Juhanimin S204 220 CDI
Talvirenkaatkin tuli jossain vaiheessa alle, Dunlop Wintersport 5. Ensimmäiset kitkat minulla, tuntuuhan noillakin jotenkin pärjäävän..
No sitten eräänä päivä tuli vastustamaton tarjous jakopäävikaisesta Peugeot Partnerista vm.2000. Apulaitehihna katkennut ajossa ja mennyt jakopään väliin. Kotiin oli kuitenkin päässyt ajamaan mutta sen jälkeen ei ollut käynnistynyt.
Ei siinä mitään, uutta hihnasarjaa vaan ostamaan ja purkamaan tavaraa pois tieltä...ja sitten vaan pyörittelemään akseleita kohdilleen. Useamman hampaan oli jako hypännyt mutta ilmeisesti ei ainakaan venttiileihin ollut osunut. Ja sehän tärähti välittömästi käyntiin, heti kun oli muistanut kiinnittää hehkutulppien kaapelin takaisin...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_JwhFVo_GAo[/youtube]
Tilaakin oli reilusti:
No, koeajolle kun pääsi ensimmäistä kertaa niin taka-akseli sanoi naps. (tyyppivika vääntösauvajousitus) Ei muutakun taas purkamaan...
No sitten eräänä päivä tuli vastustamaton tarjous jakopäävikaisesta Peugeot Partnerista vm.2000. Apulaitehihna katkennut ajossa ja mennyt jakopään väliin. Kotiin oli kuitenkin päässyt ajamaan mutta sen jälkeen ei ollut käynnistynyt.
Ei siinä mitään, uutta hihnasarjaa vaan ostamaan ja purkamaan tavaraa pois tieltä...ja sitten vaan pyörittelemään akseleita kohdilleen. Useamman hampaan oli jako hypännyt mutta ilmeisesti ei ainakaan venttiileihin ollut osunut. Ja sehän tärähti välittömästi käyntiin, heti kun oli muistanut kiinnittää hehkutulppien kaapelin takaisin...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_JwhFVo_GAo[/youtube]
Tilaakin oli reilusti:
No, koeajolle kun pääsi ensimmäistä kertaa niin taka-akseli sanoi naps. (tyyppivika vääntösauvajousitus) Ei muutakun taas purkamaan...
Noniin, saatiinhan tästäkin ensimmäiset oikeat vikakoodit pihalle..
P200671 Ahtovirtausläppä (sylinteririvi 1) takertelee kiinni-tilassa. Säädinosa on jumissa.
P200A07 Ahtovirtausläpässä (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Mekaaninen vika olemassa.
M55 (säätömoottori imukanavan katkaisu)
Tarkoittanee imusarjan läppiä? Säätömoottori/läpät jumissa/täynnä öljymoskaa..
Sytyttää moottorin vikavalon, ei muita havaittavia oireita. Ekan kerran syttyi pari päivää sitten, nollaus starilla -> nyt syttyi taas uudestaan.
Kilometrejä nyt 168247.
P200671 Ahtovirtausläppä (sylinteririvi 1) takertelee kiinni-tilassa. Säädinosa on jumissa.
P200A07 Ahtovirtausläpässä (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö. Mekaaninen vika olemassa.
M55 (säätömoottori imukanavan katkaisu)
Tarkoittanee imusarjan läppiä? Säätömoottori/läpät jumissa/täynnä öljymoskaa..
Sytyttää moottorin vikavalon, ei muita havaittavia oireita. Ekan kerran syttyi pari päivää sitten, nollaus starilla -> nyt syttyi taas uudestaan.
Kilometrejä nyt 168247.
Läppien moottori tuli vaihdeltua tuossa viikonloppuna, Ebaysta vähän käytetty posteineen 30€. Helppo homma, vikakoodien nollauksineen kaikkineen 1H. Toki kynegologin sormet ovat hyödylliset, tilaa ei liikaa ole.
Vanha moottori tosiaan tuntui takertelevan ala-asennossaan, mutta rupesi liikkumaan samallalailla kuin vaihtomoottori hetken veivailun jälkeen. Imusarjan läppien akseli liikkui kevyesti. Laitoin kuitenkin ebay-moottorin paikoilleen. Tuollaista pientä valkoista pilkkua oli moottorin pinnalla, ihan kuin olisi saanut jotain nestettä tms. joskus päällensä. No, nyt on taas vajaa viikko ajeltu ilman moottorin vikavaloa, joten taisi olla onnistunut remontti.
Vanha moottori tosiaan tuntui takertelevan ala-asennossaan, mutta rupesi liikkumaan samallalailla kuin vaihtomoottori hetken veivailun jälkeen. Imusarjan läppien akseli liikkui kevyesti. Laitoin kuitenkin ebay-moottorin paikoilleen. Tuollaista pientä valkoista pilkkua oli moottorin pinnalla, ihan kuin olisi saanut jotain nestettä tms. joskus päällensä. No, nyt on taas vajaa viikko ajeltu ilman moottorin vikavaloa, joten taisi olla onnistunut remontti.
Eilen oli A1-huollon aika, tuli käytettyä MBA:lla Lahdessa. Kilometrejä 172 236km.
Eli vaihtoon meni:
Öljyt+suodatin
Raitisilmansuodatin
Automaattivaihteiston öljyt+suodatin
Jarrunesteet
Termostaatti
Jäähdytysnesteeet
Termostaatin olin jo aiemmin hommannut valmiiksi...mutta näytti niin ikävältä vaihtaa kylmässä tallissa että jätin suosiolla huollon pojille. Enää ei mene 40km että kone lämpiää +80c. Ehkä puolet siitä nyt. Sisällä hytissä ei kyllä ole koskaan tarvinnut palella, webasto pitää huolen siitä kyllä. Mutta jospa kulutus vaikka hieman tipahtaisi nyt uudella.
Eli vaihtoon meni:
Öljyt+suodatin
Raitisilmansuodatin
Automaattivaihteiston öljyt+suodatin
Jarrunesteet
Termostaatti
Jäähdytysnesteeet
Termostaatin olin jo aiemmin hommannut valmiiksi...mutta näytti niin ikävältä vaihtaa kylmässä tallissa että jätin suosiolla huollon pojille. Enää ei mene 40km että kone lämpiää +80c. Ehkä puolet siitä nyt. Sisällä hytissä ei kyllä ole koskaan tarvinnut palella, webasto pitää huolen siitä kyllä. Mutta jospa kulutus vaikka hieman tipahtaisi nyt uudella.
A1-huoltoon ei oikeasti olisi kuulunut kai muuta kuin öljyt....mutta parempi ylihuolto kuin liian vähän.tn62634 kirjoitti:Pitäisi itsellekin termostaatit vaihtaa. Taisit huollattaa enemmänkin kun auto pyysi.
Laitetaan tännekkin välillä jotain, vaikkei paljoa olekkaan kerrottavaa.
Kulutus on kyllä kohtuullinen.
Tuli sitten vapun kunniaksi laitettua uudet vahatkin pintaan, Soft99 fusso coat dark. Ainakin veden käyttäytyminen on aivan uskomatonta pinnalla. Toivotaan että kestokin olisi riittävä.
Kesärenkaat menivät myös viimein alle. Tällä kertaa kokeilussa Nokian hakka green 2.
Jahas...päivitellään taas. Huoletonta ajelua ollut edelleen, väliöljynvaihto tuli tehtyä 184tkm kohdalla. Muuten vaan ainetta tankkiin ja kovaa ajoa. Nyt 186tkm mittarissa, eli suunnilleen 35tkm takana yhteensä.
Talvivahatkin tuli laiteltua, collinite 476s tällä kertaa. Hetken ehkä pysyy taas erinäköisenä kuin yleensä..ja kitkatkin ovat alla taas.
Talvivahatkin tuli laiteltua, collinite 476s tällä kertaa. Hetken ehkä pysyy taas erinäköisenä kuin yleensä..ja kitkatkin ovat alla taas.
Työmatka-ajoa ollut nyt reilun viikon verran näillä -10 pakkasilla 160km/päivä. Töihin mennessä ja lähtiessä webastolla lämmitys niin kauan kun auto näkee tarpeelliseksi. Tankkauksesta laskettu kulutus 5,64l/100km. Ei huono ollenkaan, täytyy todeta. Vastaa keskikesän kulutuksia.
B-huoltokin taas lähestyisi, taitaa olla vaan öljynvaihto tälläkertaa, jos eivät korjaamollakaan muuta keksi. 191tkm mittarissa nyt, 40tkm siis takana.
B-huoltokin taas lähestyisi, taitaa olla vaan öljynvaihto tälläkertaa, jos eivät korjaamollakaan muuta keksi. 191tkm mittarissa nyt, 40tkm siis takana.
Päivitellään taas. Melko huoleton meno jatkuu vaan. Nyt saatu 200tkm mittariinkin jo. Eli reilu 2v/50tkm rullattu menemään. B-huollossakin tuli käytettyä, öljyt+suodatin,raitisilmansuodatin ja ilmastoinnin huolto. Ei tuo ilmastointi vielä tyhjäksi ollut sentään päässyt, viilensi kyllä vielä mutta huomasi eron kyllä jo. Takaata olisi 2 parkkitutkaa pimeänä, uloimmat. Nekin olisi tuossa pöydällä olleet jo muutaman kuukauden kunhan saisi tuon hallinosturin vapaaksi välillä. Uusi kulutusennätyskin itselle tuli vahingossa tuossa tehtyä, ihan yrittämättä, 5,29l/100km tankillisella. Tuossa keväällä oli hieman autokuumetta ilmassa, mutta eipä oikein tuntunut olevan mitään mihin kannattaisi vaihtaa. On tämä kyllä niin huoleton ja hyvä peli ollut.
Laitellaan Vaikka arkiston helmi-kuvia kun nyt ei paljon muutakaan ole.
Laitellaan Vaikka arkiston helmi-kuvia kun nyt ei paljon muutakaan ole.
Ei enää sinua auttane, kun auto näyttää olevan jo myynnissä, mutta ihan oikein ne anturit ovat vioittuneet, eli pyörien takana nurkissa olevat, ihan kuten pitääkin.juhanimi kirjoitti:Takaata olisi 2 parkkitutkaa pimeänä, uloimmat.[
Ilmeisesti kosteusvaurio puskurin sisäpuolisen pinnan vuotaessa. Kun uudet anturit on asennettu, kannattaa ruiskaista vaikkapa kotelosuojaa tai jotain muuta, millä tehdään kosteuden pitävä kalvo sinne anturin puskurin sisään jäävälle pinnalle.
Ennen ei anturit kestäneet meidän oloissa (korostetun paljon lumessa penkomista) yhtään kevättä ettei ainakin pari olisi pimennyt takanurkista, mutta tervatut ovat menneet jo vuosia ehjänä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Jees. Taitaa olla samaa oiretta myös W212? Joten tulevaa varten hyvä tietää. Tämän ostaja saa uudet parkkitutkat mukaan kaupan päälle kyllä jos en itse ehdi vaihtamaan. Tällä hetkellä valitettavasti hallinosturi varattuna edelleen.740 GLE kirjoitti:Ei enää sinua auttane, kun auto näyttää olevan jo myynnissä, mutta ihan oikein ne anturit ovat vioittuneet, eli pyörien takana nurkissa olevat, ihan kuten pitääkin.juhanimi kirjoitti:Takaata olisi 2 parkkitutkaa pimeänä, uloimmat.[
Ilmeisesti kosteusvaurio puskurin sisäpuolisen pinnan vuotaessa. Kun uudet anturit on asennettu, kannattaa ruiskaista vaikkapa kotelosuojaa tai jotain muuta, millä tehdään kosteuden pitävä kalvo sinne anturin puskurin sisään jäävälle pinnalle.
Ennen ei anturit kestäneet meidän oloissa (korostetun paljon lumessa penkomista) yhtään kevättä ettei ainakin pari olisi pimennyt takanurkista, mutta tervatut ovat menneet jo vuosia ehjänä.
Ja täältä löytyy myynti-ilmoitus tosiaan:
viewtopic.php?t=63254