Karhunpojan W123 300D Greenmissile

Vastaa Viestiin
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kaikki tämmönen se pilaa auton kokonaisuutta helposti 40vuotta pitkä aika tehdä pientä ilkeyttä mutta kun niitä kertyy paljon saa siinä siivota joka sopen koko autosta :twisted: :lava:
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Kyllä noita sähkövirityksiä löytyy joskus vanhoista koneista vaikka minkälaisia.
Mun 123:sessa oli muuten valoille laitettu rele sinne jonnekkin kojelaudan sisälle, en vaan oikein ymmärtäny sen tarkoitusta kun virta kiersi kuitenkin valokatkaisijan kautta. En muista miten se oli kytketty että olisko sillä säästetty vilkkuviikseä :roll:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

no niin oli se juuri paikoilleen laittamani 70A iskra joka oli paikoillaan w124 200D alumpitäen syönyt laturinremmin koska oli 5mm liian edessä laturinsiivapyörä noo pätkät pois takaa holkeista pakeni laturi sen 5mm ja lisäten ne etupuolelle uusi remmi ei nyt ole rouhiintunut :jerkit: :whistle: :shout: :halm:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

nyt kun tuo lataus puoli toimii oikeasti kunnolla sai heittää älylaturinkin jo pois käytöstä toimii viimein ilmankin ja planeettapyörästöllisen startin ansiosta läehtee kyllä heti käyntiin :!: JESS :D
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

nyt muutama pakkas aamu takana helvetin hyvä tuo lämmitin Kuva

ei ole muovista tehty ja on tehoja ja ei tarvi täysillä pitää puolessa välissä ollut sopivan KUUUMA sisällä :kuume:

viime talvi meni aina niitä lämpimämpiä ootellesa tänä vuonna on jo tilanne eri ja w123 saa toimia koko talven itselle käyttö autona ja onhan se makia lähtiä kun kerran pystyy :D
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

talvi huoltoa.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva
Oi näitä aikoja ajan hampaan syönyttä mersua tehdessä itselle unelma autoa nyt ei tarvikkun ajaa toisaalta sillä loppu tuloksella perkele että oli mukavaa näin jälkeen päin.

:idiot: :rock: :hang:

Kuva

pitkääää pohjaa :shock:

Kuva

kele

Kuva

tyhjä sisusta (raaka kori)

Kuva

olihase tuokin toivo eli jo kovinkin että auto tulee vaikkei ollut hyvä että jarrut auki nippa nappa lattia hommaa vielä tuolloin lisää luvassa ja kone lähti käyntiin reilun kymmenen vuoden jälkeen no toimi mutta venttiilit säätöihin ja ynnämuuta siihenkin alustan osista ei voinut tietää ja pelti hommia ja purku hommia oli tehty mahottomia tunti määriä ja lisää oli vielä tiedossa ovet kaikki purkaa osiksi siis kahdet eli 8 ovea yhteensä parit kontin luukut ja maskit ja konepellit.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva tuli tilaa mutta vain vähäksi aikaa aamulla alkaa kokeileen miten turbokone istuu keulille menee alkuperäinen moottori remonttiin talven ajaksi tehdä koneistus lohkolle ja kannelle alkoi syömään öljyä enemmän ja enemmän mutta eiköhän kun kannen ja pytyt ja männät laittaa niin tule kun uusi taas.Kuva
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva¨

Kuva

pako ja imusarjat näyttävät öljykanavilta :shock: :happy:

koneen vaihtokin tänään edisty ei vielä valmiiksi asti mutta ens viikkoon mennesä on paketti valamis

Kuva

vetolevyn eka pultti paikoillaan :rock: :rock: 722.3 vaihtui 722.1 lootaan



Kuva

on se valtava laitos saaja paikolleen ettet särje mitään!!

Kuva huh huh meni se

Kuva

huomenna letkut ja kardaani kaasuvivusto lauhuttimet syyläriä ynnämuuta jotta valamis on.ja se että matka jatkuu :D
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

Lapset pääsi kouluun ja kerhoon green missilellä td:llä pitkästä aikaa mukavat kyytit eikä myöhästytty 21.5 pakkasta yöllä ja aamullakin 16astetta ja hyvin lähti ilman lämmityksiä käyntiin:) mahtava kun pelaa taas eikä vuoda öljyjä allensa oma kone purussa ja siittä kuvia tulossa :wink:
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Säästää vaan aika paljon konetta, kun lämmittää sen eikä kylmänä revi käyntiin...
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Niin toki eihän tuo kylmänä kännistäminen olekkaan joka aamuista mutta joskus kokeiltava mihin se mersu pystyy :D omassa c280 ei ole lokia eikä koneessa lämmittimiä ikinä ollut ainoastaan sisätilan lämppäri ja 1995 vuosi mallia ja aina pelaa vuojesta toiseen kesät talvet ei syö nesteitä eikä öljyä tarvitse lisätä lujia ovat mersut :D
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Onko kukaan laittanut 722.1 lootaa 617A koneen jatkoksi muuten ihan ok mutta alipaine puoli kun on erillainen niin ottaa kickdownin liian aikaisin ja luistaa liialla kaasulla että miten tuon ratkaisu onnistuu :?:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

löytyi jenkkilästä ohjeita. laittoi vanhan kaasu vivuston takas ja sitä säätämällä sai erillaiset mittasuhteet kaasuvivustojen liikkeille jotka taas auttoivat 722.1 laatikon alipaineen vaihduntaan sopivammaksi siihen nähden miten polkimelta kun painaa niin turbon pumppu saa käskytystä mistä kohdin ja mihin kohdin asti vivusto antaa kaasua ja kick down alipaine säädin venttiili kopan päältä ottaa pois käytöstä. 8) ja se alipaine mikä lähtee laatikolle siittä kick downin säätimeltä niin tulee turbon pumpun päältä lähtevään alipaine lähtöön plus yyhaara ja siihen alipaine putkesta yksi lähtö mutta siihen pitää laittaa alipaine diodi eli ettei kulje alipaine kun yhteen suuntaan muuten ei sammu moottori :shock: :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

c280r6 kirjoitti:Niin toki eihän tuo kylmänä kännistäminen olekkaan joka aamuista mutta joskus kokeiltava mihin sitä pystyy.
Pittää ollaki edellisen ehtoon lämmöillä se aamukännisteleminen ja tarkkana pittää olla ettei käy sammahtelun puolelle jo alakuehtoolla. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

porshesta pääsi ohi w123:lla saavutus jo sinänsä koska kyseessä oli moottoritie :shock: :lol:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

pikkusen isommat kärjet hyvin pelaa nyt

kun tuo 617 syöttöpumppu 115baarinen on niin nyt että otan koneesta irti ja mitähän maksaa?

käyttää tämmöinen piristyksessä ja että sen jälkeen käykö 617 pumppu sekä 617A 135bar ja 617 115bar suuttimille eli muuttuuko baari määrä miten 617 syöttöpumpulla kun sitä piristää...kun kuulostaa että näitä voi vaihella siis pumppua koneeseeen nähden keskenään mutta turbon pumppua huono mennä säätämähän ja vaparin pumpulla tulis kuulemma jokseenkin paremmin säädettävissä olemassa oleva taikka parempi käyntikin yli päätänsä?
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

vanha moottori alkaa purkaantua ja osat olla hankittuna mutta kuluuko nuo venttiilien painimien tangot? oli 4euroa merteilillä poistossa kipale
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Harvoin niissä vikaa on.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

lasit ihan vetiset!

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Arvasin tämän laitttaapi turbo koneen paikoilleen edes väli aikaisesti niin alkaan hajoaan sisälämppärin kenno alkoi kai vuotamaan haisee niin pahalle autossa makea tai tunkkainen kuitenkin GLYKOLI ja KOKO AIKA SAA LASEJA RAPATA TAI SIIS PYYHKIÄ SISÄLTÄPÄIN puhtaaksi damed tai miten se nyt sanotaan vituiks meni suomeksi vissiin olikos jollakin saksaan ebayhin sitä nettisivua mistä tuon radiaattorin löytää kiitos ja valmiiksi.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oon joskus turistina laappinu glykolirähmästä laseja Oulussa parin kympin pakkasilla. A-Omega.

Ei ollu rapiaa. :idea: Eikä kukkaan alakanu mua. :idea:

Kellon romulasta löyty sitten aamusella sopeva ritiläputkisto, pari minuuttia vaihto.


Mietinpä vain jos nykyisin purattaa ussein koko näppäimistön molekyyleiksi, jotta siinä on voittajan fiilikset kun taivaltaa perheellä pikkulasten kera jossain tunturikorvessa ja kenno pärähtää. Ellei sitten vallan joku muu.


Kummonen rehki se muuten nuissa on vaihella? :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Aika isotöinen homma kun pitää irrottaa koko länmityslaite autosta ja purkaa kojelaudat ym pois tieltä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Töitä piisaa vielä jotta saa edes pois luultavasti kohta lähtee irti auto vaan on palasina jotta enempi vielä hommaa kasattaessa mutta saapahan sen yhden rikkinäisen vaijerin apparin puolen lasin/sivusuutin sääjölle paikolleen ja korjata se muovi kehikko mihin tulee ne itte säätimet kiinni ellei tee sitä pellistä korvaavan paremman ja tupakin sytyttimelle liitin paikolleen :lol: laitanpa rojekti kuvaa tässä päivän päälle.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva letku

Kuvaletkut

Kuvaeka pultti/mutteri mittariston takana


Kuvatoinen hanska lokeron takana.

Kuvaviimeinen lämmitys laittee nalla pultti ja sai pois ilman että ottaa kojelautaa pois ihan hyvin.+ ne pantojen pultit ja keski ulko ilman säädön rikka irti niin lähtee pois koko lämmitys laite ulos tämän jälkeen. Kuva

hirveä sotkuKuva kennon ulkopuolelta.


Kuva nämä sisä puolelta


Kuva tässä on vika alumiini antanut periksi viimein.

Kuva kunnon pesu saunan pesu aineella ja höyry pesurilla lähti senttilikaa joka paikasta ja limaa ja sum muuta saissea.

Kuva karhu oluen tuoksua tilalle eläin museon ja biojäte astian tilalle touhutessa hieman tuli mutta olkoon parempi näin.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

lämmitys laite pääsi paikoilleen puhtaana ja toimivana meleko savotta mutta on eri raikasta tuo ilma autossa nyt kennon vaihdon ja puhdistus operaation jälkeen :idea: ja lämmitys teho sen kuin vaan parani :kuume:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Jos ei muuta puuhaa keksi suosittelen tekemään saman puhdistus operaation :lol:
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuliko tilalle uusi vai käytetty? Itsekin joskus vaihtanut kennon kolmoseen. Meneekö lasit muuten jäähän sisältä vai onko vain kosteana, kun kenno vuotaa?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Saattaa ainakin kovemmilla pakkasilla lohko napsahtaa halki jos tuulilasiin tuleva huurre vuotavasta kennosta jäätyy :D
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Kannattaa muuten kennorempan päälle pestä auton kaikki lasit huolella sisältä, aika nihkeän lujassa se glykolijämä on laseissa ja kerää likaa ja härmää ellei huolella pese..
Mullaki kahdessa 123:ssa aikanaan vuoti kenno...


Juuri kuukausi sitten tuohon mun w201 merssuun tuli uusi kenno.. Nyt lämpeää hienosti ja puhaltaa hyvin eikä sotke ikkunoita.
® Mesen Porkkana-klubi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Laitoin farmarin w123 koko lämmitys laitteen
Kuva käytetty kenno ehjä jonka kuurasin ja tolu pesussa ämpärissä liottelin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”