300tkm vm.2013 S204 faceliftillä
300tkm vm.2013 S204 faceliftillä
Viime viikolla tuli täyteen 300tkm tuolla C 180 CDI:llä ja tässä pientä listausta mitä matkan varrelle on sattunut. Kaiken kaikkiaan auto on ollut kohtalaisen luotettava ja vähävikainen.
Ensin huoltohistoria:
26tkm A-ensihuolto öljyt ja suodatin. Tuulilasi vaihdettiin rekan kivitettyä lasin halki kuskin silmien korkeudelta.
50tkm B-huolto öljyt ja suodatin, raitisilmasuodatin ja polttoainesuodatin.
76tkm A-huolto öljyt ja suodatin sekä ilmansuodatin. Lisätyönä vaihteisto- ja peräöljyjen vaihto.
100tkm B3-huolto öljyt+suodatin, raitisilmasuodatin, ilmansuodatin ja polttoainesuodatin.
126tkm A-huolto öljyt+suodatin. Tässä kohtaa autossa ilmennet viat korjattiin ennen tehdastakuun umpeutumista. Vaihdettu siis tehtaan piikkiin takaiskarit, alipainepumppu, lasinpesurin pumppu sekä kuskinpenkin istuinosan verhous (artico-puolinahkapenkki).
150tkm B1-huolto öljyt+suodatin, raitisilmasuodatin sekä jarrunesteen vaihto kahden vuoden jälkeen.
175tkm A-huolto öljyt+suodatin, ilmansuodatin ja polttoainesuodatin. Lisätyönä vaihteisto- ja peräöljyt. Pyöränkulmat tarkistettu.
200tkm B-huolto öljyt+suodatin ja raitisilmasuodatin.
225tkm A-huolto öljyt+suodatin. Vesipumppu vaihdettu vuodon takia, polttoaineen määränsäädin vaihdettu kylmänä tyhjäkäynnillä ilmenneen kierrosten heijaamisen takia.
250tkm BM-huolto öljyt+suodatin, raitisilmasuodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin sekä jäähdytysnesteet.
275tkm A-huolto öljyt+suodatin. Lisätyönä vaihteisto- ja peräöljyt sekä termostaatti. Takuuseen vaihdettiin koko vesipumppuyksikkö pienen vuodon takia.
Varsinaisten huoltojen välillä on vaihdettu takaiskarit 220tkm kohdalla. Etuiskarit ja jakoketjunkiristin 240tkm kohdalla. Satunnainen aamuisin kylmäkäynnistyksessä kuulunut ketjun ääntely loppui kiristimen vaihdon jälkeen eikä oireita ole ollut 300tkm mennessä.
Moottoriöljyt ja suodattimen olen vaihtanut n.12tkm välein eli noin puolessa välissä varsinaista huoltoa siitä lähtien kun mittarilukema alkoi kivuta 200tkm päälle. Jonkun mielestä turhaa, mutta kustannuksena aika pieni jos vähänkään säästäisi moottoria.
Iskareita lukuunottamatta alusta on TÄYSIN koskematon eli yhtään tukivartta, niveltä tai koiranluuta ei ole tarvinnut vaihtaa eikä kolise vieläkään yhtään. Jos jotakin pahaa pitää alustasta sanoa, niin se on hieman pintakova eikä takapää kestä kuormaa kovin hyvin. Kolmen hengen kuormalla pohjaa isommissa heitoissa, lienee siitä johtuen jo kolmannet takaiskarit menossa.
Maalipinta on pysynyt säännöllisen pesun ja vahauksen ansiosta hyvänä, mutta pieniä kiveniskuja tulee aika herkästi konepeltiin. Ruostetta en ole löytänyt vielä, tosin takakaaren alalaidasta alkaa maali olla hiekkasuihkujen jäljiltä ohutta.
Sisusta on muuten laadukkaan ja kestävän oloinen, mutta nuo Avantgarden puolinahkapenkit ovat sieltä ja syvältä. Alkuperäinen kuskinpenkin verhous meni rikki n.30tkm jälkeen ja kun se takuuseen vaihdettiin 126tkm kohdalla niin se oli uudelleen rikki 200tkm jälkeen. Vänkärin penkki kesti 220tkm kunnes risahti halki. Jossakin vaiheessa olisi käytävä verhoilijalla korjauttamassa molemmat etupenkit, kunhan menevät niin pahaksi, että ulkopuolisetkin jo huomaa.
Reilun neljän vuoden yhteiselon jälkeen autolla on yhä mukava lähteä aamuisin liikenteeseen. 204-korimalli on todella mukava ajettava ja siinä on jotakin ison auton tuntua vaikka tiloilleen pieni onkin.
Jos nyt palattaisiin takaisin ostohetkeen tekisin pari asiaa toisin; ottaisin Elegance -malliversion tai sitten nahkapenkit, mutta ei enää puolinahkoja. Vaihteistoksi ottaisin automaatin, tämän faceliftin välitykset ovat pre-facea pidemmät (rajallisille voimavaroille huonommat) ja vaihteensiirtomekanismi ei ole varsinkaan pakkaspäivinä kovin sulavaliikkeinen.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Loppuyhteenvetona voisi vielä todeta, että vaikka nykymersuja ja niiden laatua paljon haukutaankin niin minun kokemukseni ovat olleet pääsääntöisesti positiivisia. Edes tuo OM651 kone (joka lienee maineeltaan yksi huonoimmista M-B:n dieselkoneista) ei ole pahemmin vielä aiheuttanut harmaita hiuksia. Talvella riittää myös hyvin lämpöä, sisällä tarkenee kovillakin pakkasilla ilman takkia ja pipoa ja myös moottori lämpeää aika nopeasti 90-asteeseen, maantiellä reilu 10km ajo riittää. Tyhjäkäynnillä ja kaupunkiajossa ilman webastoa oleva auto ei jaksa tietysti lämpöjä tuolla normaalissa pitää, mutta sisällä tarkenee silti.
Kulutus sekalaisessa ajossa pitkällä aikavälillä on ollut n.5,7l/100km käsipelillä laskettuna. Maantiellä menee kesäkelillä helposti alle viiden litran myös todellista, tietokoneen mukaan parhaimmillaan 4,3l/100km..
Kulutus sekalaisessa ajossa pitkällä aikavälillä on ollut n.5,7l/100km käsipelillä laskettuna. Maantiellä menee kesäkelillä helposti alle viiden litran myös todellista, tietokoneen mukaan parhaimmillaan 4,3l/100km..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
204 korinen on kyllä onnistunut malli mersulta pitkään aikaan.
itselläni on ollut reilut viisi vuotta -08 s204 ja normaali huoltojen ja kulutus osien lisäksi remontteja on ollut todella vähän,etulaakerit,termostaatti,laturin vapaa kytkin.
Alustaan ei ole vaihdettu mitään minun aikanani,mittarissa pikkusen vajaa 300tkm.
itselläni on ollut reilut viisi vuotta -08 s204 ja normaali huoltojen ja kulutus osien lisäksi remontteja on ollut todella vähän,etulaakerit,termostaatti,laturin vapaa kytkin.
Alustaan ei ole vaihdettu mitään minun aikanani,mittarissa pikkusen vajaa 300tkm.
Missä tuo polttoaineen määränsäädin sijaitsee? Onkose siinä railiputkessa vai pumpussa vai muualla? Itellä tekee tuota humppaamista kanssa kylmänä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
itse samoja kysymyksiä pohdin, mahtaakohan vaihtaminen olla miten hankalaa, nettiä selaillut kohta tunnin kaksi mutta en löydä varaosaa mistään... vittumainen vika kun työkavereita päivittäin voi joutua odottamaan 5-15 min niin kylmällä koneella humppaa jatkuvasticmeli kirjoitti:Missä tuo polttoaineen määränsäädin sijaitsee? Onkose siinä railiputkessa vai pumpussa vai muualla? Itellä tekee tuota humppaamista kanssa kylmänä.
Tämä voisi ehkä auttaa: http://docdro.id/DZ563YKhohvu kirjoitti:itse samoja kysymyksiä pohdin, mahtaakohan vaihtaminen olla miten hankalaa, nettiä selaillut kohta tunnin kaksi mutta en löydä varaosaa mistään... vittumainen vika kun työkavereita päivittäin voi joutua odottamaan 5-15 min niin kylmällä koneella humppaa jatkuvasticmeli kirjoitti:Missä tuo polttoaineen määränsäädin sijaitsee? Onkose siinä railiputkessa vai pumpussa vai muualla? Itellä tekee tuota humppaamista kanssa kylmänä.
Eli näyttää olevan semmoisessa paikassa että purattaa vähän muutakin ennenkuin tuonne pääsisi käsiksijuhanimi kirjoitti:Tämä voisi ehkä auttaa: http://docdro.id/DZ563YKhohvu kirjoitti:itse samoja kysymyksiä pohdin, mahtaakohan vaihtaminen olla miten hankalaa, nettiä selaillut kohta tunnin kaksi mutta en löydä varaosaa mistään... vittumainen vika kun työkavereita päivittäin voi joutua odottamaan 5-15 min niin kylmällä koneella humppaa jatkuvasticmeli kirjoitti:Missä tuo polttoaineen määränsäädin sijaitsee? Onkose siinä railiputkessa vai pumpussa vai muualla? Itellä tekee tuota humppaamista kanssa kylmänä.
Niimpä näkyy olevan, pitäs repiä näemmä tuoa alipainesäiliä ja egr-venttiili ja vaikka mitä että pääsis käsiksi Mikähän tuolle vaihdolle on kustannusarvio liikkeessä?Aika hankalassa paikassa on.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
180€ oli osan hinta veholla ja 300€ nyrkkipajalla asennus, uusi määränsäädin oli hieman erilainen kuin paikalla oleva, onkohan paranneltu versio?Sakari kirjoitti:900e veholla.cmeli kirjoitti:Niimpä näkyy olevan, pitäs repiä näemmä tuoa alipainesäiliä ja egr-venttiili ja vaikka mitä että pääsis käsiksi Mikähän tuolle vaihdolle on kustannusarvio liikkeessä?Aika hankalassa paikassa on.
Ei ole puhallin vielä äännellyt yhtään. Nyt autolla on ajettu 345tkm ja tällä viikolla katsastettu puhtain paperein. Eli vieläkin alusta jatkaa timminä ja kolisematta matkaansa, katsotaan meneekö 400tkm asti ilman alustaremppaa.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
suuttimet tainnut pysyä koskemattomina? Vähillä remonteilla olet päässyt kun foorumeita lukee om651 ”mainetta”|Teemu| kirjoitti:Ei ole puhallin vielä äännellyt yhtään. Nyt autolla on ajettu 345tkm ja tällä viikolla katsastettu puhtain paperein. Eli vieläkin alusta jatkaa timminä ja kolisematta matkaansa, katsotaan meneekö 400tkm asti ilman alustaremppaa.
Taitaa ne moittijat ajella itse OM601:sillä...
Tässäkin yli 700000 ajettu ja ilmoituksen mukaan pelaa hienosti ajomäärästä huolimatta:
https://m.mobile.de/auto-inserat/merced ... 50664.html
Tässäkin yli 700000 ajettu ja ilmoituksen mukaan pelaa hienosti ajomäärästä huolimatta:
https://m.mobile.de/auto-inserat/merced ... 50664.html
Nyt on 142tkm ja alkaa pikkuhiljaa kylmänä vihelellä tuo lämmityslaitteen puhallin. Niin ja määränsäädin taas toimii on ja off malliin. Eli 90% ei haittaa tyhjäkäynnillä. Uusi on tuossa odottamassa, mutta ei vielä jaksa vaihtaa. Suuttimet kaikki 100%
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Vastaus hohvulle:
Nyt 362tkm taulussa, suuttimet ovat alkuperäiset ja koskemattomat. Joskus kuumalla moottorilla käynnistäessä saattaa ravistaa autoa hetken, johtuuko sitten suuttimista vai voisiko moottorin kumityynyt aiheuttaa tuota? Kun minun mielestäni moottorin värinä tuntuu ehkä aiempaa enemmän autoon, varsinkin 2000-2500rpm kohdalla sekä siellä punarajalla.
Vastaus cmelille:
Takuuaika huollettiin Vehon valtuuttamassa huollossa ja sen jälkeen varsinainen huolto teetetty mersuihin erikoistuneessa korjaamossa + itse tehty väliöljynvaihdot puolessa välissä huoltoja eli 12-13tkm välein.
Sen verran moitetta autolle, että viikonloppuna meni TAAS takaiskari..
Mutta sen reilu 100tkm ne näkyy kestävän, kun ne on vaihdettu 126tkm, 220tkm ja nyt pitäisi taas uusia 362tkm jälkeen..
Nyt 362tkm taulussa, suuttimet ovat alkuperäiset ja koskemattomat. Joskus kuumalla moottorilla käynnistäessä saattaa ravistaa autoa hetken, johtuuko sitten suuttimista vai voisiko moottorin kumityynyt aiheuttaa tuota? Kun minun mielestäni moottorin värinä tuntuu ehkä aiempaa enemmän autoon, varsinkin 2000-2500rpm kohdalla sekä siellä punarajalla.
Vastaus cmelille:
Takuuaika huollettiin Vehon valtuuttamassa huollossa ja sen jälkeen varsinainen huolto teetetty mersuihin erikoistuneessa korjaamossa + itse tehty väliöljynvaihdot puolessa välissä huoltoja eli 12-13tkm välein.
Sen verran moitetta autolle, että viikonloppuna meni TAAS takaiskari..
Mutta sen reilu 100tkm ne näkyy kestävän, kun ne on vaihdettu 126tkm, 220tkm ja nyt pitäisi taas uusia 362tkm jälkeen..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Päivitetään tänne taas kuulumisia, elikkä takaiskarit vaihtui reilu kuukausi sitten uusiin ja siltä osin auto on jälleen iskussa.
Viime viikolla autolle tulikin sitten historiansa ensimmäinen seisokki kun laturi sanoi työsopimuksen irti melkein välittömästi sen jälkeen kun mittariin pyörähti 370tkm.. Noh, ei se mitään johan se pitkään kestikin menossa mukana. Tuli tehdaskunnostettu vaihtolaite jolle jäi hintaa runkopantin palautuksen jälkeen nelisensataa. Pakasta repäisty uusi olisi ollut 970€.
Viime viikolla autolle tulikin sitten historiansa ensimmäinen seisokki kun laturi sanoi työsopimuksen irti melkein välittömästi sen jälkeen kun mittariin pyörähti 370tkm.. Noh, ei se mitään johan se pitkään kestikin menossa mukana. Tuli tehdaskunnostettu vaihtolaite jolle jäi hintaa runkopantin palautuksen jälkeen nelisensataa. Pakasta repäisty uusi olisi ollut 970€.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Joo nuo takaiskarit on kyllä ihan onnettomat. Mulla meni noin satkussa eka. Ja nyt on vissiin toinen taas mennyt 150tkm. Ilmeisestä ovat kooltaan liian pienet. Sinällään helppo ja halpa vaihtaa, mutta saisivat kyllä kestää vähintään sen 200tkm.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Samaa mieltä olen siitä, että liian usein/helposti hajoavat. Välillä kokeilin jo taksimallin iskareita ja jousia (taxijouset vieläkin paikallaan), mutta eivät kestäneet sen kummemmin, eikä peräkään noussut noista jäykemmistä jousista huolimatta. Oli muuten vielä järkyttävän kalliit nuo taksimallin iskarit, eikä saanut takuuta niihin kun eivät olleet kyseiseen malliin tarkoitettu..
Sulla cmeli on ilmeisesti sedan? Siihen lienee sitten helpompi urakka nuo takaiskarit kun tästä farkusta saa purkaa koko takakontin sisustan pois, että pääsee käsiksi iskarien yläpäihin.
Kohta olisi edessä 375tkm huolto. Silloin tarkoituksena selvittää, miksi joskus startin jälkeen puistelee ja sammuttaessa heilahtelee sekä ajossa jyrisee/värisee etenkin kiihdytyksessä. Kumityynyjä tähän ei vielä ole vaihdettu, mutta yleensä ne ovat tainneet oireilla enemmän kylmiltään, kun taas tämä tekee sen mieluummin kuumalla koneella..
Sulla cmeli on ilmeisesti sedan? Siihen lienee sitten helpompi urakka nuo takaiskarit kun tästä farkusta saa purkaa koko takakontin sisustan pois, että pääsee käsiksi iskarien yläpäihin.
Kohta olisi edessä 375tkm huolto. Silloin tarkoituksena selvittää, miksi joskus startin jälkeen puistelee ja sammuttaessa heilahtelee sekä ajossa jyrisee/värisee etenkin kiihdytyksessä. Kumityynyjä tähän ei vielä ole vaihdettu, mutta yleensä ne ovat tainneet oireilla enemmän kylmiltään, kun taas tämä tekee sen mieluummin kuumalla koneella..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Joo, sedani on. Parissa tunnissa vaihtaa molemmat takaiskairit, ihan itsetekemänä. Sachsit on nyt alla ja parittain olen aina vaihtanut.(niin ja se määränsäädin on ollut paskana ainakin 50tkm. Jos kesällä sais vaihdettua)
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Ei se mennyt, eilen 375tkm huollossa piti vaihtaa eteen vasen alatukivarsi, mutta ei voi valittaa. Ei ole vielä yksikään mersu mennyt meillä noin pitkään ilman alustan osien vaihtoa.|Teemu| kirjoitti:Eli vieläkin alusta jatkaa timminä ja kolisematta matkaansa, katsotaan meneekö 400tkm asti ilman alustaremppaa.
Huollossa autoon tehtiin joka lokeroon öljynvaihto, eli moottori, vaihteisto, perä ja myös ohjaustehostajanöljyt vaihdettiin. Vaihtoon meni myös yksi ahtoputken tiiviste, ja ilmastoinnin putken O-rengas. Siitä johtuen ilmastointihuolto sekä ohjauskulmien tarkistus tukivarren vaihdon takia.
Aiemmin kirjoitin siitä kuumana ilmenevästä puistelusta, sen vuoksi tutkittiin kumityynyt. Niissä ei havaittu vikaa, eikä niitä lähdetty vielä vaihtamaan. Sen sijaan huoltomies oli sitä mieltä, että käynnissä on jotain vikaa ainakin kuumalla koneella, ja siitä johtunee myös tuo vapina startin jälkeen. Määränsäätöventtiili tähän on jo uusittu, joten suuttimiin kai se syyttävä sormi täytyy osoittaa. Ei vielä kuitenkaan ehditty sen kummemmin perehtymään asiaan.
Yhteiselo auton kanssa jatkuu, seuraava tavoite on 400tkm, jonne toivottavasti pääsee ilman suuria ongelmia. Tekisi kyllä mieli ajaa tällä ainakin sinne 500tkm asti, ja samalla katsoa onko näistä "nykymersuista" sisäänajon jälkeen enää mihinkään.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95