Hostoria tuntuu nyt toistavan jossainmäärin itseään. Kymmenen vuotta sitten oli S124 ja W115. Nyt on sitten S210 ja W123 Tulipa siis vihdoin se pitkään haaveilemani 123 taloon. Tälläkertaa tosin astuttiin vieraille vesille kun tuli ensimmäinen bensamersu. Kyseessä siis pala suomalaista erikoisuutta eli korinvaihtomersu ja koneena M102.980 ja nelilovinen manuaali.
Onkos tossa koneessa jotain mitä kannatta pitää silmällä tai seurailla tai muita tyyppijuttuja?
Mites toi korinvaihtohomma käytännössä menee? Onko noista vaihdetuista osista minkäänmaan dokumentaatiota missään? Meinaan että miten tarkkaan esim. katsuri pystyy katsomaan että onko jotain vaihdettu? Lähinnä tekisi mieli viidettä vaihdetta ja ehkä harvempaa perää. Joskus muistelen lukeneeni jostain plombeista millä osia merkittiin mutta tiedä sitten. Täällä varmaan jollakin käytännön kokemusta asiasta? Rekkarissakin lukee vain että Korinvaihto, prosentit ja kanta-auto.
Wiken w123
Wiken w123
Viimeksi muokannut Wike, 03.10.2016 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Jos ne on aikanaan asianmukaisesti dokumentoitu, niin kyllähän siellä vaihteistokin on mainittu.
Vaan eipä kai kukaan niitä enää kyttää, ja jos tuommosesta verot pamahtais maksuun niin mitä lie, nykyarvosta prosentit.
Huihai ja ajoa, huoltoa ja korjauksia tarpeen mukaan.
Mun mielipide.
Vaan eipä kai kukaan niitä enää kyttää, ja jos tuommosesta verot pamahtais maksuun niin mitä lie, nykyarvosta prosentit.
Huihai ja ajoa, huoltoa ja korjauksia tarpeen mukaan.
Mun mielipide.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tuo verohomma onkin sitten vähän eri juttu. Oon selvitellyt asiaa, ja taitaa olla niin, että jos sinne on jotain vaihdettu ja siitä ruvetaan sitten katsastuksessa katsomaan, niin se on "uusi" auto ja sitä myötä purkuauto sen jälkeen. Lisäksi verot uudesta autosta. Oon katsastusmieheltä tätä kysellyt ja tälläiseen käsitykseen jäin. Ne tiedot ja kuvat on todennäköisesti mikrofilmeillä tallessa sielä missä muutoskatsastus on tehty, mutta ei kellään ole aikaa tai mahdollisuuksia niistä ruveta katsomaan. Mutta toki se epäilyä herättää jos menet kakssatasella konttorille ja sielä onkin joku rivikuutonen turbolla keulilla.
Eli minkäänlaisia muutoksia ei saa tehdä, mutta ei sieltä harvempaa perää rupee kukaan kattomaan. Jos katsastaja huomaa jotain, ja on järjellä varustettu niin katsastus keskeytetään, jos taas henkilö on kävelevä kyrpä, niin siitä lähtee viretieto trafille että muutoksia on tehty.
Harmi että noin siisti auto on käytännössä pilalla.
Eli minkäänlaisia muutoksia ei saa tehdä, mutta ei sieltä harvempaa perää rupee kukaan kattomaan. Jos katsastaja huomaa jotain, ja on järjellä varustettu niin katsastus keskeytetään, jos taas henkilö on kävelevä kyrpä, niin siitä lähtee viretieto trafille että muutoksia on tehty.
Harmi että noin siisti auto on käytännössä pilalla.