Aamustartti edelleen nihkeää S204
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Aamustartti edelleen nihkeää S204
Viikko sitten vaihdettu akku, ajettu riittävästi että pitäis olla täynnä. Kävin ostopaikassakin ja katsoivat että akku lähes tyhjä ja epäilivät akun olevan oikarissa ja vaihdettiin takuuna uusi, mutta sama juttu. Parina aamuna lähti hyvin vaihdon jälkeen, mutta taas pyörähtää nihkeästi. Paikallaan oli alkuperäinen 95ah Varta (en katsonut oliko AGM) ja Tranen 100ah on uusi (ei AGM) mitattiin että laturi puski 14,4 akunkenkiin, mutta jossain on matoja kun aamuisin nihkeästi starttaa. Lämpösenä lähtee kun palmun alta. Olisiko tuo pitänny koodata staarilla autoon, vai mikä mättää, ehdotuksia ? Auto S204 220CDI -08 160tkm
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eihän tuo ole mikään bemari, akkua ei tarvitse vaihdossa koodailla autoon.
Tuntuuko se akku tyhjältä? Jos tuntuu niin mitäs mittari kertoo akun jännitteeksi ennen starttia?
Oletko mittaillut vuotovirtoja? 204:ssa tosin ei taida olla tiedossa mitään tyyppivikaa mikä aiheuttaisi vuotovirtaa mutta onhan niissä sähkölämmittimissäkin (siis näissä lämmittimen kennon yhteydessä olevissa, ne 210:n konetilassa olevat lämmittimet ovat asia erikseen) jonkin verran vikoja ollut mutta sitten pitäisi akun tyhjentyä aika vauhdikkaasti.
Tuntuuko se akku tyhjältä? Jos tuntuu niin mitäs mittari kertoo akun jännitteeksi ennen starttia?
Oletko mittaillut vuotovirtoja? 204:ssa tosin ei taida olla tiedossa mitään tyyppivikaa mikä aiheuttaisi vuotovirtaa mutta onhan niissä sähkölämmittimissäkin (siis näissä lämmittimen kennon yhteydessä olevissa, ne 210:n konetilassa olevat lämmittimet ovat asia erikseen) jonkin verran vikoja ollut mutta sitten pitäisi akun tyhjentyä aika vauhdikkaasti.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Ei ole mittareita kotona. Ei se ainakaa kovin vauhdilla pura, kun taas seisoi 2vrk ja käyntiin lähti, mutta kohtalaisen vaivoin. Taitaa olla paras ajella takas liikkeeseen ja pyytää katsomaan kaikki mitä nyt pystyvät. Niin epäilinkin ettei tarttis koodata mitään. Viimeksi kun S211 vaihettiin akku kun oli tullut tiensä päähän niin pyöritti niin perk...ti joka aamu oli pakkasta tai ei.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
itsellä sama tuntuma kylmästartista,pyöräyttää hieman heikon tuntuisesti. sama tuntuma on oli pakkasta -o vai -15 jos ilman lämmitystä käynnistää,vajaa puoli tuntia roikassa ja lähtee kuin palmun alta.
sen kovemmila pakkasilla ilman lämmitystä en ole käyntiin laittanut.
auto on ollut minulla reilut neljä vuotta ja tunne nihkeästä kylmästartista on ollut koko ajan,viime talvena vaihdoin 6vuotta vanhan akun (VARTA) varmuuden vuoksi, vartaa laitoin tilalle ei muutunut tuntuma startista sen kummemmaksi.
vanha akku taisi olla hyvässä iskussa vielä koska pitää vielä nytkin hyvin virtaa ja palvelee edelleen varaakkuna.
voiko olla ominaisuus,niin olen itselleni uskotellut
vai startti alimitotettu?
sen kovemmila pakkasilla ilman lämmitystä en ole käyntiin laittanut.
auto on ollut minulla reilut neljä vuotta ja tunne nihkeästä kylmästartista on ollut koko ajan,viime talvena vaihdoin 6vuotta vanhan akun (VARTA) varmuuden vuoksi, vartaa laitoin tilalle ei muutunut tuntuma startista sen kummemmaksi.
vanha akku taisi olla hyvässä iskussa vielä koska pitää vielä nytkin hyvin virtaa ja palvelee edelleen varaakkuna.
voiko olla ominaisuus,niin olen itselleni uskotellut

vai startti alimitotettu?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vai startii rikki...kaaleppi 70 kirjoitti:itsellä sama tuntuma kylmästartista,pyöräyttää hieman heikon tuntuisesti. sama tuntuma on oli pakkasta -o vai -15 jos ilman lämmitystä käynnistää,vajaa puoli tuntia roikassa ja lähtee kuin palmun alta.
sen kovemmila pakkasilla ilman lämmitystä en ole käyntiin laittanut.
auto on ollut minulla reilut neljä vuotta ja tunne nihkeästä kylmästartista on ollut koko ajan,viime talvena vaihdoin 6vuotta vanhan akun (VARTA) varmuuden vuoksi, vartaa laitoin tilalle ei muutunut tuntuma startista sen kummemmaksi.
vanha akku taisi olla hyvässä iskussa vielä koska pitää vielä nytkin hyvin virtaa ja palvelee edelleen varaakkuna.
voiko olla ominaisuus,niin olen itselleni uskotellut![]()
vai startti alimitotettu?
tai hukaa jonnekin muualle sähköä siinä kohdin.
(vartallahan oli jokunen vuosi sitten huono sarja)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
2008 S204 om646 mittarissa kilometrejä 241 tuhatta.
Edellinen 5v vanha akku vaikutti parhaat virtansa antaneelta niin kävin keskiviikkona ostamassa uuden 95ah agm:än (vanhakin oli agm), jonka latasin vielä autossa paikallaan älylaturilla täyteen.
No, ei ne startit siitä parantunu ja uudessakin akussa oli yön parkissa olon jälkeen vain 12,2V piilovalikon mielestä. -> takas akkuliikkeeseen mittailemaan onko uus akku sökö -> akku kuulemma ok, mitataan seuraavaksi pihtimittarilla purkaako akkua -> pihtimittari näyttää purkuvirraksi 0,1 ampeeria, mutta muutaman kerran minuutissa pihtimittarin näytössä vilahtaa noin puolen ampeerin kulutus, onkohan tämmönen normaalia heti ajon jälkeen kun takaluukkukin oli auki kun akkua ihmeteltiin? Sen verran odoteltiin että sisävalot sammu ennen mittausta.
Lisäksi perjantaina ajoin yhteensä ehkä noin kaksi tuntia, sitten auto seisoi perjantai-illasta sunnuntaihin puoleenpäivään, piilovalikko näytti 12,2V kun piti sunnuntaina lähteä, ja diisseli jakso juuri ja juuri viimesillä voimilla pyörähtää käyntiin
Eli oisko mitään vinkkiä antaa mikä olis semmonen vika/ominaisuus että imee pieninä sykäyksinä akun kuiviin vai onko toi uus akku mittailusta huolimatta viallinen kappale? Vai voisko startti olla jumissa niin että vie liikaa virtaa?
Viimesenä vielä maininta että lämpösenä tai edes työpäivän jälkeen ei ainakaan vanhalla akulla ollut mitään ongelmaa..
Lisäys edittiä: tänään aamulla älylaturilla täyteen niin että laturi näyttää vihreää, laturi irti ja piilovalikosta kattomaan jännitettä. Radioasennossa 12,5V ja virrankulutus jotain 13 ampeeria, ja jännite tipahtaa melkein heti 12,4...
Mites paljon muilla menee ampeereita esim avain radioasennossa, kuulostaa meikäläisen korvaan aika paljolta toi 13A?
Edellinen 5v vanha akku vaikutti parhaat virtansa antaneelta niin kävin keskiviikkona ostamassa uuden 95ah agm:än (vanhakin oli agm), jonka latasin vielä autossa paikallaan älylaturilla täyteen.
No, ei ne startit siitä parantunu ja uudessakin akussa oli yön parkissa olon jälkeen vain 12,2V piilovalikon mielestä. -> takas akkuliikkeeseen mittailemaan onko uus akku sökö -> akku kuulemma ok, mitataan seuraavaksi pihtimittarilla purkaako akkua -> pihtimittari näyttää purkuvirraksi 0,1 ampeeria, mutta muutaman kerran minuutissa pihtimittarin näytössä vilahtaa noin puolen ampeerin kulutus, onkohan tämmönen normaalia heti ajon jälkeen kun takaluukkukin oli auki kun akkua ihmeteltiin? Sen verran odoteltiin että sisävalot sammu ennen mittausta.
Lisäksi perjantaina ajoin yhteensä ehkä noin kaksi tuntia, sitten auto seisoi perjantai-illasta sunnuntaihin puoleenpäivään, piilovalikko näytti 12,2V kun piti sunnuntaina lähteä, ja diisseli jakso juuri ja juuri viimesillä voimilla pyörähtää käyntiin

Eli oisko mitään vinkkiä antaa mikä olis semmonen vika/ominaisuus että imee pieninä sykäyksinä akun kuiviin vai onko toi uus akku mittailusta huolimatta viallinen kappale? Vai voisko startti olla jumissa niin että vie liikaa virtaa?
Viimesenä vielä maininta että lämpösenä tai edes työpäivän jälkeen ei ainakaan vanhalla akulla ollut mitään ongelmaa..
Lisäys edittiä: tänään aamulla älylaturilla täyteen niin että laturi näyttää vihreää, laturi irti ja piilovalikosta kattomaan jännitettä. Radioasennossa 12,5V ja virrankulutus jotain 13 ampeeria, ja jännite tipahtaa melkein heti 12,4...
Mites paljon muilla menee ampeereita esim avain radioasennossa, kuulostaa meikäläisen korvaan aika paljolta toi 13A?
En oo tehny mitään asialle
lähtee kuitenkin parinkin päivän jälkeen käyntiin kunhan ei oo kauheesti pakkasta ja viime viikko oli talvilomaa niin oli aikaa latailla / ei ollu kauheesti autolle edes käyttöä.
Katellaan mihin tilanne kehittyy, mieluusti haluaisin kyllä vian pois jos vaan kohtuu vaivalla löytyy.
Ja olikos asia niin ettei 204:lle tarvii kertoa akun tyyppiä? Ettei vika voi olla siinä että laitettu agm mitä auto ei osaa ladata täyteen?
Ja taas edittiä kun ei kerralla muista kaikkea:
mulla syttyy parkit jo radioasennossa ja nehän vie jo 5A, jos hohvulla ei syty parkit tai ne on ledit niin sehän selittäisi tota eroa?

Katellaan mihin tilanne kehittyy, mieluusti haluaisin kyllä vian pois jos vaan kohtuu vaivalla löytyy.
Ja olikos asia niin ettei 204:lle tarvii kertoa akun tyyppiä? Ettei vika voi olla siinä että laitettu agm mitä auto ei osaa ladata täyteen?
Ja taas edittiä kun ei kerralla muista kaikkea:
mulla syttyy parkit jo radioasennossa ja nehän vie jo 5A, jos hohvulla ei syty parkit tai ne on ledit niin sehän selittäisi tota eroa?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mersulle ei tarvitse kertoa mitään akun vaihtojaLixu kirjoitti:En oo tehny mitään asiallelähtee kuitenkin parinkin päivän jälkeen käyntiin kunhan ei oo kauheesti pakkasta ja viime viikko oli talvilomaa niin oli aikaa latailla / ei ollu kauheesti autolle edes käyttöä.
Katellaan mihin tilanne kehittyy, mieluusti haluaisin kyllä vian pois jos vaan kohtuu vaivalla löytyy.
Ja olikos asia niin ettei 204:lle tarvii kertoa akun tyyppiä? Ettei vika voi olla siinä että laitettu agm mitä auto ei osaa ladata täyteen?
Ja taas edittiä kun ei kerralla muista kaikkea:
mulla syttyy parkit jo radioasennossa ja nehän vie jo 5A, jos hohvulla ei syty parkit tai ne on ledit niin sehän selittäisi tota eroa?
klonks konsernin vehkeet on erikseen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Noniin nyt olis oma epäilys aiheeseen! Ajelin äsken töistä kotiin niin että se mittariston voltti/ampeeri mittari oli siinä näkyvillä, ja sehän pomppii ajaessa! Eli vakkari päällä maantie vauhtia niin 14,7V ja lataa n.1.7A, ja satunnaisesti ampeerit heilahtaa selvästi isommaksi ja sitten jopa purkamisen puolelle. Koko heilahdus on siis sekunnin-kaks ja latausherja ei syty.
Ja sen verran kattelin jo muutama viikko sitten pihtimittarilla että suunnilleen samanlaisia "imasuja" tapahtuu vaikka ei olis edes avaimet virtalukossa.
Eli se mun arvaus olis että lataussäädin tai koko laturi rikki, ja sitä kautta myös purkaa akkua parkissa? Onko puolesta tai vastaan ääniä?
Sen verran katoin että KL:stä saa lataussäätimen erikseen. Pystyykö sen vaihtamaan laturi paikallaan?
Ja toistetaan nyt vielä että auto on S204 ja nokalla om646
Ja sen verran kattelin jo muutama viikko sitten pihtimittarilla että suunnilleen samanlaisia "imasuja" tapahtuu vaikka ei olis edes avaimet virtalukossa.
Eli se mun arvaus olis että lataussäädin tai koko laturi rikki, ja sitä kautta myös purkaa akkua parkissa? Onko puolesta tai vastaan ääniä?

Sen verran katoin että KL:stä saa lataussäätimen erikseen. Pystyykö sen vaihtamaan laturi paikallaan?
Ja toistetaan nyt vielä että auto on S204 ja nokalla om646