S123 300TD -81
S123 300TD -81
Nakkaampas projektini tuolta mersufoorumin puolelta tänne:
Juu, elikkä tuommonen maantielaiva tuli vaihdettua. Lada lähti, märssy tuli. Viitasaaresta ajettiin siirtolapuilla ihan kotia asti tänne Oulun lähelle. Matkalla huomioituja seikkoja:
- Automaatti luistaa kiihdytyksessä (2. ja 3. vaihde), mutta S-asennon kans luistamista ei juuri esiinny kiihdytyksessä.
- Kulkee kuin juna.
- Tuntuu hieman laiskemmalta, mitä ex. 300d.
- Jarrutehostaja häipyy välillä pois pelistä.
- Kovalla vesisateella vettä tippasi vänkärin oven yläpuolella olevasta listasta. (kattoluukku?ruostetta?)
- Sisusta "räjähtänyt" ja kasattu huonosti.
- Auto on korinvaihto, muutoksia 41,6%
Auto vaatii peltiä ja aikaa, mutta ei täysin mahdoton tapaus. Haaveena ois ollu laittaa mutka putkeen, mutta korinvaihdon ansiosta se ei taida onnistua. Kiirettähän tämän kanssa ei ole, kun korttiinkin on matkaa semmoset reilu vuosi. Hitsausta, siistimistä, laittoa, automaattilaatikon säätö/vaihto jne. Ja saas nähä mitäs sieltä vastaan tulee, kun purkamaan rupean.
Kesällä on töitä ja talvella koulua, niin katsotaampas milloinkas tämä sitten etenee, mutta laitetaampas liuta kuvia:
Ja leima tästä on loppunut 2010. Mitä automaattiöljyä askiin kannattas lorauttaa?
Varustelista ex.kori: (ehkä joskus ollut... )
Code Текст
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
436 Unknown
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
466 Unknown
483 COMBINATION CODE: 481+482
502 INTERIOR MIRROR AUT. DIMMING, FOLDING
524 PAINTWORK - PRESERVATION
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
667 Unknown
623 VERSION FOR THE GULF STATES
031 CONVERSION OF CNS TO ICS (MODEL SERIES 140, JAPAN)
Ja nykyinen kori on ollut alkujaan 280TE ja sen varustelista:
Code Текст
228 AUXILIARY HEATER
254 RADIO MB AUDIO 30 - USA
411 Unknown
451 Unknown
470 Unknown
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
724 CARGO ANCHORAGE
812 Unknown
737 Unknown
052 Unknown
Sähkönen antenni siellä oli, mutta oli hajonnut ja poistettu toiminnasta. Käytännössä koriin kuuluu vain kattoluukku, eikä muita varusteita.
Eli sisusta lähi kävelemään. Pari-kolme tuumankokoista reikää sielä löytyi. Saas sitte nähdä kun koteloita ja helmoja pääsee tutkimaan, niin reikiä ilmestyy varmasti tusinan verran.
Turvesuolle tässä kohtapuolin lähtetään, kun suo kuivaa. Mersunlaitto jää vain sateisille ilmoille. Hitsaushommathan on melkein seuraava askel tässä projektissa ja hitsaus tapahtuu kummisedän tallissa, minne "raato" pitäisi viedä.
Ja tästä on tarkoitus rakennella itelle käyttöauton virkaa toimittava kulkine. Kortin pitäs napsahtaa reilu vuoden päästä. Eli huolella pitäisi rakennella. Vaihdelaatikkoa oon ihmetellyt tässä jonkun aikaa. Öljyt tarkistin automaattilootasta ihan virallisten ohjeiden mukaan. Ja liian vähän siellä öljyä tosiaan oli, valitettavasti. Mitäs tekisitte tuolle? Laatikkohan luistaa kiihdytyksessä. Jos se ei suodattimen ja öljyjen vaihdolla rupea pelaan, niin siinä vaiheessa kyllä laittaisin laatikon vaihtoon. Järkeä?
Ja sitten vielä sellaista kyselen, että sopiiko sedanin ovet suoraan farmariin? (Tulipas tästä sekava)
Juu, elikkä tuommonen maantielaiva tuli vaihdettua. Lada lähti, märssy tuli. Viitasaaresta ajettiin siirtolapuilla ihan kotia asti tänne Oulun lähelle. Matkalla huomioituja seikkoja:
- Automaatti luistaa kiihdytyksessä (2. ja 3. vaihde), mutta S-asennon kans luistamista ei juuri esiinny kiihdytyksessä.
- Kulkee kuin juna.
- Tuntuu hieman laiskemmalta, mitä ex. 300d.
- Jarrutehostaja häipyy välillä pois pelistä.
- Kovalla vesisateella vettä tippasi vänkärin oven yläpuolella olevasta listasta. (kattoluukku?ruostetta?)
- Sisusta "räjähtänyt" ja kasattu huonosti.
- Auto on korinvaihto, muutoksia 41,6%
Auto vaatii peltiä ja aikaa, mutta ei täysin mahdoton tapaus. Haaveena ois ollu laittaa mutka putkeen, mutta korinvaihdon ansiosta se ei taida onnistua. Kiirettähän tämän kanssa ei ole, kun korttiinkin on matkaa semmoset reilu vuosi. Hitsausta, siistimistä, laittoa, automaattilaatikon säätö/vaihto jne. Ja saas nähä mitäs sieltä vastaan tulee, kun purkamaan rupean.
Kesällä on töitä ja talvella koulua, niin katsotaampas milloinkas tämä sitten etenee, mutta laitetaampas liuta kuvia:
Ja leima tästä on loppunut 2010. Mitä automaattiöljyä askiin kannattas lorauttaa?
Varustelista ex.kori: (ehkä joskus ollut... )
Code Текст
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
436 Unknown
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
466 Unknown
483 COMBINATION CODE: 481+482
502 INTERIOR MIRROR AUT. DIMMING, FOLDING
524 PAINTWORK - PRESERVATION
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
667 Unknown
623 VERSION FOR THE GULF STATES
031 CONVERSION OF CNS TO ICS (MODEL SERIES 140, JAPAN)
Ja nykyinen kori on ollut alkujaan 280TE ja sen varustelista:
Code Текст
228 AUXILIARY HEATER
254 RADIO MB AUDIO 30 - USA
411 Unknown
451 Unknown
470 Unknown
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
724 CARGO ANCHORAGE
812 Unknown
737 Unknown
052 Unknown
Sähkönen antenni siellä oli, mutta oli hajonnut ja poistettu toiminnasta. Käytännössä koriin kuuluu vain kattoluukku, eikä muita varusteita.
Eli sisusta lähi kävelemään. Pari-kolme tuumankokoista reikää sielä löytyi. Saas sitte nähdä kun koteloita ja helmoja pääsee tutkimaan, niin reikiä ilmestyy varmasti tusinan verran.
Turvesuolle tässä kohtapuolin lähtetään, kun suo kuivaa. Mersunlaitto jää vain sateisille ilmoille. Hitsaushommathan on melkein seuraava askel tässä projektissa ja hitsaus tapahtuu kummisedän tallissa, minne "raato" pitäisi viedä.
Ja tästä on tarkoitus rakennella itelle käyttöauton virkaa toimittava kulkine. Kortin pitäs napsahtaa reilu vuoden päästä. Eli huolella pitäisi rakennella. Vaihdelaatikkoa oon ihmetellyt tässä jonkun aikaa. Öljyt tarkistin automaattilootasta ihan virallisten ohjeiden mukaan. Ja liian vähän siellä öljyä tosiaan oli, valitettavasti. Mitäs tekisitte tuolle? Laatikkohan luistaa kiihdytyksessä. Jos se ei suodattimen ja öljyjen vaihdolla rupea pelaan, niin siinä vaiheessa kyllä laittaisin laatikon vaihtoon. Järkeä?
Ja sitten vielä sellaista kyselen, että sopiiko sedanin ovet suoraan farmariin? (Tulipas tästä sekava)
Jepjep. Niinhän tuo näyttäis olevan, kiitokset. (ps. ryhdikkäät johtotähdet omistat ) Yhden varaosa-auton hain toissapäivänä (200D sedan -81 täysmätä, taksi) ja loppuviikosta yhdeltä vanhemmalta mieheltä yksi (240D sedan.. parempikuntoinen). 240D:n ovet näyttäis olevan päällisin puolin parempikuntoiset, mitä nuo mitkä tuossa on..
Eli mullahan löytyy sitte w123 varaosia halukkaille pientä rahamäärää vastaan.. Vielä en ole kirkossa kuuluttanut tätä myynti-ilmoitusta, enkä vähään aikaan taidakkaan kuulutella. Irrottelee niistä nyt semmosia osia, mitä tarvii tuohon farkkuun.
Miten taustapeilin saa irti?
Eli mullahan löytyy sitte w123 varaosia halukkaille pientä rahamäärää vastaan.. Vielä en ole kirkossa kuuluttanut tätä myynti-ilmoitusta, enkä vähään aikaan taidakkaan kuulutella. Irrottelee niistä nyt semmosia osia, mitä tarvii tuohon farkkuun.
Miten taustapeilin saa irti?
Jepsistä. Taitaa se sitten siinä toistaiseksi pysyä. Kyllästyin vaan tuohon huonokuntoiseen siniseen kangas-verhoiluun, niin otan yhdestä varaosamersusta sisustan niin pitkälle kuin saa. Peräkontin sisustus saa pysyä sinisenä. Kojelauta myös tarkoitus vaihtaa mustaan parempikuntoiseen jalopuulistoilla.
Suunnitellaan, suunnitellaan, mutta mitähän sitä saa aikaiseksi.
Ja sellainen kummallinen hoksaus tuli tehtyä, että keskuslukko on sähköinen . Alipaineellahan ne ruukaa olla... Eipä siinä, keskuslukko ei toimi, mutta kun avaimesta vääntää niin voi huomata, että toinen takaovi yrittää lukita itseään siinä onnistumatta.
Suunnitellaan, suunnitellaan, mutta mitähän sitä saa aikaiseksi.
Ja sellainen kummallinen hoksaus tuli tehtyä, että keskuslukko on sähköinen . Alipaineellahan ne ruukaa olla... Eipä siinä, keskuslukko ei toimi, mutta kun avaimesta vääntää niin voi huomata, että toinen takaovi yrittää lukita itseään siinä onnistumatta.
Tänään uskalsin kurkkia pohjaan ja kunto tuli vähän yllätyksenä. Olin kuvitellut, että sinne saa metrikaupalla hitsata peltiä, mutta löysin vain muutaman reijän. Onhan tämä ollut vielä v.2010 liikenteessä, että se selittää jotakin. Takarenkaiden etupuoli oli hieman pehmeän oloinen, mutta ehkä siihen joutuu jonkun paikan laittamaan. Reikiä en ole muita löytänyt, mitä edellisissä viesteissä mainitut:
- Vararenkaan kotelo n. 2x3cm
- Kuskin jalkatilan n. 1x2cm
- Takamatkustajan jalkatila 2x3cm
- Vänkärin jalkatila 1x1cm
Vasen etulokari lähtee myös kiertoon. Runkopalkki oli sellaisessa kunnossa, että siihen voi ruuvata uuden lokasuojan kiinni Hyvä näin. Etuovet on myös päässy haprastumaan niin paljon, että en viitsi niitä ruveta hitsaamaan. Kattoo, jos siitä varaosamersusta saisi ehjät etuovet. Tavaratilan luukku ja takaovet olivat vielä korjattavassa kunnossa.
Todellakin, tämä mersu on täynnä yllätyksiä. Positiivisia ja negatiivisia. Eilen lisäsin ATF öljyä lootaan, ja eihän se siitä paremmaksi muuttunut. Eli vaihdelaatikko lähtee vaihtoon.
Innostusta riittäisi nyt kovasti, mutta rahatilanne ei vielä salli Mersun kunnostustyön aloittamista. Tässä on odoteltu kutsua suolle, minkä pitäisi tulla ihan lähipäivinä.
Tarvelistaa:
- Vasen etulokasuoja (saa tarjota, mutta rahoitus onnistuu vasta myöhemmin )
- Etuovet (varaosa-autosta)
- Automaattivaihdelaatikko (saa tarjota, mutta pitänee vielä katsoa lootan kyljestä numero)
- Sisusta varaosamersusta (pakettiautoksi tämä tulee, joten vain etupenkit ja sen sellaista)
Kuvia:
Näkyyhän kuvat?
Kuvassa myös näkyy uudet nastarenkaat, jotka kuuluivat kauppaan. Kyllä sitä on tyytyväinen, kun sai idänihmeen pois pihalta. En taida niitä haalia ihan vähään aikaan.
- Vararenkaan kotelo n. 2x3cm
- Kuskin jalkatilan n. 1x2cm
- Takamatkustajan jalkatila 2x3cm
- Vänkärin jalkatila 1x1cm
Vasen etulokari lähtee myös kiertoon. Runkopalkki oli sellaisessa kunnossa, että siihen voi ruuvata uuden lokasuojan kiinni Hyvä näin. Etuovet on myös päässy haprastumaan niin paljon, että en viitsi niitä ruveta hitsaamaan. Kattoo, jos siitä varaosamersusta saisi ehjät etuovet. Tavaratilan luukku ja takaovet olivat vielä korjattavassa kunnossa.
Todellakin, tämä mersu on täynnä yllätyksiä. Positiivisia ja negatiivisia. Eilen lisäsin ATF öljyä lootaan, ja eihän se siitä paremmaksi muuttunut. Eli vaihdelaatikko lähtee vaihtoon.
Innostusta riittäisi nyt kovasti, mutta rahatilanne ei vielä salli Mersun kunnostustyön aloittamista. Tässä on odoteltu kutsua suolle, minkä pitäisi tulla ihan lähipäivinä.
Tarvelistaa:
- Vasen etulokasuoja (saa tarjota, mutta rahoitus onnistuu vasta myöhemmin )
- Etuovet (varaosa-autosta)
- Automaattivaihdelaatikko (saa tarjota, mutta pitänee vielä katsoa lootan kyljestä numero)
- Sisusta varaosamersusta (pakettiautoksi tämä tulee, joten vain etupenkit ja sen sellaista)
Kuvia:
Näkyyhän kuvat?
Kuvassa myös näkyy uudet nastarenkaat, jotka kuuluivat kauppaan. Kyllä sitä on tyytyväinen, kun sai idänihmeen pois pihalta. En taida niitä haalia ihan vähään aikaan.
Eipä tässä mitään ihmeitä oikeeen ole tapahtunut. Moottorin nostin aamusella pois konehuoneesta. Nyt se siis odottaa vaan hitsausta.
Papan vanha hiioppi toimii hyvin, vaikki oli rautaruukilla vuosia. Ne on rautaa nämä entisajan vehkeet. Tämäkin oli reilu 10 vuotta ulkosalla käyttämättömänä, ja öljytkin oli enemmän vettä..
Jos tuolta nyt hitsattava löytyy niin hitsataan, mutta tarkotus ois putsailla, hioa ja maalata konehuone valkoisella.
300D[/img]
Toimiiko nämä kuvat, mitä olen tännä mielissäni lisäillyt?
Papan vanha hiioppi toimii hyvin, vaikki oli rautaruukilla vuosia. Ne on rautaa nämä entisajan vehkeet. Tämäkin oli reilu 10 vuotta ulkosalla käyttämättömänä, ja öljytkin oli enemmän vettä..
Jos tuolta nyt hitsattava löytyy niin hitsataan, mutta tarkotus ois putsailla, hioa ja maalata konehuone valkoisella.
300D[/img]
Toimiiko nämä kuvat, mitä olen tännä mielissäni lisäillyt?
Se jos mikä on hatunnoston arvoinen asia.Jaakkonen kirjoitti:Nyt tuntuu olevan paljon w123 koristen ja nimenomaan farkkujen harrastajia foorumilla.
Nimimerkillä 2xS123 ja 1xW123.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Paripäivää tehty töitä. Nyt lupaa sadetta.
Kojelauta menee vaihtoon (vaihdan mustan), eli tuo joutaa mun puolesta. Ei se uusi ole, mutta muuten se näyttäisi ehjältä lukuunottamatta kahta-kolmea(neljä-viisi) halkeamaa. Niin ja puuttuva puulista on hanslokerossa, mutta haluaisin kovasti siihen mustaan kojelautaan jalopuulistat.
Tästä näkee:
Jos sitä vaikka huomenna se varaosaraaton hakis..
Kojelauta menee vaihtoon (vaihdan mustan), eli tuo joutaa mun puolesta. Ei se uusi ole, mutta muuten se näyttäisi ehjältä lukuunottamatta kahta-kolmea(neljä-viisi) halkeamaa. Niin ja puuttuva puulista on hanslokerossa, mutta haluaisin kovasti siihen mustaan kojelautaan jalopuulistat.
Tästä näkee:
Jos sitä vaikka huomenna se varaosaraaton hakis..
Romuvaraosa-auto tuli haettua eilen. 240D
Luulin, että tuon ovet ovat ruosteettomammat kuin 300TD:n mutta väärässä olin.
240D lähti muutamalla nykäsyllä käyntiin ja kulkee kyllä satakertaa paremmin mitä edellinen 240D. Tuota voi melkein sanoa ripeäksi tiisselimersuksi. Paperitkin tuohon on, mutta eipäse kannata tuommosta ruostepesää laitella. Sisustan osia farmariin ja tällä ajellaan sitte jääradalla.
Luulin, että tuon ovet ovat ruosteettomammat kuin 300TD:n mutta väärässä olin.
240D lähti muutamalla nykäsyllä käyntiin ja kulkee kyllä satakertaa paremmin mitä edellinen 240D. Tuota voi melkein sanoa ripeäksi tiisselimersuksi. Paperitkin tuohon on, mutta eipäse kannata tuommosta ruostepesää laitella. Sisustan osia farmariin ja tällä ajellaan sitte jääradalla.
Irroittelin vasemman etulokasuojan. Paikkoja oli vedetty sinnetänne, mutta siististi. Pikkupalan joutuu hitsaamaan vasempaan etunurkkaan ainakin alustavasti. Tokihan reikiä tulee varmasi lisää kun valoisimmissa olosuhteissa katselee
Renkaatkin joutuu irroittelemaan vasta kummisedän pajalla, koska sain jo yhden kiinanhylsyn kahteen osaan. Siellä "hieman" järeämmät vehkeet.
Ja pitänee huomena tutkia tuota keskuslukitusta, koska tuossa on joku sähköinen versio niinkuin aikaisemmin mainitsin. Onko näihin sellaisia alkuperäisenä saanut? Ainakin on siististi asennettu jos on jälkiasennettu. Alipaineletkuja ei löydy yhtään lattialta.. jne. Niin, ja tarkistan myös, että löytyykö tästä mitään jäänteitä siitä vakionopeudensäätimestä. Ois aika kova sana saada se kuntoon, mutta luultavasti kaikki revitty pois...
Kuvia vois huomenna räpsiä...
Renkaatkin joutuu irroittelemaan vasta kummisedän pajalla, koska sain jo yhden kiinanhylsyn kahteen osaan. Siellä "hieman" järeämmät vehkeet.
Ja pitänee huomena tutkia tuota keskuslukitusta, koska tuossa on joku sähköinen versio niinkuin aikaisemmin mainitsin. Onko näihin sellaisia alkuperäisenä saanut? Ainakin on siististi asennettu jos on jälkiasennettu. Alipaineletkuja ei löydy yhtään lattialta.. jne. Niin, ja tarkistan myös, että löytyykö tästä mitään jäänteitä siitä vakionopeudensäätimestä. Ois aika kova sana saada se kuntoon, mutta luultavasti kaikki revitty pois...
Kuvia vois huomenna räpsiä...
Ei ole minunkaan tietojen mukaan sähkö/alipaine keskuslukkoa saanut 123:seen, ensimmäisenä taisi tulla 124:seen sähkö/alipaine...onre kirjoitti:Tehtaalla asennettu keskuslukko on mun tietääkseni aina alipainetoiminen.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Joo, tuli todettua jälkiasennetuksi järjestelmäksi. Hinta huimat 28e. http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=22
Toki saattaahan tuo olla tuo 54e:n. Tuli hieman ihmeteltyä tuon toimintaa, mutta sain sen lopulta toimimaan. Piti vain ottaa vänkärin ovesta ylinmääräiset johdot pois. Nyt keskuslukkoa voi vaan ohjata kuskin ovesta, mutta eipä tuo haittaa, koska avain ei sopinut vänkärin oveen. Tuntuu vähän jähmeältä nuo oveiden koneistot. Olen niitä ihan öljyn kanssa rasvaillut ilman sen suurempaa päämäärää. Onkos siellä jokin sellainen kohta, mikä kannattaisi rasvata? Missä siellä?
Ja tämän auton alkuperäisvarustukseen ei ilmeisesti ole kuulunut keskuslukitusta. Ainakin tankinkorkki on lukittavaa mallia, ja tosiaan alipaineletkuja ei siis näinollen ole ollutkaan.
Kojelaudan vaihtoa myös suunnittelin mustaan, mutta mielestäni tämä sininen ei ole hassumpi, kun sitä pitemmän aikaa katselee. Nuo halkeamat luovat sellaista pienihenkistä retro-tunnelmaa kabiiniin. Myös kuskinpenkki pitää kasata kahdesta eri jakkarasta. 200D-varaosa-auton penkinpäällisten alta paljastui samanlaiset penkit. Kuskinpenkin selkänoja näytti ehjältä, niin se häätyy tähän penkkiin upottaa. Jotenkin nuo kangaspenkit ei iske, eli jos vastaan tulee puolinahka tai nahkajakkarat sinisellä värillä, niin kauppoja pitäs alkaa hieromaan.
Ja kuvat jäi, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Pukattiin mersu talliin. Meinaa olla nahkeakulkuinen auto, vaikka tekniikka on rukinlavan päällä...
Toki saattaahan tuo olla tuo 54e:n. Tuli hieman ihmeteltyä tuon toimintaa, mutta sain sen lopulta toimimaan. Piti vain ottaa vänkärin ovesta ylinmääräiset johdot pois. Nyt keskuslukkoa voi vaan ohjata kuskin ovesta, mutta eipä tuo haittaa, koska avain ei sopinut vänkärin oveen. Tuntuu vähän jähmeältä nuo oveiden koneistot. Olen niitä ihan öljyn kanssa rasvaillut ilman sen suurempaa päämäärää. Onkos siellä jokin sellainen kohta, mikä kannattaisi rasvata? Missä siellä?
Ja tämän auton alkuperäisvarustukseen ei ilmeisesti ole kuulunut keskuslukitusta. Ainakin tankinkorkki on lukittavaa mallia, ja tosiaan alipaineletkuja ei siis näinollen ole ollutkaan.
Kojelaudan vaihtoa myös suunnittelin mustaan, mutta mielestäni tämä sininen ei ole hassumpi, kun sitä pitemmän aikaa katselee. Nuo halkeamat luovat sellaista pienihenkistä retro-tunnelmaa kabiiniin. Myös kuskinpenkki pitää kasata kahdesta eri jakkarasta. 200D-varaosa-auton penkinpäällisten alta paljastui samanlaiset penkit. Kuskinpenkin selkänoja näytti ehjältä, niin se häätyy tähän penkkiin upottaa. Jotenkin nuo kangaspenkit ei iske, eli jos vastaan tulee puolinahka tai nahkajakkarat sinisellä värillä, niin kauppoja pitäs alkaa hieromaan.
Ja kuvat jäi, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Pukattiin mersu talliin. Meinaa olla nahkeakulkuinen auto, vaikka tekniikka on rukinlavan päällä...
Purin vasemman takaoven lukon ja laitoin polttoöljyyn. Tuntuu olevan monimutkainen kapine. En uskaltanut purkaa toiselta puolelta vielä pois. Ompahan ainakin malli kasausvaiheessa.
Joku jousi siellä ainakin oli poikki, kun ei palauttanut kahvaa. Katsotaan kuitenkin mitäs mekaniikka sanoo tuolla polttoöljyssä.
Takaoviin ruoste on purrut jonkin verran, mutta vielä korjattavassa kunnossa, kun siististi migillä vähän hitsailee. Paikkoja ei onneksi tuu näkyvälle puolelle, vaan oven pohjaan. Etuovet on kyllä vaihtokunnossa. Jostakin sellaiset pitäisi tempaista.
Töissä taas käyty paripäivää. Pikkuhiljaa rupeaa rahoituspuolikin paranemaan.
Joku jousi siellä ainakin oli poikki, kun ei palauttanut kahvaa. Katsotaan kuitenkin mitäs mekaniikka sanoo tuolla polttoöljyssä.
Takaoviin ruoste on purrut jonkin verran, mutta vielä korjattavassa kunnossa, kun siististi migillä vähän hitsailee. Paikkoja ei onneksi tuu näkyvälle puolelle, vaan oven pohjaan. Etuovet on kyllä vaihtokunnossa. Jostakin sellaiset pitäisi tempaista.
Töissä taas käyty paripäivää. Pikkuhiljaa rupeaa rahoituspuolikin paranemaan.
Laitetaas niitä kuvia kun on tullut luvattua:
Ruostereikä takaluukun vieressä olevassa pilarissa. Jännä paikka. Joku tuohon on joskus käynyt, kun on pakkeliakin laitettu.
Ihmeellisen monimutkainen kapistus.
Pikkuhiljaa autioituu. Saas nähä kuka tuon auton osaa kasata sillälailla, että sillä voi joskus ajaa, ilman että osat putoilee kosketuksen voimalla...
Sinne on ennekin hitsailtu.
Ja siellä lisää paikkoja.
Takaluukku taitaa olla pikku hitsauksella pelastettavassa kunnossa? Vähän on pikkulommoilla mutta luulis oikenevan kumivasaran kanssa.
Etuovet on kumpikin samanlaisessa kunnossa. Ei oikein viittis ruveta hitsaileen, kun niitä on vielä tarjolla jonkin verran. Parempikuntoisia siis.
Jokaisen ikkunan tiiviste näyttää tältä. Nuitakin näytti olevan myynnissä USA:n ebayssa että pitää sieltä laittaa tulemaan tässä joskus.
Oventiivisteissä ei ole kehumista. Nekin löytyy tuolta lätäkön takaa. Meinavat olla hinnoissaan nuo tiivisteet. Pitäskö vetää bilteman silikoonilla? Kuumankesto ois vielä kova sana.
Mitään ei ole oikein tapahtunut, mutta kommentointi on pakollista!
Nahkajakkaroista hierottu tässä lähiaikoina kauppaa ja toivottavasti sellaiset saa jokupäivä ruuvailla mielissää paikoilleen
Ruostereikä takaluukun vieressä olevassa pilarissa. Jännä paikka. Joku tuohon on joskus käynyt, kun on pakkeliakin laitettu.
Ihmeellisen monimutkainen kapistus.
Pikkuhiljaa autioituu. Saas nähä kuka tuon auton osaa kasata sillälailla, että sillä voi joskus ajaa, ilman että osat putoilee kosketuksen voimalla...
Sinne on ennekin hitsailtu.
Ja siellä lisää paikkoja.
Takaluukku taitaa olla pikku hitsauksella pelastettavassa kunnossa? Vähän on pikkulommoilla mutta luulis oikenevan kumivasaran kanssa.
Etuovet on kumpikin samanlaisessa kunnossa. Ei oikein viittis ruveta hitsaileen, kun niitä on vielä tarjolla jonkin verran. Parempikuntoisia siis.
Jokaisen ikkunan tiiviste näyttää tältä. Nuitakin näytti olevan myynnissä USA:n ebayssa että pitää sieltä laittaa tulemaan tässä joskus.
Oventiivisteissä ei ole kehumista. Nekin löytyy tuolta lätäkön takaa. Meinavat olla hinnoissaan nuo tiivisteet. Pitäskö vetää bilteman silikoonilla? Kuumankesto ois vielä kova sana.
Mitään ei ole oikein tapahtunut, mutta kommentointi on pakollista!
Nahkajakkaroista hierottu tässä lähiaikoina kauppaa ja toivottavasti sellaiset saa jokupäivä ruuvailla mielissää paikoilleen
Varaosa-auto ois tiedossa. Liekköhän omistaja täällä foorumilla. Mersufoorumilla saattaapi ehkä olla.. Mutta osia ainakin irrotellaan tai sitten viedään koko auto pois. Auto on 300TD ja on ihan viimesiä 123:sia. Ovet on ihan käypää tavaraa. Siinä on osittain purettu tasonsäätö, mutta kaikki osat löytyy siihen.
Eroaako farmarin ja sedanin moottori tuon öljypumpun kiinnityksessä?
E: Sain jo vastauksen, eli eroa ei pitäs olla.
Eroaako farmarin ja sedanin moottori tuon öljypumpun kiinnityksessä?
E: Sain jo vastauksen, eli eroa ei pitäs olla.