Sepon uusi W126 300SE (W140 S320, W123 200D)

Vastaa Viestiin
Avatar
Seppo
Viestit: 560
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon uusi W126 300SE (W140 S320, W123 200D)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Pari pientä operaatiota viikonloppuna. Oikutteleva startti vaihtui:
Startit.jpg
Startit.jpg (197.54 KiB) Katsottu 319 kertaa
Pitikin olla tarkkana, ettei mennyt tuossa sekasin :lol: Kohtuu helppo homma auton alta, kahdella pultilla kiinni ja saapi muiluutettua tukivarsien välistä, kunhan johdot tietty eka irti. Takaisin laitossa meinas tuo typerä pienenpieni ristipääruuvi hermostuttaa:
Tuherrus.jpg
Tuherrus.jpg (99.75 KiB) Katsottu 319 kertaa
Mutta jengoille lopulta lähti, tuossa jo räikkä päässä ja ruuvi menossa kiinni.

Sitten päivitin moottorin alle tukevampaa tavaraa:
Pohjat.jpg
Pohjat.jpg (193.92 KiB) Katsottu 319 kertaa
Sen verran sai olla kädet ylhäällä näissä hommissa, että tuli lopulta vähän huono olokin, kuten jo tuttua, eipä siinä mitään.

Ilahduttavan kuivaa on (toistaiseksi) moottorin alla ja päällä.
Alta.jpg
Alta.jpg (164.05 KiB) Katsottu 319 kertaa
Päältä.jpg
Päältä.jpg (225.88 KiB) Katsottu 319 kertaa
Tosin huomasin, että hydraulineste säiliö tihkuu hieman öljyä alta, liekö letku hapertunut tai klemmari löysällä, pitää tutkia, kohta.

Osa kuvista vissiin ei oikein kääntyneenä, jospa saa tolokkua kuitennii.
W 126 300SE '89, 487 000 km (ajossa)
W 140 S320 '95, ~492 000 km (seisoo)
W 123 200D '84 > 635 000 km (korjattavaa)
W 126 300SE '90, ~709 500 km (puretaan)
S203 '07, ~380 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 560
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon uusi W126 300SE (W140 S320, W123 200D)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Tulipa öljyt vaihdettua yks ilta, hieman etuajassa, tällä kertaa sisään meni kokeilumielessä naapurifoorumilla M103:een kehutut "high mileage" Valvolinet. Seuraava vaihto oliskin sitten 500 000 km:n kohilla joskus ensi vuonna!
Ölpät.jpg
Ölpät.jpg (196.25 KiB) Katsottu 138 kertaa
Tässä autossa on hieman omituinen pyyhkijäkytkin: tihkuasento jää päälle vasta kun käyttää ensin I-asennossa ja siitä takaisin tihkulle. Siispä ajattelin vaihtaa purkuautosta viiksen (toimi "normaalisti" ja siinä näkyy symbolitkin piirun verran paremmin), joten tutkailin hommaa: no ei käy ihan yhtä helposti kuin W123:ssa, tässä piti ottaa ratti pois, ja sitten viiksiliittimet irti (helppo ottaa kun mittaristo pois, olivat hyvin käsillä, alakautta varmasti saanee myös) jotta sai sen rattiputkimuovisuojan + viiksisysteemin käteen. Sitten silmä osui lattiamatolla makaavaan puolikuun muotoiseen osaan, jossa pieni jousikin kiinni:
Viiksi.jpg
Viiksi.jpg (108.2 KiB) Katsottu 138 kertaa
Mistä lie tuolta sisuksista arvatenkin tipahtanut, jätinpä vaihto-operaation tähän :no:
W 126 300SE '89, 487 000 km (ajossa)
W 140 S320 '95, ~492 000 km (seisoo)
W 123 200D '84 > 635 000 km (korjattavaa)
W 126 300SE '90, ~709 500 km (puretaan)
S203 '07, ~380 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”