Kartanovankkuri S123 230TE aut

touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tarttiskohan munkin kokeilla sitä viina pentsiiniä, mutta kun en tiijä mikä katti mulla on, kumminki sellanen halon kokonen ja jostaki 80 luvun loppupuolelta :roll: kumminki katsastukseen tarvinnu ajjaa parikytä kilsaa kakkosella sellasta sattaa niin sillon se on antanu semmoset laihat hönkäilyt konneesta ja haisee kummalliselta :wink:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kaikki tekee niinkuin itse parhaaksi näkee.Ei se katti siihen pitäis silti hajota (E85) vaan sen lämpimäksi saaminen leimalla saattaa kestää hetken ,aivan kuin katin joka on jo ehtoopuolella Ehkä viinan vauriot näkee vasta esim: vuoden käytön jälkeen.j Mua nyt ei ainakaan haittaa vaikka moottori hajoisikin,tehdään sitten remontti. Bensalinjatkaan yms. ei ole ongelma. Korjaan sitten sitä mukaa kun ja jos hajoaa. En yllytä ketään tähän,mutta itse en jaksanut jossitella ja arvailla vaan testaan. Ei tuo korivaihto auto ole muutenkaan monenkaan euron arvoinen,saati sen moottori. Tuollahan se testi on halvin tehdä,räjähtää jos räjähtää :lol:
Star
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Bomber4 kirjoitti: Tuollahan se testi on halvin tehdä,räjähtää jos räjähtää :lol:


Tuo on kyllä tosi :banni: ja välttämättähän ei käy mitään.. :nocando:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tänään pesun jälkeen huomasin, että takpuskurin vasen päätykumi on varsin löyhästi kiinni. Otin reippaasti kiinni ja hups se jäi käteen. Kumin kiinnityspelti oli täysin mädäntynyt pois. Kumi oli lähes pyhällä hengellä paikallaan. Tsekkasin samantien toisenkin puolen ja helposti sekin irtosi. Ei mikään yllätys :lol: Laitoin samantien kiinnityspellit tilaukseen Hotarin kautta KL:stä, ne kun eivät ole missään hinnan kiroissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

shrteam kirjoitti:Onko takaluukku likanen vai erivärinen?
Vanja-eno kirjoitti::tuumaus: mmm.... käsittääkseni vain likainen, mutta täytyypä tsekata tarkemmin.
Pesun jälkeen oli todettava, että takaluukku on maalattu uudestaan joskus. Löytyi lievä sävyero kyllä...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Ne pellinriekaleet voi vielä pintakäsitellä maalilla jos haluaa oikein kestävät. Ovat tehtaan jäljiltä vain FE ja keltapassivoinnilla.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kipsu kirjoitti:Ne pellinriekaleet voi vielä pintakäsitellä maalilla jos haluaa oikein kestävät. Ovat tehtaan jäljiltä vain FE ja keltapassivoinnilla.
Jepulis. Aattelin kyllä ne käsitellä jollain. Oliskohan peltikattomaali siihen hyvä?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Vanja-eno kirjoitti:
Kipsu kirjoitti:Ne pellinriekaleet voi vielä pintakäsitellä maalilla jos haluaa oikein kestävät. Ovat tehtaan jäljiltä vain FE ja keltapassivoinnilla.
Jepulis. Aattelin kyllä ne käsitellä jollain. Oliskohan peltikattomaali siihen hyvä?
Kyllä se ainakin tyhjää parempi on, itse muistaakseni maalisin ne hammaritella.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Olen tässä kartoittanut seuraavia korjauskohteita, ja laittanut listaa itselleni ylös mitä on tehtävänä ns. normaalin perushuoltojen lisäksi:

- pyöräkulmien säätö
- takapuskurin päätykumien kiinnityspellit uusittava (hankittu)
- keskuslukko kunnostettava (aloitettu)
- takaluukun kaasujouset uusittava (hankittu)
- kardaanin kannatinlaakeri tilpehööreineen, jyristää (hankittu)
- mittarivalot
- vas. etulyhdyn lasi lievästi halki (vaihdettu)
- alustan orastavien ruosteiden putsaus
- kojelaudan jalopuun kiinnitys (kiinnitetty)
- oven lommon lopullinen oikaisu
- takavalojen alla olevien ruostevaurioiden kunnostus
- roiskeläppien uudelleen asennus (1 jo irti + 2 hilkulla)
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 26.5.2012 20:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Meil ois muuten ylimääränen kartaanin kannatinkumi laakereineen jos tahot :) 240reehen ostettuna mutta eiköhän se tainnu sama tuonnekki sopia?
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Vanja-eno kirjoitti:- keskuslukko kunnostettava
Tässä on kuva siitä Boschin tiivisteestä joka sopii keskuslukon sylinterin tangon juureen. Sarja 5 kpl maksaa kuulemma 3,5 Euroa.
http://nozki.kuvat.fi/kuvat/w123%20coup ... t.JPG/full

Nyt kun on korinvaihtorallista kysymys niin nuo Bossiin kumit ei auta ovissa mitään jos sylinterit on vanhinta mallia jossa on sininen runko. Ainakin vm.80 on vanhaa mallia. Alla olevassa kuvassa vasemmalla vanhaa mallia, oikealla uutta mallia (pussissa).
http://nozki.kuvat.fi/kuvat/w123%20coup ... i.JPG/full

Sen sijaan vuosimalleista riippumatta tankissa ja pa-luukussa olevat sylinterit ovat aina päätoimintaperiaatteeltaan ns. uutta mallia edustavia.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Wolfie kirjoitti:Meil ois muuten ylimääränen kartaanin kannatinkumi laakereineen jos tahot :) 240reehen ostettuna mutta eiköhän se tainnu sama tuonnekki sopia?
Sama taitaa olla. Kelpaa mulle. Mitäpä tuosta pyydät?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kipsu kirjoitti: Tässä on kuva siitä Boschin tiivisteestä joka sopii keskuslukon sylinterin tangon juureen. Sarja 5 kpl maksaa kuulemma 3,5 Euroa.
http://nozki.kuvat.fi/kuvat/w123%20coup ... t.JPG/full

Nyt kun on korinvaihtorallista kysymys niin nuo Bossiin kumit ei auta ovissa mitään jos sylinterit on vanhinta mallia jossa on sininen runko. Ainakin vm.80 on vanhaa mallia. Alla olevassa kuvassa vasemmalla vanhaa mallia, oikealla uutta mallia (pussissa).
http://nozki.kuvat.fi/kuvat/w123%20coup ... i.JPG/full

Sen sijaan vuosimalleista riippumatta tankissa ja pa-luukussa olevat sylinterit ovat aina päätoimintaperiaatteeltaan ns. uutta mallia edustavia.
Mustat uudemman mallin rungot siellä on. Mistä noita Boschin kumeja saa ostaa?

Oliko sulla toimiva keskuslukko siinä sun 123:ssa? Pitäis vakoilla yks alipaine liitos, että miten menee. Mulla on vahva epäilys miten pitäis mennä, mutta olis kiva tsekaa varmuuden vuoksi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Nyt en osaa yhtään sanoa mistä noita löytyisi. K-lukko toimi ekan vuoden tyydyttävästi kunnes alkoi vuotamaan jostain, kaksi iltaa etsin vuotoa jonka jälkeen nostin kädet pystyyn ja laitoin systeemiin sähkömoottorin jota ohjataan kakella aina tarvittaessa. Vuotakoon mistä sitten lieneekään.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Vanja-eno kirjoitti:
Wolfie kirjoitti:Meil ois muuten ylimääränen kartaanin kannatinkumi laakereineen jos tahot :) 240reehen ostettuna mutta eiköhän se tainnu sama tuonnekki sopia?
Sama taitaa olla. Kelpaa mulle. Mitäpä tuosta pyydät?
Aito Bilstein, mätänetistä ostettu, kypsytelty 240D:n takakontissa kuukausia ja siirretty talliin kypsymään pariksi kuukaudeksi. Avaamaton. Mätänetin hinta 25e, asevelihinta Vanja-enolle pyöreä kakskymppiä? :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei paha. Katotaan jos osutaan kohilleen passelisti niin ostan pois kuleksimasta.

Niin, ja tavallaan sun ja daamis "vika" että on taas ykskakskolome alla, siitä se kipinä sinkos kun kävit pihassa sen teitin 240D:n kanssa kääntymässä :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Vanja-eno kirjoitti:Ei paha. Katotaan jos osutaan kohilleen passelisti niin ostan pois kuleksimasta.

Niin, ja tavallaan sun ja daamis "vika" että on taas ykskakskolome alla, siitä se kipinä sinkos kun kävit pihassa sen teitin 240D:n kanssa kääntymässä :lol:
Me ei oteta kyllä yhtään minkäänmoista vastuuta muiden tekemisistä :lol:
Mutta ollos hyvä vaan kipunasta :P
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hei Wolfie! Oon tulossa Vappuaatoksi Lahteen, missäs päin majailit. Tehtäiskö kaupat tuosta laakerista nyt?

Mitä taas tulee itse vankkuriin, niin sehän on pelannut kuin unelma. En oo mitään enempää ehtiny korjaamaan tai fixaamaan kun on täytynyt ropeltaa nuita Octavioita.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Vanja-eno kirjoitti:Hei Wolfie! Oon tulossa Vappuaatoksi Lahteen, missäs päin majailit. Tehtäiskö kaupat tuosta laakerista nyt?

Mitä taas tulee itse vankkuriin, niin sehän on pelannut kuin unelma. En oo mitään enempää ehtiny korjaamaan tai fixaamaan kun on täytynyt ropeltaa nuita Octavioita.
Vaikkapa mätänet lahti, jussilankatu mitäsenytolikaan. Täällä paikalla muistaakseni 08-16 maanantaina, sen jälkeen missä vaan Lahti-Orimattila-Mäntsälä kolmion sisällä.
Nappaampa sulle privaa =)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3027
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mitäs Vanaja-eno Lahdessa?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^nuoremman tyttäreni kummisetä asustaa Lahessa, sieltä kävin puukuormaa noutamassa. Seuraavan kerran pitäis olla niillä suunnilla taas lauantaina Classic Motor Showssa ja sitten taas sunnuntai ehtoona pyöräsuunnistamassa Hollolassa... 11. pvä kanssa Lahessa polttopuuta hakemassa ja Vierumäjellä suunnistamassa. Samaan kertaan muuten voisin sitten hakea Tepolta sen konepellin...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kävin eilen noutamassa Tepolta konepellin ja takaoven varuiksi, kiitos oikein runsaasti :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3027
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vierumäjellä ja Heinolassa se on kyllä käynyt, mutta parin kilometrin lenkki Fenttolaan ei varmaan käynyt edes mielessä :hurt:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Fenton kirjoitti:Vierumäjellä ja Heinolassa se on kyllä käynyt, mutta parin kilometrin lenkki Fenttolaan ei varmaan käynyt edes mielessä :hurt:
Lyhyt versio:
Kävi, mutta aikataulu oli tiukka, vähän kesken piti heinolastakin lähteä :contract:

Pitkä versio:
klo 06.00 saapuu töistä kotiin, syö ja lähtee koiran kanssa lenkille
klo 07.00 nukkumaan
klo 12.15 herätys, "aamukahvee" ynnä muita aamutoimia sekä pakollisia taloustöitä
klo 13.15 Lähtö Lahteen peräkärryn kanssa tyttären kummisedän luo
klo 14.30 Saapuu Lahteen, lastaa puukuorman peräkärryyn ja nautti päiväkaffet kera tuulihattujen sekä on kovin sosiaalinen kun saa ilmatteeks takkapuita
klo 15.45 Lähtö kohti Heinolaa
klo 16.15 Saapuu Teppo-farmille Heinolaan. Alkaa vimmattu osien irroitus
klo 17.10 Lähtö kohti Vierumäkeä Suunnistuskisoihin
klo 17.30 Saapuu Vierumäelle, alkaa valmistautumaan kisoihin
klo 18.21 Starttaa kisaan
klo 18.38 Saapuu maaliin, on hyvin tyytyväinen
klo 19.00 Lähtee kohti kotia, ostaa matkalla pari tölkkiä olutta
klo 20.20 Saapuu kotiin ja alkaa katsomaan Lähtkän MM-kisojen ottelua Suomi-Kanada

Valitettavasti ei ehtinyt tuohon väliin mahduttamaan trippiä Nastolaan. Ens kerralla sit...

:wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Moro vanja-eno. Joko lampun lasi on paikoillaan ? Muuten, ajelen vieläkin 50/50 95e/E85 n. 2500km takana,eikä ongelmia. Matkaa jatketaan samoilla eväillä,ja anteeksi ,että lainaan sun topiksia :lol:
Star
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei joutanu vielä asentamaan. On tuossa tuota '60 Skodaa ihmetelty... Just hain Hotarilta puskurinpäätyjen kiinnityslevyt... niitäkin pitäis asennella... että puuhaa riittää kun vaan kerkeis.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

No niin, tänään sitten äskön vaihdoin etulyhdyn lasin ja eihän siinä kestänyt niin kauaa kuin muistin. Vartissa taisi lasi vaihtua :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:Olen tässä kartoittanut seuraavia korjauskohteita, ja laittanut listaa itselleni ylös mitä on tehtävänä ns. normaalin perushuoltojen lisäksi:

- pyöräkulmien säätö
- takapuskurin päätykumien kiinnityspellit uusittava (hankittu)
- keskuslukko kunnostettava (aloitettu)
- takaluukun kaasujouset uusittava (hankittu)
- kardaanin kannatinlaakeri tilpehööreineen, jyristää (hankittu)
- mittarivalot
- vas. etulyhdyn lasi lievästi halki (vaihdettu)
- alustan orastavien ruosteiden putsaus
- kojelaudan jalopuun kiinnitys (kiinnitetty)
- oven lommon lopullinen oikaisu
- takavalojen alla olevien ruostevaurioiden kunnostus
- roiskeläppien uudelleen asennus (1 jo irti + 2 hilkulla)
Tähän listaan olisi voinut lisätä myös toimimattoman tupakansytyttimen. Kävin tänään penkomassa iltapäivällä yhden kaverin 123 varaosajäämistöä, niin plokkasin sieltä hyväkuntoisen tuhkakupin. Piruuttani asensin paikalleen ja kas, nyt toimii tupakansytytin. Ei sillä muuten mitään väliä mutta nyt saa kännykän lataukseen :wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Vanja-eno kirjoitti:...tupakansytytin...
Se on muuten Sikarinsytytin. :evil:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Juhanit kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:...tupakansytytin...
Se on muuten Sikarinsytytin. :evil:
Jaa, millä perusteella? Käsittääkseni tuo osa on aina kulkenut englanninkielelläkin nimellä cigarette lighter eikä cigar lighter. Vai onko Mersun osaluettolossa sakasankielellä nimenomaan zigarre (sikari) eikä zigarette (savuke) :?:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”