Jaakkosen kesäprojekti 300TD

Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Jussi L. kirjoitti:Muuten hyvä mutta tuo pyramidi kyllä muumiottaa sen auton, kannattaa kyllä ehottomasti laittaa lattialle jotain vaikka muovia ja hiekkaa sen päälle, ettei katoa koko pohja autosta :shock:
Ehdottaisin pyramidin siirtoa HIEKKAmaalle ja päädyistä alaosat auki että ilma vaihtuu sisällä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

eseestie kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:Muuten hyvä mutta tuo pyramidi kyllä muumiottaa sen auton, kannattaa kyllä ehottomasti laittaa lattialle jotain vaikka muovia ja hiekkaa sen päälle, ettei katoa koko pohja autosta :shock:
Ehdottaisin pyramidin siirtoa HIEKKAmaalle ja päädyistä alaosat auki että ilma vaihtuu sisällä.
Tietty parempi niin, mutta jossei ole hiekkamaata mihin laittaa nii silloon tuo muovi ja siihen hiekkaa ainaki on parempi kuin tuo paljas ruoholattia :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Jaakkonen
Viestit: 221
Liittynyt: 20.9.2011 13:01
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jaakkonen »

Käväsinpä tuosa tutkimasa mitä pyramidista löytyy. Merssuhan sielä makas. Pitäs käyttää autua pois sieltä ja tehä tuo lattian hiekotus. Tietysti ois hyvä jos sais jatkettua sitä auton tekuaki. Sen jäläkeen ku ei oo tapahtunu mittään kun se sinne suojaan lykättiin. Oisinki ruvennu muuten puuhasteleen, mutta ei ollu väkiä työntään autua ulos.

Mitä kaikkia tuolle Mersu-paralle muuten saa tehä niin että sen sais vielä tielle jos rekisteröintitodistuksesa lukkee että "VAIHDETTUJEN OSIEN MÄÄRÄ 03.07.2000 YHTEENSÄ 46,8%" ?

Meinottelin, että ainaki alustalle pitäs tehä jottain kun oli niin kiemurtelevaa se kyyti sillon aikanaan.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Sopuli
Viestit: 46
Liittynyt: 08.6.2012 18:20

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

No eihän näille korivaihtoautoille voi oikeastaan mitään tehdä niin, että saisit ykkösosaan muutokset näkyviin..
Jaakkonen
Viestit: 221
Liittynyt: 20.9.2011 13:01
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jaakkonen »

GTI:tä luettu, Peltolan Teemun ja Bamsen rakenteluvideoita sekä Latelaa tapitettu silimä kovana. Kauhiasti intua. Edelleen eri pitäjäsä kö auto. Koitin kattua Trafin sivuilta nuita rakentelusäädöksiä mutta eihän sieltä mittään selevää saanu. Kaivoin rekisteriotteen esille. Erikoisehdoissa ja huomautuksissa lukkee muiden infojen lisäksi siis näin:
AJONEUVOON VAIHDETTU: KORIKEHIKKO, ETUKANSI, TAKAKANSI, ETU- JA TAKAOVET, ETULOKASUOJAT, KOJELAUTA, ISTUIMET, VERHOILU, TAKAPUSKURI, LASIT, VALAISIMET JA SÄHKÖJOHDOT.

Korjattu ja muutettu ajoneuvo.

VAIHDETTUJEN OSIEN MÄÄRÄ 03.07.2000 YHTEENSÄ 46,8%

Sitte on mainintaa mm. LTJ-mallimerkinnästä: 4DSEDAN 5-300D-123D

Eli autossa nyt majaileva mottori on vissiinki samanmoisesta sedanista. Onkohan niissä sedan/farmarikoneissa eroja? Mieleen tulis ainaki perän tasonsäätösysteemit ja alipainehimmelit joissa vois olla jotain.

Onko mahollista vaihtaa jo kertaalleen vaihettuja osia? Mistä katsuri esim. tietää mitkä penkit tuola pitäs olla? Paljoko vaihettujen osien yhteisprosentti saa olla eli vieläkö saa osia vaihtaa vaikkapa alustaan? Vai pittääkö panna vakiopalikkaa jos meinaa uusia? Entä jos prosentit mennee yli? Käytännössä siis haluan tietää mitä saa tehä ja mitä ei. Olisin oikein mielissäni jos tämmöstä infoa löytys.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Käsittääkseni se menee niin että tuo 46,8% on vanhojen prosenttitaulukkojen tms mukaan laskettu, sitte jos muutoskatastasit auton vaikka isommille vanteille niin autosta laskettas uuen prosenttihommelin mukaan prosentit uudestaan kokonaan ja ne paukkus yli suoriltaan. (siksi korinvaihtoja ei saa enää tehdä)

Muistelisin jossain olleen rajana 51% mutta viitisenkymmentä se on, ei oo tapausta tullut vastaan misä se ois paukkunu yli mutta kyllä se yleisesti tarkottanee sitä ettei auto oo kelvollinen liikenteeseen.

Tämä siis tarkoittaa sitä että prosenttiautoihin ei valitettavasti pysty nykysäädöksillä tekemään oikein mitään. Kannattaa toki varmistaa vielä konttorilta.

Ps, tuskin kukaan silti sanoo mitään jos sisustaa vaihtelee vielä jälkikäteen.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Jaakkonen
Viestit: 221
Liittynyt: 20.9.2011 13:01
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jaakkonen »

Tämä on myyty ja jatkaa elämäänsä uuden omistajan hoivissa. Toivottavasti projektikertomus jatkuu.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Jaakkonen kirjoitti:Tämä on myyty ja jatkaa elämäänsä uuden omistajan hoivissa. Toivottavasti projektikertomus jatkuu.
laittelin yv:tä 8)
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”