Hiukkassuodattimen ja katin poisto

Vastaa Viestiin
Avatar
zezse
Viestit: 21
Liittynyt: 24.10.2010 13:07
Paikkakunta: Kempele

Hiukkassuodattimen ja katin poisto

Viesti Kirjoittaja zezse »

Morot,

Autona W204 320CDI V6

Moottorin vikavalo syttyi eka kerran reipas vuosi sitten. Vikakoodin luku M-B osassa kertoi 148A00 hiukkassuodattimen regenerointi määrä liian korkea ja 13AF00 hiukkassuodattimen nokimäärä liian suuri.

Ehdottelivat silloin pesua, mutta mentiin pelkällä fortella. Toimi taas jonnin aikaa, kuukausia. Pakkopoltto suoritettiin Vianorilla yhden kerran läpi jossakin vaiheessa, kun alkoi taas moottorinvika valo ja samat herjat. Välillä tehot hävisivät ja moottorin kierrokset rajoittuivat alle 3000rpm.
Paine-ero anturi vaihdettiin --> ei vaikutusta mihinkään.

Välissä sitten alkoi joustopalan kohdalta putki vuotamaan, no laiskuuttani en tätä heti korjannut vaan mentiin muutamia kuukausi niin, että kylmänä pakokaasut tulivat rikkoutuneesta kohdasta pihalle. Moottorin vikavalo palanut nyt koko aika, mutta kierros rajoitusta ei ole iskenyt tänä aikana päälle.

No sain vihdoin putken laitettua kuntoon, mutta nyt taas iskee kierrosrajoitukset päälle , kun putki on taas tivi. Ideoita muuta kuin perk..sti pakkopolttoja, vaihtaa kaikki pöntöt tai tyhjentää ainaki perässä oleva katti. Jos katin tyhjentää pitääkö käyttää ohjelmoinnissa?

Nyt en oo liikkeessä käyttäny vikakoodin luvussa. Torque herjaa P242 koko aika...tuohon nyt ei paljon luottoa, mutta vit..aa koko homma jo suuresti.

Onko jollaki haluja/innostusta tutkia Oulun alueella tarkemmin *:rin nokassa...
_________________
Mercedes C320 CDI Avantgarde W204 -08
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Olisit laittanu samantien kuntoon ja kunnolla... nyt oot ajellu kuukausia(?) siten ettei tee tyhjennyspolttoa ja vaihtoehtoina lienee ostaa uusi hiukkassuodatin tai sitten tyhjentää vanha ja viedä ohjelmoitavaksi pois koko järjestelmä. Samalla ohjelmoi egr pois ja lisäilee tehoakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”