S204 -mallin hankinta käytettynä
Tuolla huollossa mulle näytettiin se huonoksi mennyt anturi. Kosteus oli päässyt siitä pehmoisesta kumiseinämästä läpi ja veikkaanpa että loska, lumi ja takapyöristä lentävä kura tekee siihen sellaisen kerroksen ettei se oo juuri koskaan puhdas ja kuiva. Siihen vois koittaa liimata muovinpalan suojaamaan sitä pehmoista osaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Mietin itsekin jossain välissä, että sahaan auki yhden kuolleen anturin. Mutta mistä kumiseinästä nyt puhutaan?
Tarkoitatko puskurin pinnalta päälle päin näkyvissä olevan pyöreän anturiosan vastakkaisella puolella puskurin sisällä olevaa kohtaa?
Jos puhutaan samasta asiasta, niin myös jokin joustava suojakitti, -kalvo tms voisi toimia eristeenä myös? Hankala siihen on vesitiiviisti liimata mitään kovaa muovipintaa?
Tarkoitatko puskurin pinnalta päälle päin näkyvissä olevan pyöreän anturiosan vastakkaisella puolella puskurin sisällä olevaa kohtaa?
Jos puhutaan samasta asiasta, niin myös jokin joustava suojakitti, -kalvo tms voisi toimia eristeenä myös? Hankala siihen on vesitiiviisti liimata mitään kovaa muovipintaa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tilasin ebaystä ja uusissa oli kovamuovinen tausta.C-Klasse kirjoitti:Tuolla huollossa mulle näytettiin se huonoksi mennyt anturi. Kosteus oli päässyt siitä pehmoisesta kumiseinämästä läpi ja veikkaanpa että loska, lumi ja takapyöristä lentävä kura tekee siihen sellaisen kerroksen ettei se oo juuri koskaan puhdas ja kuiva. Siihen vois koittaa liimata muovinpalan suojaamaan sitä pehmoista osaa.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Juuri sitä taustaosaa tarkoitan, joka on anturin "takaseinässä" puskurin sisällä. Voisko tervaa kokeilla?740 GLE kirjoitti:Mietin itsekin jossain välissä, että sahaan auki yhden kuolleen anturin. Mutta mistä kumiseinästä nyt puhutaan?
Tarkoitatko puskurin pinnalta päälle päin näkyvissä olevan pyöreän anturiosan vastakkaisella puolella puskurin sisällä olevaa kohtaa?
Jos puhutaan samasta asiasta, niin myös jokin joustava suojakitti, -kalvo tms voisi toimia eristeenä myös? Hankala siihen on vesitiiviisti liimata mitään kovaa muovipintaa?
Koskisella tuli vaan puheeksi nämä anturiongelmat ja ymmärtääkseni tuo muovinpalatuunaus olis toiminu ainakin kaks vuotta. En sitten tiedä tarkemmin, minkälainen muovinpala siihen on pantu.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
mteile oli kauppias:740 GLE kirjoitti: @Jaris: mistä tilasit nuo kovaselkäiset anturit?
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pa ... 19eaf6b18c
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Tuli tuolla puunauskeskustelussa jo kirjoiteltuakin kevään autonhoitojutuista. Tällä kertaa yritin jo hieman enemmän hyvän vahaustuloksen aikaansaamiseksi. Nyt sitten nähdään, tuleeko siitä parempi vai pitääkö vielä lisätä pohjatyötä. 180 tkm ajettu käyttöauto kuitenkin voi näyttää aivan siistiltä vielä. Musta on hieno väri, mutta vaatii enemmän pesutarkkuutta kuin esim. hopea.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Foorumillakin joku just myi antureita...koita hakua. Kiikuta automaalaamoon tietävät mitä tekevät, ei montaa kymppiä maksa ja saat oikean värin sekä maalin paksuuden.Lapa kirjoitti:Parkkitutkat takana itselläkin pimentyneet talven aikana. Saako jostain auton väriin maalattuna vai miten tuo maalaus on helpointa tehdä jos tilaa antureita netistä. Auto facelift farkku vm2011.
S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tai ostat auton runkonumeron perusteella oikeanväristä paikkamaalia ja maalaat sillä ennen kuin laitat paikoilleen.Lapa kirjoitti:Parkkitutkat takana itselläkin pimentyneet talven aikana. Saako jostain auton väriin maalattuna vai miten tuo maalaus on helpointa tehdä jos tilaa antureita netistä. Auto facelift farkku vm2011.
Ovat kylläkin käytettyjä.jaris kirjoitti:mteile oli kauppias:740 GLE kirjoitti: @Jaris: mistä tilasit nuo kovaselkäiset anturit?
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pa ... 19eaf6b18c
No hinta ratkaisee.
Olisi kaksi aivan uutta 22 € kpl.
yv tavoittaa.
No ei varmasti ole käytettyjä , täysin vierheettömiä, eikä minkään tasoisia asennukseen viittaavia merkkejä havaittavissa, maksoi 31,80€ / 2kpl kotiin kannettuna , kuten sanoit hinta ratkaisee....204 kirjoitti:Ovat kylläkin käytettyjä.jaris kirjoitti:mteile oli kauppias:740 GLE kirjoitti: @Jaris: mistä tilasit nuo kovaselkäiset anturit?
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pa ... 19eaf6b18c
No hinta ratkaisee.
Olisi kaksi aivan uutta 22 € kpl.
yv tavoittaa.
Jos tuosta laittamastani kuvasta päättelit käytetyksi, niin oikean puoleinen on vanha ja rikkinäinen pehmeäselkäinen.
Viimeksi muokannut jaris, 16.4.2015 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
tuota varmaan kannattaa kysyä sellaisesta huollosta jossa on ihan vehon kyltti katolla tai seinässä (voi olla ettei tarvike antureista ole kuultukaan eikä niitä ole olemassakaan ja jos on niin niillä menee sekaisin koko auto ja takuu loppuu)204 kirjoitti:Mistä voi valtuutetu huolto ostaa ja saako asentaa jos ei kerrota asiakkeelle.dealer kirjoitti:Äh, pari viikkoa sitten heitettiin korjaamolla roskiin uusia tarvikeantureita kourallinen kun ei jaksettu takuujumppaa enää.
Ne oli W212 sopivia.
Mikä niissä on erona?
mersujen huoltoon erikoistunut ei Vehon alaisuudessa toimiva korjaamo saa asentaa anturin vaikka se olis lähtöisin toyotasta
ja varmaan uskoakseni asiakaskin on tietoinen osan alkuperäisyydestä
Tosiaan, minun työpaikka ei ole Vehon korjaamo vaikka virallinen Star testeri on maahantuojalta ja oikeudet DSB ym.
Asiakas kyllä saa tietää autoonsa asennettavista osista milloin kyseessä on alkuperäinen ja milloin tarvikeosa.
Antureista en tullut katsoneeksi valmistajaa, ne oli tulleet joko KL tai Kaha tms. kautta meille.
Asiakas kyllä saa tietää autoonsa asennettavista osista milloin kyseessä on alkuperäinen ja milloin tarvikeosa.
Antureista en tullut katsoneeksi valmistajaa, ne oli tulleet joko KL tai Kaha tms. kautta meille.
wiimax.fi
Liityin anturikerhoon. Autona siis 2013 S204 AMG-paketilla. Oikeanpuoleisin pimeänä takaa. 28 000 km se kesti. Liekö tämä erityisesti farkun ongelma, kun suvun sedaneista ei ole hajonnut yhtäkään viimeisen 6 vuoden aikana? Hajonnut anturi on kyllä helppo tunnistaa pelkästään sormella tunnustelemalla, jos vika on päällä.
On. Ja juuri oikeaan vuodenaikaankin se anturi on kuollut. En tiedä, muuttaako AMG paketti tilannetta, mutta vakiopuskuriin ne anturit vaihtuvat tyyliin viisi sormea ja vilaus.Legge kirjoitti:Liityin anturikerhoon. Autona siis 2013 S204 AMG-paketilla. Oikeanpuoleisin pimeänä takaa. 28 000 km se kesti. Liekö tämä erityisesti farkun ongelma, kun suvun sedaneista ei ole hajonnut yhtäkään viimeisen 6 vuoden aikana?
Taidan käydä huomenna kurkkaamassa onko W212 anturien vaihto yhtä helppoa, kun tilaamani anturit ovat jo jonkin aikaa odotelleet lumen loppumista?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ei pitäisi AMG-paketin vaikuttaa, siinähän anturit on siinä alhaalla siinä mustassa osiossa, mikä lie nyt onkaan. Ohjeaika tais marmorillakin olla 0,3h.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tein edullisen vaihteistohuollon eilen. Viime aikoina on tullut päivittäin nykivää kaupunkiajoa ruuhkaliikenteessä ja vaihteiston toiminta alkoi ärsyttää. Se tuntui nyppivän ja potkivan varsinkin matalalla nopeudella kiihdyttäessä kaasupolkimen nostossa. Nykivässä ajossa, jossa kaasua annostellaan pätkissä, tuntui siltä kuin voimansiirrossa olisi klappia, esim. perän kannatinlaakerissa tms.
Ennen huoltoon soittamista kuitenkin resetoin laatikon ja viat tuntuu kadonneen ja toiminta on taas kuin pitääkin. 182 tkm ajettu auto ehkä kaipaakin välillä resetointia. Seurataan tilannetta. Laatikon ja perän öljyt pitäis olla kuitenkin hyviä, ne on jotain vajaa 30 tkm ajettuja.
Ennen huoltoon soittamista kuitenkin resetoin laatikon ja viat tuntuu kadonneen ja toiminta on taas kuin pitääkin. 182 tkm ajettu auto ehkä kaipaakin välillä resetointia. Seurataan tilannetta. Laatikon ja perän öljyt pitäis olla kuitenkin hyviä, ne on jotain vajaa 30 tkm ajettuja.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Ihan näin mielenkiinnosta, miksi näitä laatikoita pitää resetoida? Käsittääkseni parametrien säätämisen tarkoitus on kompensoida osien mekaanista kulumista. Eikö insinööri ole sitten osannut koodata algoritmeja, jotka vastaisivat toteutuvaa kulumista, ja säätö toimiikin itseään vastaan, vai mistä tässä on kyse? Tiedän erään toisen automerkin laatikoiden alkavan toimia useimmiten reippaasti aiempaa huonommin jos säädöt menee nollaamaan, kunnes laatikon ohjaus saa säädöt palautettua ennalleen antureitten kautta havaitsemaansa kulumisastetta vastaaviksi.
Musta tuntuu , että näillä 5-vaihteisilla laatikoilla on jonkinlaisia oppimisvaikeuksia ja ongelmat tuntuis enemmän C-ohjelmaa käytettäessä. Välillä tuntuu, että vaihteiston aivot käyvät hitaalla eikä se osaa vaihtaa tarpeeksi ripeästi pienemmälle hitaista nopeuksista, tyypillisestä kaupunkirullaamisesta kiihdytettäessä. Tätä ei tapahdu usein, mutta jokin siellä keinoälyssä mättää.onre kirjoitti:Ihan näin mielenkiinnosta, miksi näitä laatikoita pitää resetoida? Käsittääkseni parametrien säätämisen tarkoitus on kompensoida osien mekaanista kulumista. Eikö insinööri ole sitten osannut koodata algoritmeja, jotka vastaisivat toteutuvaa kulumista, ja säätö toimiikin itseään vastaan, vai mistä tässä on kyse? Tiedän erään toisen automerkin laatikoiden alkavan toimia useimmiten reippaasti aiempaa huonommin jos säädöt menee nollaamaan, kunnes laatikon ohjaus saa säädöt palautettua ennalleen antureitten kautta havaitsemaansa kulumisastetta vastaaviksi.
Samaten joskus tuntuu, että ripeämmän liikkeellelähdön jälkeen isommalle vaihtaminen töksähtää noin 50-60 km/h vauhdissa ja välillä taas ei. S-Ohjelmalla kierrokset pysyvät tarpeeksi kauan korkealla, koska laatikko vaihtaa hitaasti pykälää kerralla isommalle.
Ongelmat häipyivät, seuraan tilannetta. Voihan ne pahat tavat tulla takaisin ja johtua jostain teknisestäkin jutusta. Onneksi tuo resetointi Mersussa ei taida mitään haitata, mitä foorumeilta lueskelin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Juuri tätä "W204 transmission reset" nimellä kulkevaa kaasupolkimella tehtävää resetointia tarkoitan. Jos se sitten onkin kaasupolkimen säätöä niin homma ok. Pääasia että homma toimii!Legge kirjoitti:Mitä meinaat resetoinnilla? Sitä, missä painellaan kaasupoljinta ja väännellään virta-avainta? Eikös se käytännössä kalibroi lähinnä kaasupolkimen, eikä oikeastaan varsinaisia laatikon adaptaatioita?
Vaikka se onkin kaasupolkimeen vaikuttaisikin niin ainakin vaihteiston toiminta parani. Nyt ei enää vaihda rykäisemällä isolle vaan antaa enemmän aikaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Vaihteiston pahat tavat eivät ole palanneet. Taakse jouduin ostamaan uudet renkaat rengasrikon seurauksena. Muuten pesua ja tankkausta. Olen kyllä tyytyväinen autooni; Lapua - Hankasalmi - Lapua (noin 530 km) työpäivän päälle ei väsytä kuljettajaa sen enempää ku jossain alle sadan kilsan päässä käynti.
Ergonomia sopii etupenkillä, mutta takapenkillä istumiseen mulla on vähä liian pitkät jalat ja sinne on hankala kömpiä. Justiin siellä viittii istua aikuinen. No, mä ajankin yleensä. Rouvalla sama ongelma takapenkin suhteen ku ollaan samanpituisia ja hänelläkin jalkaa riittää. Joskus pitää istua takana jos poikaa pitää viihdyttää turvaistuimeen käsin.
Ergonomia sopii etupenkillä, mutta takapenkillä istumiseen mulla on vähä liian pitkät jalat ja sinne on hankala kömpiä. Justiin siellä viittii istua aikuinen. No, mä ajankin yleensä. Rouvalla sama ongelma takapenkin suhteen ku ollaan samanpituisia ja hänelläkin jalkaa riittää. Joskus pitää istua takana jos poikaa pitää viihdyttää turvaistuimeen käsin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI