Shadculan W123 240d -85 *käytiin katsastamassa*
Shadculan W123 240d -85 *käytiin katsastamassa*
Allekirjoittaneen avustuksella emäntä sai itselleen otsikon ikiliikkujan. Eli emännän käyttöautoksi tämä tuli.
Tämän vekottimen tarina meidän osalta alkoi tällä foorumilla ilmaantuneen myynti-ilmoituksen parissa torstaina 11.8.2011. Nimimerkki Dealer oli pistänyt tämän myyntiin foorumille ja puolta tuntia ilmoituksen ilmestymisen jälkeen se tarttui minun haukansilmiini. Tässä myyntithreadi: klik
Tästä alkoi kuumeinen soittelu emännälle sadan kilometrin päähän että nyt on auto isolla A:lla myynnissä sopivaan hintaan, samaan aikaan #mese.fi irc-kanavalla ja myynti-ilmoituksessa pohdittiin auton hankkimista ja siirtämistä pohjoisesta etelämmäs Lahden korkeuksille. Välimatkaa oli abaut 400km ja meikäläiset ei olisi siihen irtautunut millään.
Samaan aikaan soiteltiin Dealerille ja kaupat lyötiin lukkoon vaikkei auton kuljettamisesta ollutkaan haisua vielä. Oli se sen verran halpa ja hyvässä kunnossa että pakko se oli saada
Tästä tuli sitten emännän ensimmäinen mersu, ensimmäinen ostamansa auto, ensimmäinen takavetoinen ja ensimmäinen diesel. Mielenkiintoisia aikoja siis edessä.
Irc-kanavan avustuksella suostuvainen kuski löydettiinkin ajamaan vekotin etelämmäs. Kaikenkaikkiaan noin kaksi tuntia myynti-ilmoituksen luomisesta oli kaupat tehty ja kuski tiedossa, vaikka vähän ehdittiinkin foorumillakin mainostella mese-viestimäistä kuljetusta, ei siihen tarvinnut ryhtyä. Ystävällinen nimimerkki Niska- kuskasi auton koko matkan etelään odottavaisille uusille omistajille
Lintta on siis asustanut pohjoisessa Suomessa suurinpiirtein koko elämänsä. Ja on muuten aito vanha taksi, tästä todisteena ratin vasemmalla puolella keinukytkin jossa lukee notta "Taxi"
Rekisteriotteessa lukee että "kardaanin tukilaakeri vaihdettava, ei mitään", tälle siis joko tehdään jotain tai sitten ei, kun ei kerta mitään ole katsurin mielestä prkl Muuten ihan perusnormaali 240d. Tekniikka kuosissa, käy nätisti, komia, asenteellinen ja hemmetin mukava. Ulkokuori kaipaa vähän hellyyttä, mutta se on hoidossa.
Kikotin sovittiin saapuvaksi sunnuntaina 14.8.2011 Heinolaan paikallisen meseläisen pihamaalle. Lähiympäristöstä huhuiltiin muitakin paikalle ja saatiin pieni pihamiitti aikaiseksi. Niska- oli vieläpä kikkaillut live-videokuvaa auton liikkumisesta aikaiseksi ja tätä livekuvaa seurattiinkin tarkasti Heinolassa samalla kun odoteltiin autoa saapuvaksi. Irc-kanavalla kommentoitiin kaikenlaista ja uusi omistaja odotteli hermostuneena mimmoinen kasa sieltä pihaan vielä ilmestyy. Auto siis ostettiin täysin kuvien ja yhden puhelun perusteella.
Lopulta pihaan kaartoi valkoinen ratsu, perässään Teppo21 kaksipyöräisellään ja Runtula savustuskopillaan. Mersu sai siis jonkinmoisen saattueen viime metreilleen
Pihassa sitten tutkittiin porukalla mimmoinen lintta tuli ostettua. Mitään hälyyttävää ei ollut kun auto oli nikottelematta tullut lähemmäs 400km kertarysäyksellä ja kaikki tuntui toimivan. Kuvia räpsittiin ja nimimerkki Ari66 ystävällisesti vielä taltioi koko homman videollekin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y4Ml28uknCY[/youtube]
Tämmöinen vehje siis oli:
Keskellä lintta "Luihu", taustalla vasemmalta oikealle Teppo21, Runtula, Niska- sekä lintan uusi omistaja Shadcula
Ruosteita oli piiloiteltu linttamaiseen tapaan
Jotain pieniä ruosteita ei oltu edes piiloteltu
Dealer nakkasi takakontin täyteen komeita peltivanteita ja talvirenkaita mallia nastattomia
Komia sininen sisusta. Plyysipäälisten alla aitoa MB-Texiä
Hallintalaitenäkymä. Mallia pölyinen vielä
Uusi onnellinen omistaja autonsa kanssa
Koeajoa suoriteltiin Hönölän päädyssä ja havaittiin että 4aikuista + takakontti täynnä vanteita = takarenkaat nappaa kiinni kaariin
Muuta huomattua oli että repsikan etuoven ikkunaveivi on melkein murtunut poikki ja tuulilasille ei ruisku pesunestettä. Noh, korjaillaan. Hintaansa nähden täysin tyytyväisiä ollaan ostokseen ja kotimatka Hönölästä Orimattilaan oli hauska
Maanantaina sitten käytiin rekisteröimässä Luihu-Lintta emännän nimiin, käytiin varastamassa tuttavalta vanha kasettisoitin Linttaan toimittamaan radion virkaa sekä ryöväämässä paikallisesta mätänetistä muita tarvikkeita. Kotio päästyä päätettiin ottaa etupellit käsittelyyn ja vähentää ruostetta.
Eli rälläkkä kauniiseen käteen ja puuhaamaan:
Hyvä tulee, ei montaa läpireikää
Komiaa!
Vähän rost-remedyä, sinkkiä paukkupullosta, pohjamaalia paukkupullosta ja 737-Classicweissia paukkupullosta, sanomalehti ja kilometri maalarinteippiä, avot:
Kyllä kyllä, ei näy ruosteet
Achzoo, son valamis. Komiaa tulee vaikka hyvää yrittää
Hianosti fiksattu kaari
Sisustasta pyyhittiin suurimmat pölyt pois ja mankka kikkailtiin paikoilleen. Raadio ei toimi, kiitos 10cm liian lyhyen antennikaapelin, mutta ihme ja kumma kasettisoitin toimi ja pihalta yhdestä raadosta löytyi vanha Kikan C-kasetti, joten mökää saatiin kuin saatiinkin kabiiniin Huomatkaa kumiankka-avaimenperä. Ostettu nimenomaan tähän autoon
Autoa käytiin vielä ulkoiluttamassa iltasella ja osuttiin vanhan tiilitehtaan kupeeseen niin räpsittiin sitten vähän "artistisempia" kuvia
Huomenna jatketaan, josko saataisiin tutkittua miksei pissapoika pissaa Katotaan mitä muuta. Jos vaikka raadion sais kuulumaan.
Tästä alkaa siis uusi kappale tämän lintan elämässä.
Tähänmennessä iso kiitos Dealerille myymisestä, Niska-:lle ajamisesta, Ari66:lle videoinnista, Foxterrierille pihan lainaamisesta, Teppo21:lle ja Runtulalle kettuilusta, eikun sosiaalisesta tuesta Ja iskälle ja äiskälle, eiku tuottajalle vai miten se meni. Tästä on hyvä jatkaa.
P.S. Isot valokuvat löytyy Täältä
Tämän vekottimen tarina meidän osalta alkoi tällä foorumilla ilmaantuneen myynti-ilmoituksen parissa torstaina 11.8.2011. Nimimerkki Dealer oli pistänyt tämän myyntiin foorumille ja puolta tuntia ilmoituksen ilmestymisen jälkeen se tarttui minun haukansilmiini. Tässä myyntithreadi: klik
Tästä alkoi kuumeinen soittelu emännälle sadan kilometrin päähän että nyt on auto isolla A:lla myynnissä sopivaan hintaan, samaan aikaan #mese.fi irc-kanavalla ja myynti-ilmoituksessa pohdittiin auton hankkimista ja siirtämistä pohjoisesta etelämmäs Lahden korkeuksille. Välimatkaa oli abaut 400km ja meikäläiset ei olisi siihen irtautunut millään.
Samaan aikaan soiteltiin Dealerille ja kaupat lyötiin lukkoon vaikkei auton kuljettamisesta ollutkaan haisua vielä. Oli se sen verran halpa ja hyvässä kunnossa että pakko se oli saada
Tästä tuli sitten emännän ensimmäinen mersu, ensimmäinen ostamansa auto, ensimmäinen takavetoinen ja ensimmäinen diesel. Mielenkiintoisia aikoja siis edessä.
Irc-kanavan avustuksella suostuvainen kuski löydettiinkin ajamaan vekotin etelämmäs. Kaikenkaikkiaan noin kaksi tuntia myynti-ilmoituksen luomisesta oli kaupat tehty ja kuski tiedossa, vaikka vähän ehdittiinkin foorumillakin mainostella mese-viestimäistä kuljetusta, ei siihen tarvinnut ryhtyä. Ystävällinen nimimerkki Niska- kuskasi auton koko matkan etelään odottavaisille uusille omistajille
Lintta on siis asustanut pohjoisessa Suomessa suurinpiirtein koko elämänsä. Ja on muuten aito vanha taksi, tästä todisteena ratin vasemmalla puolella keinukytkin jossa lukee notta "Taxi"
Rekisteriotteessa lukee että "kardaanin tukilaakeri vaihdettava, ei mitään", tälle siis joko tehdään jotain tai sitten ei, kun ei kerta mitään ole katsurin mielestä prkl Muuten ihan perusnormaali 240d. Tekniikka kuosissa, käy nätisti, komia, asenteellinen ja hemmetin mukava. Ulkokuori kaipaa vähän hellyyttä, mutta se on hoidossa.
Kikotin sovittiin saapuvaksi sunnuntaina 14.8.2011 Heinolaan paikallisen meseläisen pihamaalle. Lähiympäristöstä huhuiltiin muitakin paikalle ja saatiin pieni pihamiitti aikaiseksi. Niska- oli vieläpä kikkaillut live-videokuvaa auton liikkumisesta aikaiseksi ja tätä livekuvaa seurattiinkin tarkasti Heinolassa samalla kun odoteltiin autoa saapuvaksi. Irc-kanavalla kommentoitiin kaikenlaista ja uusi omistaja odotteli hermostuneena mimmoinen kasa sieltä pihaan vielä ilmestyy. Auto siis ostettiin täysin kuvien ja yhden puhelun perusteella.
Lopulta pihaan kaartoi valkoinen ratsu, perässään Teppo21 kaksipyöräisellään ja Runtula savustuskopillaan. Mersu sai siis jonkinmoisen saattueen viime metreilleen
Pihassa sitten tutkittiin porukalla mimmoinen lintta tuli ostettua. Mitään hälyyttävää ei ollut kun auto oli nikottelematta tullut lähemmäs 400km kertarysäyksellä ja kaikki tuntui toimivan. Kuvia räpsittiin ja nimimerkki Ari66 ystävällisesti vielä taltioi koko homman videollekin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y4Ml28uknCY[/youtube]
Tämmöinen vehje siis oli:
Keskellä lintta "Luihu", taustalla vasemmalta oikealle Teppo21, Runtula, Niska- sekä lintan uusi omistaja Shadcula
Ruosteita oli piiloiteltu linttamaiseen tapaan
Jotain pieniä ruosteita ei oltu edes piiloteltu
Dealer nakkasi takakontin täyteen komeita peltivanteita ja talvirenkaita mallia nastattomia
Komia sininen sisusta. Plyysipäälisten alla aitoa MB-Texiä
Hallintalaitenäkymä. Mallia pölyinen vielä
Uusi onnellinen omistaja autonsa kanssa
Koeajoa suoriteltiin Hönölän päädyssä ja havaittiin että 4aikuista + takakontti täynnä vanteita = takarenkaat nappaa kiinni kaariin
Muuta huomattua oli että repsikan etuoven ikkunaveivi on melkein murtunut poikki ja tuulilasille ei ruisku pesunestettä. Noh, korjaillaan. Hintaansa nähden täysin tyytyväisiä ollaan ostokseen ja kotimatka Hönölästä Orimattilaan oli hauska
Maanantaina sitten käytiin rekisteröimässä Luihu-Lintta emännän nimiin, käytiin varastamassa tuttavalta vanha kasettisoitin Linttaan toimittamaan radion virkaa sekä ryöväämässä paikallisesta mätänetistä muita tarvikkeita. Kotio päästyä päätettiin ottaa etupellit käsittelyyn ja vähentää ruostetta.
Eli rälläkkä kauniiseen käteen ja puuhaamaan:
Hyvä tulee, ei montaa läpireikää
Komiaa!
Vähän rost-remedyä, sinkkiä paukkupullosta, pohjamaalia paukkupullosta ja 737-Classicweissia paukkupullosta, sanomalehti ja kilometri maalarinteippiä, avot:
Kyllä kyllä, ei näy ruosteet
Achzoo, son valamis. Komiaa tulee vaikka hyvää yrittää
Hianosti fiksattu kaari
Sisustasta pyyhittiin suurimmat pölyt pois ja mankka kikkailtiin paikoilleen. Raadio ei toimi, kiitos 10cm liian lyhyen antennikaapelin, mutta ihme ja kumma kasettisoitin toimi ja pihalta yhdestä raadosta löytyi vanha Kikan C-kasetti, joten mökää saatiin kuin saatiinkin kabiiniin Huomatkaa kumiankka-avaimenperä. Ostettu nimenomaan tähän autoon
Autoa käytiin vielä ulkoiluttamassa iltasella ja osuttiin vanhan tiilitehtaan kupeeseen niin räpsittiin sitten vähän "artistisempia" kuvia
Huomenna jatketaan, josko saataisiin tutkittua miksei pissapoika pissaa Katotaan mitä muuta. Jos vaikka raadion sais kuulumaan.
Tästä alkaa siis uusi kappale tämän lintan elämässä.
Tähänmennessä iso kiitos Dealerille myymisestä, Niska-:lle ajamisesta, Ari66:lle videoinnista, Foxterrierille pihan lainaamisesta, Teppo21:lle ja Runtulalle kettuilusta, eikun sosiaalisesta tuesta Ja iskälle ja äiskälle, eiku tuottajalle vai miten se meni. Tästä on hyvä jatkaa.
P.S. Isot valokuvat löytyy Täältä
Viimeksi muokannut Wolfie, 21.12.2011 19:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Takakontin peltivanteet vois periaatteessa alle vaihtaa, mutta ne pitäis enste maalata rallivärillä ennenku kehtaa laittaa alle. Ja muuta vaihtoehtoa ei just nyt ole. Paitti mun 124:n 16" kiekot nastoilla niin ei ehkä niitäkään Mutta katsotaan mitä keritään ja saadaan aikaiseksi.Sergey kirjoitti:kyllä ny kelpaa! nuo vanteet kyl pitäs saaha pois vaikka orginaali pellit ja pölärit...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Dodiin. Tänään käytiin taas vähän ostoksilla ja nyt kuuluu jopa raadio
Samalla reissulla käytiin tutulla korjaamolla lainaamassa vähän nosturia ja käytiin tutkimassa alapuolta. On meinaan ruosteeton Sieltä löyty paikkoja joissa ei massaa ole kuunaan ollutkaan eikä siellä ruostettakaan pesi vieläkään
Kardaania heiluteltiin ohimennen ja kait se tukilaakeri pitäis sieltä vaihtaa. Muodon vuoks vois vaihtaa ne kumikiekot molemmin puolin kardaanin päistä. Ja jotain puslahommaa olis tiedossa sitten kun jaksaa.
Mutta mitään hälyyttävää ei löytynyt
Ja pissapoikakin toimii taas. Korjaantui ottamalla moottorista piuhat irti ja laittamalla takaisin. Eli kontaktihärö. Ei sen kummempaa.
Karvanopat eksyi takalasille myös. Ja taustapeiliin sommiteltiin maltanristi roikkumaan.
Siinä kuvia tältäpäivältä:
Vanteesta bongattiin hauska teksti:
Karvanopat:
Ja risti
Semmoista tänään. Tarina jatkuu joskus
Samalla reissulla käytiin tutulla korjaamolla lainaamassa vähän nosturia ja käytiin tutkimassa alapuolta. On meinaan ruosteeton Sieltä löyty paikkoja joissa ei massaa ole kuunaan ollutkaan eikä siellä ruostettakaan pesi vieläkään
Kardaania heiluteltiin ohimennen ja kait se tukilaakeri pitäis sieltä vaihtaa. Muodon vuoks vois vaihtaa ne kumikiekot molemmin puolin kardaanin päistä. Ja jotain puslahommaa olis tiedossa sitten kun jaksaa.
Mutta mitään hälyyttävää ei löytynyt
Ja pissapoikakin toimii taas. Korjaantui ottamalla moottorista piuhat irti ja laittamalla takaisin. Eli kontaktihärö. Ei sen kummempaa.
Karvanopat eksyi takalasille myös. Ja taustapeiliin sommiteltiin maltanristi roikkumaan.
Siinä kuvia tältäpäivältä:
Vanteesta bongattiin hauska teksti:
Karvanopat:
Ja risti
Semmoista tänään. Tarina jatkuu joskus
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Saatte maalata mun Ceehen kanssa etulokarit kun se noin helposti näkyy käyvän!
Komee pelihän tuo on, vähän liian hyvä käyttöautoksi...
Komee pelihän tuo on, vähän liian hyvä käyttöautoksi...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Mahtavaa !....käytiin tutkimassa alapuolta. On meinaan ruosteeton
Tätähän minäkin vähän jännitin, maajalassa alle kurkistellen näytti kyllä hyvältä.
Satakakskolmosia kun katselee niin näyttää että samoissa hinnoissa ovat rullaavat korit, 5 vuotta taivasalla seisoneet projektit jossa ei ole pohjaa jos jarrujakaan tai tällaiset autot.
Pitää vaan sattua kohdalle...
Kun auton vikoihin käydään käsiksi tähän tapaan kuin Shadcula ja Wolfie ovat näemmä aloittaneet - etukaaren ruosteet korjattu ym. per heti - on syytä olettaa että rönttä on kohtapuoleen mitä mainioimmassa kunnossa.
Eikös ole nasakka käynti heti kylmästä startattunakäy nätisti
Kiitos kaupoista ja erityiskiitos niska- lle kuljetuksesta.
Hän ei tuntenut ostajaa tai myyjää ennestään mutta noin vain ilmoittautui vapaaehtoiseksi ajamaan mersua etelän suuntaan ... mesehenkeä taas kerran.
Tätä aihetta tulee seurattua, toivottavasti röntän kilometrit ovat vaivattomia.
Viimeksi muokannut dealer, 16.8.2011 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ohoh! Onpas vaan pohja hyvässä kunnossa! Ei ole suolateillä pohjosessa ajeltu Vanteet tosiaan kun vaihtaa 14" barokkeihin niin ilme muuttuu. Noita käsittääkseni saa kohtuu edullisestikin vielä.
Nuo istuinsuojat lienevät ihan alkuperäiset Mersun suojat, kuosi on nimittäin samanlainen kun velour-kangassisustuksessa. Missä kunnossa MB-texit ovat? Varmaankin hyvässä, kestävää materiaaliahan se on ja vielä jos istuinsuojat ovat olleet päällä.
Nuo istuinsuojat lienevät ihan alkuperäiset Mersun suojat, kuosi on nimittäin samanlainen kun velour-kangassisustuksessa. Missä kunnossa MB-texit ovat? Varmaankin hyvässä, kestävää materiaaliahan se on ja vielä jos istuinsuojat ovat olleet päällä.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- 123-neito
- Viestit: 15
- Liittynyt: 08.8.2011 14:52
hienolta laitteelta näyttää yhä.. ja parempaan päin menee..
sopivan "erilaisen" ensiauton oot ostanut.. onnittelut.
mutta saahan tuolla luultavasti rauhassa ajella tuhansia kilometrejä enemmän ilman erikoisempia "huoltoja" kuin vastaavan hintaisella "tavallisella ensiauto japsikinnerillä"..
sopivan "erilaisen" ensiauton oot ostanut.. onnittelut.
mutta saahan tuolla luultavasti rauhassa ajella tuhansia kilometrejä enemmän ilman erikoisempia "huoltoja" kuin vastaavan hintaisella "tavallisella ensiauto japsikinnerillä"..
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-
- 123-neito
- Viestit: 15
- Liittynyt: 08.8.2011 14:52
Niin, kiitos vaan myynnistä. Oli meinaan halpa isolla H:lla. Tälläkin hetkellä taitaa ensimmäinen leimattu ajokuntoinen w123 olla nettiautossa ~700edealer kirjoitti:Mahtavaa !....käytiin tutkimassa alapuolta. On meinaan ruosteeton
Tätähän minäkin vähän jännitin, maajalassa alle kurkistellen näytti kyllä hyvältä.
Satakakskolmosia kun katselee niin näyttää että samoissa hinnoissa ovat rullaavat korit, 5 vuotta taivasalla seisoneet projektit jossa ei ole pohjaa jos jarrujakaan tai tällaiset autot.
Pitää vaan sattua kohdalle...
Kun auton vikoihin käydään käsiksi tähän tapaan kuin Shadcula ja Wolfie ovat näemmä aloittaneet - etukaaren ruosteet korjattu ym. per heti - on syytä olettaa että rönttä on kohtapuoleen mitä mainioimmassa kunnossa.
Eikös ole nasakka käynti heti kylmästä startattunakäy nätisti
Kiitos kaupoista ja erityiskiitos niska- lle kuljetuksesta.
Hän ei tuntenut ostajaa tai myyjää ennestään mutta noin vain ilmoittautui vapaaehtoiseksi ajamaan mersua etelän suuntaan ... mesehenkeä taas kerran.
Tätä aihetta tulee seurattua, toivottavasti röntän kilometrit ovat vaivattomia.
Kyllä tuo ruosteeton pohja pisti hymyilyttämään. Pitää tässä ennen talvea vaan laittaa massat niihin paikkoihin missä sitä ei ole ja paikkamassata niitä paikkoja mistä massat on poistumassa. Hyvä siitä tulee
Iso kiitos tosiaan myös Niska-:lle, ilman häntä lojuis Luihu varmaan edelleen Haapavedellä.
Korjaukset tosiaan aloiteltiin heti kun sormia syyhytti ja jotain piti tehdä. Tekniikalle kun ei tarvinnut mitään tehdä niin käytiin pinnan kimppuun ja kyllähän se heti siitä parani kummasti. Lisää on vielä tiedossa ajan mittaan, laitellaan nuo pienetkin ruosteet pelleistä kuntoon ja katsotaan mitä sitten. Katossa on vähän jotain syvempiä naarmuja tai lohkeamia maalipinnassa, katsotaan meneekö ihan vaan vesihionnalla ja myllytyksellä vai maalataanko sekin. Helppohan tuo on maalata vaikka paneeli kerrallaan kun oikea sävykin löytyi mätänetin paukkupulloista kerralla
Barokkeja ei taida tulla alle, emäntä ei niiden ulkonäöstä tykkää. Ehdotin jo Mutta katsotaan mitä alle ilmestyy, sitä ei koskaan tiedä.Wikke kirjoitti:Ohoh! Onpas vaan pohja hyvässä kunnossa! Ei ole suolateillä pohjosessa ajeltu Vanteet tosiaan kun vaihtaa 14" barokkeihin niin ilme muuttuu. Noita käsittääkseni saa kohtuu edullisestikin vielä.
Nuo istuinsuojat lienevät ihan alkuperäiset Mersun suojat, kuosi on nimittäin samanlainen kun velour-kangassisustuksessa. Missä kunnossa MB-texit ovat? Varmaankin hyvässä, kestävää materiaaliahan se on ja vielä jos istuinsuojat ovat olleet päällä.
Penkinsuojista ei mitään harmainta hajua mutta istuvan todella hyvin ja ovat mukavat. M-Tex pitäisi olla melkolailla hyvässä kuosissa, kuulemma kuskinpenkissä on normaali repeämä. Ei olla vielä ehditty tutkimaan, mutta tutkitaan kyllä ja katsotaan mitä niille keksitään
Tullaan! Jokupäivä kun keritään Tullaan vaikka kahdella niin mahtuuteppo21 kirjoitti:Jos pellivanteita ootte vailla, niin tuosta nurkalta saa tulla hakemaan
Parempaan päin mennään sillä vauhdilla kun sattuu huvittamaan. Käyttöautoksihan tämä tuli joten ei tästä näyttelyvehjettä rakenneta, mutta fiksaillaan sitämukaa ongelmakohtia kun rahaa, aikaa ja mielenkiintoa onNonSenCe kirjoitti:hienolta laitteelta näyttää yhä.. ja parempaan päin menee..
sopivan "erilaisen" ensiauton oot ostanut.. onnittelut.
mutta saahan tuolla luultavasti rauhassa ajella tuhansia kilometrejä enemmän ilman erikoisempia "huoltoja" kuin vastaavan hintaisella "tavallisella ensiauto japsikinnerillä"..
Ja erilaisuus on meille normaalia. Nykyautoista puuttuu se tunnelma ja asenne, siksi tuommoinen käyttikseksi.
Ja mitään ihmeempiä huoltoja tuohon tuskin tarttee tehdä. Tekniikka tuntuu olevan melkein paremmassa kunnossa kuin tehtaalta lähtiessään. Moottorissa ei ainakaan ole mitään tiedossa, voimansiirto pelaa, alustan osissa ei mitään huolestuttavaa näkynyt. Puslia joutuu vaihtamaan joskus ja ölperit vaihtuu kaikista paikoista jollain aikataululla, mutta muuten tuo ei vaadi kuin kovaa ajoa
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Niinjuu ja sen verti vielä lisätään. Eli tankilla käytiin maanantaina. Siihenmennessä ajettu trippiin 622.5km, kokomittarilukeman ollessa 542302km. Tankkiin solahti 42.69litraa á 1.29e/litra, yhteensä 55.07e.
Eli tästä laskeskeltuna amiksen lyhyellä matikalla saadaan ~6.86litraa/100km kulutus. Tästä siis ensimmäiset ~400km Niska-:n ajamana matka-ajoa, loput päristelyä vaihtelevin nopeuksin, pääasiassa taajaman ulkopuolella.
Tämän jälkeen on päristelty parisataa kilometriä hiekkateitä, vanhoja valtateitä ja muita pienempiä reittejä, pari vähän Lahden keskustassa pörräystä jne. Seuraillaan mihin lukema asettuu.
Ja tiistaina vielä ennenkuin poistuin pk-seudulle takaisin töihin, säädettiin pikkuisen ohjaussimpukkaa. Parilla pienellä säädöllä saatiin ratin ~10cm klappi vähentymään ~1cm luokkaan Annetaan sen miettiä siinä hetki ja katsotaan kehtaako vielä vähän kiristellä vai annetaanko olla. Paljon vakaampi siitä kuitenkin tuli.
Todistetta kuinka ihanaa W123 240d on fiksailla, mitään ei tarvinnut purkaa tieltä pois simpukan kiristämiseen
Niin ja repsikan puoleinen etuparkkipolttimo on palanut Pitää vaihtaa sekin. Tiedä onko enää varaa näin kalliin auton ja näin kalliiden korjausten jälkeen Maksaahan se melkein euron pari mätänetissä
To-do listalle lisätään myös mittariston irroitus ja polttimoiden vaihto. Mittariston taustavaloista ainakin vasen laita on pimeä. Merkkivalot tuntuis toimivan, ne kaikki kolme vai neljä mitä siellä on Samahan se toki on vaihtaa nekin kun kerta irti ovat.
Mutta mites muut W123 omistajat, onko tuossa kabiinin puhalluksen lämpötilan säätimessä valaistusta niinkuin W124:ssä on? Vai pelkästään puhalluksen nopeuden säätimessä? Yritettiin nykiä tuota lämmönsäädintä irti niin ei se tahtonut inahtaakaan...
Eli tästä laskeskeltuna amiksen lyhyellä matikalla saadaan ~6.86litraa/100km kulutus. Tästä siis ensimmäiset ~400km Niska-:n ajamana matka-ajoa, loput päristelyä vaihtelevin nopeuksin, pääasiassa taajaman ulkopuolella.
Tämän jälkeen on päristelty parisataa kilometriä hiekkateitä, vanhoja valtateitä ja muita pienempiä reittejä, pari vähän Lahden keskustassa pörräystä jne. Seuraillaan mihin lukema asettuu.
Ja tiistaina vielä ennenkuin poistuin pk-seudulle takaisin töihin, säädettiin pikkuisen ohjaussimpukkaa. Parilla pienellä säädöllä saatiin ratin ~10cm klappi vähentymään ~1cm luokkaan Annetaan sen miettiä siinä hetki ja katsotaan kehtaako vielä vähän kiristellä vai annetaanko olla. Paljon vakaampi siitä kuitenkin tuli.
Todistetta kuinka ihanaa W123 240d on fiksailla, mitään ei tarvinnut purkaa tieltä pois simpukan kiristämiseen
Niin ja repsikan puoleinen etuparkkipolttimo on palanut Pitää vaihtaa sekin. Tiedä onko enää varaa näin kalliin auton ja näin kalliiden korjausten jälkeen Maksaahan se melkein euron pari mätänetissä
To-do listalle lisätään myös mittariston irroitus ja polttimoiden vaihto. Mittariston taustavaloista ainakin vasen laita on pimeä. Merkkivalot tuntuis toimivan, ne kaikki kolme vai neljä mitä siellä on Samahan se toki on vaihtaa nekin kun kerta irti ovat.
Mutta mites muut W123 omistajat, onko tuossa kabiinin puhalluksen lämpötilan säätimessä valaistusta niinkuin W124:ssä on? Vai pelkästään puhalluksen nopeuden säätimessä? Yritettiin nykiä tuota lämmönsäädintä irti niin ei se tahtonut inahtaakaan...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Tuota katsoin minäkin kun pesin autoa, olisiko taksikyltin jättämien jälkien vuoksi aikoinaan maalattu ja sen verran epäonnistunut että maali halkeileeKatossa on vähän jotain syvempiä naarmuja tai lohkeamia maalipinnassa, katsotaan meneekö ihan vaan vesihionnalla ja myllytyksellä vai maalataanko sekin.
On.onko tuossa kabiinin puhalluksen lämpötilan säätimessä valaistusta
Joo jotain jännää sille katolle on tapahtunut. Mutta sen näkee sitten kun alkaa tekemään pääseekö helpolla vai joutuuko maalaamaandealer kirjoitti:Tuota katsoin minäkin kun pesin autoa, olisiko taksikyltin jättämien jälkien vuoksi aikoinaan maalattu ja sen verran epäonnistunut että maali halkeileeKatossa on vähän jotain syvempiä naarmuja tai lohkeamia maalipinnassa, katsotaan meneekö ihan vaan vesihionnalla ja myllytyksellä vai maalataanko sekin.
On.onko tuossa kabiinin puhalluksen lämpötilan säätimessä valaistusta
Näin se on tehtävä. Jos siellä kuuluu olla valo, sinne kans laitetaan se valoteppo21 kirjoitti:Kangasta väliin, tongeilla kiinni nupikasta, pari Ave Mariaa, kovempaa vetoa ja irtoaahan se sieltä
Semmonenkin hauska idea on käynyt mielessä että metsästäis jostain vanhan taksimittarin ja valon katolle, valoon voi teipata vaikka mitkä tekstit ja heittää katolle kiinni miiteissä ja muuta. Mittari kabiinissa sitten ihan vaan vaikka huvin vuoksi. Saa nyt nähdä, ehkä toteutuukin jokupäivä
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jommasta kummasta se on peräisin, samalla laitettu murikkaan sopiva laippa... Tuossahan on muuten ideaa nuille 123 miehille jos alkaa vetarit pettää...Wolfie kirjoitti:Hmm. Näin on näköjään tapahtunut Täytyypä mittailla jokukerta minkä mittanen risu siellä on.
Missäs kaikissa malleissa on laippaliitos, oisko peräti w124/w201 vetari?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Niin mä vähän veikkaisin pikasesti pohtimalla notta tuoreemman vehkeen laippa sinne on ängetty. Pitänee pitää mielessä jos tuosta ny joskus vetari napsahtaa, laitta si toiselle puolelle kans laipallisen. Kasvaa vetaritarjonta reippaasti siinävaiheessaRoopeK kirjoitti:Jommasta kummasta se on peräisin, samalla laitettu murikkaan sopiva laippa... Tuossahan on muuten ideaa nuille 123 miehille jos alkaa vetarit pettää...Wolfie kirjoitti:Hmm. Näin on näköjään tapahtunut Täytyypä mittailla jokukerta minkä mittanen risu siellä on.
Missäs kaikissa malleissa on laippaliitos, oisko peräti w124/w201 vetari?
Se onkin sitten eri asia miten tuo itte laipan naittaminen murikkaan on toteutettu, lienekkö ihan suoraan yhteensopiva... Mistään mitään tietämättä veikkaisin että jonkinmoista modifikaatiota vaatis.
Onneks noilla tehoilla ja rauhallisella ajotyylillä ei ole ainakaan huolta että risu antautuis ajamalla, jos se menee niin se menee vanhuuttaan tai muuten
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Kuten sanottu, mulla ei ole mitään harmainta hajuakaan Pitäis melkein jostain tutkia ja kysellä jos sais jotain selkoa.dealer kirjoitti:Ettei olisi uudet 123 akselit pulttilaipalla ?
Vai onko niitä edes uusia tarjolla, onko kaikki kunnostettuja...
Nimittäin laakeroin erään 123 200D perän kesällä ja siinä oli molemmin puolin uudet vetarit, juuri tuollaiset.
Eikä kyllä ollut mitään virityksiä.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Luin jostakin lähteestä, että ihan viimeisimmissä 123:ssa on ollut pulttilaippaiset vetarit. Paljon fiksumpi systeemi tuo on kun ei tarvitse aina öljypurkkia kun vaihtaa vetarin.
Jos jollakin on periä irrallaan niin kannattaisi kokeilla sopiiko 124:sen laipat.
Jos jollakin on periä irrallaan niin kannattaisi kokeilla sopiiko 124:sen laipat.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
taitaa olla vänkärinpuolen alatukivarren sisimmäinen kumit väljä kun tulee ruostetta kumin ja tukivarren välistä
126:sen 260 asd perän akseli tumppi tais käyvä tavallisen perän vetoakselin reikään, akselista en tiijä mikä sopis, mutta voi olla että samasta kävis vielä akselikin kun on kumminki lyhempi kun tavallinen akseli
vanhemman mallin ässän akselin nivel käy 123:seen jos vaan viitti mulukata niitä
126:sen 260 asd perän akseli tumppi tais käyvä tavallisen perän vetoakselin reikään, akselista en tiijä mikä sopis, mutta voi olla että samasta kävis vielä akselikin kun on kumminki lyhempi kun tavallinen akseli
vanhemman mallin ässän akselin nivel käy 123:seen jos vaan viitti mulukata niitä
Hieno auto!
Komia on lintta! Puskureihin päädyt ja helmat alkuperäisesti tummanharmaiksi ja orkkis valkoiset pölärit alle niin jo on superkomia! Paras auto tuollainen W123 mitä on koskaan tehty! Ainiin, ja sen etuhiekkapellin ihan alareuna, siitä kohtaa missä menee se pohjapanssarin etupeltiosakin, on alunperin musta tai siis harmahtava, kannattaa maalata, tekee pieni asia näköä kuten helmatkin, liian tuninki nyt noin valkoisena
® Mesen Porkkana-klubi
-
- 123-neito
- Viestit: 15
- Liittynyt: 08.8.2011 14:52
Re: Hieno auto!
Ne on ny valkoset ja ihan hyvä niin Omaan silmään tuota kuitenkin tehdään.Jussi L. kirjoitti:Komia on lintta! Puskureihin päädyt ja helmat alkuperäisesti tummanharmaiksi ja orkkis valkoiset pölärit alle niin jo on superkomia! Paras auto tuollainen W123 mitä on koskaan tehty! Ainiin, ja sen etuhiekkapellin ihan alareuna, siitä kohtaa missä menee se pohjapanssarin etupeltiosakin, on alunperin musta tai siis harmahtava, kannattaa maalata, tekee pieni asia näköä kuten helmatkin, liian tuninki nyt noin valkoisena
Käytiin eilen pesemässä Luihu ja innostuttiin muutama kuva räpsäisemään, tässä valikoidut:
Isot kuvat löytyy täältä
Tänään vaihdettiin sitten öljyt koneeseen, öljynsuodatin ja ilmanputsari. Samalla kun pelti oli pystyssä ja kirjattiin huoltokirjaan todisteita vaihdosta niin kissa prkl päätti kiipeillä auton päällä. Hyppäsi katolta tuulilasille ja mönki pystyssä olevaa konepeltiä ylös keulamerkin luo, katin painosta konepelti lähti painumaan alas vauhdilla ja kun pelti kolahti alas niin kissa lähti kuin nato-ohjus, jättäen jälkeen kivat kiihdytysraidat kynsillä