W204 220CDI omituinen temppu
- Brabus Mercedes
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.3.2013 13:23
W204 220CDI omituinen temppu
Tässä oli kaverin 09 vm W204 220CDI farkku ajossa.
Ajelin n. 80km kotiin etupihallle ja ulkona n. 20 astetta pakkasta ja auto oli lämmin sammuttaessa.
En laittanut autoa roikkaan kun ajattelin ettei se kerkeä jäähtyä niin äkkiä.
Lähdin n. 2,5h myöhemmin ja löin auton käyntiin ja v**** että karkea oli käyntiääni eikä siinä mitään kiire oli ja peruutus tielle ja vaihde eteenpäin ja matkaan mutta ei vaan kone alkoi tärisemään/käymään oudosti niinkuin ois käyny vajailla ja ei palautunut käyntiääni vaikka painoin kytkimen pohjaan ja piti ihan avaimesta sammuttaa kun säikähdin niin p******sti.
Tuosta moottorin tilanteesta tuli ihan samanlainen variaatio mieleen kun mennään liian isolla vaihteella ja liian pienillä kierroksilla niin kone alkaa nykimään.
Mitään vika tai varotusvaloja ei koskaan syttynyt ja kun jatkoin toisella käynnistyksellä auto alkoi käymään taas normaalisti.
Tässä oon vaan miettinyt tulikohan tuosta nyt mitään vaurioita?
Eikai tuo kone nyt noin äkkiä voi noin pahasti jäätyä?
Ajelin n. 80km kotiin etupihallle ja ulkona n. 20 astetta pakkasta ja auto oli lämmin sammuttaessa.
En laittanut autoa roikkaan kun ajattelin ettei se kerkeä jäähtyä niin äkkiä.
Lähdin n. 2,5h myöhemmin ja löin auton käyntiin ja v**** että karkea oli käyntiääni eikä siinä mitään kiire oli ja peruutus tielle ja vaihde eteenpäin ja matkaan mutta ei vaan kone alkoi tärisemään/käymään oudosti niinkuin ois käyny vajailla ja ei palautunut käyntiääni vaikka painoin kytkimen pohjaan ja piti ihan avaimesta sammuttaa kun säikähdin niin p******sti.
Tuosta moottorin tilanteesta tuli ihan samanlainen variaatio mieleen kun mennään liian isolla vaihteella ja liian pienillä kierroksilla niin kone alkaa nykimään.
Mitään vika tai varotusvaloja ei koskaan syttynyt ja kun jatkoin toisella käynnistyksellä auto alkoi käymään taas normaalisti.
Tässä oon vaan miettinyt tulikohan tuosta nyt mitään vaurioita?
Eikai tuo kone nyt noin äkkiä voi noin pahasti jäätyä?
Eihän näitä autoja periaattees tartte lämmittää ollenkaan eikä siinä nyt mitään erikoista olis vaikka täräyttäisit 30 asteen pakkasella pelkällä hehkutuksella käyntiin. Tuo oire kuulostais yhtäkkiä huonolta polttoaineensuodattimelta tai kesälaadulta tankissa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Brabus Mercedes
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.3.2013 13:23
Kyseinen auto on vielä ajossa ja nyt katsoin huoltokirjaa niin näyttää ettei suodatinta olisi vaihdettu pariin vuoteen?C-Klasse kirjoitti:Eihän näitä autoja periaattees tartte lämmittää ollenkaan eikä siinä nyt mitään erikoista olis vaikka täräyttäisit 30 asteen pakkasella pelkällä hehkutuksella käyntiin. Tuo oire kuulostais yhtäkkiä huonolta polttoaineensuodattimelta tai kesälaadulta tankissa.
Tankattu pelkästään nyt Shellin talvilaatua.
Toi koneen niin sanottu vajaakäyntinen nykiminen/tärinä säikäytti niin paljon että alkoi pyörimään päässä että oisiko jo voinut tulla vaurioita koneeseen.
Muutenki jos on -15 asteen pakkasessa auto ja ollut vaikka n. 2h roikassa ja käynnistää auton niin sen koneen käyntiääni on niin semmonen karkea ja ikävä että ihan sääliksi käy?
Onkohan tässä koneessa sitten jotain vikaa vai onko tuo kylmällä ilmalla tyypillinen käyntiääni CDI:lle?
Eipä kateeksi käy kun täyd. huoltokirja Veholle ja alle 150tkm ajettu..
Tuosta käyntiäänestä sen verta, että jos kyseessä OM646, sillä moottorikopalla mikä lähtee pelkästään nykäisemällä irti, kannattaa tarkastaa sen moottorikopan kiinnityskumit. Itsellä oli kovettunut ne kumit ja koppa resonoi varsinkin pakkasilla, kunnes kumit koneen lämmetessä pehmenivät. Kuullosti hivenen joltain teinirassin pörinältä KL:ssä tuotenumerolla 30306 kumit 6€/kpl ja 5kpl noita menee.
Muuten en omassa autossa ole huomannut ainakaan merkittävää eroa käyntiäänessä pakkasella.
Muuten en omassa autossa ole huomannut ainakaan merkittävää eroa käyntiäänessä pakkasella.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Brabus Mercedes
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.3.2013 13:23
Juurikin tuo moottori kysymyksessä eli meinaatkos että nimenomaan moottori ei pitäisi pahaa ääntä vaan tuo p****leen irroitettava suojamuovi?sonikki kirjoitti:Tuosta käyntiäänestä sen verta, että jos kyseessä OM646, sillä moottorikopalla mikä lähtee pelkästään nykäisemällä irti, kannattaa tarkastaa sen moottorikopan kiinnityskumit. Itsellä oli kovettunut ne kumit ja koppa resonoi varsinkin pakkasilla, kunnes kumit koneen lämmetessä pehmenivät. Kuullosti hivenen joltain teinirassin pörinältä KL:ssä tuotenumerolla 30306 kumit 6€/kpl ja 5kpl noita menee.
Muuten en omassa autossa ole huomannut ainakaan merkittävää eroa käyntiäänessä pakkasella.
Pitää melkeen katsoa heti huomenna kun tuntuu nimenomaan että kylmällä säällä kauhea resonointi tulee konehuoneesta...
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Juu, näin ainakin itsellä. Helppo tarkistaa ja mulla näkyi myös parissa kohdassa jälet mihin koppa oli rummuttanut ja näihin kohtiin laitoin ensiavuksi palat retkipatjaa kopan alle. Uudet kumit kun tilasi, oli tosiaan ne vanhat melko kovettuneet ja muutenkin elähtäneet kun vertaili.Brabus Mercedes kirjoitti:Juurikin tuo moottori kysymyksessä eli meinaatkos että nimenomaan moottori ei pitäisi pahaa ääntä vaan tuo p****leen irroitettava suojamuovi?
Pitää melkeen katsoa heti huomenna kun tuntuu nimenomaan että kylmällä säällä kauhea resonointi tulee konehuoneesta...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
ko. osahan toimii lämpö- ja äänieristeenä, joten itse en ole tuota ainakaan linkomassa pöpelikköön, vaikka nyt muutaman roposen joutuikin uhraamaan kiinnikkeisiin. Irroitus kestää noin 2 sekuntiä jos hajuaisti ja näkökyky on menetetty, millä vuotavan suuttimen huomaa yleensä jo ennen ulkoisia merkkejältm kirjoitti:Eikö olisi paras heittää mäkeen koko muovi, niin on helpompi huomata kun suuttimien pohjatiivisteet alkavat (taas) vuotamaan eikä tilanne pääse muodostumaan liian työlääksi.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Itse en ole huomannut mitään eroa lämpenemisessä (OM 611) oli muovi paikallaan tai ei. Toki uudemmissa on vähän leveämpi muovi. Olisiko sitten vähän hiljaisempi muovin kanssa?
Nämä Mersun cdi-koneet ovat mielestäni kunnossa ollessaan hiljaisia, kun vertaa tuohon meidän Transit-koneiseen tddi farkku Mondeoon. Sen kyllä kuulee, kun rouva lähtee sillä pihasta. Koiratkin tunnistaa Mondeon äänen hyvissä ajoin ennen kuin auto tulee edes näkyviin. Kone tuntuu siinä lämpiävän pakkasella paremmin, kuin cdi-koneinen Mersu, vaikka kone on poikittain vasten tuulta ja alla ei ole edes pohjamuovia. Kulutuksessa ei ole juurikaan eroja.
Nämä Mersun cdi-koneet ovat mielestäni kunnossa ollessaan hiljaisia, kun vertaa tuohon meidän Transit-koneiseen tddi farkku Mondeoon. Sen kyllä kuulee, kun rouva lähtee sillä pihasta. Koiratkin tunnistaa Mondeon äänen hyvissä ajoin ennen kuin auto tulee edes näkyviin. Kone tuntuu siinä lämpiävän pakkasella paremmin, kuin cdi-koneinen Mersu, vaikka kone on poikittain vasten tuulta ja alla ei ole edes pohjamuovia. Kulutuksessa ei ole juurikaan eroja.