OM651
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mites jakopää?dealer kirjoitti:Mielestäni ei tarvitsisi, noita OM651-koneisia käy meilläkin huollossa joka päivä eikä ole mitään suutinvikoja ilmennyt kuin ihan yksittäin joskus.Meissenkeri kirjoitti:Tarvinneeko niistä suuttimista sitten ostohenkilöiden stressata, jos resut on jo vaihdettu parempiin kaikissa autoissa.
Eikös ne suutinmurheet liittyneet nimenomaan alkupään 220/250 CDI -koneisiin, joissa käytettiin Delphin piezosuuttimia? Delphin perinteisissä solenoidisuuttimissa (joita käytettiin alusta alkaen 180/200 CDI -malleissa) ei kaiketi mitään suuria murheita ole ollut. Voihan niitäkin toki lahota, mutta mitään tyyppivikaa niissä ei kai ole.
Koneen suojamuovi pois ja tarkastaa, että ohjainboksissa lukee "SOLENOID".
Koneen suojamuovi pois ja tarkastaa, että ohjainboksissa lukee "SOLENOID".
Juurikin näin.Legge kirjoitti:Eikös ne suutinmurheet liittyneet nimenomaan alkupään 220/250 CDI -koneisiin, joissa käytettiin Delphin piezosuuttimia? Delphin perinteisissä solenoidisuuttimissa (joita käytettiin alusta alkaen 180/200 CDI -malleissa) ei kaiketi mitään suuria murheita ole ollut. Voihan niitäkin toki lahota, mutta mitään tyyppivikaa niissä ei kai ole.
Koneen suojamuovi pois ja tarkastaa, että ohjainboksissa lukee "SOLENOID".
Imusarja
Vanha ketju mutta laitanpa tänne.. Elikkäs meillä on 250cdi -09 ostettiin -15 juhannuksen tienoilla 130tkm ajettuna.. Noo kaikki meni hyvin kevääseen asti kun syttyi moottorin vikavalo no ei muutaku veholle ja ahtoanturi vaihtoon no meni ehkä pari viikkoo ja taas valo ja nyt vaihdettii toinen ahtoanturi.. Sen jälkeen sytytteli valoa satunnaisesti 20-2000km ajon jälkeen ja veholla ja parissa muussa paikassa tutkivat ja meinasivat että ahin rikki no totesin että höpö höpö ja kaverille starin päähän kun valo seuraavaksi syttyi tehtiin pari kertaa sillee että vaan nollattiin ja ajeltii ja katottii no koodi tuli aina eri paikasta. Kunnes lopulta antoi kolme peräkkäistä koodia kaasuläpästä. Kaasuläppä vaihtoon ja tässä välissä hommasin jo oman starin. Toiveikkaana koe lenkille ja toimi pari päivää ok kunnes meni vikatilaan ilman valoa.. Stari kiinni ja ilmottaa että ahtojärjestelmässä vuoto. Sitte ettiskelemään soppelia tulppaa ahtimee että saa paineistettua 0.2bar painetta ja diagnoosi oli selvä imusarja vuotaa.. Ei muutaku imaria purkaan ja siellähän olikin kakkosen ja kolmosen välissä alapinnalla pikku halkeama No uutta osaa saksan maalta odotellaa ja naatitaa ku vika on vihdoin selvillä..
Käsittääkseni tehdas on hoitanut suutinasian niin, että ainakin kaikissa alkupään 212-sarjan 651 koneissa on tehdasaktiona vaihdettu Solenoidi- suuttimet alkuperäisten tilalle. Näin minunkin autolleni tehtiin ilman eri pyyntöä. Kutsu tuli Veholta. Auto yksityiskäytössä, eikä ole Taksikoodia tms.
Nyt eläköidyttyäni hankin 150tkm ajetun W212 220cdi 09- mallin. Soitin ennen ostoa autoa huoltaneeseen liikkeeseen ja sieltä ilmoitettiin, että tällekin yksilölle on tehtaan toimesta sama operaatio suoritettu(Solenoid lukee kannen alla)
Mikäli jakopää askarruttaa(kuten minua teki) niin mielenrauhan takia vaihdatin
ketjun kiristäjän viimeisimpään malliin. Samalla ketju mitattiin ja todettiin lähes alkuperäisen mittaiseksi. Hinta oli vähän yli 200é. Ei paljon mielenrauhasta!!
Nyt tällä ajellaan auton puolesta hautaan asti, vaikka olis enemmänkin vuosia jäljellä.
Nyt eläköidyttyäni hankin 150tkm ajetun W212 220cdi 09- mallin. Soitin ennen ostoa autoa huoltaneeseen liikkeeseen ja sieltä ilmoitettiin, että tällekin yksilölle on tehtaan toimesta sama operaatio suoritettu(Solenoid lukee kannen alla)
Mikäli jakopää askarruttaa(kuten minua teki) niin mielenrauhan takia vaihdatin
ketjun kiristäjän viimeisimpään malliin. Samalla ketju mitattiin ja todettiin lähes alkuperäisen mittaiseksi. Hinta oli vähän yli 200é. Ei paljon mielenrauhasta!!
Nyt tällä ajellaan auton puolesta hautaan asti, vaikka olis enemmänkin vuosia jäljellä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Suutin ei tarvihe sähköä toimiakseen, pumput ei tarvihe sähköä toimiakseen, hehkujakaan ei tarvita. Turbot pyörii iliman sähköä jne. Dieselkone ei kaipaa sähköä, mihinkään. Miksi juuttaan tautta nämä tehhään sitten sähköllä käyviksi ja niin polovea vasten supitolohoon jottei ne kuunaan pellaa ees pyhätöntä viikkoa iliman remontinkorjuuta. Kyllä niin syömmestä ottaa. Eivät ossaa ies hävetä ryöttäät ku rys5iivät vehkeesä ja myövät vielä täyvellä hinnalla.
Minkähän tähen nuo puhalluslamppu ynnä kampi -käynnisteiset aina viehättää..? Käyvätkin kaksitahtiset aina mihin suuntaan haluttaa. Vuosikymmenestä, -sajasta ja -tuhannesta piittaamata.
Minkähän tähen nuo puhalluslamppu ynnä kampi -käynnisteiset aina viehättää..? Käyvätkin kaksitahtiset aina mihin suuntaan haluttaa. Vuosikymmenestä, -sajasta ja -tuhannesta piittaamata.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Re:
Vanha viestiketju mutta..
Onko tietoa, missä vuosimallissa tuo w212 om651 jakopään kiristin viimeisin paras versio, vasta 2013-> facelift mallissako?
Ketjun laahareita näkyy alapäästään murenevan jonkin verran, onkohan tähän laahareihin tullut parannusta koskaan? Laahareiden vaihtohan vaatii koneen irroituksen, ja jakokotelon purun?
Onko tietoa myös tuosta, että onko jo uutena ollut jossain vuosimalleissa 220cdi ja 250cdi koneissa kestävät "solenoid" suuttimet alkuperäisesti?
Eli ei olisi mäntä vikoja tiedossa, suuttimet ei ole vikaannuttaneet mäntiä.
Onko tietoa, missä vuosimallissa tuo w212 om651 jakopään kiristin viimeisin paras versio, vasta 2013-> facelift mallissako?
Ketjun laahareita näkyy alapäästään murenevan jonkin verran, onkohan tähän laahareihin tullut parannusta koskaan? Laahareiden vaihtohan vaatii koneen irroituksen, ja jakokotelon purun?
Onko tietoa myös tuosta, että onko jo uutena ollut jossain vuosimalleissa 220cdi ja 250cdi koneissa kestävät "solenoid" suuttimet alkuperäisesti?
Eli ei olisi mäntä vikoja tiedossa, suuttimet ei ole vikaannuttaneet mäntiä.