W123 Harrasteautona?
W123 Harrasteautona?
milainen W123 on Harrasteautona??
ESIM:
- minkälainen autona ylipäätään? verrattuna esim. muihin mersuihin?
- onko jotain erityisä ongelma kohtia/piirteitä mitä kannattaa kattoa ostettaessa?
- polttoaineen kulutus esim. coupe 280, -84, automatic
- löytyykö uusia osia? nettiosotteita? onko jotain osia jota ei saa enää uutena?
- mites ''rakentelu'' palikoita? esim. madallusjousia?
- peltiosia/korjauspaloja?
- mitäs lisävarusteita näihin osaanut/saa?
- löytyykö pisteosia tarvikkeena(sisusta.....)
- minkä tasoisia korjausoppaita löytyy? valmistajia?
- jne...?
Tuossa noin pikaisesti mietittynä kohdat joihin halajaisin vastauksia? Lisäilkää mielenne muukaan!
Ps. On sen verta mersuja kehuttu, jotta kaippase on mersuakin kokeiltava? W123 kiinnostaa kun siinä on sitä classisuutta vielä jäljellä!?
ESIM:
- minkälainen autona ylipäätään? verrattuna esim. muihin mersuihin?
- onko jotain erityisä ongelma kohtia/piirteitä mitä kannattaa kattoa ostettaessa?
- polttoaineen kulutus esim. coupe 280, -84, automatic
- löytyykö uusia osia? nettiosotteita? onko jotain osia jota ei saa enää uutena?
- mites ''rakentelu'' palikoita? esim. madallusjousia?
- peltiosia/korjauspaloja?
- mitäs lisävarusteita näihin osaanut/saa?
- löytyykö pisteosia tarvikkeena(sisusta.....)
- minkä tasoisia korjausoppaita löytyy? valmistajia?
- jne...?
Tuossa noin pikaisesti mietittynä kohdat joihin halajaisin vastauksia? Lisäilkää mielenne muukaan!
Ps. On sen verta mersuja kehuttu, jotta kaippase on mersuakin kokeiltava? W123 kiinnostaa kun siinä on sitä classisuutta vielä jäljellä!?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Harasteautonaha tai autona ylipäätään se on melko oiva peli.
Suurimpana ongelmana näen ruosteen.
Varaosat uudet tahi käytetyt ei kait ole mikään iso ongelma, kaikkea saa uutena / käytettynä.
Polttoaineen kulutus on mielestäni sivuseikka. Rakentelussa rahaa palaa nimittäin sen verran, että polttoainekulut tuntuvat joka tapauksessa pieniltä
Itse lähtisin projektiin etsimällä mahdollisimman ruosteettoman auton jota lähtisi sitten työstämään.
Edit.
Varusteitahan niihin on jo saanut melkein mitä haluaa:
- kattoluukku
- ilmastointi
- nahkaverhoilu
- vakionopeussäädin
- ABS -jarrut jne.
Suurimpana ongelmana näen ruosteen.
Varaosat uudet tahi käytetyt ei kait ole mikään iso ongelma, kaikkea saa uutena / käytettynä.
Polttoaineen kulutus on mielestäni sivuseikka. Rakentelussa rahaa palaa nimittäin sen verran, että polttoainekulut tuntuvat joka tapauksessa pieniltä
Itse lähtisin projektiin etsimällä mahdollisimman ruosteettoman auton jota lähtisi sitten työstämään.
Edit.
Varusteitahan niihin on jo saanut melkein mitä haluaa:
- kattoluukku
- ilmastointi
- nahkaverhoilu
- vakionopeussäädin
- ABS -jarrut jne.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Kyllähän W123 on harrasteautona mitä parhain ! Itseltä löytyy kolme kipaletta.
Ruoste se on kaikista pahin vihollinen näissä vanhoissa autoissa mutta jos suojaus on hoidettu kunnolla niin sillähän ne ongelmat jää tulematta.
Bensa mersusta, ja varsinkin coupesta kannattaa tarkistaa onko auto korinvaihtoauto, korinvaihto ei ole mikään ongelma mikäli muutostyöt on tehty kunnolla mutta siinä tulee niitä prosentteja sen verran että isompi auton rakentelu jää tulevaisuudessa haaveeksi.
Kulutus tuolla 280:llä kuutos koneella voi olla kaikkia väliltä 10-30 litraa, riippuen koneen kunnosta ja säädöistä
Nokka-akselit on ollut heikko kohta tuossa koneessa joten kannatta kuunnella nokkien rallatusta tarkkaan autoa hankkiessa. Hätä ei ole suuri, täällä foorumilla niitä myydään kuitenkin halvalla.
Osia saa esim. kl-varaosista tai vaikka veholta, ei ne kaikki osat veholla ole kalliita mutta kannattaa aina tehä hintavertailua.
no mutta kunnossa ollessaan tuollainen W123 on mitä nautinnollisin ajaa ja autoon syntyy mahtava tunneside hyvinkin äkkiä
-risto
Ruoste se on kaikista pahin vihollinen näissä vanhoissa autoissa mutta jos suojaus on hoidettu kunnolla niin sillähän ne ongelmat jää tulematta.
Bensa mersusta, ja varsinkin coupesta kannattaa tarkistaa onko auto korinvaihtoauto, korinvaihto ei ole mikään ongelma mikäli muutostyöt on tehty kunnolla mutta siinä tulee niitä prosentteja sen verran että isompi auton rakentelu jää tulevaisuudessa haaveeksi.
Kulutus tuolla 280:llä kuutos koneella voi olla kaikkia väliltä 10-30 litraa, riippuen koneen kunnosta ja säädöistä
Nokka-akselit on ollut heikko kohta tuossa koneessa joten kannatta kuunnella nokkien rallatusta tarkkaan autoa hankkiessa. Hätä ei ole suuri, täällä foorumilla niitä myydään kuitenkin halvalla.
Osia saa esim. kl-varaosista tai vaikka veholta, ei ne kaikki osat veholla ole kalliita mutta kannattaa aina tehä hintavertailua.
no mutta kunnossa ollessaan tuollainen W123 on mitä nautinnollisin ajaa ja autoon syntyy mahtava tunneside hyvinkin äkkiä
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Mukava ajettava, ja "harrasteautomainenkin" ajotapa luonnistuu hyvin. Ehkä jopa taipuu mutkiin paremmin kuin W124. Sisämelua on enemmän kuin W124:ssä.
Sedan-koppaisen W123:n - 280E -koneella ja automaatilla - kulutus on minulla ollut väliltä 11.6l/100km (reipas matka-ajo) ...... 44l/100km (kauheeta revitystä kylmällä koneella ). "Normaali" kulutus pyörii siinä 15 litran paikkeilla. Harvemmalla perällä saattaisi vakiokone viedä vähemmänkin ainetta.
Kaikkia osia saa. Peltiosia ja tekniikan osia uutena, muita käytettynä. Hinnat ei ole korkeat. 280E on tottakai se motti mihin on kalleimmat osat.
Rakentelua varten on tärkeimmät osat saatavilla helposti - eli kirkkaat etuvilkut melkein mistä tahansa ja madallusjouset saa jos ei muuten niin kynäjousilla tai teettämällä. Pelimiehet tekee alustasarjan tietysti rälläkällä. Eli ei juuri sen kalliimpaa/vaikeampaa kuin muihinkaan autoihin.
Sedan-koppaisen W123:n - 280E -koneella ja automaatilla - kulutus on minulla ollut väliltä 11.6l/100km (reipas matka-ajo) ...... 44l/100km (kauheeta revitystä kylmällä koneella ). "Normaali" kulutus pyörii siinä 15 litran paikkeilla. Harvemmalla perällä saattaisi vakiokone viedä vähemmänkin ainetta.
Kaikkia osia saa. Peltiosia ja tekniikan osia uutena, muita käytettynä. Hinnat ei ole korkeat. 280E on tottakai se motti mihin on kalleimmat osat.
Rakentelua varten on tärkeimmät osat saatavilla helposti - eli kirkkaat etuvilkut melkein mistä tahansa ja madallusjouset saa jos ei muuten niin kynäjousilla tai teettämällä. Pelimiehet tekee alustasarjan tietysti rälläkällä. Eli ei juuri sen kalliimpaa/vaikeampaa kuin muihinkaan autoihin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Juur näin ajattelin sanoa. Noh, 280E on muutenkin kokolailla järkevämpi laite. Toki jos 280:n yläkertaa laittelee niin kaiken saa laskea kahtena. Muuten paljon samaa tekniikkaa diisselin ja bensan kesken suuremmat valmistusmäärät keskimäärin osahinnat kohtuulliset.mercedes kirjoitti:katoppa sivonen 250Bensan osia.....Sivonen kirjoitti:Hinnat ei ole korkeat. 280E on tottakai se motti mihin on kalleimmat osat.
Tää on ihan kohta valmis.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 20.4.2006 20:21
- Paikkakunta: Loimaa
hjuva valinta
Ite oon sitä mieltä, että jos jtn harrasteautoa meinaat ni kyl se täytyy ilman muuta olla korimallia 123!!! Joo vähäruosteisen yksilön ku jostain saisit ettei menis ihan paikkailuks koko homma, jää aikaa muuhunkin... Onhan se coupe asia erikseen, mutta varmasti löytyy varaosia jostain, ainakin tältä foorumilta jos ei muualta
Ps. On vain yksi automerkki, muut ovat kulkuneuvoja
Ps. On vain yksi automerkki, muut ovat kulkuneuvoja
Jos hyvän löytää, ei kannata heti siitä irti päästääkään.
Harrastamista tuossa W123:ssa onkin jonkin verran. Pääosin sillä voi toki vain ajaakin.
Jos itsellä taidot riittävät kaiken voi tehdä itse.
Ruostesuojaus kannattaa ottaa tosissaan, itse omaani paikkailen paraikaa ja huomenna pitäs saada reijät umpeen ja suoja päälle...
Jos ehjän löytää ja jos rahasta ei ole kiinni teettää kunnollisen massauksen ja koteloiden suojauksen. Hitsaaminen on ok, mutta se kun pitää puol autoa aina purkaa ja laittaa, että pienen reiän saa tuikattua sieltä alta.
Kaksatku dieseliinkin saa ihan hyvin vetoja kun pumppua rustaa.
Nyt omaan tuo Om617 on laitettu ja pientä viilausta vaille valmis. Taidan kuitenkin jättää 200D lätkän taakse.
Edulliset varaosat!
Harrastamista tuossa W123:ssa onkin jonkin verran. Pääosin sillä voi toki vain ajaakin.
Jos itsellä taidot riittävät kaiken voi tehdä itse.
Ruostesuojaus kannattaa ottaa tosissaan, itse omaani paikkailen paraikaa ja huomenna pitäs saada reijät umpeen ja suoja päälle...
Jos ehjän löytää ja jos rahasta ei ole kiinni teettää kunnollisen massauksen ja koteloiden suojauksen. Hitsaaminen on ok, mutta se kun pitää puol autoa aina purkaa ja laittaa, että pienen reiän saa tuikattua sieltä alta.
Kaksatku dieseliinkin saa ihan hyvin vetoja kun pumppua rustaa.
Nyt omaan tuo Om617 on laitettu ja pientä viilausta vaille valmis. Taidan kuitenkin jättää 200D lätkän taakse.
Edulliset varaosat!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Harrasteautona 123 on tosiaan omiaan.Malm kirjoitti:Kyllähän W123 on harrasteautona mitä parhain ! Itseltä löytyy kolme kipaletta.
no mutta kunnossa ollessaan tuollainen W123 on mitä nautinnollisin ajaa ja autoon syntyy mahtava tunneside hyvinkin äkkiä
-risto
Aiempaan, uudempaan 124:seen ei jostakin syysta tullut samaa
tunnesidetta kuin tahan vanhaan 123:seen.
Tata yksiloa en aio koskaan hukata pois, saa sailya aina tallessa
ja odotella uusia kesia. Sisaanajokin on vasta ajettu, 530.000 km.
Sami R kirjoitti: Jos ehjän löytää ja jos rahasta ei ole kiinni teettää kunnollisen massauksen ja koteloiden suojauksen. Hitsaaminen on ok, mutta se kun pitää puol autoa aina purkaa ja laittaa, että pienen reiän saa tuikattua sieltä alta.
Hyvän suojauksen voi tehdä kyllä itsekin, eikä aineet maksa kuin muutaman kympin. Siis kotelosuojaa, alustamassaa ja kiveniskusuojaa helmoihin. Jossain liikkeessä ne tekee saman työn mutta moninkertaiseen hintaan Sottaista hommaa se tietysti on mutta maksaa todella vaivan!
Minäkin tein juuri äsken täydellisen suojaus käsittelyn yhteen harrasteautoon ja aikaa meni muutama päivä yhteensä, mutta kestääpä nyt autokin monta vuotta ilman että tarttee taas kaivaa miggiä tallinnurkasta
No se siitä, mutta monilla tuntuu vaan olevan sellainen harhaluulo että re-käsittely vaatii aina ammattimiehen ja on tolkuttoman kallista?
Ainiin, ensi keväänä rupean minäkin etsimään sitä omaa, kauan odotettua w123:sta jahka koulun kesäloma alkaa ja pääsee taas töihin
Volvo 144 -71
No mitä isommat eeltä, niin sitä minä perässä.
Tuommonen lintta:
Tuommonen lintta:
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kylläpä tuntuu hyvältä nähä näin komeita 123 korisia
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Eikä rajoiteta, ähäs...
Tuossa oma käyttömobiilini 300D, 5-vaihteinen manuaali
Ajettu hieman päälle 543 000 km ja matka jatkuu... (457 000 puuttuu siis vielä tavoitteesta )
T; Wade
Tuossa oma käyttömobiilini 300D, 5-vaihteinen manuaali
Ajettu hieman päälle 543 000 km ja matka jatkuu... (457 000 puuttuu siis vielä tavoitteesta )
T; Wade
stanger kirjoitti: Rajoittakaapa tuota postailua tai joutuu pian itsekkin jostain hommaamaan w123:sen Komeita on!
Harmittaa kun menin myymään pystiksen