Jarruton taitaapi aina olla sen 750 kg max. En ainakaan muista enkä keksi, miksi joissain tapauksissa olisi pienempi, mutta suurempi se ei missään tapauksessa koskaan ole :)
Mulla on rekkariotteessa sanottu jarrullisen max. painoksi 1310 (=auton omapaino) ja jarruttomalle kärrylle kuusisataa + jotain, en muista tarkkaan, mutta jäi mieleen, että ei ole se 750 mitä usein näkee.
Ai, onks se toi Fiiatti vai :lol: Tietty jos omat jarrut on sen verta "tehokkaat", että justiinsa jaksaa auton lasteineen pysäyttää, niin ei tarvi isoa jarrutonta perään kytkeä :roll:
Ei kyllä nyt puhuin ihan Mursun otteesta :-) Fiudella painot 1200/750!
w124 200D -86
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

AM kirjoitti:.Autolla saa vetää se mitä rekisteriotteen alaosassa sanotaan.Jos siellä ei ole merkintää ei autolla saa vetää jarrullista kuin auton omapainon verran.
Taasko tämä on muuttunut :shock:

Vielä hetki sitten homma meni näin:
a) jarrullinen maksimi merkitty otteeseen
b) jos otteessa ei merkintää, valmistajan ilmoittama
c) kaikissa kohdissa koukkuun leimatun painon tulee olla yhtäsuuri tai suurempi, kuin max. vetopaino

Kohdan a) voi muuttaa katsastuskonttorilla vastaamaan kohtaa b), jos kohta c) edelleen täyttyy.


Jos tosiaan taas ihan hiljattain asia on muuttunut, niin sitten en sano mittään.....
Mutta esimerkinomaisesti: Olen ykköskoppaisen golffin vetopainon 860 kg käynyt vaihtamassa konttorilla valmistajan ilmoittamaksi joka on 990 kg (vai oliko tuhat, en nyt grammalleen muista, jompi kumpi).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ari66 kirjoitti:
AM kirjoitti:.Autolla saa vetää se mitä rekisteriotteen alaosassa sanotaan.Jos siellä ei ole merkintää ei autolla saa vetää jarrullista kuin auton omapainon verran.
Taasko tämä on muuttunut :shock:
Ei mitään hajua,luotin vain siihen mitä konttorilla sanottiin...Ja kun kyselin että mites tuohon farkkuun saisi niitä lukemia siihen otteeseen niin ei kuulemma mitenkään...tulee kuulemma automaattisesti koneelta otteeseen jos kyseiseen malliin valmistaja on painoja ilmoittanut.Mutta mielelläni kuuntelen jos jollain toista tietoa ja jostain nuo vetopainot otteeseen saa :!: Pitäisi käydä vielä kysymässä toisen konttorin mielipide,ei olisi ensimmäinen kerta kun eri konttoreilla eri käsitys asioista :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”